od CharlesBass » úte 28. srp 2012 1:25:38
Na to co napsal Petr V. se mi od přečtení dotazu sbíhali sliny
a) zkuste zásadně poladit nástrojovku - čtyři zpěvy jdou poladit i na klas. odposlehy - za předpokladu, že na podiu není zbytečná koule zapříčiněná (jak taky jinak) individualismem kytaristů atp. Samozřejmě - malé kluby s příšernou akustikou, ruku v ruce s horším vybavením klubu či zvukaře, dělají taky své. Tam ovšem mnohem složitější systém monitoringu nemusí být vůbec přínos...
b) pro jakéhokoli zvukaře bude vždy mnohem snadnější odpojit své odposlechy a zapojit vaše případné inéry - do počtu čtyř cest snad kdekoliv ..
tam, už je pak zásadní taktické provedení zvukovky a konkrétní požadavky muzikantů. Zásadní je to v tom, že zvukař nemusí vědět kolik toho tam kdo má, obvyklé hladiny hlasitosti, které pouští do svých klas. monitorů, nejsou pro něj vypovídající - záleží na nastavení gainu na sluchátkového ditributoru, či jednotlivých vysílačích.
c) inéry obecně pročistí zvuk na podiu, odpadají vazby mikrofonů zpěvu a přináší, v případě dobrého nastavení, pohodu muzikantům - slyší to co potřebují - především svůj vokál, bez ohledu na hlučnější bicí či nasranou kytaru. Ruku v ruce s tím jde ale automatické omezení reálné hlasitosti nástrojů (mimo bicích) když už má (rozumný

) muzikant špunty v uších, tak si sejmutý nástroj pustí do nich, než aby to přes ně protlačoval zvenku ...
Zakoupení kvalitních sluchátek (ano, v řádu tisíců) je váš první krok pro budování ineéru jako takového - je podružné, jsou-li napájeny po drátu, či bezdrátově a míchány zvukařem či vámi přes svůj mix, či nějakou zvukovku či co. Myslím, že pokud opravdu chcete věnovat úsilí tomuto řešení, musíte být připraveni se vydat za ty sluchadla a nejspíš i bezdrátové mašinky - tahat za sebou kabel od kytary (mikrofonu) a ještě od sluchátek

"je to o život"
Z mé praxe. Sám zpívám vokály od basy a to v nízkých polohách, tam je problém se konkrétně slyšet a vnímat i zvuk tý basy, skoro se mi to maskuje. Opravdu vyjímečně se z odposlechu slyším dobře, a to poslední dobou mám v odposlechu jen svůj zpěv! Pravda, nemám v těch polohách takovou páru, vejš mi to de líp (občas zpívám i sólo v "normálním" hlase) ale od toho tam máme ještě další tři zpěvy

Sluchátka jsem zkoušel a bylo to super, opravdu jsem si byl jistý, slyšet se v tom trojhlase přesně tam, kde to má znít... ... basu v tom případku slyšim zvenku, mám ji tak normálně nahlas, výhodu to má, že i ostatní hráči ji slyší a do inearu nepotřebují. To už ale kytary si tam dávají hodně, stejně jako hi-hat a občas i kopák (hlavně bubeník si v tom libuje, že

) A jak jsem psal, jakmile maj kytaristi tu kytaru v uších, mám jí já bez inéru na podiu úplně parádně akorát (málo)

A ven to rozhodně nelozí, komba mívají ještě z boku .. jó, takovou bandu bych chtěl
jen zvučit ..

- Velké akce externí zvukař, malé akce já s malým PA a s úplně stejným řešením odposlechů ... s inearem bych to asi nedával ... přeci jen samozvuk má svoje kouzlo v odhadu zvuku ze zálohy
Ale inear na velké akce ještě nemám,
bezdrátovej jinak radši bednu! A jen bych připomenul - nedávat si vlastního vokálu moc, pak se člověk logicky do zpěvu "neopírá", de z něj horkej vzduch...
Na to co napsal Petr V. se mi od přečtení dotazu sbíhali sliny :)
a) zkuste zásadně poladit nástrojovku - čtyři zpěvy jdou poladit i na klas. odposlehy - za předpokladu, že na podiu není zbytečná koule zapříčiněná (jak taky jinak) individualismem kytaristů atp. Samozřejmě - malé kluby s příšernou akustikou, ruku v ruce s horším vybavením klubu či zvukaře, dělají taky své. Tam ovšem mnohem složitější systém monitoringu nemusí být vůbec přínos...
b) pro jakéhokoli zvukaře bude vždy mnohem snadnější odpojit své odposlechy a zapojit vaše případné inéry - do počtu čtyř cest snad kdekoliv .. [b]tam, už je pak zásadní taktické provedení zvukovky a konkrétní požadavky muzikantů.[/b] Zásadní je to v tom, že zvukař nemusí vědět kolik toho tam kdo má, obvyklé hladiny hlasitosti, které pouští do svých klas. monitorů, nejsou pro něj vypovídající - záleží na nastavení gainu na sluchátkového ditributoru, či jednotlivých vysílačích.
c) inéry obecně pročistí zvuk na podiu, odpadají vazby mikrofonů zpěvu a přináší, v případě dobrého nastavení, pohodu muzikantům - slyší to co potřebují - především svůj vokál, bez ohledu na hlučnější bicí či nasranou kytaru. Ruku v ruce s tím jde ale automatické omezení reálné hlasitosti nástrojů (mimo bicích) když už má (rozumný :) ) muzikant špunty v uších, tak si sejmutý nástroj pustí do nich, než aby to přes ně protlačoval zvenku ...
Zakoupení kvalitních sluchátek (ano, v řádu tisíců) je váš první krok pro budování ineéru jako takového - je podružné, jsou-li napájeny po drátu, či bezdrátově a míchány zvukařem či vámi přes svůj mix, či nějakou zvukovku či co. Myslím, že pokud opravdu chcete věnovat úsilí tomuto řešení, musíte být připraveni se vydat za ty sluchadla a nejspíš i bezdrátové mašinky - tahat za sebou kabel od kytary (mikrofonu) a ještě od sluchátek :) "je to o život" :)
Z mé praxe. Sám zpívám vokály od basy a to v nízkých polohách, tam je problém se konkrétně slyšet a vnímat i zvuk tý basy, skoro se mi to maskuje. Opravdu vyjímečně se z odposlechu slyším dobře, a to poslední dobou mám v odposlechu jen svůj zpěv! Pravda, nemám v těch polohách takovou páru, vejš mi to de líp (občas zpívám i sólo v "normálním" hlase) ale od toho tam máme ještě další tři zpěvy :) Sluchátka jsem zkoušel a bylo to super, opravdu jsem si byl jistý, slyšet se v tom trojhlase přesně tam, kde to má znít... ... basu v tom případku slyšim zvenku, mám ji tak normálně nahlas, výhodu to má, že i ostatní hráči ji slyší a do inearu nepotřebují. To už ale kytary si tam dávají hodně, stejně jako hi-hat a občas i kopák (hlavně bubeník si v tom libuje, že :D ) A jak jsem psal, jakmile maj kytaristi tu kytaru v uších, mám jí já bez inéru na podiu úplně parádně akorát (málo) :-) A ven to rozhodně nelozí, komba mívají ještě z boku .. jó, takovou bandu bych chtěl [b]jen[/b] zvučit .. :) - Velké akce externí zvukař, malé akce já s malým PA a s úplně stejným řešením odposlechů ... s inearem bych to asi nedával ... přeci jen samozvuk má svoje kouzlo v odhadu zvuku ze zálohy :D
Ale inear na velké akce ještě nemám, [b]bezdrátovej[/b] jinak radši bednu! A jen bych připomenul - nedávat si vlastního vokálu moc, pak se člověk logicky do zpěvu "neopírá", de z něj horkej vzduch...