Mackie profx22

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Mackie profx22

Re: Mackie profx22

od blaha » pát 09. říj 2015 16:53:22

Pravidlo není, jak to tobě vyhovuje, v tvém případě jsou vstupy 11-14 osazené kompresory, možná bych sem směřoval zpěvy.
Vstupy 1-10 jsou univerzální, zde je to jedno, ale spíš sem směřovat mikrofony, snímače, atp. kde se dají využít parametrické středy na EQ.
Vstupy 15-18 nemají na linkové úrovni Gain, tzn. sem směřovat nástroje, které umí regulaci hlasitosti, třeba klávesy, nebo nástroje, které mají "hotový" zvuk, připojené přes XLR, např. basa, výstup z kytarového komba, atp.
Vstupy 19-22 jsou pouze linkové, nemají mikrofonní předzesilovač (to už jsem psal ve vlákně Vše se vším), tzn. sem mohou přijít opět nástroje s linkovou úrovní, jako klávesy, výstup z basového komba, atp. Klidně i ten výstup z bezdrátu, ale pouze pokud ho má na linkové úrovni. Rozhodně sem, ale nepřipojíš TB mikrofon , teda alespoň ne bez mikrofonního předzesilovače.
Pak tam máš ještě vstupy AUX Return, kam můžeš připojit třeba návrat z efektu, externí přehrávadlo, klidně i ty klávesy, s tím, že zde máš pouze možnost ovlivnit kolik hlasitosti půjde do MAINu a kolik do AUX 1 a 2.
Další je TAPE IN, ten je spíš pro externí přehrávadlo na přestávky.
A poslední je USB IN, který můžeš poslat buď přes vstup 21/22, nebo přes TAPE IN.
To je vše co do pultu dostaneš.

Ad housle, je úplně jedno jak je nastavený Gain a šavle, pokud to nehraje a vazbí, k vazbě dojde tak jako tak, když někde ubereš, někde musíš přidat. to že to houká je problém jiný, jak už tu opět zaznělo, nějaký divný snímač, zařazený kompresor, blbě nastavený, nicmoc bedny, špatně nastavené korekce, neukázněný houslista, nevhodně umístěné bedny.
Pokud používáš ty Laneye CXP112, z jiného vlákna, může být problém zde, je tam mizerná výhybka, na vrchy piezo, spodek hraje fullrange, citlivost mizerná, někdo tady tuším zmiňoval jejich přestavbu výměnou výhybky a driveru, tu bych doporučil, hodně to pomůže.

Re: Mackie profx22

od vmte » pát 09. říj 2015 16:00:13

Ještě jestli se můžu zeptat, nějaké pravidlo třeba že do vstupů 1-10 pouštět akustické nástroje (banjo,basa a.t.p) 11-14 vokály 15-18 elektrické kytary,basy a do 19-22 třeba klávesy? Nebo jestli tu 19/20 můžu použít pro nástrojový bezdrát a do 21 píchnout mikrofon pro talkback ;gain mají;

Re: Mackie profx22

od vmte » pát 09. říj 2015 15:45:27

Automatiku nemám, a právě ;a teď se asi budu opakovat; proto jsem chtěl snížit gain aby nebyl tak náchylnej na vazbu a výstupní signál jen do sálu zesílit subem. Ale to jsou všechno věci které vyvstanou až na akci takže řeším spíš aby se to příště nestalo...
Děkuju za nápady

Re: Mackie profx22

od Zdeněk Prodance » pát 09. říj 2015 15:01:57

Kompresor samozřejmě zabránit zpětné vazbě nemůže, spíš jsem předpokládal zhoršení a tedy pokus s jeho vypnutím nebo stažením některé funkce. Pokud v akusticky živém sále pochodoval houslista se snímačem před PA, tak je asi nejlepší řešení nějaká automatika v inzertu kanálu, samozřejmě přednastavená ručně, případně pouze ručně nastavovaný 1/3 oktávový GEQ (ne každý se na to ale hodí). Ovšem svůj podíl můžou mít i bedny a pak by ten GEQ mohl více pomoci i na výstupu mixu pro PA.

H.M.

Re: Mackie profx22

od vmte » pát 09. říj 2015 14:49:42

No on to byl trochu extrém včetně sálu. Housle pak už nahoukávaly úplně na všechno jak si s tím coural po podiu. kompresor jsem zkusil a ten se hned na začátku rozsvítil jak stromeček ale ven do sálu jsem dostal minimum. No a mikrofon houslák tvrdě odmítal....

Re: Mackie profx22

od Zdeněk Prodance » pát 09. říj 2015 14:28:47

Dobře, ale jak já mám tušit, o co šlo ? Housle tedy vůbec nejdou do žádného monitoru, jen do PA a přesto vazbí ?
"Gain" je regulace zesílení vstupních obvodů například u mixu, se samotným snímačem nebo mikrofonem nedělá vůbec nic. Slouží hlavně k tomu, aby následující obvody měly k dispozici optimálně silný a ještě nezkreslený signál. Ani žádným jeho nastavením ani žádným dalším předzesilovačem NELZE odstranit zpětnou vazbu a zachovat hlasitost nástroje, mikrofonu aj. v bednách. Na to se musí jinak, opět se to tady mockrát probíralo, jak. Na analogovém mixu k tomu jde použít prakticky jen korekce, případně změnit nastavení kompresoru (pokud ho má), zbytek je otázka outboardu anebo beden, jejich umístění apod.

H.M.

Re: Mackie profx22

od vmte » pát 09. říj 2015 13:48:12

Ani nešlo o monitory, housle má u ucha. Gain zvyšuje vstupní signál nebo citlivost mikrofonu, snímače ano? ale když je signál tak slabej že balancuju na hranici vazby tak co pak? vrazit do cesty předzesilovač?

Re: Mackie profx22

od Zdeněk Prodance » pát 09. říj 2015 13:27:49

Opět nechápu, jak to s tím gainem a jeho "ulevováním" pomocí nějakých dalších regulací úrovně jinde myslíš. Přece do monitorů si ten signál z daného (problematického) vstupu reguluješ na příslušném auxu, NIKDE JINDE, protože jen tam to nic dalšího neovlivní.
Je naprosto běžné, že efektová jednotka má mono vstup a stereo výstup, má to tak i ta vestavěná, opět to jasně je vidět na blokovém schema. Pokud bys použil místo ní externí, která by neměla stereovýstup, tak ji zapojíš do levého aux vstupu a půjde do obou kanálů mixu (viz předchozí příspěvek a viz ten blokáč, kde jsou vidět i ty pomocné kontakty a jejich funkce).
Ta absence gainu u 15-18 (případně jiných u jiných modelů) na linkové úrovni je rovněž z blokáče vidět nejlíp.

H.M.

Re: Mackie profx22

od vmte » pát 09. říj 2015 11:02:01

Áha, to jsem si ani na blok.sch. neuvědomil. Popravdě jsem to vlastně ani neřešil na malým pultu v hospodě to bylo seřízený jen na nás takže nastavení pořád stejný. Pak se to začalo rozšiřovat a každá funkce navíc byla víceméně pokus omyl kompresory suby atp. Takže bys doporučil tyhle linky spíš pro elektriky? Zas odbočím na el. basu spíš pasivní Di?

Re: Mackie profx22

od blaha » pát 09. říj 2015 8:45:36

A ještě jedna věc, na kterou by jsi mohl u tohoto pultu narazit, u kombinovaných vstupů 15/16 a 17/18, funguje knoflík Gain a HPF pouze na vstup mikrofonní (XLR), linkové jdou na přímo bez možnosti regulace vstupní síly signálu.
Mackie to tak má bohužel řešený, co mi to dalo než jsem na to přišel (máme 1642VLZ3), bo jsem to z kraje nepotřeboval, pak byl větší pult a potřeba nastala asi tak po 2 letech používání a to už je nějakej blokáč v zapomění :-). Potřeboval jsem protáhnout mixem 3 stereovstupy najednou a ten jeden mi šel pořád moc nahlas a vstupní síla nešla samostatně zregulovat, takže pak jsem spíš naopak využil podskupinu k zeslabení signálu, aby se s ním na šavli dalo pracovat.

Re: Mackie profx22

od blaha » pát 09. říj 2015 8:35:11

Bal/Unbal, ono totiž, když do symetrického vstupu zapojíš TS Jack, tak se vlastně spojí stínění s kontaktem, který je normálně na kroužek a tím se ze vstupu stane nesymetrický, obráceně to tak jednoduše nejde.

Ohledně efektu, do toho se posílá nějaký signál a většinou se z něj vrací pouze signál upravený, ne že by to nešlo na efektu namíchat a dát ho třeba i do Insertu, ale je to nepohodlný a vždy jen pro ten daný kanál.
Do Insertu se dávají většinou kompresory, nebo gate. Naopak z Post AUX (FX) se vytahuje reverb, delay, atp., ten se pak vrací do pultu, buď přes ty returny, nebo většina z nás to vrací do nějaké šavle, kde je více možností si signál ještě upravit na korekcích, a líp se na šavli manipuluje s množstvím, kolik se toho přimíchává. Jedinou vadu to má, že ten vstup ho umí poslat znovu do efektu a tím ho zavazbit, tzn. že s příslušným knoflíkem se neotáčí.

A ke stereoefektu z mona, zrovna třeba Delaye mají funkci stereo Delay, ty vezmou mono signál a jeho opakování střídavě pouští doleva, nebo doprava, takže proto stereo Return.
Ale jak jsem psal, klidně tam můžeš píchnout třeba noťas, nebo nějaký přehrávadlo, je to prostě další vstup, jen bez korekcí.

Re: Mackie profx22

od vmte » pát 09. říj 2015 8:17:55

Ulevit jsem myslel kvuli monitorům s tím že subem opravdu zesílím signál jen ven... nevím třeba mněl slabou baterku.
L(mono) souhlasí přiložím fotku nad tím je bal/unbal t. zn. TS i TRS Jack. Je to i nad AUX send proto jsem se někde na začátku ptal proč je jeden send a dva returny. Nemám zatím ext.efx takže nevím jak je řešený ale zdá se mi divný že by si sám rozdělil mono signál na stereo. Takže spíš by měl být hnán přes insert ne?
Přílohy
IMAG0345.jpg
IMAG0345.jpg (24.23 KiB) Zobrazeno 3736 x

Re: Mackie profx22

od Zdeněk Prodance » pát 09. říj 2015 3:12:01

Gain nepotřebuje žádné "ulevování", pokud stačí na něm přidat a hraje to dost, tak není žádný rozumný důvod honit ten samý signál do PA současně přímo a ještě přes sub, aby byl na výstupu silnější. Navíc samozřejmě přidáním na gainu je silnější všude, včetně těch pomocných sběrnic pro efekty a monitory.
Stejně nechápu, jak v těch případech souvisel slabý signál s délkou kabelu - on někdo zkoušel ty housle dát kratším a to bylo v pořádku ? Ano, kapacita kabelu a tím i útlum signálu spolu souvisí, ale jen když má zdroj signálu vysoký výstupní odpor (což je případ samotných snímačů, především piezo, ale i těch běžných "kytarových", kde to ale mění hlavně barvu). Což by aktivní snímač ale mít neměl.
Kde konkrétně vidíš L-bal/unbal ? To by nemělo patřit k sobě, L je označení levého u stereovstupů, pravý má R a běžně bývá napsáno L/mono, protože levý je vnitřními rozpínacími kontakty spojený s pravým, takže pokud nezasuneš pravý, hraje do obou kanálů. I to je vidět na blokovém schema, blaha to už popisoval. Naopak bal/unbal znamená, že vstup bude fungovat s TS i TRS Jackem, tedy symetrickým i nesymetrickým zdrojem signálu. Oboje označení se může vyskytnout u stejného vstupu, ale nebývá to napsané tak dohromady, jako jsi to udělal ty, protože jde o různé věci.
S vazbou přes housle se to má podobně jako s vazbou přes mikrofony, z hlediska mixu jde o totéž a především i tady platí, že je jedno, jakou kombinací nastavení dílčích zisků a útlumů se k němu došlo, takže samotné změny gainu (kompenzované vzápětí opačnou změnou například na výstupu pro monitor i PA) nic nezlepší.

H.M.

Re: Mackie profx22

od vmte » čtv 08. říj 2015 23:11:44

Ještě pro Zdeňka,přebuzeni jsem zkoušel ale asi jsem neřval dost nezčervenala. Co se týče redukcí každý zvukař na mně koukal jak jojo-proč když máš párák. A s těmi houslemi se mi to stalo dvakrát u různých houslí; jednou 8m linka a podruhé přes párák nutno podotknout přes různé mixy. Oba měli aktivní snímače. Bohužel vychytat to nemůžu nezvučím je pravidelně tak e snažím dohledat možné alternativy. A tím sunbem jsem myslel ulevit gainu a zesílit signál do sálu.

Re: Mackie profx22

od vmte » čtv 08. říj 2015 22:52:53

Děkuji za exaktní výklad. Tu efektovou kontrolku budu muset otestovat. Teď se hrabu v blokovém schématu, jo jde to ještě musím najít jak myslí L-bal/unbal tedy jak je rozeznat na schematu. A co se týká zacházení do zvučení to byl důvod proč jsem začal s vláknem zrovna tam... Postupně bych se dopracoval asi ke všem možným věcem. A třeba ozvučení houslí na foru řeší- mikrofony,přeslechy atp.ale ne "vazbu" i tak moc děkuju protože každá rada drahá

Nahoru