Tak moje postřehy po včerejším prvním vysloveně koncertu (předtím to byly takové ozvučené hraní v hospodě, pro naučení práce s pultem.. tedy nerelevantní pro srovnání, tentokrát známá kapela, známý klub... :
1) Šum: výrazně převyšoval to, na co jsem zvyklý z analogového pultu AH GL2200 - tedy v pauzách slyšitelný, alespoň pro mne už rušivý
2) celkový zvuk: možost lepší ekvalizace díky 31 pásmovému Eq, pocitově stačily i menší korekce nežli u původního analog 2x15 (asi se u analogu více ovlivňovala pásma, tedy muselo se tahat za EQ víc do obou stran v sousedních pásmech...
3) "podivné" výšky, zvláště u akustických kytar. Nešlo vykorigovat, u zpěvu se to tak neprojevovalo ale u akustik ano, něco, co na analogu nebylo, něco co u zpěvů bylo spíše pozitivní a u akustických kytar spíše nepříjemné. Nicméně, nešlo to "najít a vykorigovat" spíše bych řekl jakýsi "charakter zvuku" než konkrétní korigovatelná frekvence...
4) Hall: po nalezení vhodného algorytmu (vocal plate) použitelné a docela hezké, nicméně, na původním procesoru TSR 12 jsem měl postaveny lepší hally... Každopádně ale, hezké a použitelné... jen škoda že nelze ukládat samostatné presety s nastavenými parametry...
Naštěstí lze s parametry snadno pracovat díky 4 knobům pod displayem... Během písničky hrabu především na predelay a decay...
5) Kompresory... Nejsou na rozdíl od analogových v podstatě slyšet... Komprimují a když se dobře nastaví attack a relase, tak o nich člověk ani neví... Na jednu stranu skvělé (zvláště u DBX
něco jako moje původní Symetrixy u kterých když bych nekoukal na VUmetry tak ani nevím že kompresí...mnohdy o 10 dB.....
V souhrnu, asi se na to dá zvyknout, v návaznosti na digi stagebox, drátování atd to bude asi přínos.
Ten šum mne ale docela mrzí... Zkusím ještě dohledat jestli soudruzi z NDR někde nedělají chybu ale nevím nevím...
Tak moje postřehy po včerejším prvním vysloveně koncertu (předtím to byly takové ozvučené hraní v hospodě, pro naučení práce s pultem.. tedy nerelevantní pro srovnání, tentokrát známá kapela, známý klub... :
1) Šum: výrazně převyšoval to, na co jsem zvyklý z analogového pultu AH GL2200 - tedy v pauzách slyšitelný, alespoň pro mne už rušivý
2) celkový zvuk: možost lepší ekvalizace díky 31 pásmovému Eq, pocitově stačily i menší korekce nežli u původního analog 2x15 (asi se u analogu více ovlivňovala pásma, tedy muselo se tahat za EQ víc do obou stran v sousedních pásmech...
3) "podivné" výšky, zvláště u akustických kytar. Nešlo vykorigovat, u zpěvu se to tak neprojevovalo ale u akustik ano, něco, co na analogu nebylo, něco co u zpěvů bylo spíše pozitivní a u akustických kytar spíše nepříjemné. Nicméně, nešlo to "najít a vykorigovat" spíše bych řekl jakýsi "charakter zvuku" než konkrétní korigovatelná frekvence...
4) Hall: po nalezení vhodného algorytmu (vocal plate) použitelné a docela hezké, nicméně, na původním procesoru TSR 12 jsem měl postaveny lepší hally... Každopádně ale, hezké a použitelné... jen škoda že nelze ukládat samostatné presety s nastavenými parametry...:-( Naštěstí lze s parametry snadno pracovat díky 4 knobům pod displayem... Během písničky hrabu především na predelay a decay...
5) Kompresory... Nejsou na rozdíl od analogových v podstatě slyšet... Komprimují a když se dobře nastaví attack a relase, tak o nich člověk ani neví... Na jednu stranu skvělé (zvláště u DBX :-) něco jako moje původní Symetrixy u kterých když bych nekoukal na VUmetry tak ani nevím že kompresí...mnohdy o 10 dB.....:-)
V souhrnu, asi se na to dá zvyknout, v návaznosti na digi stagebox, drátování atd to bude asi přínos.
Ten šum mne ale docela mrzí... Zkusím ještě dohledat jestli soudruzi z NDR někde nedělají chybu ale nevím nevím...:-)