od Andre » čtv 18. lis 2010 11:15:11
Ahoj,
pořídil jsem si tenhle mix z druhé ruky letos na jaře na takové amatérské zvučení. Mé zkušenosti (podotýkám, že se vztahují pouze k účelům silně amatérské práce) jsou takové, že po zvukové stránce je to dobrý pult s celkem mizernou výbavou.
Předzesilovače a převodníky jsou dobré. Při srovnání s Behringerem řady UB a Yamahou řady MG, se kterými jsem pracoval předtím, je po zvukové stránce o hodně dál.
Velmi dobře se mi pracuje s korekcemi (3x, plně parametrické), kde každá byť sebemenší změna je znát. Efektovou jednotku také považuji za povedenou, i když z ní v zásadě používám pouze reverb. Navíc jsou v pultu zabudované 3 dynamické procesory routovatelné buď na jakoukoliv šavli, nebo na výstupy (tzn master a auxy).
Chvilku trvalo, než jsem si zvykl na ovládání, teď se mi s ním už pracuje dobče a netrvá to zas o tolik déle, než u analogu.
Co je ale velkým nedostatkem, je vybavení výstupní sekce. Velmi postrádám výstupy z grup, přes které jsem u předchozích pultů posílal všechny zpěvy naráz na kompresor. Ve chvíli, kdy tři dynamické procesory nestačí (kompresor na master, pro několik zpěvových mikrofonů, kopák, dechy, atd..., gate pro virbl, atd...), tak se nedá svítit. Šavle nejsou vybaveny žádnými inzertními body, grupa se nedá vytáhnout, takže se ani nedá dodatečně připojit další procesor.
Nedostatečný je i počet Auxiliary výstupů. Mně třeba bohatě stačí dvě monitorové cesty na podiu, potřeboval bych ale ještě alespoň jeden linkový výstup pro samostatný mix, když chci vystoupení zaznamenat na rekordér (v mých podmínkách se málokdy výstupní mix shoduje s mixem pro nahrávání - mám slabý aparát a zvučím malé akce).
Jen tak na závěr - konečná bilance srovnání Yamaha Promix 01 s mou dřívější sestavou (Yamaha MG 16/4 + Alesis3630 + Alesis MicroverbIII + Behringer FBQ 6200 + rack)
+ v zásadě vše co jsem měl dříve ve dvou bednách (case + rack) mám teď pouze v jedné bedně, navíc odpadá kabelování mezi mixem a rackem
+ kvalitnější předzesilovače, celkově bohatší a čistší zvuk
+ větší počet mikrofonních vstupů
+ plně paramertrické a citlivé korekce na šavlích
+ plně parametrický ekvalizér na výstupu s Q do 1/6 oktávy (není potřeba tahat navíc ekvalizér na master)
+ 4 grupy
+ možnost ukládání scén (tj veškerého nastavení s výjimkou zisku u předzesilovačů)
+ možnost ukládání presetů ekvalizéru
- žádné inzerty
- žádné výstupy z grup
- žádné direct out (u předchozího pultu jsem si je udělal z inzertů)
- pouze 2 auxiliary výstupy
Když to vezmu kolem a kolem, tak na amatérské účely a do zkušebny je to velice dobrá mašinka. Na vážnější zvučení nebo do studia už to moc není.
Snad ti to pomůže. Přeji hodně štěstí.
Andre
Ahoj,
pořídil jsem si tenhle mix z druhé ruky letos na jaře na takové amatérské zvučení. Mé zkušenosti (podotýkám, že se vztahují pouze k účelům silně amatérské práce) jsou takové, že po zvukové stránce je to dobrý pult s celkem mizernou výbavou.
Předzesilovače a převodníky jsou dobré. Při srovnání s Behringerem řady UB a Yamahou řady MG, se kterými jsem pracoval předtím, je po zvukové stránce o hodně dál.
Velmi dobře se mi pracuje s korekcemi (3x, plně parametrické), kde každá byť sebemenší změna je znát. Efektovou jednotku také považuji za povedenou, i když z ní v zásadě používám pouze reverb. Navíc jsou v pultu zabudované 3 dynamické procesory routovatelné buď na jakoukoliv šavli, nebo na výstupy (tzn master a auxy).
Chvilku trvalo, než jsem si zvykl na ovládání, teď se mi s ním už pracuje dobče a netrvá to zas o tolik déle, než u analogu.
Co je ale velkým nedostatkem, je vybavení výstupní sekce. Velmi postrádám výstupy z grup, přes které jsem u předchozích pultů posílal všechny zpěvy naráz na kompresor. Ve chvíli, kdy tři dynamické procesory nestačí (kompresor na master, pro několik zpěvových mikrofonů, kopák, dechy, atd..., gate pro virbl, atd...), tak se nedá svítit. Šavle nejsou vybaveny žádnými inzertními body, grupa se nedá vytáhnout, takže se ani nedá dodatečně připojit další procesor.
Nedostatečný je i počet Auxiliary výstupů. Mně třeba bohatě stačí dvě monitorové cesty na podiu, potřeboval bych ale ještě alespoň jeden linkový výstup pro samostatný mix, když chci vystoupení zaznamenat na rekordér (v mých podmínkách se málokdy výstupní mix shoduje s mixem pro nahrávání - mám slabý aparát a zvučím malé akce).
Jen tak na závěr - konečná bilance srovnání Yamaha Promix 01 s mou dřívější sestavou (Yamaha MG 16/4 + Alesis3630 + Alesis MicroverbIII + Behringer FBQ 6200 + rack)
+ v zásadě vše co jsem měl dříve ve dvou bednách (case + rack) mám teď pouze v jedné bedně, navíc odpadá kabelování mezi mixem a rackem
+ kvalitnější předzesilovače, celkově bohatší a čistší zvuk
+ větší počet mikrofonních vstupů
+ plně paramertrické a citlivé korekce na šavlích
+ plně parametrický ekvalizér na výstupu s Q do 1/6 oktávy (není potřeba tahat navíc ekvalizér na master)
+ 4 grupy
+ možnost ukládání scén (tj veškerého nastavení s výjimkou zisku u předzesilovačů)
+ možnost ukládání presetů ekvalizéru
- žádné inzerty
- žádné výstupy z grup
- žádné direct out (u předchozího pultu jsem si je udělal z inzertů)
- pouze 2 auxiliary výstupy
Když to vezmu kolem a kolem, tak na amatérské účely a do zkušebny je to velice dobrá mašinka. Na vážnější zvučení nebo do studia už to moc není.
Snad ti to pomůže. Přeji hodně štěstí.
Andre