od banach » ned 30. led 2011 15:32:53
To máš pravdu, že reproduktor je ve vašem případě trochu nevyužitý a třeba se 4040 v můstku budeš mít k dispozici výkon až 2 kW / reproduktor a tím využiješ jejich dynamický potenciál, druhou věcí ale je, že tak se to dá dobře dělat u bigbítu, kde je zatížení reproduktoru pulzního charakteru - jednou za čas rána kopáku, pak dlouho dobu nic, jen basa v pozadí a za dlouhou dobu (třeba 0,7 s) opět rána kopáku, přičemž se kmitací cívka nestihne ani ohřát. Ale na vaší diskotéce, pokud se třeba hraje dnb apod., tak se furt něco děje, reproduktor je v trvalé zátěži (špičková hodnota není příliš rozdílná od střední) a kmitací cívka se může lehce poškodit nadměrnou tepelnou ztrátou. Další věcí je kratší životnost reproduktorů, dále při vysokých zátěžích na nízkých frekvencích roste výchylka reproduktoru jednak s nižší frekvencí a jednak s vyšším příkonem, takže se dostáváš mimo ""lineární"" oblast reproduktoru, roste zkreslení atd.
Takhle nějak bys asi měl začít uvažovat.
Prostě počítej s tím, že 4 takové basovky (2 na stranu) jsou základ na akci pro 200-300 lidí, kdyby stačila jedna na stranu pro 500 lidí, tak by se s dalšíma navíc nikdo netahal.
Normální je mít zesilovače na plno, pokud nemají nějak zvlášť velký zisk (obvyklý je 26-36 dB zhruba), od toho je mixážní pult, tam si nastavuješ hlasitosti jednotlivých nástrojů, zpěvů atd., na zesilovače se nešahá, příp. zesílení jednotlivých sekcí můžeš korigovat ještě na DSP/crossoveru, třeba když jednou bereš 2 basovky a jednou 6 a vrchy jsou stejné, je potřeba mít udělaný jiný preset nebo to trochu vykorigovat na crossu, ale když je jednou správně nastavené PA, tak to není třeba šahat.
To máš pravdu, že reproduktor je ve vašem případě trochu nevyužitý a třeba se 4040 v můstku budeš mít k dispozici výkon až 2 kW / reproduktor a tím využiješ jejich dynamický potenciál, druhou věcí ale je, že tak se to dá dobře dělat u bigbítu, kde je zatížení reproduktoru pulzního charakteru - jednou za čas rána kopáku, pak dlouho dobu nic, jen basa v pozadí a za dlouhou dobu (třeba 0,7 s) opět rána kopáku, přičemž se kmitací cívka nestihne ani ohřát. Ale na vaší diskotéce, pokud se třeba hraje dnb apod., tak se furt něco děje, reproduktor je v trvalé zátěži (špičková hodnota není příliš rozdílná od střední) a kmitací cívka se může lehce poškodit nadměrnou tepelnou ztrátou. Další věcí je kratší životnost reproduktorů, dále při vysokých zátěžích na nízkých frekvencích roste výchylka reproduktoru jednak s nižší frekvencí a jednak s vyšším příkonem, takže se dostáváš mimo ""lineární"" oblast reproduktoru, roste zkreslení atd.
Takhle nějak bys asi měl začít uvažovat.
Prostě počítej s tím, že 4 takové basovky (2 na stranu) jsou základ na akci pro 200-300 lidí, kdyby stačila jedna na stranu pro 500 lidí, tak by se s dalšíma navíc nikdo netahal.
Normální je mít zesilovače na plno, pokud nemají nějak zvlášť velký zisk (obvyklý je 26-36 dB zhruba), od toho je mixážní pult, tam si nastavuješ hlasitosti jednotlivých nástrojů, zpěvů atd., na zesilovače se nešahá, příp. zesílení jednotlivých sekcí můžeš korigovat ještě na DSP/crossoveru, třeba když jednou bereš 2 basovky a jednou 6 a vrchy jsou stejné, je potřeba mít udělaný jiný preset nebo to trochu vykorigovat na crossu, ale když je jednou správně nastavené PA, tak to není třeba šahat.