od Petr Z. » ned 11. zář 2016 14:51:15
Mnohostranné. Jde o velice kvalitní, univerzálně použitelný dvoupásmový mikrofon, do kterého mj. minimálně 2-3 léta zpíval i jinak náročný Karel Gott, zahlédl jsem jej v ruce Marty Kubišové a spousty dalších interpretů v rozmezí let 1968-1970, spolu s pozlaceným AKG D1000. Má charakteristiky velmi podobné rovněž dvoupásmovému Sennheiseru MD441N, nebo Sennheiseru BlackFire BF541. Velmi často se používal díky svým vlastnostem v "živém" nasazení. Má obrovskou výhodu v plynulé regulaci omezení při 50Hz od cca -7dB až po -20dB. Nenápadný maličký spínač poblíž kolečka potenciometru omezení hloubek je také výhodný, prakticky jej nelze nechtěně vypnout.
Vlastním dva kusy /D202CS, konektor DIN/ s výrobními čísly 33214, 33221 a spolu s páskovými Beyerdynamic M260N/CS je používám na opravdu prestižní akce. Páskový Beyerdynamic M260NCS byl několikrát i velmi zblízka vidět v rukou Freddie Mercuryho v pořadu o Queen před několika dny na ČT2, v live aplikaci a hodně zblízka - ten mikrofon má tak charakteristický vzhled, že si jej nemůžete s žádným jiným splést. Má špičkovým způsobem /ale nevím bohužel jak/ omezen jinak nepříjemně silný, hloubkový proximity efekt typický pro páskové systémy, na zcela zanedbatelnou míru.
Mám tyto mikrofony bohužel jen dva, rád bych sehnal další a k němu i další podobný páskový typ, M500N, který má jen poněkud jiný tvar. Ale bohužel se po všech kusech z této série slehla země, dokonce i po nefunkčních /mikrofon je možno bez problémů nechat opravit - vyměnit pásek, hlavu či trafo přímo v továrně/.
Speciálně Beyer M260N díky své konstrukci např. snímá hloubky v plné úrovni i ve vzdálenosti zdroje až 40-50cm a podobně se chovají i D202CS. Odolnost proti vazbě je díky směrové charakteristice a vyrovnanému kmitočtovému průběhu v mezích +/-2dB vynikající, odolnost proti retnicím je excelentní díky konstrukci hlavy ze spékaných kuliček bronzu. Vyskytují se dvě vzhledová provedení, s "napůl černobílou" i celočernou hlavou typického "palcátu".
Popis i individuální charakteristika kmitočtového průběhu byla přikládána ke každému kusu, zatavená v průhledné PVC fólii, alespoň já je v balení mám. V polystyrénovém sendviči má být konektor, objímka, list s popisem a vnitřním zapojením a zapojením konektoru, přehled doporučených aplikací a další list s rozpisem vhodnosti i jiných mikrofonů AKG na konkrétní aplikace.
Měření a test náhodně zakoupeného a měřeného kusu spolu s popisem vlastností najdete v časopisu Hudba a Zvuk č. 6/1968, strana 194-195.
Pro vynikající vlastnosti těchto starších, špičkových mikrofonů je velice rád používám tvrdíce, že tehdy se ještě "dělaly mikrofony". Ostatně dlouholetá tradice Beyerdynamic i Neumann to potvrzuje. Nepamatuju, že by zrovna Beyerdynamic, ale i AKG do roku cca 1990 udělali něco opravdu výrazně špatného i v segmentu levnějších výrobků.
Mnohostranné. Jde o velice kvalitní, univerzálně použitelný dvoupásmový mikrofon, do kterého mj. minimálně 2-3 léta zpíval i jinak náročný Karel Gott, zahlédl jsem jej v ruce Marty Kubišové a spousty dalších interpretů v rozmezí let 1968-1970, spolu s pozlaceným AKG D1000. Má charakteristiky velmi podobné rovněž dvoupásmovému Sennheiseru MD441N, nebo Sennheiseru BlackFire BF541. Velmi často se používal díky svým vlastnostem v "živém" nasazení. Má obrovskou výhodu v plynulé regulaci omezení při 50Hz od cca -7dB až po -20dB. Nenápadný maličký spínač poblíž kolečka potenciometru omezení hloubek je také výhodný, prakticky jej nelze nechtěně vypnout.
Vlastním dva kusy /D202CS, konektor DIN/ s výrobními čísly 33214, 33221 a spolu s páskovými Beyerdynamic M260N/CS je používám na opravdu prestižní akce. Páskový Beyerdynamic M260NCS byl několikrát i velmi zblízka vidět v rukou Freddie Mercuryho v pořadu o Queen před několika dny na ČT2, v live aplikaci a hodně zblízka - ten mikrofon má tak charakteristický vzhled, že si jej nemůžete s žádným jiným splést. Má špičkovým způsobem /ale nevím bohužel jak/ omezen jinak nepříjemně silný, hloubkový proximity efekt typický pro páskové systémy, na zcela zanedbatelnou míru.
Mám tyto mikrofony bohužel jen dva, rád bych sehnal další a k němu i další podobný páskový typ, M500N, který má jen poněkud jiný tvar. Ale bohužel se po všech kusech z této série slehla země, dokonce i po nefunkčních /mikrofon je možno bez problémů nechat opravit - vyměnit pásek, hlavu či trafo přímo v továrně/.
Speciálně Beyer M260N díky své konstrukci např. snímá hloubky v plné úrovni i ve vzdálenosti zdroje až 40-50cm a podobně se chovají i D202CS. Odolnost proti vazbě je díky směrové charakteristice a vyrovnanému kmitočtovému průběhu v mezích +/-2dB vynikající, odolnost proti retnicím je excelentní díky konstrukci hlavy ze spékaných kuliček bronzu. Vyskytují se dvě vzhledová provedení, s "napůl černobílou" i celočernou hlavou typického "palcátu".
Popis i individuální charakteristika kmitočtového průběhu byla přikládána ke každému kusu, zatavená v průhledné PVC fólii, alespoň já je v balení mám. V polystyrénovém sendviči má být konektor, objímka, list s popisem a vnitřním zapojením a zapojením konektoru, přehled doporučených aplikací a další list s rozpisem vhodnosti i jiných mikrofonů AKG na konkrétní aplikace.
Měření a test náhodně zakoupeného a měřeného kusu spolu s popisem vlastností najdete v časopisu Hudba a Zvuk č. 6/1968, strana 194-195.
Pro vynikající vlastnosti těchto starších, špičkových mikrofonů je velice rád používám tvrdíce, že tehdy se ještě "dělaly mikrofony". Ostatně dlouholetá tradice Beyerdynamic i Neumann to potvrzuje. Nepamatuju, že by zrovna Beyerdynamic, ale i AKG do roku cca 1990 udělali něco opravdu výrazně špatného i v segmentu levnějších výrobků.