Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Robert » čtv 25. črc 2019 10:18:47

😁😁😁😁slyšeli jsme slovo boží, bohu díky. Za tak velikou pravdu mne snad i zo rouhání musí odpustit. 😉

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od PeBe » čtv 25. črc 2019 8:20:18

[OT]
můj názor je, že základ je kvalitní nástroj
Můj názor je posunutý trošku dál. Základ jsou ruce :-) Když matla dostane do ruky klidně Fender s výrobním číslem 007, vždycky z toho poleze sr..ka. Ale když vezme do ruky jakoukoliv fošnu, třeba Michal Pavlíček, tak se mu v rukách rozezpívá ;-)
[/OT]

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od mifune » stř 24. črc 2019 20:30:04

emyslím, že všechny nástroje musí být z USA (to hraní máme stejně - no já 38, ale su věčnéj amatérek..) a to mám origo PRS Custom 22 Top 10 OI,(přešel jsem po mnoha origo Fenderech a jednom Gibsonu - a nikdy už nebudu hrát na nic než PRS!!). Akustika Furch - né česká, ale Moravská (cena současná cca 65.tis, smrk sitka, mahagon, palisandr - prostě standard) a na ňu nepoužívám vůbec nic, jen jednoduchý jump na sóla a snímaní mám Fisman Eclipse blend (snímač natural a mikrofónek) bez korekcí - nazvučení ACUS - přešel jsem od AER - není ani lepší nebo horší, nic nepřidá, vždy se mně zdálo, že Aero to trochu přilepší...Nechápu osobně vůbec smysl !jakýkoliv procesorů! na akustiky - dobrej dřevěnej nástroj hraje nejlépe ozvučený mikrákem (..zatracená vazba..)./Housle, kytary z 18,19 století, které jsou pro svou nezaplatitelnou cenu, majetkem států a nejlepším muzikantům se jen půjčují, snímá vždy několik mikrofonů a to je ten pravý zvuk../ No a s elektrikou je to parodie, prodal jsem origo aparáty Fender a MB, a teď to PRSo hrotím přes Mooer 200 (nesmějte se) (můj názor je, že základ je kvalitní nástroj a potom aparát (číňanovi chybí dynamika fendrovskýho Twinu - no kdo by to taky čekal od mulťáku za 7 na rozdíl od F nebo Bugi apecu za 70)...obráceně to nikdy nebude fungovat) a akustickýho Acusa a přes RCFko (kapela momentálně není, někteří dědci dali přednost chalupám...) ale cvičím a hrajeme s kamošama pro prdel (je to děsný, když nám bylo 18-19 a měli jsme nadšení a ambice nebylo na aparáty a kytary a teď se v knajpě sleze u škopku pár starejch borců - jo všichni si plníme tajný přání a okolo stolu je apec za mega - moje PRSo za 100.t a několika Fenderů z 60..Gibsonů Clasic)...no všichni kamoši jdou víceméně do Kempera a včera se objevila verze Kemper stage - je to podlaháč - a určitě do toho jdu - u mě mají pravý lampáče ukončeno. Nevím jestli toto patří na zvukařinu, ale sám zvučím od 15, co hraju a proto si myslím, že zvukař by měl sám hrát, aby věděl jak to na prknech zní muzikantům....né jen to, co slyší ven...to jsem zase napsal kravin asi je OT a admin mě smaže...

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od zdeno » stř 24. črc 2019 9:20:52

2019: kvalitní kytarový procesor? Ano, po cca 35 letech aktivního hraní mi úplně stačí EHX MemoryMan na elektroakustiku (jako boost jump s trochou analogové ambience na sóla) a na Fender straty a telata nejnověji i Tech21 SansAmp FlyRig verze 2. Jak oba tyto efekty, tak kytary jsou made in USA a .. neni jednoduše co jinýho řešit, jen hrát a užívat si super pocitu ze hry a zvuku :P
PS. když už máme komplet všechny nástroje, efekty i apec made in USA, tak to nespojujeme chinashit kabeláží, ale třeba Klotz nebo tak něčím... ale to snad dá rozum :D

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od jammixer » sob 16. črc 2016 11:28:43

Petr Z. píše:Pardon za OT:
.., aby nás všechny Martin zbavil tohoto provokujícího a tlachajícího trolla nade mnou,...
niekoho ste zmazali ? lebo pane Petr Z. nad vámi ste vy sám . .Možno by zafungovala poznamka o novodure , kartone alebo brumkaniu medveda.. tá otázka na káble je fakt sranda v tejto teme .To sa niekto za vás vydáva ? možno by ste sa mohol aj registrovať aby k tomu nedochádzalo a popri tom zistite nejake štatisticke udaje o množstve nudy na fore .

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Martin » sob 16. črc 2016 10:54:40

Petr Z. píše:Pardon za OT:
Možná by nebylo od věci, aby nás všechny Martin zbavil tohoto provokujícího a tlachajícího trolla nade mnou, co jen zasírá témata, všechny vysírá pitomostmi a mnozí na něj zbytečně reagují.
Zablokováním a smazáním všech jeho postů i postů na něj reagujících se to tu skvěle zpřehlední na relevantní diskusi.
Bohužel, takhle to tady nefunguje.

Doporučuji na příspěvky trolla nereagovat, jakákoliv odpověď ho pudí k další odpovědi. Případně jeho příspěvky pro budoucí generace POUZE označit za trolling, ale na obsah NEREAGOVAT, nenamítat, nerozporovat, nehádat se... To nemáte manželky nebo co? :wink:

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Havlis » pát 15. črc 2016 22:24:00

"definice" kvalitního kytarového kabelu není uplně jednoznačná a exaktní. Primární kritérium je subjektivní - musí se ti dobře hrát, nesmíš mít pocit, že ti ze zvuku něco bere. Hlavní rozdíl je přímém porovnání - když vezmeš nějakej špatnej kabel (třeba typicky špagáty, který dávají k levným kytarám zdarma) a naopak kvalitní kabel, tak s použitím toho kvalitního se zvuk prostě rozsvítí, není pod dekou, zdánlivě oplývá větší dynamikou.
Jinak zásadní kritérium je právě kapacita, já osobně ji neměřil, ale někteří diskutéři z hudebníforum.cz se tomu věnují a kabely měřili. Velmi dobře vychází Sommer Cable spirit LLX a ten používám taky. K tomu kvalitní konektory (já používám Neutrik NPX2-B), slušný pájení a kvalitní kabel je na světe. Za náklady mnohem menší než u značkových kabelů dostaneš stejnou nebo vyšší kvalitu...

Ale taky se tu dočteš (nebo to možná byla na hudebním fóru, nepamatuju se), že tyhle kabely jsou ještě o ničem, že jedinej správnej zvuk dostaneš se stříbrným kabelem (a taky stříbrnou přívodní síťovou šňůrou) a že takovej kabel je navíc směrovej - takže vede mnohem (tohle slovo je důležitý, pač zastánci neříkají, že se možná pocitově něco zlepšílo, ale že došlo k ZÁSADNÍMU vylepšení zvuku) lépe jedním směrem než druhým. Z fyzikálního hlediska si to neumím představit, měřitelný to podle mě není a celkově je to jenom v oblasti psychoakustiky (placeba)...ale nezkoušel jsem, takže zatím jsem jenom nevěřící Tomáš

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Petr Z. » pát 15. črc 2016 21:56:33

Pardon za OT:
Možná by nebylo od věci, aby nás všechny Martin zbavil tohoto provokujícího a tlachajícího trolla nade mnou, co jen zasírá témata, všechny vysírá pitomostmi a mnozí na něj zbytečně reagují.
Zablokováním a smazáním všech jeho postů i postů na něj reagujících se to tu skvěle zpřehlední na relevantní diskusi.

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Petr Z. » pát 15. črc 2016 21:47:17

Rád bych se zeptal, jak zní definice velmi kvalitního kytarového kabelu. Teď nemyslím konektory a odolnost - myslím tím třeba kapacitu na metr, dvojité jádro, materiál dielektrika /izolace živé žíly či žil u dvojitého jádra/ a tak. Měřil někdo z Vás kabel, který je zvukově velmi kvalitní a měřil někdo zároveň nějaký zvukově horší? V čem přesně jsou zásadní elektrické rozdíly?

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od jammixer » pát 15. črc 2016 16:47:07

eh , človeče havlis ty maš lampovy aparat ? a všetko v hlave vnemoch v rukách v poriadku ? nič nechýba ? :D
tak behni do skúšobne kde nikoho nerušiš a hraj na plny vykon aspon hodinu nech sa pekne roztaví do maximalnej pracovnej teploty a ak si potom ešte schopny povedať že sa to dá nasimulovať tak to na začiatku neni pravda.

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Havlis » pát 15. črc 2016 14:21:54

Ale jo, ten Zoom G1on umí opravdu nasimulovat některý klasický krabičky naprosto 1:1, fakt by ses divil, jak to hraje věrně...samozřejmě je nutná kvalitní simulace reproboxu, právě pomocí impulsů. Torst na hudebnimforu nebo instrumentu se mu dost věnuje, klidně používá G1on jako preamp do lampového konce (od Englu, mimochodem) a na hi-gainy je prý k nerozeznání.
Navíc jsem v případě tohoto zoomu měl na mysli právě modulace, delaye, reverby atd, který umí fakt skvěle a s přihlédnutím k ceně nenajdeš nebo s podobným poměrem cena/výkon. Jasně že jsou víc profi řešení, ale za mnohem víc profi, proto jsem to zmínil jako nejlevnější (a přitom je nejhorší) řešení

Sám píšeš, že se kompresor v E530 nikde nespíná...tak jak to teda je? On tam totiž žádnej kompresor není, viď?:-) Jenom zkrátka přirozeně lampově komprimuje zvuk. Ale to je něco uplně jiného - pod pojmem kompresor si představím charakteristický zvuk a samostatnej kytarovej efekt s nastavitelnýma parametrama, jak bez kompresoru uděláš třeba typickej sound z intra k Under the bridge? Já třeba občas chci hrát s kompresorem a občas bez kompresoru...

Nikde netvrdím, že e530 nehraje dobře, ale že by samotnej lampovej preamp, prohnanej přes ekvalizér (nic jinýho totiž ten emulated output není) do aktivního odposlechu měl dávat feeling, pocit ze hry a vibrovat tělem? Tak o tom silně pochybuji, byť jsem na tuhle kombinaci nikdy nehrál (ostatně kdo na tuhle ne zrovna běžnou kombinaci hraje? Kdo vůbec hraje na live přes všelijaký redboxy a emulated outputy? Když už, tak aspoň přes impulsy jako je ta Pangea).
Ale vlastním lampovýho Egnatera, taky to není uplný ořezávátko, ale dospělej lampáč...taky má emulated output a "feeling" ze zvuku před kombem a ze zvuku z emulated output se nedá srovnat...samozřejmě pokud se neudělá tahle emulace pomocí impulsů, pak je totiž dokonale věrná.

A hlavně tazatel se ptal po univerzálním řešení do třech různorodých kapel a ty mu doporučíš jenom pseudočtyřkanál a jeden delay...jasně že tahle kombinace může hrát dobře (hlavně kdyby se zapojila přes lampovej konce do pořádný kytarový bedny), ale bude to jeden dobrej zvuk...respektive čistej, zkreslenej a dva mody k tomu + plus jedno nastavení delaye...

btw. hrál jsi někdy na toho Kempera pořádně? Myslíte, že ty nevíš, o čem je řeč, když tvrdíš, že e530 přes emulated output do aktivní bedny předvede něco lepšího než Kemper...

Jinak samozřejmě jsem různý konfigurace zkoušel, moc dobře vím, jak hraje můj Egnater propojený přímo z kytary jen pomocí velmi kvalitní kabelu...a vím, že stejně dobře se mi hraje i s připojeným G-system, zvuk nijak nedegraduje (Egnater má vypínatelnou smyčku, takže umožňuje okamžité vyřazení efektů z řetězce a tím pádem přímé porovnání...

Svědomitě můžu prohlásit, že G-system v kombinaci se slušným lampovým aparátem (třeba Egnater Renegade) je velmi dobrý základ pro rock a všechny příbuzné styly (Pink Floyd, country) a poskytne všechny možný efekty v jednom velmi efektivně provedeným zařízení. Na metal a tvrdší věci už se to moc hodit nemusí, hlavně kvůli aparátu

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Návštěvník » pát 15. črc 2016 13:05:24

Velmi levný řešení jsou některý moderní mulťáčky, který už ve zvuku umí být neuvěřitelně věrný....třeba ZOOM G1on
no, asi bych ne příliš věřil tomu, kdo se nestydí trvdit, že Zoom G1 dá "neuvěřitelně věrný" zvuk! Možná to tak naoko působí při tichéím domácím šmrdlání... Ten Engl E530, a ano pouze s jedním analog delayem ve smyčce, bez jakékoli diskuze dá komukoliv ze slušný kytary od verze Standard po Custop shop a Signature modely včetně, dokonalý sound I POCIT ZE HRY obdobně jako z každého slušného lampového aparátu. A samozřejmě feeling a jak tón táhne za rukou a vibruje tělem a lze podchytit a zvukově využít každou malou nuanci - to je záležitost, co ani jeden digitál neumí, neudělá, ani Kemper shit imitace. Je to možná dobrý pro toho, kdo je zvyklej na nafukovací imitaci normální ženský a na umělý imitace žrádla z Éček a zamraženejch polotovarů místo normální čerstvé stravy. To samý je rozdíl mezi digitál imitacema a přirozeným zvukem analogových a lampových preampů a efektů.
V Englu E530 se žádnej kompresor nezapíná, ale máte pocit, že tam je a zní lépe než jakýkoliv typ kompresoru s X parametrama v digitálním mršidle včetně těch nejdražších. Tady ten analogovej v tomto německým Englu opravdu neskutečně lampově "táhne a jde za rukou". Takže na cokoliv od Pink Floyd je zvuk z Engl E530 plus jednoho analog delaye (vč. klidně toho současného Ibanez AD mini) výrazně lepší a může být až zcela shodný s originálem co hraje Gilmour, než sterilní bezduchá imitace jeho zvuku přes digitální zmršení. Zkuste si to sami v praxi nejdřív, a teprve pak kecejte... Variantu E530 plus tento minidelay za 2,7 tis považuji osobně za nejlevnější hrající uni variantu pro cokoliv, samozřejmě dražší preampoy a efekty (lampové a analog) budou ještě lepší, ale už s tímhle základem máte tzv "velkej" a hodně dospelej sound, na rozdíl od Kemper a podobných nesmyslů bez duše a feelingu ve zvuku. Možná potichu do studia, pak po pár hodinách drbání v nastavení parametrů a v postmixu z toho dostanete něco rozumnýho, ale nikdy ne na stage live!!!!! Nebo jasně že jo, půlka na to hraje, ale zajímavý pro posluchače to není ani trochu. Někdy se to ani nedá poslouchat, i když jde o velký profíky z 1. ligy...

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Havlis » pát 15. črc 2016 0:01:05

no to je taky vynikající řešení....tazatel se ptal (pominu že před více než rokem) na all in one řešení včetně modulací, kompresorů, delayů, reverbů atd. a ty mu doporučíš pseudo 4-kanál. Borec chce hrát Floydy, takže spoustu různých delayů a ty mu doporučíš jeden analogovej Delay do smyčky. Borec chce řešení do Pink Floyd, country i rocku...nepřipadá ti tvoje sestava trochu chudá? Navíc kde jsi přišel na to, že E530 má vestavěný kompresor? Jak ho ovládáš a jak ho zapínáš?

Podle mě nesmysl. Jakýkoliv analogový simulace reproboxů (v podstatě jenom ekvalizér) jsou dneska dávno překonaný (ať je to Redbox nebo emulated output třeba v tomto Englu). Pokud chce někdo kvalitní simulaci, měl by se poohlédnout po IR technologii. V krabičkové verzi to umí třeba AMT Pangea. Pak můžeš hrát přímo do PA opravdu naprosto bez kompromisů.

Nebo ještě lépe - koupit Kemper, pač ten má na IR technologii postavené modelování celých aparátů. A zvuk je prý perfektní, v jedný krabici si můžeš namodelovat (naprofilovat v terminologii Kemperu) nepřeberné množství aparátů. Nehrál jsem na to, ale společně s AXE je to v technologii simulování nejdál a opravdu to HRAJE. Navíc v jedný krabici dostaneš i všechny myslitelný efekty. Bohužel je to trochu darda...

Velmi levný řešení jsou některý moderní mulťáčky, který už ve zvuku umí být neuvěřitelně věrný....třeba ZOOM G1on - jeho simulace slavných krabiček i zesilovačů je velmi dobrá. Slabinou je právě simulace reprobedny, takže ZOOM G1on doplněný třeba o zmíněnou Pangeu by mohl být řešení...ale zase složité ovládání jen pomocí dvou šlapek je docela nevýhoda.

Pak je ještě jedna varianta, která celý rig docela zjednoduší a sám ji používám - T.C. G-system. Je do multiefekt a zároveň ovladač, perfektní bytelná konstrukce, spousta všelijakých efektů (kromě zkreslení), možnost přepínat zvuky jak v rámci presetů, tak zapínat jednotlivé krabičky (efekty) individuálně (jako by se jednalo o pedalboard). K tomu možnost ovládat relátkama zesilovač (takže přepneš zvuk na G-systému a sám si přepne i zkreslení na zesíku). Možnost 4 true bypass loopů, do kterých si můžeš dát třeba svoje oblíbený kreslící krabičky a řadit je do řetězce. K tomu možnost některé efekty řadit před aparát (třeba kompresory) a některé do smyčky (třeba delaye, modulace...)

Zkrátka perfektní all-in-one řešení, velmi kompatkní, vše přepínáš jedním switchem a ve spojení s kvalitním lampovým aparátem dostaneš velmi bohatou škálu zvuků, snadné přepínání, bytelnou konstrukci...a na bazaru se dá pořídit už kolem 15000.

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Návštěvník » čtv 14. črc 2016 11:16:01

Nejlevnější varianta zvukově bez kompromisu: 1U rack 4-kanál Engl E530 + switch a do smyčky čistej booster, Polytune II, analog delay (Boss DM3 nebo mini verzi se stejným zvukem Ibanez Analog Delay Mini) a máš vystaráno na všechny styly od jazzu po metal direct to PA mix bez personal monitoringu. Fakt k tomu už nic jinýho (ani tubescreamer nebo kompresor, Engl to už má v sobě a lampový i v kombinaci s diskrétními analog obvody..) Pustíš si to až do stage monitoru a garantuju, že se uslyšíš i lépe než z lampovýho komba na zemi za sebou a zvuk se bude líbit všem ve všech 4 variantách kanálů+boosteru. Dá se to tak nastavit a speaker emulated output je podle mne lepší než Redbox u HK. A o celý level nad Tech 21 Sansampy :!:

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

od Téčko » pon 13. dub 2015 21:22:32

Tyhle mašinky jsou v pohodě. Hraju na "předpotopního" Digitecha 2120 + 2x300 konec v tranzistorech + 2xbedna s 15 reprákem a nemám problém ( hrál jsem v kapele s druhou kytarou celolampa Peavey, porovnávali jsme s Englem a pod.). Dneska bych asi zvažoval AXE FX poslední model nebo Kempera. V každém případě souhlasím s tím, že musíš vědět CO z toho chceš dostat a pak JAK. Bezcílné kroucení čudlíkama nic neřeší - chce to sofistikovanější přístup. Taky routování signálu je věda - dá se snímat linkou, mikrákama, kombinovat a pod. Základem je ovšem dobře nastavený procesor - z blbého základu nikdo skvělý sound neudělá.

Nahoru