od blaha » úte 23. led 2018 0:09:14
No na ty priority jsem se ptal hned v začátku, a zrovna ta o přenášení se anulovala tím (nebo jsem to tak pochopil), když budou bedny mimo dosah ať už nenechavců, nebo prostě jen aby se o ně někdo nepřerazil při hře.
Z diskuze mi vyplynulo, že bedny mají sloužit jen v sokolovně v pevné instalaci. Z toho důvodu se mi zdá lepší než odpojovat, zapojovat a přenášet nechat je prostě na místě.
Pak z toho plyne daleko lepší možnosti pro dosažení i lepší kvality zvuku, která by měla být především.
Toho lze docílit právě umístěním bedny do výšky a nasměrováním její hlavní osy někam doprostřed sálu (na středový kruh). Pochopitelně se zvuk šíří spíš polokoulí, ale pro zjednodušení stačí prostě jen ty čáry osy a kraje vyzařovacích úhlů horny. Rozhodně to je tisíckrát lepší než postavit bedny rovně proti zdi. Pak se zvuk odrazí jednou a jde hned zpátky ať už je tam zatlumení jaké je. Zhora šikmo rovně se odrazí od země, protilehlé stěny, stropu a stěny s bednou, tzn. 4x, pokud bude ještě šikmo ke středu, tak se s největší pravděpodobností do stejného bodu nedostane nikdy.
90Hz má někde vlnu kolem metru, 120Hz může mít kolem 60-80cm (nechce se mi to počítat) to nezachrání ani 20cm Rockwoolu, výsledkem zatlumení protilehlé stěny bude utlumení vyšších středů a výšek, tzn. projev zůstane spíš zahuhlaný. A stále zůstanou odrazy od bočních stěn a stropu.
A to umístění beden nahoru a naklonit, to není střelené jen tak od boku, konzultoval jsem to tenkrát s Hubertem.
Tím nepopírám, že nějaké zatlumení protilehlé stěny nepomůže vůbec, ale určitě to nebude samospásné.
Rozhodně původní zvuk v sokolovně byl totálně roztřískaný a nečitelný, mikrofon se nedal použít skoro vůbec. Po výměně je krásně slyšet téměř po celé sokolovně, útlum je v podstatě jen u zdi s repráky někde uprostřed mezi nimi, což je logické, ale hrací plocha i protilehlá střídačka a galerie jsou ozvučené dostatečně. Po celé ploše je pak možné bez problému použít jak mikrofon tak náhlavku, s tím že se vlastně stále pohybuješ před repráky.
Ohledně držáku, v sokolovně na něm mám pověšené RCF 422A, pak je mám ještě v jedné instalaci, tam na nich jsou JBL PRX 715, oboje bedny jsou těžší než EM 151. Konzole jsou na 4ks 8mm závitovkách na chemii od Hilti a mezi držákem a stěnou je ještě provlečené pojistné lanko. V sokolovně jsou bedny už přes 2 roky a ani se nehly (a to jsou poměrně dost odkloněné od osy - tak 20cm), v druhé instalaci přes rok. Jediné co se na nich musí udělat zkrátit trn pro hnízdo, je docela dlouhý a bedna by pak nedosedla až k ramenu.
No na ty priority jsem se ptal hned v začátku, a zrovna ta o přenášení se anulovala tím (nebo jsem to tak pochopil), když budou bedny mimo dosah ať už nenechavců, nebo prostě jen aby se o ně někdo nepřerazil při hře.
Z diskuze mi vyplynulo, že bedny mají sloužit jen v sokolovně v pevné instalaci. Z toho důvodu se mi zdá lepší než odpojovat, zapojovat a přenášet nechat je prostě na místě.
Pak z toho plyne daleko lepší možnosti pro dosažení i lepší kvality zvuku, která by měla být především.
Toho lze docílit právě umístěním bedny do výšky a nasměrováním její hlavní osy někam doprostřed sálu (na středový kruh). Pochopitelně se zvuk šíří spíš polokoulí, ale pro zjednodušení stačí prostě jen ty čáry osy a kraje vyzařovacích úhlů horny. Rozhodně to je tisíckrát lepší než postavit bedny rovně proti zdi. Pak se zvuk odrazí jednou a jde hned zpátky ať už je tam zatlumení jaké je. Zhora šikmo rovně se odrazí od země, protilehlé stěny, stropu a stěny s bednou, tzn. 4x, pokud bude ještě šikmo ke středu, tak se s největší pravděpodobností do stejného bodu nedostane nikdy.
90Hz má někde vlnu kolem metru, 120Hz může mít kolem 60-80cm (nechce se mi to počítat) to nezachrání ani 20cm Rockwoolu, výsledkem zatlumení protilehlé stěny bude utlumení vyšších středů a výšek, tzn. projev zůstane spíš zahuhlaný. A stále zůstanou odrazy od bočních stěn a stropu.
A to umístění beden nahoru a naklonit, to není střelené jen tak od boku, konzultoval jsem to tenkrát s Hubertem.
Tím nepopírám, že nějaké zatlumení protilehlé stěny nepomůže vůbec, ale určitě to nebude samospásné.
Rozhodně původní zvuk v sokolovně byl totálně roztřískaný a nečitelný, mikrofon se nedal použít skoro vůbec. Po výměně je krásně slyšet téměř po celé sokolovně, útlum je v podstatě jen u zdi s repráky někde uprostřed mezi nimi, což je logické, ale hrací plocha i protilehlá střídačka a galerie jsou ozvučené dostatečně. Po celé ploše je pak možné bez problému použít jak mikrofon tak náhlavku, s tím že se vlastně stále pohybuješ před repráky.
Ohledně držáku, v sokolovně na něm mám pověšené RCF 422A, pak je mám ještě v jedné instalaci, tam na nich jsou JBL PRX 715, oboje bedny jsou těžší než EM 151. Konzole jsou na 4ks 8mm závitovkách na chemii od Hilti a mezi držákem a stěnou je ještě provlečené pojistné lanko. V sokolovně jsou bedny už přes 2 roky a ani se nehly (a to jsou poměrně dost odkloněné od osy - tak 20cm), v druhé instalaci přes rok. Jediné co se na nich musí udělat zkrátit trn pro hnízdo, je docela dlouhý a bedna by pak nedosedla až k ramenu.