od CharlesBass » stř 13. bře 2019 13:33:07
Tohle je krásné filosofické téma. Třípásmové bedny jsem míval Zecky, a zvučíval jsem na EAW KF650z (+SB1000)
Myslím, že kamenem úrazu na třípásmech je nejen náročnost odladění celé soustavy tří měničů a výhybky, ale především nárok na kvalitu středového repráku, který pak nese odpovědnost za téměř celý zvuk reproboxu. Když to napíšu hodně blbě, abstraktně, basák si tam dole "jen" brumlá basy a výškáč nahoře "jen" přidává barvy tónům.... Což, pokud se vybere dobrý měnič a k němu se vyberou vhodné dobré alternativy pro bas a výšky, odladí se výhybka, nebo v dnešní době spíš preset na procesoru, tak to je pak to tajemství lepšího/jemnějšího zvuku - nosné pásmo řeči/zpěvu/hudby, obstarává převážně "jeden" měnič. Je to samozřejmě celá alychymie, pokud je to navíc na zvukovodech, např na středech těch éáwéček je fázový kolektor atp. ...
Naproti tomu jsou díky vývoji měničů dvojpásma jednodušší - ale tam se zase v tom středovém nosném pásmu více či méně potkává dělící frekvence. Proto, když jsou dnes výškáče schopné šlapat od 500Hz to není už tak ožehavé, když dělička bývá okolo 800Hz a to je frekvence, kterou bez problémů zahraje jak většina basových repráků, tak i výškových driverů.
Ta NX45 mě překvapila, nedávno sem ji na jednej akci slyšel, aniž bych věděl co to je za typ, až teď sem podle vizuálu poznal. Na tak malou bednu to na mě udělalo dojem, "dostřel" byl excelentní. Typoval jsem tomu minimálně 1,5" vyústění. To, že cívka vejškáče je větší než na basáku má asi něco do sebe
Tohle je krásné filosofické téma. Třípásmové bedny jsem míval Zecky, a zvučíval jsem na EAW KF650z (+SB1000)
Myslím, že kamenem úrazu na třípásmech je nejen náročnost odladění celé soustavy tří měničů a výhybky, ale především nárok na kvalitu středového repráku, který pak nese odpovědnost za téměř celý zvuk reproboxu. Když to napíšu hodně blbě, abstraktně, basák si tam dole "jen" brumlá basy a výškáč nahoře "jen" přidává barvy tónům.... Což, pokud se vybere dobrý měnič a k němu se vyberou vhodné dobré alternativy pro bas a výšky, odladí se výhybka, nebo v dnešní době spíš preset na procesoru, tak to je pak to tajemství lepšího/jemnějšího zvuku - nosné pásmo řeči/zpěvu/hudby, obstarává převážně "jeden" měnič. Je to samozřejmě celá alychymie, pokud je to navíc na zvukovodech, např na středech těch éáwéček je fázový kolektor atp. ...
Naproti tomu jsou díky vývoji měničů dvojpásma jednodušší - ale tam se zase v tom středovém nosném pásmu více či méně potkává dělící frekvence. Proto, když jsou dnes výškáče schopné šlapat od 500Hz to není už tak ožehavé, když dělička bývá okolo 800Hz a to je frekvence, kterou bez problémů zahraje jak většina basových repráků, tak i výškových driverů.
Ta NX45 mě překvapila, nedávno sem ji na jednej akci slyšel, aniž bych věděl co to je za typ, až teď sem podle vizuálu poznal. Na tak malou bednu to na mě udělalo dojem, "dostřel" byl excelentní. Typoval jsem tomu minimálně 1,5" vyústění. To, že cívka vejškáče je větší než na basáku má asi něco do sebe :-D