od mkarr » pon 04. úno 2019 0:34:59
Když se v sále/tělocvičně pustí do nějakého pohybu a dupání pár desítek nohou, tak začne být výkon běžných obývákových A/V receiverů dost slabý, Po produkci nějaké kapely, která si přivezla a právě si balí zpátky do auta malý ale dospělý aparát, bude zvuk z toho receiveru připadat, jak když někomu zvoní telefon a má vyzvánění AC/DC. Bude to .... trapné. Pokud chcete použít A/V receiver jako přepínač vstupů směřujících na jeden audio a jeden video výstup, není to nic špatného. Každý s tím bude umět zacházet, jeco jednoduché a cenově dostupné. Ale tady výhody končí, 2x50 nebo 4x50w toho moc neuhraje, pokud k tomu nebudou staré kino bedny s bezkonkurenční citlivostí. A teď do toho ještě ten mikrofon, nebo dva...... A teď vyřešit situaci, kdy obraz půjde z jiného zařízení než zvuk. Jak přinutit A/V receiver použít jiný zvuk než ten co jde po HDMI kabelu, když právě ten kabel krmí projektor obrazem.
No jeví se mi to tak, že se bez nějakého malého mixpultu neobejdete a pokud trváte na použití toho A/V reciveru jako zesilovače, měl by to být model, který má zezadu inzertní vývody. Obvykle tsou to dva páry RCA (cinch) konektorů, kdy každý pár je propojený kovovou klemou. Ta se dá vytáhnout a namísto ní vřadit další zařízení, v tomto případě asi malý mix na dva mikrofony a dva stereo vstupy. Možná by to chtělo tam dát ještě kompresor/limiter, aby bylo blbuvzdornosti učiněno za dost. totéž zapojení jde použít i v případě, že byste z toho receiveru použili jen signálovou část a né výkonovou a na sál byste pořídili nějaké trochu dospělejší bedýnky, než bývá běžné domácí HiFi. Nějakých 7 x 15 metrů už není tak malý prostor. Furt se to dá zvládnout podhledovýma reproduktorama, ale ty pak už nejsou za tisícovku kus a neutáhne je domácí A/V receiver. Taky bych si tipnul, že se to pak celé nevejde do třiceti tyček. Osobně bych to viděl na nějakou matici, která bude přepínat zvuk ovladačem na stěně a která má třeba pořešené přimíchávání, nebo priorizaci mikrofonního vstupu. Za to dát nějaký zesilovač a reprobedny, co už něco utlačí. Do té matice připojit všechno co je potřeba, včetně nějakých bezdrátových mikrofonů.
Problém by možná byl s blbuvzdorností nezávislého přepínání zvuku a obrazu. S tím by ten A/V receiver asi odvedl lepší práci. Na druhou stranu,mít pořešené mikrofonní vstupy s tím že když se promluví do mikrofonu, utichne hudba, malý ovladač na stěně a zamčená skříň s technikou, Případně priorita vstupu ze sálu, jako že není potřeba přepínat vstup, stačí do něj pustit hudbu a on se sám přepne, to taky není k zahození.
Když se v sále/tělocvičně pustí do nějakého pohybu a dupání pár desítek nohou, tak začne být výkon běžných obývákových A/V receiverů dost slabý, Po produkci nějaké kapely, která si přivezla a právě si balí zpátky do auta malý ale dospělý aparát, bude zvuk z toho receiveru připadat, jak když někomu zvoní telefon a má vyzvánění AC/DC. Bude to .... trapné. Pokud chcete použít A/V receiver jako přepínač vstupů směřujících na jeden audio a jeden video výstup, není to nic špatného. Každý s tím bude umět zacházet, jeco jednoduché a cenově dostupné. Ale tady výhody končí, 2x50 nebo 4x50w toho moc neuhraje, pokud k tomu nebudou staré kino bedny s bezkonkurenční citlivostí. A teď do toho ještě ten mikrofon, nebo dva...... A teď vyřešit situaci, kdy obraz půjde z jiného zařízení než zvuk. Jak přinutit A/V receiver použít jiný zvuk než ten co jde po HDMI kabelu, když právě ten kabel krmí projektor obrazem.
No jeví se mi to tak, že se bez nějakého malého mixpultu neobejdete a pokud trváte na použití toho A/V reciveru jako zesilovače, měl by to být model, který má zezadu inzertní vývody. Obvykle tsou to dva páry RCA (cinch) konektorů, kdy každý pár je propojený kovovou klemou. Ta se dá vytáhnout a namísto ní vřadit další zařízení, v tomto případě asi malý mix na dva mikrofony a dva stereo vstupy. Možná by to chtělo tam dát ještě kompresor/limiter, aby bylo blbuvzdornosti učiněno za dost. totéž zapojení jde použít i v případě, že byste z toho receiveru použili jen signálovou část a né výkonovou a na sál byste pořídili nějaké trochu dospělejší bedýnky, než bývá běžné domácí HiFi. Nějakých 7 x 15 metrů už není tak malý prostor. Furt se to dá zvládnout podhledovýma reproduktorama, ale ty pak už nejsou za tisícovku kus a neutáhne je domácí A/V receiver. Taky bych si tipnul, že se to pak celé nevejde do třiceti tyček. Osobně bych to viděl na nějakou matici, která bude přepínat zvuk ovladačem na stěně a která má třeba pořešené přimíchávání, nebo priorizaci mikrofonního vstupu. Za to dát nějaký zesilovač a reprobedny, co už něco utlačí. Do té matice připojit všechno co je potřeba, včetně nějakých bezdrátových mikrofonů.
Problém by možná byl s blbuvzdorností nezávislého přepínání zvuku a obrazu. S tím by ten A/V receiver asi odvedl lepší práci. Na druhou stranu,mít pořešené mikrofonní vstupy s tím že když se promluví do mikrofonu, utichne hudba, malý ovladač na stěně a zamčená skříň s technikou, Případně priorita vstupu ze sálu, jako že není potřeba přepínat vstup, stačí do něj pustit hudbu a on se sám přepne, to taky není k zahození.