od Pijan » úte 25. led 2011 12:54:53
Zvuk začíná u kapely. Zvukař může lecos vylepšit (nebo zničit), ale když kapela nemá dobrej zvuk sama o sobě (nemá představu, jak chce znít
), tak výsledek podle toho bude vypadat. Takže přesně jak říkáš, jestli se na klávesách použijí zároveň různý rejstříky, který jsou mezi sebou nevyvážený, zvukař s tim skutečně nic moc nenadělá.
Jestli máš přesnou představu o tom co, kdy, kde, jak nahlas má být, tak bych se malýho pultu nebál. Třeba klávesák skupiny Merlin82 má 4 klávesy zapojený do svýho malýho pultu po svej levici a pošle z nich už namixovanej stereo signál zvukaři. Během hraní mixuje poměry mezi sebou tak, jak potřebuje, hraje si s panoramou a tim vytváří celkovou klávesovou aranž, kterou bych mu jako zvukař, kterej slyší poprvé jejich dílo, neudělal.
Potom pokud máš problém slyšet pouze klávesy, tak sluchátka z tvýho mixu, by ti ten problém vyřešila, ale radši bych zkusil nejdřív se domluvit se zvukařem (přeci jen, asi potřebuješ slyšet i jiný věci).
Co se DI boxů týče, tak většinou klávesy, který jsou napájeny přes adaptér nemají tendence brumit a většina kláves má 2 symetrický výstupy na TRS jacka, takže bys DI potřebovat nemusel. To bych řešil, až by to začalo brumit nebo tam lezl jinej bordel.
Jinak souhlas s Bláhou - signál z odposlechový cesty bych nikomu do jeho pultu na podiu, ze kterýho mi posílá signál, neposlal. (Omylem mi ho pošle zpátky a co pak?
)
Abych to shrnul. Přiklánim se k malýmu pultu, odposlech nechat dělat zvukaře (sluchátka z pultu v případě nouze), za předpokladu, že zvládneš mixovat svuj signál při hraní. Když to zvládneš, máš jistotu, že výsledek bude vždy takovej, jakej má být. Když nezvládneš, tak vás pak už žádnej zvukař nezahrání - v tom případě pořídit předzesilovač na sluchátka a domlouvit se se zvukařem, čim je nakrmit
Zvuk začíná u kapely. Zvukař může lecos vylepšit (nebo zničit), ale když kapela nemá dobrej zvuk sama o sobě (nemá představu, jak chce znít :D ), tak výsledek podle toho bude vypadat. Takže přesně jak říkáš, jestli se na klávesách použijí zároveň různý rejstříky, který jsou mezi sebou nevyvážený, zvukař s tim skutečně nic moc nenadělá.
Jestli máš přesnou představu o tom co, kdy, kde, jak nahlas má být, tak bych se malýho pultu nebál. Třeba klávesák skupiny Merlin82 má 4 klávesy zapojený do svýho malýho pultu po svej levici a pošle z nich už namixovanej stereo signál zvukaři. Během hraní mixuje poměry mezi sebou tak, jak potřebuje, hraje si s panoramou a tim vytváří celkovou klávesovou aranž, kterou bych mu jako zvukař, kterej slyší poprvé jejich dílo, neudělal.
Potom pokud máš problém slyšet pouze klávesy, tak sluchátka z tvýho mixu, by ti ten problém vyřešila, ale radši bych zkusil nejdřív se domluvit se zvukařem (přeci jen, asi potřebuješ slyšet i jiný věci).
Co se DI boxů týče, tak většinou klávesy, který jsou napájeny přes adaptér nemají tendence brumit a většina kláves má 2 symetrický výstupy na TRS jacka, takže bys DI potřebovat nemusel. To bych řešil, až by to začalo brumit nebo tam lezl jinej bordel.
Jinak souhlas s Bláhou - signál z odposlechový cesty bych nikomu do jeho pultu na podiu, ze kterýho mi posílá signál, neposlal. (Omylem mi ho pošle zpátky a co pak? :D )
Abych to shrnul. Přiklánim se k malýmu pultu, odposlech nechat dělat zvukaře (sluchátka z pultu v případě nouze), za předpokladu, že zvládneš mixovat svuj signál při hraní. Když to zvládneš, máš jistotu, že výsledek bude vždy takovej, jakej má být. Když nezvládneš, tak vás pak už žádnej zvukař nezahrání - v tom případě pořídit předzesilovač na sluchátka a domlouvit se se zvukařem, čim je nakrmit :wink: