od Robert » čtv 26. říj 2017 10:10:19
Jj, máš samozřejmě také svojí zkušenost a pravdu. Pokud zvukař nemá potřebné vybavení, je to těžké a asi by měl v tom smyslu jednat s kapelou o vhodném kompromisu. Ve většině případů ale dnes ty možnosti jsou a můj příspěvek byl s podtextem, jak to cítím, že většinou pak jsou možnosti techniky zbytečně zneužívány a zbytečně se komplikuje situace.
Souhlasím s názorem, že když bubeník umí a hraje, je pak škoda, aby to nevylezlo celé PAčkem do lidí. Ono to pak v muzice jako celku chybí (udušené přechody, neznějící činely apod). Ale zase na druhou stranu ničeho nesmí být moc, aby to nemaskovalo to další, také potřebné a hezké.
Jasně že nazvučit jeden šlapák je jednodušší, než dělat dva šlapáky, a je mi pak jedno, že má bubeník dvojšlapku, pro mne je to stále jen jeden šlapák. Ale protože vím o tvém případu (dva kopáky), koupil jsem si dva shodné mikrofony pro tohle použití. Fakt je, že jsem ten druhý ještě nevytáhnul, ale mám jej.
Na druhou stranu dělat si svůj mix na pódiu je taky kontraproduktivní. V průběhu hraní se tu rozvášní jeden, tu druhý muzikant, i bubeník jak se dostává do tranzu mění razanci hraní a to je pak potřeba jemně upravovat v průběhu celého hraní. Jedno nastavení je kompromis. Tím nechci říct, že nejsou zvukaři, kteří to nějak nastaví a pak se věnují pivu a děvčatům víc, než produkci, ale to v mém pohledu není dobře. Abyste měli 100% jistotu, museli byste mít celou pódiovku, včetně odposlechů a kabeláže, svůj mix a svého člověka u toho. A jediný požadavek na pořadatele by pak byl na dobře znějící PA, do kterého byste poslali svůj hotový výstup. Kdo by vás pak namíchal lépe nežli vlastní zvukař, který detailně zná repertoár, požadavky muzikantů a možnosti techniky?
A k tvému in earu. Průměrně dobrý zvukař s průměrně dobrým aparátem ti dokáže poslat zpátky mix nástrojů, jak mu řekneš. Jen by sis domíchnul sampl s metrem, který je jen sólo pro tebe. Ze zkušenosti jsem bubeníkům posílal zpátky většinou basu a zpěvy, někdy kopák, když naživo nezněl. Víc většinou ne.
Jj, máš samozřejmě také svojí zkušenost a pravdu. Pokud zvukař nemá potřebné vybavení, je to těžké a asi by měl v tom smyslu jednat s kapelou o vhodném kompromisu. Ve většině případů ale dnes ty možnosti jsou a můj příspěvek byl s podtextem, jak to cítím, že většinou pak jsou možnosti techniky zbytečně zneužívány a zbytečně se komplikuje situace.
Souhlasím s názorem, že když bubeník umí a hraje, je pak škoda, aby to nevylezlo celé PAčkem do lidí. Ono to pak v muzice jako celku chybí (udušené přechody, neznějící činely apod). Ale zase na druhou stranu ničeho nesmí být moc, aby to nemaskovalo to další, také potřebné a hezké.
Jasně že nazvučit jeden šlapák je jednodušší, než dělat dva šlapáky, a je mi pak jedno, že má bubeník dvojšlapku, pro mne je to stále jen jeden šlapák. Ale protože vím o tvém případu (dva kopáky), koupil jsem si dva shodné mikrofony pro tohle použití. Fakt je, že jsem ten druhý ještě nevytáhnul, ale mám jej.
Na druhou stranu dělat si svůj mix na pódiu je taky kontraproduktivní. V průběhu hraní se tu rozvášní jeden, tu druhý muzikant, i bubeník jak se dostává do tranzu mění razanci hraní a to je pak potřeba jemně upravovat v průběhu celého hraní. Jedno nastavení je kompromis. Tím nechci říct, že nejsou zvukaři, kteří to nějak nastaví a pak se věnují pivu a děvčatům víc, než produkci, ale to v mém pohledu není dobře. Abyste měli 100% jistotu, museli byste mít celou pódiovku, včetně odposlechů a kabeláže, svůj mix a svého člověka u toho. A jediný požadavek na pořadatele by pak byl na dobře znějící PA, do kterého byste poslali svůj hotový výstup. Kdo by vás pak namíchal lépe nežli vlastní zvukař, který detailně zná repertoár, požadavky muzikantů a možnosti techniky?
A k tvému in earu. Průměrně dobrý zvukař s průměrně dobrým aparátem ti dokáže poslat zpátky mix nástrojů, jak mu řekneš. Jen by sis domíchnul sampl s metrem, který je jen sólo pro tebe. Ze zkušenosti jsem bubeníkům posílal zpátky většinou basu a zpěvy, někdy kopák, když naživo nezněl. Víc většinou ne.