od mkarr » pon 06. lis 2017 17:45:52
Určitě jde koupit něco co stojí málo peněz, bude to mít jednoduchou obsluhu a bude to fungovat. Nebude to ale fungovat dobře a nebude to fungovat pro všechno co bude škola potřebovat.
Třeba na ozvučení divadla. Jestli chcete pouštět doprovodné zvuky k divadlu, to se dá asi skoro ze všeho. Ozvučit ale děti aby bylo rozuměnt jejich dialogy, to už je úplně o něčem jiném. Děti obvykle mluví potichu a nebudou mluvit přímo do mikrofonu. Takže výsledek bude nesrozumitelný tichý hlas z pódia a druhý podobně tichý a podobně nesrozumitelný bude z reprobeden. A když se to někdo pokusí zesílit, bude to pískat a houkat. Řešením je zavěsit několik mikrofonů nad pódium aby je měly děti nad hlavami a musíte tedy mít nějakou konstrukci na kterou je zavěsíte, nebo použít směrové mikrofony, co jsou schopné nabírat zvuk i z větší dálky. Ani jedno řešení není levné. Jakmile vám ale pak dítě přijde k takovému směrovému mikrofonu blízko a promluví nahlas, bude to solidní řev. Opět pomoc existuje, a je to kompresor dynamiky. Je to další věc kerá musí být buď součástí mixážního pultu, nebo se musí koupit zvlášť. Někdo takový kompresor pak musí umět nastavit pokaždé když se použije.
Když vypustíte z požadavků to nazvučení divadla, pokud to třeba není to nejdůležitější, kvůli čemu to pořizujete, tak vám bude stačit několik bezdrátových mikrofonů, stojany k mikrofonům, mixážní pult dvě aktivní bedny, stojany k bednám, kabely k bednám, propojovací kabely k mikrofonům, molitanové koule na mikrofony, nějaké obaly do kterých to všechno schováte.
Druhou variantou je powermix a pasivní bedny, jako minisestava, ale to si musíte být dost jistí, že vám bude dlouhodobě stačit. Těžko se to rozšiřuje třeba o silnější reprobedny.
Jako úplné minuimum počítejte 13000 za reprobedny se stojany a obaly, (třeba the box pro DSP 110, pokud budou stačit)
jedenáct tisíc za čtyři brzdrátové mikrofony co už kapku fungují, ale nedají se přeladit, takže s nimi těžko budete vystupovat někde kde je víc bezdrátových mikrofonů, než jen ty vaše., k nim propojovací kabely a stojany. (počítáno na AKG WMS40mini dual vocal, dva různé sety na různých frekvencích)
Dva a půl tisíce za mixpult (Behringer Xenyx 1202) a tisícovku za nějaké úplně základní kabely.
A to jsme podle mého odhadu asi na minimu něčeho, co přestávají být vyhozené peníze a začíná být koupě.
Jiní lidé budou mít odhad o něco nižší a nebo taky několikanásobně vyšší, podle toho, co už považují za funkční zařízení.
A stále pletí to co psali jiní nade mnou, že když k tomu nebude člověk co to zvládne používat, bude to příležitostně odvádět mizernou práci.
Určitě jde koupit něco co stojí málo peněz, bude to mít jednoduchou obsluhu a bude to fungovat. Nebude to ale fungovat dobře a nebude to fungovat pro všechno co bude škola potřebovat.
Třeba na ozvučení divadla. Jestli chcete pouštět doprovodné zvuky k divadlu, to se dá asi skoro ze všeho. Ozvučit ale děti aby bylo rozuměnt jejich dialogy, to už je úplně o něčem jiném. Děti obvykle mluví potichu a nebudou mluvit přímo do mikrofonu. Takže výsledek bude nesrozumitelný tichý hlas z pódia a druhý podobně tichý a podobně nesrozumitelný bude z reprobeden. A když se to někdo pokusí zesílit, bude to pískat a houkat. Řešením je zavěsit několik mikrofonů nad pódium aby je měly děti nad hlavami a musíte tedy mít nějakou konstrukci na kterou je zavěsíte, nebo použít směrové mikrofony, co jsou schopné nabírat zvuk i z větší dálky. Ani jedno řešení není levné. Jakmile vám ale pak dítě přijde k takovému směrovému mikrofonu blízko a promluví nahlas, bude to solidní řev. Opět pomoc existuje, a je to kompresor dynamiky. Je to další věc kerá musí být buď součástí mixážního pultu, nebo se musí koupit zvlášť. Někdo takový kompresor pak musí umět nastavit pokaždé když se použije.
Když vypustíte z požadavků to nazvučení divadla, pokud to třeba není to nejdůležitější, kvůli čemu to pořizujete, tak vám bude stačit několik bezdrátových mikrofonů, stojany k mikrofonům, mixážní pult dvě aktivní bedny, stojany k bednám, kabely k bednám, propojovací kabely k mikrofonům, molitanové koule na mikrofony, nějaké obaly do kterých to všechno schováte.
Druhou variantou je powermix a pasivní bedny, jako minisestava, ale to si musíte být dost jistí, že vám bude dlouhodobě stačit. Těžko se to rozšiřuje třeba o silnější reprobedny.
Jako úplné minuimum počítejte 13000 za reprobedny se stojany a obaly, (třeba the box pro DSP 110, pokud budou stačit)
jedenáct tisíc za čtyři brzdrátové mikrofony co už kapku fungují, ale nedají se přeladit, takže s nimi těžko budete vystupovat někde kde je víc bezdrátových mikrofonů, než jen ty vaše., k nim propojovací kabely a stojany. (počítáno na AKG WMS40mini dual vocal, dva různé sety na různých frekvencích)
Dva a půl tisíce za mixpult (Behringer Xenyx 1202) a tisícovku za nějaké úplně základní kabely.
A to jsme podle mého odhadu asi na minimu něčeho, co přestávají být vyhozené peníze a začíná být koupě.
Jiní lidé budou mít odhad o něco nižší a nebo taky několikanásobně vyšší, podle toho, co už považují za funkční zařízení.
A stále pletí to co psali jiní nade mnou, že když k tomu nebude člověk co to zvládne používat, bude to příležitostně odvádět mizernou práci.