In-ear monitoring - ako na to?

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: In-ear monitoring - ako na to?

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od RostaForet » ned 12. led 2020 13:21:32

Harman: 1 nebo 2 uši - mám jasno. Vím, že jiní praktikují 1, Důsledky mohou být jasné. Teď, když se tím více zabývám, je na ARTu koncert STINGA. A buch, on má jen jedno. Respekt, já mu do toho kecat nemůžu a on ví sám, co je pro něj NEJ ...
CharlesBass i Harman. Ano, hledám řešení, ne pro sebe, je nás v kapele - bicí, akuastická kyt., el. kyt., sax, bg, key 2 vocal, 1x solo zpěvačka. IEM má zpěvačka Sennheiser EW G3Set 300IEM. Snažím se jí pomoci to používat nejoptimálněji. Já osobně bych si tam dal vše, jak píše Harman, včetně Overheadů. Jsem na to zvyklý z domácího studia a tvorby aranží, ať už na papíru nebo softu. Když něco neslyším, jsem z toho nervózní. Protiklad je pak zpěvačka, je-li toho moc, je zmatená. Nástupy po sólech, intonační přesnosti. Souvisí to se "zacpáním" uší IEM (cca -25dB).
Tedy nastává hledání toho popisu CharlessBass, co vyhovuje jednomu, nemusí lahodit druhému. Za mě bych hodil celej IEM do křa a držel se pravidla nastavení monitorů, komb, poslechu celé kapely jen svejma ušima. Ale pořád věřím, že se najde nějaký způsob a kompromis, aby to bylo pro "to nej". Tak díky za navedení.

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od Harman » čtv 09. led 2020 10:19:06

Do inearů? Tam pošli klidně všechno včetně overheadů ;)

Hlavně se vyvarujte jedno ucho zacpaný, druhý volný. Je to nezdravý a dlouhodobě možná i škodlivější, než klasický odposlechy

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od CharlesBass » úte 07. led 2020 23:00:52

Jasně :-) V pohodě :-) Jen i mě chvíli trvalo to téma najít, a to jsem do něj přispěl :-D Sice nepříliš věcně, ale myslím, že i pragmatismus vyplývající ze záležitostí souvisejících (organizace, čas, účelnost a především DŮVOD) je na místě - něco jako zeptat se, řeší-li IEM důsledky anebo příčiny problémů. A nebo zlepší-li či nezlepší-li i dobrý výsledek - oproti tomu Honzovi na to jdeš asi trochu víc od lesa, řešíš přínos, podstatu. Udělat si závěr samozřejmě můžeš. Třeba to bude znamenat opravdu nějakou minimalistickou verzi (IEM pro jen vokál a ostatní budou řešit zlepšení stávajícího způsobu - někdy opravdu stačí úplná "nemyslitelná" pitomost - jako stáhnout volume, změna aranže atp) nebo přechod na komplet IEM pro všechny s tichým podiem, kde se o to budou starat dva technici.

Zase to začíná na tom, pro jaké účely to je vhodné, jestli pro orientální trio hrající v čajovně, nebo touringovou kapelu hrající na RFP .. :-)

Hudební teorie, myslíš jako přínos pro aranž, výraz, rytmus a tp? No nevím - jak moc pomúže oblíbený výraz angličanů, ale i tady je naprosto trefné -> Shit in, shit out.

Nemyslím, že by IEM někomu zlepšil hudební sluch, nebo techniku hry, cit pro rytmus, atp. IEM je prostě hlavně technická záležitost, odposlechu, která jde vyřešit více způsoby. Nezbytné je to u komplikovaných aplikací - kde není možný jiný odposlech pro podání bezchybného výkonu. Nějaká zpěvačka pobíhající po ochozech, v nějakej choreografii, potřebující poslech tichých harmonických nástrojů hrajících někde pod jevištěm ... třeba ..

Ale ano je to i o zvyku, i tříčlenná panková kapelka si na to může zvyknout, zlepší se jim třeba zvuk - odstraněj přeslechy mezi nástroji, odpadne vznik zpětné vazby, můžou pak víc pobíhat s kytarou, uslyší ji proti bicím lépe ... ale nenaučí je to texty, nenaučí je to intonovat, pokud to neuměli i před tím. Intonovat se člověk naučí lepe u klavíru ...

No třeba svoje pochody a myšlenky víc rozveď, co myslíš tou teorií :-) napiš i třeba svůj závěr .. třeba najdeme další důležitý věci. Docela by mě to zajímalo :-)

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od RostaForet » pon 06. led 2020 17:54:14

pro: CharlesBass: to je výborně popsané i pojaté, ale já hledám tématicky rozebranou tu stránku hudební teorie ve spojení s IEM, než-li tu technickou. Sice zcela jasně spolu souvisí a je i individuální. podle uživatele. Udělám si k tomu teda vlastní závěr a snad se mi to podaří v kapele vysvětlit tak, že to bude srozumitelné.
Díky za doplňující osvětlení.

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od CharlesBass » ned 05. led 2020 22:42:46

Dost podobné téma, kde se nejen Kutchelski poskytli dost podrobný rozbor tématu. viewtopic.php?f=15&t=8368#p72453

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od RostaForet » ned 05. led 2020 14:26:52

Vyzkouším to obvyklým postupem - https://www.liveabout.com/how-to-mix-in ... rs-1817736

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od RostaForet » ned 05. led 2020 12:51:58

safa: Děkuji za reakci. Jde o to, že já je nepoužívám, jen zpěv. Co jste napsal buď jsem k tomu nějak došel sám, či něco málo dočetl. Zkusím se domluvit s uživatelem u nás, přenastavím ji IEM (2 ch), uvidím, co se posune. článek obecnější bych přivítal. Děkuji.
Trochu sem teorie čerpal zde - https://vseprozvuk.cz/kompletni-radce-p ... h-techniku či zde https://www.soundonsound.com/techniques ... monitoring

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od safa » stř 01. led 2020 19:30:47

RostaForet píše:
stř 01. led 2020 18:43:19
Prohledal jsem za 2 dny odkazů prostřednictvím Google, ale stále jsem nespokojen.
...co přesně za informace bys potřeboval znát a nenašels je? Možná by stálo za to o téhle problematice napsat článek... tak se ptám kvůli materiálu #-o

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od safa » stř 01. led 2020 19:28:12

RostaForet píše:
stř 01. led 2020 18:43:19
- proč nepoužívat jen jedno sluchátko (binaurální slyšení, ztráta sluchu),
... jen jedno sluchátko příležitostně používá spousta umělců, takže žádné proti úplně nevidim. Většinou si jedno sluchátko vyndavají pokud potřebují těsnější kontakt s kapelou či publikem. Obecně ale použití obou sluchátek má tu výhodu, že obě sluchátka lépe tlumí okolní hluk a tedy je lépe slyšet namíchaný poslechový mix.
- 1 či 2 kanály (M/S) signál
... tady spíš podle finančních možností uživatele a jeho techniky :D . Samozřejmě že stereo je čitelnější, ale většina kapel mimo první ligu používá mono mix.
- IEM používá jen vokál, sólista, ostatní nee
... to je poměrně běžná věc, tím spíš, že často má sólista svůj IEM, kteý si „vozí“ (vystupuje s různými orchestry a kapelami).
- poslat do IEM zpěvům harmonické nástroje (rytmické)
...cokoliv co je třeba. Harmonické jsou třeba vždycky (nejlépe ty "referenční" co neujíždí v ladění a ke kterým se ostatní dolaďují), rytmické podle situace (většinou Hihatka, někdy SN a kick)
- použití IEM na zkušebně 25 m2, kde všichni mimo sólo zpěvu jedou na své boxy, komba .....
...je vhodné. Ono na IEM je potřeba si zvyknout, někdo si zvykne rychle jiný pomaleji (o těch co si nezvyknou vůbec se nemluví ;-) ) . Pokud muzikant používá na koncertě IEM podle mého by s nima měl samozřejmě i zkoušet.

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od RostaForet » stř 01. led 2020 18:43:19

Zdravím pánové,
napíšu dotaz sem, pokud mám založit vlákno nové. Udělám.

Jde mi o dotazy, ale ne odborné typu, co a jak zapojit, Ale jak jej po hudební stránce nejlépe využít a vyvarovat se chyb při používání.
Něco typu:
- proč nepoužívat jen jedno sluchátko (binaurální slyšení, ztráta sluchu),
- 1 či 2 kanály (M/S) signál
- IEM používá jen vokál, sólista, ostatní nee
- poslat do IEM zpěvům harmonické nástroje (rytmické)
- jaké chyby vznikají při špatném mixu nástrojů v IEM (rytmus, harmonie, melodie)....
- použití IEM na zkušebně 25 m2, kde všichni mimo sólo zpěvu jedou na své boxy, komba .....

Prohledal jsem za 2 dny odkazů prostřednictvím Google, ale stále jsem nespokojen.

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od Bassman » pát 03. črc 2015 10:02:15

Je to pasmo Wifi, takze dost riskantne pouzivat to na koncertoch. Vsimni si, ked si obcas zapnes wifi, kolko sieti mas v dosahu. Su miesta kde je to v desiatkach. A moze to byt kludne zrovna to miesto, kde sa ma hrat. Vyhnut sa nejakym vypadkom by asi bolo velke stastie a teda ja by som do toho nesiel.

Priznam sa ze ja som to este neskusal a mozno sa najdu ludia ktory to tak pouzivaju a nemaju s tym problem, ale v profi brandzi len VHF alebo UHF.

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od Návštěvník » pát 03. črc 2015 9:47:50

To pásmo 2.4GHz je v pořádku?

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od Bassman » čtv 02. črc 2015 16:51:04

Rozbocit signal uz na podiu a urobit si vlastny monitoring je velmi elegantne riesenie a potesite kazdeho zvukara.

Rozmyslite si ale jednu vec. Mam kamaratov medzi muzikantmi, ktory in ear skusali a po case zistili, ze im to v usiach vadi. Ja som dopadol tak isto. Tak s tymi investiciami opatrne aby ste nevyhodili peniaze. Ale ako sa vyhnut tomuto problemu to neviem. Ale asi by som najprv skusil nejaky lacnejsi drotovy, aby ste zistili, ci ste schopny hrat so sluchatkami na usiach. Aj ked to tiez moze znamenat vyhodene peniaze ... neviem.

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od Janek101 » čtv 02. črc 2015 16:11:26

Myslíte že může spolehlivě fungovat takovýhle IN-EAR?
http://www.kapela-gibon.cz/vyroba-kabelu/

Re: In-ear monitoring - ako na to?

od Jakub Pavel » pon 17. bře 2014 13:22:22

Začíná se mi to rýsovat. K těm DI a splitterům. Můžete obecně doporučit nějakou značku? Podle několika review co jsem četl mi to vychází na ART nebo Stage Line. Pasivní DI a pasivní splittery, který mají na výstupu mikrofonní balanced signál. Nemají stejný vnitřek jen jinou krabku?

Sluchátkový zesilovače není problém sehnat a řešení s "počítačovým" mixem se mi líbí.

Nahoru