od MADMAX » stř 11. lis 2015 16:14:12
použít dvě redukce , jack-XLR z nástroje a XLR-jack do pultu, v zásadě MOŽNÉ je. Přesto to není šťastné řešení. Stejně špatné, jako by bylo natáhnout těch X metrů (jak je ten párák dlouhý?) dvěma kabely Jack-Jack. Za prvé - obecně se nedoporučuje, aby nesymetrické vedení bylo delší než 3m. Symetrické vedení je podstatně odolnější proti pronikání rušení, proto se používá. Za druhé - můžeš se setkat s problémem zvaným zemní smyčka, který DI box řeší. Za třetí - můžeš potom být připojen přímo do XLR vstupu na pultě. Pokud jsi tady četl vlákna na toto téma, tak trochu nerozumím, co nechápeš - zkrátka: standardní, profesionální, technicky čisté a "správné" řešení je použít dva monofonní DI boxy, nebo jeden stereofonní. To, že Ti to jednou bude bez problémů fungovat i bez nich, není zárukou, že to tak bude všude (v různých prostředích různá rušení) a s různými nástroji... Každý zvukař by měl mít ve výbavě několik pasivních a několik aktivních DI boxů, stejně jako má celou řadu mikrofonů různých typů pro různé účely.
ty neustálé dotazy na "nutnost" použití DI boxu... trochu očekávám, kdy se mne někdo zeptá "A budu moct zpívat přímo do toho XLR, nebo před ním musím mít mikrofon?"
použít dvě redukce , jack-XLR z nástroje a XLR-jack do pultu, v zásadě MOŽNÉ je. Přesto to není šťastné řešení. Stejně špatné, jako by bylo natáhnout těch X metrů (jak je ten párák dlouhý?) dvěma kabely Jack-Jack. Za prvé - obecně se nedoporučuje, aby nesymetrické vedení bylo delší než 3m. Symetrické vedení je podstatně odolnější proti pronikání rušení, proto se používá. Za druhé - můžeš se setkat s problémem zvaným zemní smyčka, který DI box řeší. Za třetí - můžeš potom být připojen přímo do XLR vstupu na pultě. Pokud jsi tady četl vlákna na toto téma, tak trochu nerozumím, co nechápeš - zkrátka: standardní, profesionální, technicky čisté a "správné" řešení je použít dva monofonní DI boxy, nebo jeden stereofonní. To, že Ti to jednou bude bez problémů fungovat i bez nich, není zárukou, že to tak bude všude (v různých prostředích různá rušení) a s různými nástroji... Každý zvukař by měl mít ve výbavě několik pasivních a několik aktivních DI boxů, stejně jako má celou řadu mikrofonů různých typů pro různé účely.
:-D ty neustálé dotazy na "nutnost" použití DI boxu... trochu očekávám, kdy se mne někdo zeptá "A budu moct zpívat přímo do toho XLR, nebo před ním musím mít mikrofon?" :-D