Mixdown hraje po exportu jinak.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Mixdown hraje po exportu jinak.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od pavlii » ned 31. led 2016 17:08:54

Základní problém je v tom, že neexistuje 16b zpracování. Ale to už tady psali jiní, je to stále dokola.

P.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od jammixer » ned 31. led 2016 13:10:31

interpolacia na priamke (v pripade " hlasitosti" dynamiky ) by nemala predstavovať matematicky velky problem .Šupne sa to do stredu a hotovo . horšie je to ked to treba robiť na trojuholniku.
ten export som skušal odmerať a nejaky malý rozdiel tam je v pripade projektu 32 bit-f. to som ale na začiatku importoval konvertovanim . zhruba 35 sekund exportu bol +1s pre 32bit f projekt , a pri 7minutovom exporte bolo cca +1min.
neviem či je to relevantný ukazovatel ale urobil som maly sluchový test 16bit material 16bit spracovanie vs 32bf spracovanie vs 96khz 32bit f. a to len pre jeden stereo track na ktory som nahodil multib kompresor maximizer a reverb.
vyzera to tak že nebude treba ani 50 exportova skusenosť ten rozdiel som počul aj z vedlajšej kuchyne , hlavne konverzia 96khz32bf pridala daleko viac priestoru a detailov samozrejme export vždy do 44/16bit :wink:

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od jammixer » pon 25. led 2016 22:44:50

a čo tak skontrolovať rychlosť exportu , 16bit import 16bit projekt vs 16bit import 32fbit projekt ? to by bola korekná kontrola?
ja som to narychlo skusil so 6 stopami a na master náročnejší reverb ale treba asi nechať zadychať počitač viacerymi stopami a pluginmi .

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od pavlii » pon 25. led 2016 13:48:02

Mhm.....Kamilova poznámka o plavání stále pokračuje a jako pochvalu to rozhodně neber.... :? Právě při nahrávání s VST - jak jsem nejméně jednou zmínil - je jediný smysl použití vyššího než 24bit rozlišení (=nad rámec A/D převodníku). Vyšší rozlišení nemusí být na obtíž HW nárokům; naopak CPU může třeba efektivněji zpracovávat 32bit informaci (oproti 24bit), to už je ale na nějaké PC-fórum spíš.

Pokud během té cca stovky exportů zcela zásadně (pardon vlastně - my nevíme tvůj poslechový řetězec, jestli jsme ho nepřehlédl) neupgraduješ poslech a akustiku, tak uslyšíš nulový rozdíl 8) Takže z mého pohledu je úspornějším přístupem zapomenout na tu zbytečnou padesátku exportů (32f) a soustředit se na reálnou a smysluplnou práci v normálním rozsahu ADA převodníků (24bit).

P.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od jammixer » pon 25. led 2016 13:23:15

berem to ako pochvalu človek sa naučí najprv chodit a potom plavat.
Ja naopak v tom vidim vyznam . z nejakeho dovodu sa ten projekt dá nastaviť na menej . Napriklad pri nahravani s realtime VSt ,kedy by vyššie rozlišenie bolo naobtiaž HW narokom.
ja sa v tom dalej nepotrebujem vrtať , lebo časom to zrejme zistim ušami , nie pri jednom exporte ale pri 50tich v 24b a 50tich v 32f.
som rad že sme neni sami a pobavil som aj mmzemštana

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od Návštěvník » pon 25. led 2016 0:23:10

Vy jste si ovšem nevšimli, že hovoříme o dynamice soplu. (Vzpomněl jsem na Sinclaira a jeho termín "sopláci"...):

"ten nárast dynamiky soplu s bitmi je trochu mätuci ." - sorry za OT, ale tomuhle se nedalo odolat... :-D :-D :-D

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od pavlii » ned 24. led 2016 21:37:42

Asi tak nějak.

P.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od KamilV » ned 24. led 2016 19:45:13

Tak teď mám pocit, že v tom úplně plaveš...
ad 1. odstavec: kontrolu interního zpracování přece nemůžeš ověřovat exportem. Já naopak očekávám, že DAW interně pracuje vždy v 32 bit bez ohledu na to, co nastavíš v projektě.
ad 2. odstavec: ten článek naopak vysvětluje, že díky 8 bit exponentu žádná pevná mez není a proto v DAW (nikoliv na A/D nebo D/A) nedojde ke clipu.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od jammixer » ned 24. led 2016 18:29:19

tu kontrolu som si predstavoval exportom tracku do projektu a kontrolou jeho velkosti po uloženi ale ani neočakavam že DAW bude pracovať s inym rozlišenim ake nastaviš v projekte.
v suvislosti s tym člankom čo sa snaži zistit s akou bit dynamikou DAW pracuje mi začina dochadzať že Daw má svoje pevné maximum rozlišenia a ked nenastaviš na maximum aj projekt , tak sa pracuje niekde v strede celkoveho rozlišenia ktore odpoveda dielikom rozlišeniu projektu. Tak ostava priestor na zosilnenie bez skreslenia . .to ale nepovažujem za moc potrebne.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od KamilV » pát 22. led 2016 19:26:17

Interní práce DAW ve 32 bitech se samozřejmě žádným sledováním velikosti wavu neprojeví, protože DAW neswapuje na disk, stačí se zamyslet, jak pomalý přístup k HDD je a jak rychle musí DAW přepočítávat jednotlivé vzorky. Kdyby na to všechno bylo dost času, tak neutrácíme za lepší procesory, obrovské ramky a SSD disky.

Některé DAW sice odkládají na HDD temp soubory s indexy, ale IMHO je využívají jen při budoucím otevření projektu, aby nemusely znovu zdlouhavě analyzovat wavy.
https://www.soundonsound.com/sos/jan08/ ... 0108_3.htm

Mastering (už se tu o něm hodně mluvilo) je potřeba vidět jako "finální úpravy vedoucí k masteru". Tedy ne věšení nějakých pluginu na master track jedné skladby. Mix musí hrát sám o sobě dobře. A pokud budeš mít např. 16 pěkně znějících kousků a budeš je chtít dát na jedno CD, mělo by znít kompaktně, ne jako 16 různých kousků, ale jeden sladěný celek. A na to mastering je. A umí ho málokdo. V ČR hodně málo. A málokdo je na něj vybavený. A ne - rozhodně nejde udělat v domácích podmínkách. To se jen "mastering" začalo říkat kde čemu.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od pavlii » pát 22. led 2016 13:07:23

Hlavně nepřekládat, toto je prostě terminus-technicus. Osobně mám výhrady k tomu dávat při mixu cokoli na master, ale proti gustu; není ojedinělé míchat např. do limiteru, jde prostě o zvolení si svého postupu.

P.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od jammixer » pát 22. led 2016 13:02:07

mastering - master = hlavny , zhlavnovanie ? zmocnenie zosilnovanie? niečo taketo som mal na mysli. moc to neoddelujem od zvyšku prace v DAW všetko je to praca na vysledku cez ktory neustale monitorujem a masteringove efekty nahadzujem aj na stopy pred mixom .

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od pavlii » pát 22. led 2016 0:40:09

Masteringem se rozumí příprava výsledných mixů pro audio CD například.

Nahrávat do 16bit není chyba - jen je to již nějakou dobu zbytečné ochuzování se o možnosti (převodníky jsou standardně 24bit).

Nad interním zpracováním v DAW se zamýšlet nemusíš - prostě se děje ve 32bit. A hlavně proboha už podruhé čtu "resamplovat" - to je vyloženě arcinegramotnost totok..!!

Stačí občas číst také manuály k produktům a objem dotazů a myšlenkových posunů se sníží cca o 50% 8)

P.

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od jammixer » čtv 21. led 2016 23:06:13

pre zaujmavost by som rad vediet ako sa da preložit slovo mastering :-)

ako tu bolo povedane nahravať 16bit je chyba pokial nemam všetko už pripravene v analogu a vysledok robim pre 16bit .
Ak to už je v 16bitoch tak také prevzorkovanie interpolaciou nam može priniesť niečo podobne ako by sme nahrali na vyššie rozlišenie. pokial editacia v DAW nezabespečí že aj 16bit vstupný material sa bude automaticky spracovavať ako 32bit tak to treba resamplovať. Neviem nemam to preskumane ..ale asi by som stavil na to že pokial projekt neni nastaveny na 32bit tak sa tak nedeje. Dalo by sa to zistit pred-exportom nejakej stopy do projektu a uložit . či sa zvý zvýši objem dát.

ked mam v 16+ stopách stlačené gitary zdvojene posunute o par ms do sterea križom kražom basa kopak všetko sa to bije nad sebou v rovnakej dobe v rovnakej hlasitosti .. tak je pre DAW lepšie ak detailne vidi ktory signal je v tej dobe naozaj najhlasnejši a može urobiť spravne rozhodnutie .
ešte by som zdoraznil potrebu aj frekvenčnej zmeny vo vzťahu ku bitoveemu dynamickemu rozlišeniu ,. je to vo vysledku X os mriežky ktorou vykreslujem digtalny obraz zvuku .

Re: Mixdown hraje po exportu jinak.

od dclvmen » čtv 21. led 2016 18:57:44

Díky všem pánové. V žádném případě jsem nechtěl obhajovat své nepravdy a rád se přiučím a dozvím nové věci. Je toho moc a čím víc se tomu věnuji tím více otázek mi vyvstává. Jsem rád, že je tu komunita okolo zvuku aktivní a že to tu funguje. A omlouvám se za své né zrovna profesionální vyjadřování. Vzdělání si průběžně doplním.

Nahoru