od Ota » čtv 01. lis 2012 14:25:24
V první řadě, sice mimo zvukařinu, proč jsou na place dva tanečňáky? Proč ne zrovna třeba kombinace tanečňáku starších žánrů, dechovek a country v kombinaci s rockovou partou? To vznikne další problém, aby se kapelníci dohodli na střídání i repertoárově, jelikož se bude mnoho písniček křížit.
Oba zvukaři se zřejmě bojí, aby stíhali orientaci v mixpultu toho druhého. Zkušenější, rozumější a ostřílenější psi by se zajímali, co nabídne ten druhý a zvolili tu lepší mašinu i PA, byť si myslím, že obě kapely budou mít vybavení přibližně stejné úrovně. Hlavní problém ale bude v tom, že každý zvukař si bude chtít na společném pultu upravil svojí bandu podle sebe a rozjebe (hlavně odposlechy i gainy) svému kolegovi. Ale to nechci soudit situaci, o které vím konkrétně celkem prd, jen mě toto napadá.
Stavět dvojí PA, není příliš profesionální a vypadá to přinejmenším blbě. Propojit dva mixpulty do jednoho PA zvládne snad každej, kdo ví, co je to IN a OUT. Aby trval pořadatel na tom, že ani mixpulty v sále nesmějí být dva, to je ale trochu přitažené za vlasy. V době, kdy nebyly digitály běžně dostupné, se to takto řešilo často. Dvaatřicítkové a větší konzole ty tanečňáky i dechovky okresní ligy ssebou nevozily.
Bude spíše větší potíž sloučit monitorovací AUXy obou pultů. Ale pokud by byl k dispozici nějaký menší mix, dá se šoupnout na pódium a tam cesty sloučit. Při 8 line mono vstupech a čtyřech AUX Send takto půjde sloučit 4 monitorové cesty ze dvou FOH, což by pro méně náročné tanečňáky mělo většinou stačit.
Je to tak trochu krkolomné, ale jiná dostupná možnost by v tomto případě asi nebyla. Samozřejmě, standardním a elegantním řešením by bylo, jak uvádíš, najmout zvuk/světla a kapely objednat pouze s nástrojovkou. Jestli jsou schopni jejich zvukaři jít do akce jen s rukama a spoluprácovat s dodavatelem ozvučení, pak je to optimální situace. Zkusil bych s nimi toto nějak diplomaticky ukecat.
Zkušenost z druhé strany barikády je ale také taková, že dost často jsou majitelé lepších aparátů sice dobrými zvukaři, pokud jde o bigbít a rockery. Jenže když dojde na swing, dechovku, lehký pop, country, tak to zvučí i nadále po svém "bigbíťácku", jelikož ty měkoťácké "srágory" z vlastní iniciativy jen tak naposlouchávat z dobových nahrávek nebudou. To se pak nelze kapelníkovi tanečňáku divit, že už raději předem vyžaduje svoje lidi, kteří znají slabiny hudebníků i podrobně aranže repertoáru jeho uskupení.
V první řadě, sice mimo zvukařinu, proč jsou na place dva tanečňáky? Proč ne zrovna třeba kombinace tanečňáku starších žánrů, dechovek a country v kombinaci s rockovou partou? To vznikne další problém, aby se kapelníci dohodli na střídání i repertoárově, jelikož se bude mnoho písniček křížit.
Oba zvukaři se zřejmě bojí, aby stíhali orientaci v mixpultu toho druhého. Zkušenější, rozumější a ostřílenější psi by se zajímali, co nabídne ten druhý a zvolili tu lepší mašinu i PA, byť si myslím, že obě kapely budou mít vybavení přibližně stejné úrovně. Hlavní problém ale bude v tom, že každý zvukař si bude chtít na společném pultu upravil svojí bandu podle sebe a rozjebe (hlavně odposlechy i gainy) svému kolegovi. Ale to nechci soudit situaci, o které vím konkrétně celkem prd, jen mě toto napadá.
Stavět dvojí PA, není příliš profesionální a vypadá to přinejmenším blbě. Propojit dva mixpulty do jednoho PA zvládne snad každej, kdo ví, co je to IN a OUT. Aby trval pořadatel na tom, že ani mixpulty v sále nesmějí být dva, to je ale trochu přitažené za vlasy. V době, kdy nebyly digitály běžně dostupné, se to takto řešilo často. Dvaatřicítkové a větší konzole ty tanečňáky i dechovky okresní ligy ssebou nevozily.
Bude spíše větší potíž sloučit monitorovací AUXy obou pultů. Ale pokud by byl k dispozici nějaký menší mix, dá se šoupnout na pódium a tam cesty sloučit. Při 8 line mono vstupech a čtyřech AUX Send takto půjde sloučit 4 monitorové cesty ze dvou FOH, což by pro méně náročné tanečňáky mělo většinou stačit.
Je to tak trochu krkolomné, ale jiná dostupná možnost by v tomto případě asi nebyla. Samozřejmě, standardním a elegantním řešením by bylo, jak uvádíš, najmout zvuk/světla a kapely objednat pouze s nástrojovkou. Jestli jsou schopni jejich zvukaři jít do akce jen s rukama a spoluprácovat s dodavatelem ozvučení, pak je to optimální situace. Zkusil bych s nimi toto nějak diplomaticky ukecat.
Zkušenost z druhé strany barikády je ale také taková, že dost často jsou majitelé lepších aparátů sice dobrými zvukaři, pokud jde o bigbít a rockery. Jenže když dojde na swing, dechovku, lehký pop, country, tak to zvučí i nadále po svém "bigbíťácku", jelikož ty měkoťácké "srágory" z vlastní iniciativy jen tak naposlouchávat z dobových nahrávek nebudou. To se pak nelze kapelníkovi tanečňáku divit, že už raději předem vyžaduje svoje lidi, kteří znají slabiny hudebníků i podrobně aranže repertoáru jeho uskupení.