Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

od Michal » pát 02. lis 2012 14:16:16

Zažil jsem něc opodobného a dopadlo to takhle:

pořadatel zajistil zvuk, kapely a další účinkující. Když ho někdo otravoval, že si přiveze aparát, tak mu řekl "Franto, tady je číslo na zvukaře co tam bude a s ním se domluv"...Vše si nakonec ohledně zvuku domluvil ten zvukař, který tam byl po celý den. Ostatní zvukaři k němu chodili a řilali mu co má nastavit na mixu pro ty dané kapely. Mix byl digital a tak se po nastaveni a nazvučení jen přepínaly scény.Ve výsledku to byla pěkná spolupráce a i pěkně to klapalo. Hlavní zvukař to neměl tak stresující. Když si potřeboval odběhnout, tak mu mix a kapelu pohlidal ten další zvukař z dané kapely.

Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

od banach » čtv 01. lis 2012 15:48:25

Ten, co trvá na svým, zajistí techniku i pro druhý soubor, resp. druhý soubor bude hrát na jeho apec taky a je to, jestli se to nevejde do pultu, tak pronajmout pult a jestli není místo, tak pro dejme tomu 48 vstupů/20 výstupů (nebo kolik ty soubory dohromady potřebují) bude lepší vzít digitál, zabere méně místa.
Jinak je to poměrně amatérský přístup zvukařů, navíc jestli má analog od AH, tak dodat třeba ilive, to je skoro to samé (ovládání). Když jim běžně stačí analog od ah, tak jim musí vyhovovat snad všechno.

Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

od Návštěvník » čtv 01. lis 2012 14:58:25

Objednat kapely ktore s tym nemaju problem, su ich mraky

Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

od Ota » čtv 01. lis 2012 14:25:24

V první řadě, sice mimo zvukařinu, proč jsou na place dva tanečňáky? Proč ne zrovna třeba kombinace tanečňáku starších žánrů, dechovek a country v kombinaci s rockovou partou? To vznikne další problém, aby se kapelníci dohodli na střídání i repertoárově, jelikož se bude mnoho písniček křížit.
Oba zvukaři se zřejmě bojí, aby stíhali orientaci v mixpultu toho druhého. Zkušenější, rozumější a ostřílenější psi by se zajímali, co nabídne ten druhý a zvolili tu lepší mašinu i PA, byť si myslím, že obě kapely budou mít vybavení přibližně stejné úrovně. Hlavní problém ale bude v tom, že každý zvukař si bude chtít na společném pultu upravil svojí bandu podle sebe a rozjebe (hlavně odposlechy i gainy) svému kolegovi. Ale to nechci soudit situaci, o které vím konkrétně celkem prd, jen mě toto napadá.
Stavět dvojí PA, není příliš profesionální a vypadá to přinejmenším blbě. Propojit dva mixpulty do jednoho PA zvládne snad každej, kdo ví, co je to IN a OUT. Aby trval pořadatel na tom, že ani mixpulty v sále nesmějí být dva, to je ale trochu přitažené za vlasy. V době, kdy nebyly digitály běžně dostupné, se to takto řešilo často. Dvaatřicítkové a větší konzole ty tanečňáky i dechovky okresní ligy ssebou nevozily.
Bude spíše větší potíž sloučit monitorovací AUXy obou pultů. Ale pokud by byl k dispozici nějaký menší mix, dá se šoupnout na pódium a tam cesty sloučit. Při 8 line mono vstupech a čtyřech AUX Send takto půjde sloučit 4 monitorové cesty ze dvou FOH, což by pro méně náročné tanečňáky mělo většinou stačit.
Je to tak trochu krkolomné, ale jiná dostupná možnost by v tomto případě asi nebyla. Samozřejmě, standardním a elegantním řešením by bylo, jak uvádíš, najmout zvuk/světla a kapely objednat pouze s nástrojovkou. Jestli jsou schopni jejich zvukaři jít do akce jen s rukama a spoluprácovat s dodavatelem ozvučení, pak je to optimální situace. Zkusil bych s nimi toto nějak diplomaticky ukecat.
Zkušenost z druhé strany barikády je ale také taková, že dost často jsou majitelé lepších aparátů sice dobrými zvukaři, pokud jde o bigbít a rockery. Jenže když dojde na swing, dechovku, lehký pop, country, tak to zvučí i nadále po svém "bigbíťácku", jelikož ty měkoťácké "srágory" z vlastní iniciativy jen tak naposlouchávat z dobových nahrávek nebudou. To se pak nelze kapelníkovi tanečňáku divit, že už raději předem vyžaduje svoje lidi, kteří znají slabiny hudebníků i podrobně aranže repertoáru jeho uskupení.

Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

od Vitus » čtv 01. lis 2012 13:11:16

Bohuzel zde se opet ukazuje, ze zarucene funguje:
Kdyz se chce, vsechno jde a kdyz se nechce nejde nic.
Bez vzajemne domluvy a nebo bez jasneho stanoviska klienta, ktery to vsechno plati, se to neobejde.

Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

od vitek_cz » čtv 01. lis 2012 12:53:22

No myslim, ze nemame uplne informace... To hrajou ty orchestry zadarmo, ci co? Je jasne, ze kazdy ze zvukaru tam chce mit aparat a dostat za nej zaplaceno. O nic jineho preci nejde. At si ty zvukari zavolaji a dohodnou se. Pokud ne, tak produkce zajisti aparat dle jejich rideru, dig. pult a maj smulu oba dva. Je to jednoduche, ne? Takovych podobnych tlaku uz jsem zazil. Je dulezite si uvedomit, kdo o cem rozhoduje a tim se to cele zjednodusi.

V.

Každý se svým... aneb komu to hraje lépe?? :D

od Jakub » čtv 01. lis 2012 12:44:58

Řeším jeden zajímavý "problém". Jedna neveliká produkce pořádá ples, poměrně velikého rozsahu (cca 900 lidí) a na jednom ze sálů se střídají dva taneční orchestry. Přibližně po hodině hraní. Údajně z důvodu aby nevznikaly přestávky (kapela si také potřebuje odpočinout a tak bude mít pauzu delší a místo ní hned bude hrát kapela druhá). Zní to logicky, pro technické zabezpečení to znamená mít dostatečně dimenzovaný mix, aby se tam obě kapely vešly (nejlépe samozřejmě digitál) a mít dostatek odposlechů, aby člověk uspokojil obě kapely plnohodnotně. Situace se zjednodušila tím, že s každým orchestrem jezdívá pravidelně zvukař včetně svého aparátu. Takže jednotliví zvukaři si hodlají každý přivést svůj aparát (běžná konfigurace typu Megaton, QSC, SPL, A-Class, režie analog AH...). Produkce si jasně nepřeje na sále "dva a více" aparátů a tím pádem dvě režie a podobně. Prostorově to prostě nevyhovuje. Ani jeden zvukař nechce hrát na aparát toho druhého (logicky) a brání se klasickému postupu - produkce osloví zvukařskou firmu, ta dodá aparát výkonově pro daný sál, režii pro zapojení obou orchestrů najednou, mikrofony a linky dle input listů, riderů a stage plánů. Oběma zvukařům bylo toto nabídnuto, nadšeni z toho nejsou ani jeden, ovšem je to běžná praxe. Přesto přeze všechno jeden z nich neustále lpí na svém aparátu. Máte s podobnou situací někdo zkušenosti? Pro doplnění, mám poradní hlas pro danou produkci a nejsem ani jedním ze zvukařů. Oba orchestry hrají za svůj smluvený honorář a platí si z něj ty "své" zvukaře.

Nahoru