od Ondráš » stř 05. lis 2014 20:28:44
Principu skladani obrazu spojovanim dvou a vice fyzickych zobrazovacu do jednoho nebo vice logickych celku se rika "edge blending" a vysledne projekci vetsinou "video wall" nebo "projection wall" apod. Nejcasteji se vyuzivaji projektory nebo LCD/plasma obrazovky.
Zatimco u projektoru je cilem teto metody "zneviditelnit" resp. prolnout vzajemny prechod sousedicich obrazu, ktere se kousek prekryvaji (pokud by se neprekryvali, nikdy by nebylo mozne dosahnout bezesveho prechodu - ruzna geometrie, secteny jas, barvy atp.), u obrazovek je cilem opticky zneviditelnit ramecek (byt ma jen par mm).
Na strane vstupu je jeden nebo vice zdroju signalu, ktere jdou do obrazoveho procesoru (hardware + ovladaci sw), ten signaly zpracuje (upravi rozliseni, prida pozadi, dle potreby vytvori obraz v obraze nebo spoji vice do jednoho) a vygeneruje vysledny vystupni signal, ktery putuje do projektoru nebo obrazovek. Vystupni logicky obraz je vetsinou ultrasirokouhly, jehoz sirka je soucet horizontalnich fyzickych rozliseni zobrazovacu zmensena o cast, ktery je prolnuta (dva sousedni projektory zobrazuji to same). Casto pouzivane je treba 2880x900 na 2 full hd projektorech.
Software umi krome kontroly prolinani obrazu casto umoznuje take geometrickou korekci.
Poslednich par let je tato puvodne vysoce draha profi metoda dostupna i pro bezne smrtelniky at uz v projektorech samotnych, ke kterym je pridavan patricny software, nebo se na trhu objevuji levna zarizeni, ktere toto umoznuji (Analog Way, TV One,...)
Principu skladani obrazu spojovanim dvou a vice fyzickych zobrazovacu do jednoho nebo vice logickych celku se rika "edge blending" a vysledne projekci vetsinou "video wall" nebo "projection wall" apod. Nejcasteji se vyuzivaji projektory nebo LCD/plasma obrazovky.
Zatimco u projektoru je cilem teto metody "zneviditelnit" resp. prolnout vzajemny prechod sousedicich obrazu, ktere se kousek prekryvaji (pokud by se neprekryvali, nikdy by nebylo mozne dosahnout bezesveho prechodu - ruzna geometrie, secteny jas, barvy atp.), u obrazovek je cilem opticky zneviditelnit ramecek (byt ma jen par mm).
Na strane vstupu je jeden nebo vice zdroju signalu, ktere jdou do obrazoveho procesoru (hardware + ovladaci sw), ten signaly zpracuje (upravi rozliseni, prida pozadi, dle potreby vytvori obraz v obraze nebo spoji vice do jednoho) a vygeneruje vysledny vystupni signal, ktery putuje do projektoru nebo obrazovek. Vystupni logicky obraz je vetsinou ultrasirokouhly, jehoz sirka je soucet horizontalnich fyzickych rozliseni zobrazovacu zmensena o cast, ktery je prolnuta (dva sousedni projektory zobrazuji to same). Casto pouzivane je treba 2880x900 na 2 full hd projektorech.
Software umi krome kontroly prolinani obrazu casto umoznuje take geometrickou korekci.
Poslednich par let je tato puvodne vysoce draha profi metoda dostupna i pro bezne smrtelniky at uz v projektorech samotnych, ke kterym je pridavan patricny software, nebo se na trhu objevuji levna zarizeni, ktere toto umoznuji (Analog Way, TV One,...)