Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od CharlesBass » úte 16. črc 2019 21:30:57

Už je to mimo téma, nicméně, jako obvykle je to o to výživnější :-D

Ale ano souhlasím s zfarkasem, že přebuditelnost digimixů nízké třídy je tristní, stejně jako jejich rozlišení. Souhlasím, že výpis efektů a sběrnic je hezký, ale plná využitelnost je celkem obtížná. Myslet si ovšem, že je nutné se všemi "barevnými obrázky" hýbat aby se ten zvuk vyrovnal starému dobrému analogu - je přece vedle. Obvzlášť v této (cenové, kvalitativní) úrovni - od maličkých po dejme tomu střední třídu pultů. I maličké analogy až střední analogové pulty byli vždy více či méně odrbané a headroom nad 10dB byl zřídkavý. Co tím chci říci - mít gear ve stejnej cenovej hladině, od stejného výrobce v analogu a pak v digitálu - tak si člověk tím digitálem,podle mě, prostě zvukově nepohorší. Nevím proč, by to mělo znít jak mp3 a co je zarážející, proč by to mělo dělat ze sebelepších muzikantů muzikanty mizerné? To mi hlava nebere. To kompresory a gejty, šum a jiné neduhy u analogu neexistovali? Nesnaží se zvukař vždy přenést zvuk sice věrně, ale také proveditelně? Plnou dynamiku (třeba orchestru) přece neměl ani gramofon, větší než CD, to ano, ale i tak seřezanou až hamba, aby to dokázaly přenosky přechroupat.... a pak následně to musí přenést předzesíky, zesíky a nakonec (překvapivě) reprobedny.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od slava » úte 16. črc 2019 18:59:25

Vážení diskutující.Byl bych rád,abyste si uvědomili základní fakt a to - všechno se vyrábí v Číně.Takže výkřiky typu :čínskej digitál a podobný jsou na houby.Mašiny,které mají snesitelné parametry jsou vyráběné max. do roku 1990.A to myslím úplně vážně.Jednak se používalo pájení,které aktivisti nezkousnou,materiálově,a druhak se každá krabice přeměřovala.Zase na druhou stranu byste nemohli mít 2kW konec za dnešní peníze.A tak je to se vším.Nehledejte,prosím,problém v digi nebo analogu,problém je v tom,že digi je sofistikovaná věc a i výrobce to celé staví v použitelných sestavách.A z mojí zkušenosti - raději 60kg navíc než digizes.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od Návštěvník » úte 16. črc 2019 14:32:40

zfarkas píše:
úte 16. črc 2019 14:30:44
Je krása jak se dá ke každému digital mixu popsat minimalne 1 strana A4 výčtu všech efektů, sběrnic, routingů, auxů a dalších užitečných věcí, co obsahuje. Nicméně nikdo raději neuvádí dynamický rozsah a headroom, co je daná chinatoy schopna nabídnout, nebo zda aspoň preampy jsou diskrétní analogové nebo zda input gainy už jsou čistě digitální.

V praxi to vypadá tak, že jeden zvukař stojí za mixem nebo chodí důležitě po place s tabletem a přes wifi dělá, jakože je schopen bleskově optimálně nastavit ty desítky až stovky jednotlivých obsažených efektů, kompresorů, gate, limiterů, superpřesných parametrických EQ na každé šavli, skupině, potažmo sumáru.

Resume> sebelepší zvukař ať dělá co dělá, většinou nikdy ani do konce eventu nestihne slušně nastavit všechno tak dobře a v takovém vzájemném poměru, aby se aspoň přiblížil přirozenému akustickému zvuku ze starých dobrých analogových profi gearů. Pořád to zní přes ty běžné digital consoly v řádu desetitisíců znatelně víc uměle, sterilně, nepřirozeně, tvrdě, ostřeji až řezavě, než z analog gearů. Je to asi jako srovnávat mp3 základní "kvality" 128kB a analogový tape mgf nebo gramofon. Tak co, muzikanti, ještě chcete znít jako laciná mp3? Ne? Tak pošlete vaše zvukaře bez honoráře do háje, pokud budou trvat na svých čínských digital toys namísto profi gearů v analogu, jinak časem určitě přijdete o publikum a nic naplat, sebelepší muzikant s nepříjemným a umělým zvukem se stane rázem spíše mizerným muzikantem. No kdo v zivotě nic jinýho než mp3/128kB neslyšel, tak pro ty jsou digital chinatoys consoles jako stvořené! :)

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od zfarkas » úte 16. črc 2019 14:30:44

Je krása jak se dá ke každému digital mixu popsat minimalne 1 strana A4 výčtu všech efektů, sběrnic, routingů, auxů a dalších užitečných věcí, co obsahuje. Nicméně nikdo raději neuvádí dynamický rozsah a headroom, co je daná chinatoy schopna nabídnout, nebo zda aspoň preampy jsou diskrétní analogové nebo zda input gainy už jsou čistě digitální.

V praxi to vypadá tak, že jeden zvukař stojí za mixem nebo chodí důležitě po place s tabletem a přes wifi dělá, jakože je schopen bleskově optimálně nastavit ty desítky až stovky jednotlivých obsažených efektů, kompresorů, gate, limiterů, superpřesných parametrických EQ na každé šavli, skupině, potažmo sumáru.

Resume> sebelepší zvukař ať dělá co dělá, většinou nikdy ani do konce eventu nestihne slušně nastavit všechno tak dobře a v takovém vzájemném poměru, aby se aspoň přiblížil přirozenému akustickému zvuku ze starých dobrých analogových profi gearů. Pořád to zní přes ty běžné digital consoly v řádu desetitisíců znatelně víc uměle, sterilně, nepřirozeně, tvrdě, ostřeji až řezavě, než z analog gearů. Je to asi jako srovnávat mp3 základní "kvality" 128kB a analogový tape mgf nebo gramofon. Tak co, muzikanti, ještě chcete znít jako laciná mp3? Ne? Tak pošlete vaše zvukaře bez honoráře do háje, pokud budou trvat na svých čínských digital toys namísto profi gearů v analogu, jinak přijdete o publikum a nic naplat, sebelepší muzikant s nepříjemným a umělým zvukem se stane rázem spíše mizerným muzikantem. No kdo v zivotě nic jinýho než mp3/128kB neslyšel, tak pro ty jsou digital chinatoys consoles jako stvořené! :)

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od thomas » pon 17. čer 2019 21:37:04

Kombinácia MixBus a Matrix používam iba vo veľmi špecifických prípadoch, napr. keď robím live zvuk a pre účely nahrávania alebo streamu potrebujem domiešať ruchové mikrofóny. Samostatne má matrix význam najmä ak potrebuješ v mixe deliť signál, PEQ matrixu so šiestimi pásmami a strmými filtrami je už na to celkom použiteľný.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od zvukarmiso » pon 17. čer 2019 20:46:07

Ďakujem
Medzi casom ssom uz na to prisiel.
Toto som robil zle. Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Local 1-8 a Local 9-16
To uz funguje.

Este ma napadá táto vec:
Na webe som si vsimol kopec navodou kde vacsina ludi mala nasledovné poradie pri spracovani zvuku
Imputs -> MixBus -> Matrix -> Výstup

Ja davam zatial priamo na LR
Aky je v tomto rozdiel ? v com je vyhoda ?
Popripade vieme sa nejak tel. spojit a nejak mi este niektoré veci dovysvetlovať ?

Ďakujem Michal

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od thomas » ned 16. čer 2019 21:23:44

Vo verzii FW by som chybu nehľadal. Čo potrebuješ:
X32 (FOH)
- ethermnet kábel pripojuť do AES50-A
- synchronizácia Internal, HA remote vypnuté
- skupiny vytupov AES50-A 1-8, 9-16...
- Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Outputs 1-8 a 9-16

X32 Rack (stagebox)
- ethernet kábel do portu A
- synch AES50-A, HA Remote AES50-A
- Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Local 1-8 a Local 9-16
- Routing -> XLR Out -> vybrať skupiny AES50-A 1-4,5-8...

Ak to takto nefunguje, tak už neviem, kde by mohla byť chyba. Skontroloval by som ethernet kábel - ak je v poriadku, na dispeljoch oboch mixov vidíš hore pri danom porte zelený štvorček. Občas sa stane, že pri nejakej zvláštnom poradí zapnutia mixov nenabehne pripojenie - vtedy stačí odpojiť a pripojiť AES50 kábel (to sa mi ale častejšie stalo pri SD16 ajo pri X32R).

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od zvukarmiso » pát 14. čer 2019 20:51:19

thomas píše:
úte 04. pro 2018 19:45:21
Je to prepojenie káblom a nastavenie routingu, trvá to asi minútu :-)
https://www.youtube.com/watch?v=cSWdXXpm9Mo
Ahoj
Mam pozicaný tento mix s tym x32rack a chcem s toho x32rack spravit stagebox ale proste nejde mi to

Na tom racku som nastavil synch. na AES50 a HA remote som vybral port v ktorom je zapojeny dany box voci mixu

a na mixy som nastavil pre danu skupinu z coho to ma brat.

Ale stale mi to nechodi ? Nemoze byt problem s tym ze mix ma FW 3.0.8 a rack ma 3.0.9 ?
Ďakujem

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od Bildic » sob 08. pro 2018 14:11:39

Po masívnom rozšírovaní čipu Dante - audinate má AViO, Neutrik má NA2, Monacor má DTTA, Shure ma ANI ... je “digitálna redukcia/prevodník” RJ45 na XLR či 2xXLR vstup/výstup hlbšie do digitálu a sieťového prostredia káblového i wifi.


Digitál predstavuje neustále štúdium. Stačí malá zmena/výmena v komponentoch digitálneho reťazca a začina kolobeh kompatibilty a aktualizácií firmware-ov. Je potrebné ovládať či mať v blízkosti niekoho s IT zručnosťami. Ak sa zakúpi ucelené riešenie, problémy sú na starosti/servis u dodávateľa.
U digitálu, po napr. 2 rokoch, sa vo svete udeje technologicky veľa a tak môže byť update prínosom.
Začina sa udomácňovať myšlienka prikupovania napr. efektov do digitálov, ...
Preto pri výbere je dôležité sledovať, v ktorom “cykle života/vývoja” je daný model. Cena je len začiatok.

U analógu zjednodušene povedané - zapneš a ideš.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od exxxi » čtv 06. pro 2018 13:09:07

K X32 by sis musel pořídit bedny Turbosound, abys to mohl táhnout síťovým kabelem. (tedy pokud pominu Dante a podobné věci)

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od thomas » stř 05. pro 2018 23:29:58

blaha píše:
stř 05. pro 2018 7:00:47
Zeptal jsi se, tak jen upresnuji. Stejně jako když někdo napíše info k X32. Nebo jinej třeba k SQ.
Veď ja som to nemyslel v zlom, podľa mňa práve takéto diskusie a praktické skúsenosti môžu Mišovi pomôcť viac, ako akékoľvek prospekty alebo krátke ohmatanie pultu niekde v showroome.
zvukarmiso píše:
stř 05. pro 2018 16:14:03
1. Ako je to napr. s eft. hall?? Ked som skusal X32 tak ten hall sa mi zdal taky malo zretelny, ked som tam pripojil Lexicon MX400 tak to bola ina pesnicka
Čo sa komu páči viac, to je asi individuálne. Zatiaľ som sa ani od iných zvukárov, čo u nás s X32 robili, nestretol s tým, že by hall kritizovali. Na výber máš viacero efektov a ich parametre si vieš upraviť. Mám v skrini MX200, ale nikdy som nemal potrebu ju k X32 pripojiť.
zvukarmiso píše:
stř 05. pro 2018 16:14:03
2. Aktivné bedne pripajat z mixu + posun casovy, alebo pouzit LR (AES) a ktomu napr. DBX Driverack 260
Aj ked som nasiel tu na fore ze pár ludi pisalo ze najlepsie s dig. ist priamo na výkon.
Ak chceš Driverack používať iba na oneskorenie, tak v tom veľký prínos nevidím, pokiaľ si vieš delay nastaviť dostatočne presne v pulte. Ja osobne napr. v spomínanej X32 aj delím signál pre pasívny aparát. Má to na matrixoch crossover filtre s potrebnou strmosťou a 6 pásmový plne parametrický EQ, s ktorým som dokázal relatívne presne nasimulovať výrobcom udávaný preset.

Ak Driverack máš, tak môžeš, samozrejme porovnať zapojenie s ním a bez neho. Ak nemáš, tak by som ho asi hneď nekupoval, najmň keď aktívky majú už väčšinu jeho funkcií integrované v sebe. Možno časom zistíš, že ho potrebuješ a možno presne naopak.

A áno, ak máš možnosť ísť digitálne priamo do bední, tak sa vyhneš DA a AD prevodu, akurát zrovna pri aktívkach ten digitálny vstup ešte úplnou samozrejmosťou nie je.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od asterix1 » stř 05. pro 2018 23:24:55

zvukarmiso píše:
stř 05. pro 2018 16:14:03
1. Ako je to napr. s eft. hall?? Ked som skusal X32 tak ten hall sa mi zdal taky malo zretelny, ked som tam pripojil Lexicon MX400 tak to bola ina pesnicka

2. Aktivné bedne pripajat z mixu + posun casovy, alebo pouzit LR (AES) a ktomu napr. DBX Driverack 260

Aj ked som nasiel tu na fore ze pár ludi pisalo ze najlepsie s dig. ist priamo na výkon.
1. Efekty (hall, plate) na X32 sú viacmenej použiteľné, len je potrebné sa s nastavením parametrov trochu pohrať a v FX sendoch využiť PEQ, HiCut a LowCut. Subjektívne sa mi najviac pozdáva na vokály efekty vintage room, slušne funguje deEsser a Exciter. Na Bass gitaru sú dobré kombinované efekty Delay+chorus, Delay+Flanger. Čo sa týka porovnania soundu interných a externých efektov, tak rozdiel je v prospech externých (používam TC D-TWO, M3000, TC Helicon VoiceLive Rack). Treba si uvedomiť, že interné efekty v X32/M32/MR18 sú len emuláciou známych hardwarových efektov a k nim sa viac alebo menej približujú, ale nikdy ich na 100% soundom nenahradia. Sú však situácie kedy si vystačím s internými efektami. K Lexiconu MX400 sa neviem vyjadriť.

2. DBX Driverack260 nemá AES vstup, má iba analog IN. Neviem čo si mal na mysli.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od zvukarmiso » stř 05. pro 2018 16:14:03

Ja som velmi rád'za kazdé cenne rady, lebo si neviem vybrat co chcem

Este by som rad keby mi niekto vedel zodpovedat tieto otázky:

1. Ako je to napr. s eft. hall?? Ked som skusal X32 tak ten hall sa mi zdal taky malo zretelny, ked som tam pripojil Lexicon MX400 tak to bola ina pesnicka
2. Aktivné bedne pripajat z mixu + posun casovy, alebo pouzit LR (AES) a ktomu napr. DBX Driverack 260

Aj ked som nasiel tu na fore ze pár ludi pisalo ze najlepsie s dig. ist priamo na výkon.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od blaha » stř 05. pro 2018 7:00:47

Zeptal jsi se, tak jen upresnuji. Stejně jako když někdo napíše info k X32. Nebo jinej třeba k SQ.

Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??

od thomas » úte 04. pro 2018 22:14:48

blaha:
toto vlákno začína vyzerať ako battle Impact vs X32 :-)

Nahoru