od zfarkas » úte 16. črc 2019 14:30:44
Je krása jak se dá ke každému digital mixu popsat minimalne 1 strana A4 výčtu všech efektů, sběrnic, routingů, auxů a dalších užitečných věcí, co obsahuje. Nicméně nikdo raději neuvádí dynamický rozsah a headroom, co je daná chinatoy schopna nabídnout, nebo zda aspoň preampy jsou diskrétní analogové nebo zda input gainy už jsou čistě digitální.
V praxi to vypadá tak, že jeden zvukař stojí za mixem nebo chodí důležitě po place s tabletem a přes wifi dělá, jakože je schopen bleskově optimálně nastavit ty desítky až stovky jednotlivých obsažených efektů, kompresorů, gate, limiterů, superpřesných parametrických EQ na každé šavli, skupině, potažmo sumáru.
Resume> sebelepší zvukař ať dělá co dělá, většinou nikdy ani do konce eventu nestihne slušně nastavit všechno tak dobře a v takovém vzájemném poměru, aby se aspoň přiblížil přirozenému akustickému zvuku ze starých dobrých analogových profi gearů. Pořád to zní přes ty běžné digital consoly v řádu desetitisíců znatelně víc uměle, sterilně, nepřirozeně, tvrdě, ostřeji až řezavě, než z analog gearů. Je to asi jako srovnávat mp3 základní "kvality" 128kB a analogový tape mgf nebo gramofon. Tak co, muzikanti, ještě chcete znít jako laciná mp3? Ne? Tak pošlete vaše zvukaře bez honoráře do háje, pokud budou trvat na svých čínských digital toys namísto profi gearů v analogu, jinak přijdete o publikum a nic naplat, sebelepší muzikant s nepříjemným a umělým zvukem se stane rázem spíše mizerným muzikantem. No kdo v zivotě nic jinýho než mp3/128kB neslyšel, tak pro ty jsou digital chinatoys consoles jako stvořené!
Je krása jak se dá ke každému digital mixu popsat minimalne 1 strana A4 výčtu všech efektů, sběrnic, routingů, auxů a dalších užitečných věcí, co obsahuje. Nicméně nikdo raději neuvádí dynamický rozsah a headroom, co je daná chinatoy schopna nabídnout, nebo zda aspoň preampy jsou diskrétní analogové nebo zda input gainy už jsou čistě digitální.
V praxi to vypadá tak, že jeden zvukař stojí za mixem nebo chodí důležitě po place s tabletem a přes wifi dělá, jakože je schopen bleskově optimálně nastavit ty desítky až stovky jednotlivých obsažených efektů, kompresorů, gate, limiterů, superpřesných parametrických EQ na každé šavli, skupině, potažmo sumáru.
Resume> sebelepší zvukař ať dělá co dělá, většinou nikdy ani do konce eventu nestihne slušně nastavit všechno tak dobře a v takovém vzájemném poměru, aby se aspoň přiblížil přirozenému akustickému zvuku ze starých dobrých analogových profi gearů. Pořád to zní přes ty běžné digital consoly v řádu desetitisíců znatelně víc uměle, sterilně, nepřirozeně, tvrdě, ostřeji až řezavě, než z analog gearů. Je to asi jako srovnávat mp3 základní "kvality" 128kB a analogový tape mgf nebo gramofon. Tak co, muzikanti, ještě chcete znít jako laciná mp3? Ne? Tak pošlete vaše zvukaře bez honoráře do háje, pokud budou trvat na svých čínských digital toys namísto profi gearů v analogu, jinak přijdete o publikum a nic naplat, sebelepší muzikant s nepříjemným a umělým zvukem se stane rázem spíše mizerným muzikantem. No kdo v zivotě nic jinýho než mp3/128kB neslyšel, tak pro ty jsou digital chinatoys consoles jako stvořené! :)