UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od svirest » pát 03. srp 2018 12:25:42

Charlesi, máš naprostou pravdu, pokusím se to překopat, snad budou kabely dost dlouhé... každopádně ještě jednou moc dík! A.

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od CharlesBass » pát 03. srp 2018 7:45:41

Na FB, ve skupině Soundcraft UI24 Users, jsem už několikrát viděl použití tohoto mixu pro účely IE-Monitoringu. Myslím, že i z jedné, dvou fotek a diskuze pod ní, bys mohl pochytit zajímavé tipy :-)

Ve vašem případě kdy je vás na monitoring 8, a z toho 3 zpěvy, má, podle mě, toto řešení, v případě precizní přípravy, ve většině případů přínos.

Jak už se tu naznačilo, je opravdu největší zádrhel propojení. I sebelepší řešení může znamenat časovou ztrátu a zmatek v kabelech.

Tvoje idea je, jak jsem pochopil "lineárně průběžná" tzn, že signálové cesty (kabely) od mikrofonů, a nástrojů, jdou zpředu do racku a pokračují propojkami ze zadu dál, ke stgeboxu zvukaře. Tzn, že je asi více než vhodné, aby si byl vybaven příslušným počtem, 1,5-2m xlr kabelů, které by bylo vhodné přehledně a výrazně označit (edit - což jsem se dočetl, že už máš). A pro jistotu mít na stranách case nalepené přehledné "inputlist" a "outputlist". Výše zmíněné - označené kabely bych považoval jako téměř nezbytné, pro to, aby to přineslo pro vás úsporu času, a zvukařovi snadnější práci. Možná by nebylo špatné výstupní panel zrušit a kabely nahradit rovnou kvalitním, vhodně dimenzovaným mutikáblem s příslušným rozpletem. Ten bys po akci jen odpojil od zvukařova stageboxu, sbalil a strčil do racku. Dále by mi připadalo výhodnější spliter přesunout nahoru, aby se snadněji zapojovaly vstupní kabely a byl lepší přehled. Ikdyž asi máš v plánu analogicky pokračovat výstupmi pro monitorové cesty "směrem nahoru" a tam mít další příslušenství jako vysílačky, sluchátkové zesy aj.

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od svirest » úte 31. črc 2018 12:42:12

Díky za rady a připomínky, mám samozřejmě označené konce propojky ze splitteru, které si zvukař strčí do páráku, ale asi to chce vyzkoušet v praxi... fakt je že na fesťácích by to byl asi časový problém... Ještě jednou díky!

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od TomasVv » úte 31. črc 2018 11:24:00

Řešení s vlastním splitterem je super, pokud hrajete na akci sami. Pro festivaly (kde je příčetný a schopný zvukař) to má spíše nevýhody:
- Musí se sbalit veškerá původní kabelovka, která se jinak používá pro všechny kapely plus mínus stejně.
- Pak se musí natahat propojky z vašeho splitteru do stageboxu zvukaře, tzn. cca 16 XLR káblů.
- Málokdy má zvukař k dispozici tolik krátkých propojek, takže se to látá z dlouhých šňůr a vznikne pěkný chuchel u stageboxu.
- Během vaší zvukovky mohou vznikat nedorozumění, co se vlastně právě míchá.
- Po vašem vystoupení se to celé musí rozmotat, uklidit a znovu nakáblovat celé pódium pro další kapelu.

Pokud hrajete první, poslední, s velkou pauzou nebo aspoň máte vlastní přibližovák s rozpletem a zkušenosti, problém to nakonec není.

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od atrakce » úte 31. črc 2018 9:45:11

Já jsem řešil podobný případ - hrajeme 4 se samplerem / metronomem, digitál s motorickými fadery, metronomem a SD přehrávačem u bubeníka. In-ear každý ve svém racku, kromě zpěváka máme v in-earech metronom / click. Bubeník si tahá za motorické fadery, ostatním páchám odposlech na tabletu. Rack s mikrofonními splittery samostatný, připojitelný 15m multikáblem přes hartingy k mixpultu u bubeníka. Druhý krátký multikábl s hartingem a rozpletem (přímý signál) pro zvukaře. Tvé řešení předpokládá dvojnásobek kabelů (XLR samci na panelu), což ne každý zvukař bude akceptovat. Pokud hrajeme krátké vystoupení, neřeším split, stačí mě 4 odposlechové cesty od zvukaře (3x samostatný zpěv + 1x komletní bicí), kytaru i basu mám přes DI box (palmer) odbočenou přímo do mixpultu u bubeníka, stejně tak sampler a metronom.

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od svirest » pon 30. črc 2018 16:27:02

Zdravím a díky za reakce.... Samozřejmě mám case a v něm UI24R, splitry a DI box, takže má vize je na zkoušce (jak píše aandre) nastavit vše (je nás celkem 8-bicí, basa, 2x kytara, klávesy sax, hlavní zpěv a 2 vokály), používat stejné mikrofony a kabely, napíchat se před vystoupením do case a z něj se vše píchne dál do páráku... myslím, že by to mohlo být takhle v poho, ale rád přijmu jakékoliv připomínky/návrhy....
monitor UI24Ra.JPG
monitor UI24Rb.JPG

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od aandree » pon 18. čer 2018 22:41:04

My v kapele máme stejný koncept. S tim rozdílem, že ke stage monitoringu používáme Behringer XR18, ale filozofie je stejná. V jednom racku máme sluchátkový zesilovač pro 6 in-ear odposlechů (1U) a tento mix. Musim říct že je to super. Ve zkušebně si veškerý odposlechy předem nastavíme, na koncertě se to jenom zapojí a ze zvukový zkoušky je ušetřeno tak půl hodiny času. Při nastavování ve zkušebně je dobrý si lehce pustit do beden (pokud je ve zkušebně máte) FOH mix celý kapely a timto si alespoň trochu nasimulovat přeslech z PA na podium.

Ale přesně jak psal Charles, je třeba mít rozbočený signál nástrojů a mikrofonů pro monitoring a pro FOH. S tim je potřeba počítat dopředu a mít připravený vlastní technický řešení. Rozbočení jsem tu na fóru řešil, nám se osvědčilo natvrdo bez traf, prostě klasická vidlička Y. Pouze dva výstupy jsem rozbočil přes transformátor, a to pro nástroje, který potřebujou fantom. Nechtěl jsem si od zvukaře do monitorovýho mixu nechat pustit 48V, tušim že by to nedělalo dobrotu. Takže fantomem krmí nástroj/mikrofon můj monitorovej mix (kde ho lze zapnout pro každej kanál zvlášť), ke zvukaři pak jde pouze hezky oddělenej signál přes trafo bez fantoma. Nejlepší je pak mít rozbočovací krabici + monitorovej mix někde u zvukařova páráku/stageboxu. Odpadá tim nutnost vlastnit multipárovej kabel, což neni zrovna levná záležitost.

Re: UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od CharlesBass » ned 17. čer 2018 18:28:00

No, možná ti už někdo soukromě napsal, ale zajímalo by mě několik věcí.

Předpokládám, že se jedná o in-ear monitoring, to jest, že mix se nachází spolu s vysílačkami (příp sluchátkovými zesilovačmi) v jednom racku. A že se jedná alespoň o pět cest a více (Ui24 disponuje až 12ti samostatn. výstupy). Určitě se tedy uleví zvukařům, majícím k dispozici jen 4 cesty, dnes už celkem minimální základ, ale určitě stále se vyskytující častěji, než jen občas.

Ale nevím, kolika z nich se uleví, pokud přijedete s tímto rackem a tudíž s absolutní potřebou a požadavkem odbočit velké množství signálů.... tzn, že každý mikrofon, či výstup nástroje (který chcete mít ve svém odposlechu) musí být zapojen jak do vašeho mixu, tak do mixu zvukaře. Pokud mám zkušenost, takovým rozbočením nedisponuje rozhodně každý zvukař, mám na mysli takový rozbočovač, který je součástí páráku/či stageboxu a umožnuje odbočení signálů bez rozpojování jakéhokoliv jiného kabelu, který má zvukař již zapojen .... (a to neberu teď v potaz možné případné problémy takovéhoto řešení).

V opačném případě, např použití jednotlivých rozbočujících kabelů, v množství od 8ks více (přesný počet u vás neznáme, ale tipuji alespoň 12ks) a to i v případě, že budete mít vlastní, nebo je bude dodávat zvukař, způsobí spíš průtahy a zmatek. Teda fakt toho moc nevíme, jestli jste kapela o 3 členech, nebo 8mi členech a jestli jezdíte "vesnickou", "okresní ligu", nebo velké festivaly.

Poslední věc je to muzikantství, teda dvakrát jsi zdůraznil, že nejsi technik, ani zvukař, ale vlastně si bereš(či berete) na sebe zvukařskou práci. Pravda, je to přes webové rozhraní (přes cokoliv, kde jde pustit prohlížeč), a "jen" sobě do sluchátek, ale přece. Požaduje to určitou znalost, nastavení gainu, korekcí, topologie mixáku a jeho auxů. Ono to vypadá, že se to na displeji "naprstuje" jednoduše, ale není tomu tak, teda určitě ne u takovéhle aplikace. Teda možná se pletu, ale z dotazu je znát určitá "naděje" že to zaškolení bude za půl hodiny a pak už na to (na to složité) nebudeš muset nikdy šáhnout. Nevím, jestli ste se vydali správným směrem.....

UI24R - stage monitoring - jak nastavit pro dálkové ovládání muzikanty?

od svirest » pát 15. čer 2018 15:47:26

Omlouvám se, vím že je tohle téma už několikrát zmíněno, ale celkovou pomoc jsem nenašel.
Nechal jsem postavit pro svoji kapelu stage monitoring s UI24R, ale jsem muzikant a ne zvukař. Chtěl bych mít nastavení monitoringu pro všechny nástroje a zpěvy tak, aby si to každý pomocí telefonu nebo tabletu (asi lépe iPadu) mohl sám ovládat. Četl jsem tady veškeré rady, ale jak jsem již poznamenal nejsem zvukař ani technik, ale muzikant. Je možné (za úplatu!!!) aby mi to někdo nastavil a ukázal, jak se s tím pracuje. Nejlépe Praha a okolí...(samozřejmě zajedu!). Předem moc dík, myslím že to je úleva i pro všechny zvukaře (dle sondáže na koncertech), když se mohou věnovat jen FOH...

Nahoru