od MADMAX » čtv 10. říj 2013 13:40:40
To mně vždycky dojme, když se vyjádří někdo, kdo "iny processor v rukach nemal", testuje to na MPtroskách a na low-costových bednách osazených těmi nejlevnějšími použitelnými měniči. Ještě chybí, abys napsal, že zesilovače jsou Omnitronic nebo T-Amp a jak to skvěle hraje. Hele, neber to jako nějakou urážku: Věřím, že v Tvé sestavě by se výměna DCX za XTA426 zvukově nijak neprojevila, a rovněž věřím, že ta sestava hraje PRO TVOJE ÚČELY dostatečně dobře. Pochop ale, že to není ABSOLUTNÍ MĚŘÍTKO.
Pokud použiješ KVALITNÍ zdroj signálu (což není cd technics za 5000,-), KVALITNÍ zesilovač a studiové monitory tak za 30.000,- pár a budeš PŘÍMO PŘEPÍNAT tentýž signál skrz DCX a skrz dejme tomu XTA,teprve pak uslyšíš nějaké rozdíly, které budeš moci definovat jako takovým nebo makovým způsobem degradovaný charakter zvuku. Na "sluchovou paměť" se nedá nespolíhat! Takhle se to dělá, když chceš něco testovat tak, aby Tvoje závěry měly nějakou vypovídací hodnotu... kupříkladu můj řetězec je TEAC VRDS T-1 (samostatný CD transport bez převodníků, pův. cena někde okolo 32.000), DATka TASCAM DA-30II (v úloze převodníku, cena někde okolo 50t.), zesilovač TEAC AB-X10 (pův. cena maličko pod 50t. za 2x 100w, jeden z nejlépe hodnocených zesilovačů v této kategorii) a bedýnky MONITOR AUDIO PMC700. Samozřejmě, jsou to všechno starší stroje, takže také musí čas od času ke Karlovi Kourkovi (
www.analogtape.cz) na kontrolu, změření, vyčištění a nastavení. Hodně se dá také poznat poslechem na DOBRÁ sluchátka - to je taková akustická lupa... a mimochodem, vím že ta moje sestava není žádný svatý grál a že na lepším zařízení budou chyby slyšet ještě markantněji. A nemuselo by být ani dražší, třeba takové aktivní studiové monitory ADAM S-1A by vyšly levněji než můj zesík dohromady s MA a hrají ještě o třídu lépe...
sorry, ale když nemáš s čím srovnávat, tak do toho prosím nekecej.
To mně vždycky dojme, když se vyjádří někdo, kdo "iny processor v rukach nemal", testuje to na MPtroskách a na low-costových bednách osazených těmi nejlevnějšími použitelnými měniči. Ještě chybí, abys napsal, že zesilovače jsou Omnitronic nebo T-Amp a jak to skvěle hraje. Hele, neber to jako nějakou urážku: Věřím, že v Tvé sestavě by se výměna DCX za XTA426 zvukově nijak neprojevila, a rovněž věřím, že ta sestava hraje PRO TVOJE ÚČELY dostatečně dobře. Pochop ale, že to není ABSOLUTNÍ MĚŘÍTKO.
Pokud použiješ KVALITNÍ zdroj signálu (což není cd technics za 5000,-), KVALITNÍ zesilovač a studiové monitory tak za 30.000,- pár a budeš PŘÍMO PŘEPÍNAT tentýž signál skrz DCX a skrz dejme tomu XTA,teprve pak uslyšíš nějaké rozdíly, které budeš moci definovat jako takovým nebo makovým způsobem degradovaný charakter zvuku. Na "sluchovou paměť" se nedá nespolíhat! Takhle se to dělá, když chceš něco testovat tak, aby Tvoje závěry měly nějakou vypovídací hodnotu... kupříkladu můj řetězec je TEAC VRDS T-1 (samostatný CD transport bez převodníků, pův. cena někde okolo 32.000), DATka TASCAM DA-30II (v úloze převodníku, cena někde okolo 50t.), zesilovač TEAC AB-X10 (pův. cena maličko pod 50t. za 2x 100w, jeden z nejlépe hodnocených zesilovačů v této kategorii) a bedýnky MONITOR AUDIO PMC700. Samozřejmě, jsou to všechno starší stroje, takže také musí čas od času ke Karlovi Kourkovi (www.analogtape.cz) na kontrolu, změření, vyčištění a nastavení. Hodně se dá také poznat poslechem na DOBRÁ sluchátka - to je taková akustická lupa... a mimochodem, vím že ta moje sestava není žádný svatý grál a že na lepším zařízení budou chyby slyšet ještě markantněji. A nemuselo by být ani dražší, třeba takové aktivní studiové monitory ADAM S-1A by vyšly levněji než můj zesík dohromady s MA a hrají ještě o třídu lépe...
sorry, ale když nemáš s čím srovnávat, tak do toho prosím nekecej.