od Zdeněk Prodance » ned 22. led 2017 19:26:29
Ano, pokud ten samý signál dvakrát otočíš o 180°, tak je to to samé, jako bys s ním neudělal nic, protože 2x180=360 a to je na kružnici ten samý bod jako 0°. Podobně je 3x120 taky 360 a s tím se zase dá setkat u třífázového proudu. V tom případu se snímáním komba anebo také třeba blány bubnu nebo činelu dvěma mikrofony zajišťuje prvních 180° opačný smysl pohybu membrány, blány apod. už to ale není tak jednoduché, jako u čistě elektrické cesty, protože roli hraje také vzdálenost (tedy zpoždění) a tak už není vždy vše opět ve fázi, navíc vnitřek a vnějšek komba, korpusu bubnu atd. zajistí, že to ani nemůže na 100% vyjít, zvuk je na každé straně jiný.
Ten poslední dotaz je snadný i těžký zároveň, slyšitelný rozdíl může generovat prakticky cokoli, ale na druhou stranu bych si netroufnul říct, že se změní zvuk nástroje, když se cestou jeho signál o těch 180°otočí. Co se ale změní, je mix tohoto signálu s přeslechy téhož nástroje do jiných kanálů, ovšem v podstatě náhodně, podle jejich vzdálenosti, kmitočtu, úhlů vyzařování atd. Může a nemusí to být významné, myslím že typický příklad jsou právě bicí, kde hodně nástrojů i mikrofonů pohromadě a ty přeslechy jsou z principu dost velké.
H.M.
Ano, pokud ten samý signál dvakrát otočíš o 180°, tak je to to samé, jako bys s ním neudělal nic, protože 2x180=360 a to je na kružnici ten samý bod jako 0°. Podobně je 3x120 taky 360 a s tím se zase dá setkat u třífázového proudu. V tom případu se snímáním komba anebo také třeba blány bubnu nebo činelu dvěma mikrofony zajišťuje prvních 180° opačný smysl pohybu membrány, blány apod. už to ale není tak jednoduché, jako u čistě elektrické cesty, protože roli hraje také vzdálenost (tedy zpoždění) a tak už není vždy vše opět ve fázi, navíc vnitřek a vnějšek komba, korpusu bubnu atd. zajistí, že to ani nemůže na 100% vyjít, zvuk je na každé straně jiný.
Ten poslední dotaz je snadný i těžký zároveň, slyšitelný rozdíl může generovat prakticky cokoli, ale na druhou stranu bych si netroufnul říct, že se změní zvuk nástroje, když se cestou jeho signál o těch 180°otočí. Co se ale změní, je mix tohoto signálu s přeslechy téhož nástroje do jiných kanálů, ovšem v podstatě náhodně, podle jejich vzdálenosti, kmitočtu, úhlů vyzařování atd. Může a nemusí to být významné, myslím že typický příklad jsou právě bicí, kde hodně nástrojů i mikrofonů pohromadě a ty přeslechy jsou z principu dost velké.
H.M.