Nastaveni DSP (speaker) obecne...
-
- Reklama
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Ahoj,
zajimalo by me jak nastavujete nektere veci v DSP. Ja mam Rane. V predu MT18SUB a NDM152.
1] Delay pro master LR. Na kolik mate nastaveno. Nastavujete pro lepsi before feedback ratio? Nebo je i jiny duvod? Ja mam nastaveno cca 5ms.
2] Delay pro monitory. Stejna otazka.
Co treba Blaha Ty? Mas taky Rane, ne? Nebyl bys ochotny poslat nejaky preset pro zajimavost?
Dik V.
zajimalo by me jak nastavujete nektere veci v DSP. Ja mam Rane. V predu MT18SUB a NDM152.
1] Delay pro master LR. Na kolik mate nastaveno. Nastavujete pro lepsi before feedback ratio? Nebo je i jiny duvod? Ja mam nastaveno cca 5ms.
2] Delay pro monitory. Stejna otazka.
Co treba Blaha Ty? Mas taky Rane, ne? Nebyl bys ochotny poslat nejaky preset pro zajimavost?
Dik V.
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Delay na master podle rozdilu vzdalenosti nejhlasitejsiho akusticekho nastroje na podiu od stedu PA. Nejaka konstantni hodnota v podstate nedava smysl.
Delay pro monitory resim vetsinou az v pripade notoricke vazby. A cim min, tim lip
Zase jde o komfort muzikanta... Zasadne individualne na aux.
Delay pro monitory resim vetsinou az v pripade notoricke vazby. A cim min, tim lip
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Jo to dava smysl. Jen me jednou, pri zvuceni na velke PA, prekvapilo, ze to tam meli nastavene s hodne velikym zpozdenim vzhledem k hlavnimu clasteru. Odhadem treba 10 - 20ms.Delay na master podle rozdilu vzdalenosti nejhlasitejsiho akusticekho nastroje na podiu od stedu PA. Nejaka konstantni hodnota v podstate nedava smysl.
Jo to take dava smysl.Delay pro monitory resim vetsinou az v pripade notoricke vazby. A cim min, tim lip Zase jde o komfort muzikanta... Zasadne individualne na aux.
Diky. V.
-
pavel.vojta
- Uživatel

- Příspěvky: 155
- Registrován: pát 13. úno 2009 20:41:40
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
ono 20ms představuje přibližne 7m což není na velkém pódiu nijek nereálná vzdálenost ...
Pavel Vojta
http://www.RentalPro.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RentalPro.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Hlavně nastavuj delay na fázi. Musíš zfázovat všechny zdroje zvuku - vršky, suby a frontfilly na sebe. Nejde o to, aby seděly metry, ale abys naměřil rovný fázový průběh (v rámci možností a v oblastech, kde se má co překrývat). Až potom celý systém zpozdíš, aby hrál zase ve fázi s nejhlasitějším zdojem zvuku na pódiu, obvykle kopák, virbl, nebo komba.
Je uplně zbytečné měřit hloubku pódia na centimetry, když si to nezměříš mikrofonem.
Je uplně zbytečné měřit hloubku pódia na centimetry, když si to nezměříš mikrofonem.
Dělám, co mě baví.
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
No jo, ale sfazovani napr. 3 zdroju je preci trochu problem. Kdyz je kazdy na jinem miste. Pred podiem si to nastavis a kousek vedle, kde uz jsi blize levemu sloupu a dal od frontfillu, tak jsi v haji.. Nebo mi neco unika?
Proto je vhodne mit vse povesene v jednom clusteru i se subem nahore, ne? (zdroje zvuku z jednoho mista) a mit vhodne udelane smerovani beden. Nez se to snazit dohnat elektronicky..
V.
Proto je vhodne mit vse povesene v jednom clusteru i se subem nahore, ne? (zdroje zvuku z jednoho mista) a mit vhodne udelane smerovani beden. Nez se to snazit dohnat elektronicky..
V.
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Myslel jsem, ze se bavime o delay pro cely system. Sfazovani jednotlivych elemetu je uplne jina vec a nesouvisi s tim, co se deje na podiu. Pokud se budeme bavit o zpozdeni basu ke clusteru (nebo opacne), vzdy jde o kompromis, z jakeho mista to funguje. Jde vicemene o fazove chovani systemu na delici frekvenci. Nejoptimalnejsi je pouzit smaart z ruznych mist v sale a najit kompromis. Pokud se clovek ridi jen vzdalenosti, vetsinou vychazim z idealniho poslechoveho mista - rozdil vzdalenosti stedu basu od stredu clusteru.
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Sub nahore u clusteru si muzes dovolit, pokud ho unese truss, a kdyz mas dost beden na "plytvani". Zvuk je samozrejme mnohem rovnomernejsi a dostreli dal (zvlast, pri pouziti cardio basu). Je to ale na ukor vykonu, protoze nedostanes tak velky akusticky tlak. Proto musi byt povesenych beden vic, nez "normalne" - nebo optimalne v kombinaci se suby dole 
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
S těmi suby to není tak jednoduché. Dole to sice mohou "tlumit" lidé, ale zase bedna hraje do poloprostoru, takže +6 dB....
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
No, vzhledem k vlnovym delkam, ktere subbasy produkuji to az tak zasadni problem neni.
- Zbynoor
- Uživatel

- Příspěvky: 61
- Registrován: stř 03. srp 2011 16:26:05
- Bydliště: CR
- Kontaktovat uživatele:
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
tak nevim myslim ze Fyla nerikal ze to je jednoduche spis prave popsal docela vystizne situaci, celkove umisteni basu je vzdy alchymie, a co se halfspace tyka myslim ze se jedna o +3 dB
www.silentsound.cz www.silentsound.cz/tour - VW Crafter Tourbus
L-Acoustics, Yamaha CL3, Neumann, BSS, Shure, Sennheiser, Lake, XTA, LabGruppen, DBX, AKG, AlurSystem, Nivtec ...
L-Acoustics, Yamaha CL3, Neumann, BSS, Shure, Sennheiser, Lake, XTA, LabGruppen, DBX, AKG, AlurSystem, Nivtec ...
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Konfigurace basovek si zaslouží samostatné téma, ne-li knihu.
O fázování systému jsem začal proto, že k tomu právě slouží delay na DSP.
Samozřejmě je vhodné si srovnat PA k pódiu a nutně delay-filly k PA.
Nedělal bych to jen podle metru nebo na ucho bez měřícího mikrofonu.
A už vůbec ne nastavit na ideální delay.
O fázování systému jsem začal proto, že k tomu právě slouží delay na DSP.
Samozřejmě je vhodné si srovnat PA k pódiu a nutně delay-filly k PA.
Nedělal bych to jen podle metru nebo na ucho bez měřícího mikrofonu.
A už vůbec ne nastavit na ideální delay.
Dělám, co mě baví.
Nastaveni DSP (speaker) obecne...
Záleží tak trochu na uspořádání, ale pokud jde o suby a nízké frekvence, tak tam je reálný zisk kolem 5 dB. Nejde jen o to, že se vyzařuje výkon do menšího prostoru, ona při tom vzrůstá i účinnost vyzařování (mění se vyzařovací impedance), což dodá dalších teoreticky až +3 dB.Zbynoor píše:tak nevim myslim ze Fyla nerikal ze to je jednoduche spis prave popsal docela vystizne situaci, celkove umisteni basu je vzdy alchymie, a co se halfspace tyka myslim ze se jedna o +3 dB
Podobným (v podstatě stejným) jevem je tzv. baffle step, což je nárůst citlivosti reproduktoru s frekvencí v závislosti na tvaru a rozměrech přední desky ozvučnice. Tam je nárůst také zhruba 6 dB (v praxi se na tom podílejí ještě difrakční jevy - odrazy na hranách desky):
http://sound.westhost.com/bafflestep.htm
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)

























