Stránka 1 z 1

Nastavení procesoru pro kardioidní vyzařování basů

Napsal: pát 30. lis 2012 12:39:37
od zemic
Jsem tu nově a tohle by mě opravdu zajímalo.

Pokud postavíte jeden subbas čelem do publika a druhý čelem k jevišti, co nastavit na procesoru
aby se (laicky řečeno) basy vyzářené do zadu zlikvidovaly?

Krásně byl tento princip vidět na PD demo4 na dj stage.

Zkoušel jsem strejdu googla který najde mnoho článků ale konkrétní postup (plácnu ch a) none ch b) phase 180° delay 1ms) jsem nenašel.

Dokonce jsem si zkoušel subbasy tímto způsobem postavit a laborovat s delay a phase což po cca dvou hodinách a skončilo migrénou a neuspěchem.

Máte někdo s touto tématikou zkušenosti?

Za odpovědi předem děkuji.

Nastavení procesoru pro kardioidní vyzařování basů

Napsal: pát 30. lis 2012 13:15:31
od banach

Re: Nastavení procesoru pro krdioidní vyzařování basů.

Napsal: pát 30. lis 2012 13:24:21
od Zdeněk Prodance
Na demo to velmi intenzivně bylo vysvětlováno a také google toho najde hodně, ale "konkrétní nastavení" je závislé na konkrétních bednách, jejich vzdálenosti, citlivosti, dokonce i rozměrech a také okolí má značný vliv, což se právě při přípravě demo4 dost projevovalo, věci nastavené v backstage nefungovaly optimálně na podiu, posuv na podiu o pár metrů dopředu a dozadu taky dělal hodně. Teorie založená na tom, že zdroje jsou bodové, zcela všesměrové a ve volném prostoru (nebo poloprostoru) je jen základ pro pochopení principu, nastavení DSP už musí zohlednit realitu.

H.M.

Nastavení procesoru pro kardioidní vyzařování basů

Napsal: pát 30. lis 2012 13:43:20
od zemic
Děkuji za podklady, až to přelouskám dám vědět jak to dopadlo.

Re: Nastavení procesoru pro kardioidní vyzařování basů

Napsal: pát 30. lis 2012 16:45:46
od TomasVv
A až to všechno nastuduje a nasimuluješ, zjistíš, že v reálu je nejlepší si umístit měřící mikrofon na pódium a ladit podle něj. Doporučuji pak ještě ověřit např. samplem kopáku.

V základu je nastavení celkem jednoduché - otočená bedna, otočená polarita a zpožděná o rozdíl vzdálenosti mezi repráky dopředu a dozadu.
Nejdříve si musíš ujasnit priority - největší výkon dopředu, největší útlum dozadu, formování energie vpředu - tady bude záležet na požadavcích a možnostech. Podle toho vybereš konfiguraci basovek, tu nastavíš podle teorie nahrubo a pak doladíš měřením na konkrétní podmínky.
Někdy je nejlepší nic nekomplikovat a smažit všechny basy do lidí, někdy potřebuješ primárně omezit šířku vyřazování, abys nehrál do stěn, někdy je hlavní omezit vyzařování basů dozadu.