Obyčejný crossover nebo speaker management?

Dynamické, efektové, multifunkční, nástrojové, výhybky...
  • Reklama
  • DEMO 15
J.J.
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 600
Registrován: pon 21. led 2008 18:38:20

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

Příspěvek od J.J. » čtv 14. kvě 2015 7:42:14

Polož si otázku zda ty funkce navíc stojí za degradaci zvuku.
Autoekvalizace - dle mne nepoužitelné
Generování subharmonických frekvencí - možná jako insert ke kopáku, na výstupní signál je to zběsilost.
AFS - to jediné je při správném nastavení trochu použitelné, ale zase umístění na výstupním signálu není moc šťastné.

Pokud chceš dotáhnout zvuk sestavy k lepším výsledkům tak ti stačí crosover, delaye k srovnání fází a nějaký ten parametrický EQ, spíš bych se soustředil na zvukovou kvalitu než na množství pochybných funkcí. Vlastnil jsem DBX260 o které se říká, že je z těch slušnějších. Nicméně na aktivním PA od Mackie SA1232 a SW1801 už bylo slyšet zhoršení - musíš to brát tak, že do zvukového řetězce si přidáš další AD/DA převodníky.
Zvukař bez www stránek

Robert
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 448
Registrován: sob 28. úno 2015 10:08:18

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

Příspěvek od Robert » čtv 14. kvě 2015 12:49:47

Díky J.J. za konstruktivní odpověď. Nejde mi primárně o dotažení zvuku k dokonalosti, ale k zjednodušení si práce a nastavování. Měl jsem v úmyslu PA+-kou nahradit DBX iEQ15, kterou mám za výstupem mixu a je tam jen pro minimalizaci zpětných vazeb. Nejprv s vypnutým AFS za pomocí frekvenčního analyzéru vytahuji mikrofony k maximu a stahuji kritické frekvence když to nahoukne. Když je tohle za mnou, zapnu AFS pro strýčka Příhodu, stáhnu mikrofony na potřebnou úroveň (už vím, za jaké zesílení nesmím) a jede to. Podkresové muzice se tím mírně změní zabarvení, ale je to stravitelnější, než když není slyšet komentář a účinkující (někdy tam kvůli dětským účinkujícím musím použít kompresi pro mikrofony a ta mi situaci se zpětnými vazbami ještě zhoršuje). Já bych to stejně rád zkusil na vlastní uši, ale jde mi taky o to, kolik je rozumná cena za pokus. 7000,-Kč se mi zdá nepřiměřené, kdyby se to někomu válelo a bylo to za 2000, rád je obětuji za reálnou zkušenost a pro srovnání.
... mix mám Behringer XENYX 1204 USB, k tomu kompresor DBX 166 kvůli duckingu a srovnání podkresu do cca jedné úrovně, mikrofony 4x digitální bezdrát s vkožkami AKG D5 a výše zmíněný DBX iEQ15. Líbilo by se mi nahradit mix digitálem Mackie kvůli dálkovému ovládání přes WiFi, ale protože není moc využívané ani stávající zařízení tak přemýšlím, jestli není úchylné cpát další desetitisíce do věcí, na které se chodím dívat ( a dělá mi to dobře).

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

Příspěvek od blaha » čtv 14. kvě 2015 15:32:57

Je pravda, že ART422 mi s WMS470 D5 chodili taky do vazby, i když před jiným i výrazně výkonnějším aparátem mi to nedělá pokud vyloženě nenarvu ručku do horny. Ale tohle jsem měl taky na ARTech bez žádné další úpravy signálu. Dělalo mi to v jedný instalaci, kde byly i mikrofony poměrně daleko od beden, tak 10-15m a stejně. Paradoxně mi tam bez problémů funguje Mipro ACT-30HC s kondenzátorovou vložkou i BP s náhlavkou, taky od Mipra.

Jak jsem psal, kdyby bylo na mě, tak ten preset co maj ART422 v sobě bych stejně ještě trochu upravil, to se dá udělat právě v DSP. Mikrofony moc nekomprimovat a problémové frekvence vyřezat na pultu, jenže to Xenyx 1204 USB neumí (nemá laditelný středy) a D5ky jsem myslím stahoval někde dole kolem 200Hz.

Rozhodně si nemyslím, že ti na to zabere nějaký měření prostoru, ještě navíc na DBX PA+.

Osobně bych to DBX iEQ15 tam nechal, máš v něm i eliminátor ZV, pokud opravdu řešíš peníze a potřebuješ to jen rozdělit, tak by ti mohla stačit i obyčejná kvalitní aktivní výhybka.
Za celou dobu jsi nezmínil co máš za suby (značka, typ, aktiv/pasiv, v případě pasivu jaký zesilovač). Vlastně i ten EQ z tebe vypadl až teď.
Jinak za sebe třeba můžu doporučit jako DSP Rane RPM-26z, v něm si udělat dělení, "dorovnat"/doladit bedny, nechat tam FBQ (5pásem stačí) a před ním nechat ten iEQ bez AFS, "narovno" a dolaďovat na něm jen to co je opravdu nutné dle prostoru. Já mám před tím Ranem taky DBX 2231.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

Robert
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 448
Registrován: sob 28. úno 2015 10:08:18

Re: Obyčejný crossover nebo speaker management?

Příspěvek od Robert » čtv 14. kvě 2015 18:05:16

Suby mám 2x Thoman TA-18, aktivní s vestavěnou výhybkou, jenže jak jsem už zmínil výše, omezují jen pásmo pro sebe a do satelitů jde stále celé pásmo. Možná to vzhledem k poklesu ARTů pod 100 Hz není až takový prohřešek, nepoužívám je nad 80 - 90 Hz (oni výše nezní hezky, dole fungují celkem dobře, venku nejsou agresivní zblízka ale tlak se nese poměrně do dálky) a beru je jen tam, kde chci opravdu plnou muziku podobnou velkým aparátům a myslím si, že to někdo bude i poslouchat. Ale stále se jedná o podkresovou muziku, nejedná se o koncert nebo diskotéku a důležité je zřetelný a jasný přednes mluveného slova a na to jsou 422A výborné. Také mám jednu 4PRO 4001A pro vykrytí vedlejšího prostoru, zatím jsem ji neměl čas porovnat s ART422A. Možná by bylo řešení dokoupit ještě dvě 4001A a neřešit suby a výhybku, ale ta váha mě nedělá dobře (tahám to sám).

Odpovědět

Zpět na „Zvukové procesory“