Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Dynamické, efektové, multifunkční, nástrojové, výhybky...
  • Reklama
  • DEMO14
andreas11
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: úte 07. úno 2012 16:05:10

Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od andreas11 » pát 20. úno 2015 9:18:02

Zdravím,
protože jsem kytarista a všechno vidím z pohledu kvalitní kytara-krátký kabel-vytavený lampový zesík, rád bych se zeptal na praktické zkušenosti vás zvukařů s mutliefekty (nemyslím tím krámy do 5000 Kč), ale sofistikované mašinky - Avid Eleven Rack, Axe Fx, Rocktron Prophesy II.

Kdysi jsem začína s levným mulťákem a zvuk byl plochý a v kapele mě nebylo slyšet).

Kvůli kapele potřebuji velkou paletu zvuků od několika typů zkreslení po chorusy, phasery, delaye reverby... Které je možné přepínat jedním stiskem na midi kontroleru.

Jaké máte s těmito věcmi jako zvukaři zkušenosti?
Prosadí se zvuk těch to digitálů v kapele?
Ideální by bylo jít z multiefektu přímo linkou do PA a nechat si to posílat do monitoru. Nechci už kravál na pódiu.

Hodně lidí chválí Fractal Audio Axe-Fx, ale to je neskutečná pálka. Zajímalo by mě, jaké jsou názory zejména na levnější Eleven Rack.

Děkuji za odpovědi.

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od KamilV » pát 20. úno 2015 9:49:17

Z těch vyjmenovaných mám zkušenost právě s Eleven Rack. Výstup měl puštěný do komba (už nevím do jakého), ale to měl spíš jen ze zvyku na svůj poslech. Kombo nebylo nijak vyhuleno, asi tolik, kolik bych mu vracel do monitoru. Nabíral jsem to na SM57.

Zvuk z toho lezel celkem hotový, seřízl jsem to jen zeshora a zespoda, víc jsem se starat nemusel. Kytarista byl konzervatorista (samo o sobě nic neznamená, ale předpokládám prostě zájem o svůj nástroj a seřízení svého aparátu).

J.J.
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 571
Registrován: pon 21. led 2008 18:38:20

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od J.J. » pát 20. úno 2015 10:36:26

S tím Eleven rackem jsem před pár lety potkal Hladíka, pak už ale jezdil s Marshallem - tak nevím
Zvukař bez www stránek

andreas11
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: úte 07. úno 2012 16:05:10

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od andreas11 » pát 20. úno 2015 10:53:38

Mě by právě zajímalo, jak to hraje přímo do PA.
Četl jsem rozhovor s Radimem Hladíkem a ten ho příležitostně používá, ale raději má Matchless.

Uživatelský avatar
fikus
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 164
Registrován: pon 15. čer 2009 12:33:17
Bydliště: Habartov

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od fikus » pát 20. úno 2015 13:33:52

Ke druhé části tvé otázky:
Jaké máte s těmito věcmi jako zvukaři zkušenosti? - Pokud kytarista ví co chce, umí si to nastavit a má to technicky OK tak většinou není prolém.

Prosadí se zvuk těchto digitálů v kapele? - Jak by se měl prosazovat?? Hraní v kapele je přece o souzvuku celého tělesa a né závody kdo nejdál a nejvýš :( (nejhlasitěji). Každý nástroj a jeho zvuk i hlasitost přece musí korespondovat s celkovým zvukem a hlasitostí kapely, aranží skladby a mít v něm svůj prostor. Takže zase, pokud víš jakej zvuk potřebuješ umíš ho z té krabičky dostat a posadíš ho na své místo tak se prosadí. :)

Ideální by bylo jít z multiefektu přímo linkou do PA a nechat si to posílat do monitoru. Nechci už kravál na pódiu. - To je naprosto správná myšlenka. Je ale třeba vědět, kdo a jakým aparátem kapelu zvučí, jaké jsou možnosti jeho techniky. Pokud je zvukař normální a má na to vercajk, ty víš co potřebuješ slyšet, tak se domluvíte a funguje to.

andreas11
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: úte 07. úno 2012 16:05:10

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od andreas11 » pát 20. úno 2015 21:03:23

Prosazovat se=být čitelný.
To je právě moje zkušenost s tranzistoráky a levnými digitály. Samy o sobě zní pěkně, ale v kapele splynou se zvukem ostatního a nejsou k rozeznání jednotlivé tóny. Zvuk nemá dynamiku. A následkem toho se pak musí kytara zesílit, aby bylo rozeznat co kytarista hraje a začínají ty závody:)

Při zvučení kapely to musí být všechno srovnané a důležitý je celek. To vím. Zvukaře teď máme svého. Vzhledem k tomu, že je nás v kapele 9, potřebujeme redukovat "bordel" na podiu.

Uživatelský avatar
fikus
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 164
Registrován: pon 15. čer 2009 12:33:17
Bydliště: Habartov

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od fikus » sob 21. úno 2015 13:23:11

No a jaké máte nástrojové obsazení??? Co hrajete za muziku???

andreas11
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: úte 07. úno 2012 16:05:10

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od andreas11 » sob 21. úno 2015 18:35:15

To jsem mohl napsat už dřív:)
Pink Floyd. S druhou kapelou rock a třetí country.
Ale ti Floydi jsou to nejsložitější:
2xelektrická kytara
2xakustická kytara
baskytara
bicí
2x klávesy
saxofon
4 zpěvy

Uživatelský avatar
Téčko

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od Téčko » pon 13. dub 2015 21:22:32

Tyhle mašinky jsou v pohodě. Hraju na "předpotopního" Digitecha 2120 + 2x300 konec v tranzistorech + 2xbedna s 15 reprákem a nemám problém ( hrál jsem v kapele s druhou kytarou celolampa Peavey, porovnávali jsme s Englem a pod.). Dneska bych asi zvažoval AXE FX poslední model nebo Kempera. V každém případě souhlasím s tím, že musíš vědět CO z toho chceš dostat a pak JAK. Bezcílné kroucení čudlíkama nic neřeší - chce to sofistikovanější přístup. Taky routování signálu je věda - dá se snímat linkou, mikrákama, kombinovat a pod. Základem je ovšem dobře nastavený procesor - z blbého základu nikdo skvělý sound neudělá.

Uživatelský avatar
Návštěvník

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od Návštěvník » čtv 14. črc 2016 11:16:01

Nejlevnější varianta zvukově bez kompromisu: 1U rack 4-kanál Engl E530 + switch a do smyčky čistej booster, Polytune II, analog delay (Boss DM3 nebo mini verzi se stejným zvukem Ibanez Analog Delay Mini) a máš vystaráno na všechny styly od jazzu po metal direct to PA mix bez personal monitoringu. Fakt k tomu už nic jinýho (ani tubescreamer nebo kompresor, Engl to už má v sobě a lampový i v kombinaci s diskrétními analog obvody..) Pustíš si to až do stage monitoru a garantuju, že se uslyšíš i lépe než z lampovýho komba na zemi za sebou a zvuk se bude líbit všem ve všech 4 variantách kanálů+boosteru. Dá se to tak nastavit a speaker emulated output je podle mne lepší než Redbox u HK. A o celý level nad Tech 21 Sansampy :!:

Havlis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: pon 14. zář 2015 16:08:33

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od Havlis » pát 15. črc 2016 0:01:05

no to je taky vynikající řešení....tazatel se ptal (pominu že před více než rokem) na all in one řešení včetně modulací, kompresorů, delayů, reverbů atd. a ty mu doporučíš pseudo 4-kanál. Borec chce hrát Floydy, takže spoustu různých delayů a ty mu doporučíš jeden analogovej Delay do smyčky. Borec chce řešení do Pink Floyd, country i rocku...nepřipadá ti tvoje sestava trochu chudá? Navíc kde jsi přišel na to, že E530 má vestavěný kompresor? Jak ho ovládáš a jak ho zapínáš?

Podle mě nesmysl. Jakýkoliv analogový simulace reproboxů (v podstatě jenom ekvalizér) jsou dneska dávno překonaný (ať je to Redbox nebo emulated output třeba v tomto Englu). Pokud chce někdo kvalitní simulaci, měl by se poohlédnout po IR technologii. V krabičkové verzi to umí třeba AMT Pangea. Pak můžeš hrát přímo do PA opravdu naprosto bez kompromisů.

Nebo ještě lépe - koupit Kemper, pač ten má na IR technologii postavené modelování celých aparátů. A zvuk je prý perfektní, v jedný krabici si můžeš namodelovat (naprofilovat v terminologii Kemperu) nepřeberné množství aparátů. Nehrál jsem na to, ale společně s AXE je to v technologii simulování nejdál a opravdu to HRAJE. Navíc v jedný krabici dostaneš i všechny myslitelný efekty. Bohužel je to trochu darda...

Velmi levný řešení jsou některý moderní mulťáčky, který už ve zvuku umí být neuvěřitelně věrný....třeba ZOOM G1on - jeho simulace slavných krabiček i zesilovačů je velmi dobrá. Slabinou je právě simulace reprobedny, takže ZOOM G1on doplněný třeba o zmíněnou Pangeu by mohl být řešení...ale zase složité ovládání jen pomocí dvou šlapek je docela nevýhoda.

Pak je ještě jedna varianta, která celý rig docela zjednoduší a sám ji používám - T.C. G-system. Je do multiefekt a zároveň ovladač, perfektní bytelná konstrukce, spousta všelijakých efektů (kromě zkreslení), možnost přepínat zvuky jak v rámci presetů, tak zapínat jednotlivé krabičky (efekty) individuálně (jako by se jednalo o pedalboard). K tomu možnost ovládat relátkama zesilovač (takže přepneš zvuk na G-systému a sám si přepne i zkreslení na zesíku). Možnost 4 true bypass loopů, do kterých si můžeš dát třeba svoje oblíbený kreslící krabičky a řadit je do řetězce. K tomu možnost některé efekty řadit před aparát (třeba kompresory) a některé do smyčky (třeba delaye, modulace...)

Zkrátka perfektní all-in-one řešení, velmi kompatkní, vše přepínáš jedním switchem a ve spojení s kvalitním lampovým aparátem dostaneš velmi bohatou škálu zvuků, snadné přepínání, bytelnou konstrukci...a na bazaru se dá pořídit už kolem 15000.

Uživatelský avatar
Návštěvník

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od Návštěvník » pát 15. črc 2016 13:05:24

Velmi levný řešení jsou některý moderní mulťáčky, který už ve zvuku umí být neuvěřitelně věrný....třeba ZOOM G1on
no, asi bych ne příliš věřil tomu, kdo se nestydí trvdit, že Zoom G1 dá "neuvěřitelně věrný" zvuk! Možná to tak naoko působí při tichéím domácím šmrdlání... Ten Engl E530, a ano pouze s jedním analog delayem ve smyčce, bez jakékoli diskuze dá komukoliv ze slušný kytary od verze Standard po Custop shop a Signature modely včetně, dokonalý sound I POCIT ZE HRY obdobně jako z každého slušného lampového aparátu. A samozřejmě feeling a jak tón táhne za rukou a vibruje tělem a lze podchytit a zvukově využít každou malou nuanci - to je záležitost, co ani jeden digitál neumí, neudělá, ani Kemper shit imitace. Je to možná dobrý pro toho, kdo je zvyklej na nafukovací imitaci normální ženský a na umělý imitace žrádla z Éček a zamraženejch polotovarů místo normální čerstvé stravy. To samý je rozdíl mezi digitál imitacema a přirozeným zvukem analogových a lampových preampů a efektů.
V Englu E530 se žádnej kompresor nezapíná, ale máte pocit, že tam je a zní lépe než jakýkoliv typ kompresoru s X parametrama v digitálním mršidle včetně těch nejdražších. Tady ten analogovej v tomto německým Englu opravdu neskutečně lampově "táhne a jde za rukou". Takže na cokoliv od Pink Floyd je zvuk z Engl E530 plus jednoho analog delaye (vč. klidně toho současného Ibanez AD mini) výrazně lepší a může být až zcela shodný s originálem co hraje Gilmour, než sterilní bezduchá imitace jeho zvuku přes digitální zmršení. Zkuste si to sami v praxi nejdřív, a teprve pak kecejte... Variantu E530 plus tento minidelay za 2,7 tis považuji osobně za nejlevnější hrající uni variantu pro cokoliv, samozřejmě dražší preampoy a efekty (lampové a analog) budou ještě lepší, ale už s tímhle základem máte tzv "velkej" a hodně dospelej sound, na rozdíl od Kemper a podobných nesmyslů bez duše a feelingu ve zvuku. Možná potichu do studia, pak po pár hodinách drbání v nastavení parametrů a v postmixu z toho dostanete něco rozumnýho, ale nikdy ne na stage live!!!!! Nebo jasně že jo, půlka na to hraje, ale zajímavý pro posluchače to není ani trochu. Někdy se to ani nedá poslouchat, i když jde o velký profíky z 1. ligy...

Havlis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: pon 14. zář 2015 16:08:33

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od Havlis » pát 15. črc 2016 14:21:54

Ale jo, ten Zoom G1on umí opravdu nasimulovat některý klasický krabičky naprosto 1:1, fakt by ses divil, jak to hraje věrně...samozřejmě je nutná kvalitní simulace reproboxu, právě pomocí impulsů. Torst na hudebnimforu nebo instrumentu se mu dost věnuje, klidně používá G1on jako preamp do lampového konce (od Englu, mimochodem) a na hi-gainy je prý k nerozeznání.
Navíc jsem v případě tohoto zoomu měl na mysli právě modulace, delaye, reverby atd, který umí fakt skvěle a s přihlédnutím k ceně nenajdeš nebo s podobným poměrem cena/výkon. Jasně že jsou víc profi řešení, ale za mnohem víc profi, proto jsem to zmínil jako nejlevnější (a přitom je nejhorší) řešení

Sám píšeš, že se kompresor v E530 nikde nespíná...tak jak to teda je? On tam totiž žádnej kompresor není, viď?:-) Jenom zkrátka přirozeně lampově komprimuje zvuk. Ale to je něco uplně jiného - pod pojmem kompresor si představím charakteristický zvuk a samostatnej kytarovej efekt s nastavitelnýma parametrama, jak bez kompresoru uděláš třeba typickej sound z intra k Under the bridge? Já třeba občas chci hrát s kompresorem a občas bez kompresoru...

Nikde netvrdím, že e530 nehraje dobře, ale že by samotnej lampovej preamp, prohnanej přes ekvalizér (nic jinýho totiž ten emulated output není) do aktivního odposlechu měl dávat feeling, pocit ze hry a vibrovat tělem? Tak o tom silně pochybuji, byť jsem na tuhle kombinaci nikdy nehrál (ostatně kdo na tuhle ne zrovna běžnou kombinaci hraje? Kdo vůbec hraje na live přes všelijaký redboxy a emulated outputy? Když už, tak aspoň přes impulsy jako je ta Pangea).
Ale vlastním lampovýho Egnatera, taky to není uplný ořezávátko, ale dospělej lampáč...taky má emulated output a "feeling" ze zvuku před kombem a ze zvuku z emulated output se nedá srovnat...samozřejmě pokud se neudělá tahle emulace pomocí impulsů, pak je totiž dokonale věrná.

A hlavně tazatel se ptal po univerzálním řešení do třech různorodých kapel a ty mu doporučíš jenom pseudočtyřkanál a jeden delay...jasně že tahle kombinace může hrát dobře (hlavně kdyby se zapojila přes lampovej konce do pořádný kytarový bedny), ale bude to jeden dobrej zvuk...respektive čistej, zkreslenej a dva mody k tomu + plus jedno nastavení delaye...

btw. hrál jsi někdy na toho Kempera pořádně? Myslíte, že ty nevíš, o čem je řeč, když tvrdíš, že e530 přes emulated output do aktivní bedny předvede něco lepšího než Kemper...

Jinak samozřejmě jsem různý konfigurace zkoušel, moc dobře vím, jak hraje můj Egnater propojený přímo z kytary jen pomocí velmi kvalitní kabelu...a vím, že stejně dobře se mi hraje i s připojeným G-system, zvuk nijak nedegraduje (Egnater má vypínatelnou smyčku, takže umožňuje okamžité vyřazení efektů z řetězce a tím pádem přímé porovnání...

Svědomitě můžu prohlásit, že G-system v kombinaci se slušným lampovým aparátem (třeba Egnater Renegade) je velmi dobrý základ pro rock a všechny příbuzné styly (Pink Floyd, country) a poskytne všechny možný efekty v jednom velmi efektivně provedeným zařízení. Na metal a tvrdší věci už se to moc hodit nemusí, hlavně kvůli aparátu

jammixer
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: stř 04. lis 2015 0:01:00

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od jammixer » pát 15. črc 2016 16:47:07

eh , človeče havlis ty maš lampovy aparat ? a všetko v hlave vnemoch v rukách v poriadku ? nič nechýba ? :D
tak behni do skúšobne kde nikoho nerušiš a hraj na plny vykon aspon hodinu nech sa pekne roztaví do maximalnej pracovnej teploty a ak si potom ešte schopny povedať že sa to dá nasimulovať tak to na začiatku neni pravda.

Uživatelský avatar
Petr Z.

Re: Kvalitní kytarové procesory/multiefekty

Příspěvek od Petr Z. » pát 15. črc 2016 21:47:17

Rád bych se zeptal, jak zní definice velmi kvalitního kytarového kabelu. Teď nemyslím konektory a odolnost - myslím tím třeba kapacitu na metr, dvojité jádro, materiál dielektrika /izolace živé žíly či žil u dvojitého jádra/ a tak. Měřil někdo z Vás kabel, který je zvukově velmi kvalitní a měřil někdo zároveň nějaký zvukově horší? V čem přesně jsou zásadní elektrické rozdíly?

Odpovědět

Zpět na „Zvukové procesory“