Procesory MULTIGATE a MULTICOM

Dynamické, efektové, multifunkční, nástrojové, výhybky...
Odpovědět
  • Reklama
  • DEMO 15
Horajda
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 8
Registrován: úte 03. úno 2009 14:13:59

Procesory MULTIGATE a MULTICOM

Příspěvek od Horajda » úte 10. úno 2009 21:23:19

Ahojte, jsem začínající zvukař v čochové kapele a rád bych získal nějaké informace ohledně procesorů Multigate Pro XR4400 a Multicom Pro MDX4600 od Beringra. Je mezi nimi nějaký zásadní rozdíl, v pospiskách prodejce jsou stejná slova, jako např gate, trashold, limiter. Tak by me zajimalo jak to vše funguje. K čemu slouží atd.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak oba dva vyrovnávaji - hlídají zvuky - nástroje, ale nejsem si jist jestli je moje myšlenka 100%.
Budu proto moc rád když se tu najde někdo, kdo pomůže začínajícmu zvukaři.
Zprocesorovat bych chtěl bici, klávesy a zpěvy. Někde jsem se dočet, ale nevím jestli to byla pravda, že na nástroje a zpěvy je vhodné použít již výše uvedený dynamický procesor a na škopky ten gate.
Příklad:Zpěvy, nástroje Group 1-2 a bicí Group 2-4, na Group 1-2 nebo přímo na faderech bych chtěl použít MDX 4600 a na škopky buď přes fadery nebo na groupu 2-4 XR4400 samozřejmě vše přes inserty. Nebo by stačil použít jen jeden z nich na vše? Pokud ano, který?
Ještě jednou díky za rady mám v tom vážne guláš.

PS: jo a kdyby někdo věděl o kurzu na zvukaře dejte taky vědět - jsem z Kuřimi u Brna
Díky Horajda

Uživatelský avatar
honza_s
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 119
Registrován: stř 28. kvě 2008 9:46:19
Bydliště: Trutnov

Re: Procesory MULTIGATE a MULTICOM

Příspěvek od honza_s » úte 10. úno 2009 22:40:58

Multicom a Multigate jsou dva úplně rozdílné přístroje, Multicom je kompresor, což je zařízení, které stručně řečeno slouží k omezení dynamického rozsahu některého nástroje, často se používá na zpěvy, aby ti zpěvák ani při nejhlasitějším zpěvu nepřeřvával zbytek kapely, naproti tomu Multigate je gate, šumová brána, která zjednodušeně řečeno funguje tak, že pokud do ní leze zvuk do určité nastavené úrovně hlasitosti, tak zůstává zavřená (čili na výstupu je ticho) a po překročení této hranice se teprve otevře, přičemž se dá nastavit doba, po jakou zůstane otevřená. Používá se nejčastěji k vyčištění zvuku bicích, k odstranění přeslechů.

Co se týká zapojení, tak gejty se obvykle insertují do konkrétních šavlí (nejčastěji se gejtuje kopák a tomy), kompresory je někdy lepší insertovat taky do šavlí (pokud máš více rozdílných zpěváků a můžeš tak každému kompresor nastavit individuálně), někdy se insertují do group (zde je výhoda toho, že ti kompresor neovlivňuje odposlechy, jelikož insert na šavli je hned na vstupu za gainem), ovšem je potřeba, aby všichni zpěváci, které posíláš do skupiny, byli hlasově vyrovnaní, protože pro celou skupinu máš pouze jeden kanál kompresoru.

Celý princip kompresorů i gejtů jsem dost zjednodušil, profíci snad prominou ;-)

Jinak pěkné čtení o dynamických procesorech je třeba zde http://www.audiocity.cz/clanek.php?id=34
The best sound comes from one source...

Horajda
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 8
Registrován: úte 03. úno 2009 14:13:59

Re: Procesory MULTIGATE a MULTICOM

Příspěvek od Horajda » úte 10. úno 2009 22:57:44

Dikec Honzo_s

Odpovědět

Zpět na „Zvukové procesory“