
sestava ES602
-
- Reklama
sestava ES602
Dobrý den,
Znáte nebo máte někdo tuto sestavu ? http://www.thomann.de/cz/db_technologies_es602.htm Jde o zvučení dua - výstup z mixu . Jde o klávesy a 2x zpěv. Jde k tomu připojit na output další pasivní 200W reprobox, když tak o jaké impedanci? Díky
Znáte nebo máte někdo tuto sestavu ? http://www.thomann.de/cz/db_technologies_es602.htm Jde o zvučení dua - výstup z mixu . Jde o klávesy a 2x zpěv. Jde k tomu připojit na output další pasivní 200W reprobox, když tak o jaké impedanci? Díky
Re: sestava ES602
Vážený tazateli!Jelikož je začátek roku,tak nebudu zlý.Aparát poskytuje silový výstup pouze pro středovýškovou sekci.Pro další jen aktivky,protože má linkový výstup.Čtěte, prosím,pořádně specifikace,neb tento dotaz je zbytečný.Zjišťěno po 12 sekundách.
Re: sestava ES602
NIE. Model ES503 ten je stereo (2.1) akurát s 12" basákom, no cenovo vyjde viac ako 2ks ES602, v 2.1 konfigurácii je aj výkonnejší model ES1203, cenovo vyšší level... Tieto systémy sa hodia hlavne na akustické nástroje či klavír a do menších priestorov kde to nemusí byť príliš hlučné - kaviarne, reštaurácie, kluby dôchodcov, škôlky a pod. použiteľné aj na reprodukovanú hudbu či pre samohrajky+spev.
Re: sestava ES602
Áno.Model 602 má stereo vstup,ale reprodukci mono.Pro stereo nutno použít jednotky dvě a každou krmit jedním kanálem (L-R).
Re: sestava ES602
Díky všem za odpovědi i lajckou loajálnost a toleranci. Tedy Vás podráždím ještě jedním dotazem. Existuje nějaká aktivní bedna s hnízdem tak s 12-15 palcovým repro která by uměla posílat outputem již zesílený signál do dalšího pasivního reproduktoru? Díky
Re: sestava ES602
Laney to dělá na odposlechových bednách poměrně běžně. Minimálně původní řada CP a nástupce CPX to mají snad všechny. Ale nečekej od toho žádný zázrak.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: sestava ES602
A nebylo by lepší začnout od začátku a ne od konce, tzn. tím co máte a kam se potřebujete dostat. Takhle tady furt straší nějaká pasivní bedna, nikdo netuší jaká (200W ???).
Něco někam naroubovat a vůbec nějakou aktivku a k ní připojit úplně jinou pasivku, nefunguje.
Tzn. duo, klávesy, 2x zpěv, mícháte to na čem, krmíte a hrajete přes co, hrajete jaký styl, na jakých akcích, venku, vevnitř, pro kolik lidí, kolik na to máte a co chcete obměnit, atd.
Laney sice výstup měly, mám pasivky CP i CPX, ale obojí přeosazené, výhybka se v nich koná jen jako RC člen, nahoře piezo a po srovnání s přeosazenou bednou to nehrálo. I když v té cenovce to bylo asi jedno z těch lepších a jako základ pro odposlech pro přestavbu tenkrát OK, dnes tu jsou třeba EV ZLX-12P, které jsou "za pár korun" a fungujou velice dobře.
Něco někam naroubovat a vůbec nějakou aktivku a k ní připojit úplně jinou pasivku, nefunguje.
Tzn. duo, klávesy, 2x zpěv, mícháte to na čem, krmíte a hrajete přes co, hrajete jaký styl, na jakých akcích, venku, vevnitř, pro kolik lidí, kolik na to máte a co chcete obměnit, atd.
Laney sice výstup měly, mám pasivky CP i CPX, ale obojí přeosazené, výhybka se v nich koná jen jako RC člen, nahoře piezo a po srovnání s přeosazenou bednou to nehrálo. I když v té cenovce to bylo asi jedno z těch lepších a jako základ pro odposlech pro přestavbu tenkrát OK, dnes tu jsou třeba EV ZLX-12P, které jsou "za pár korun" a fungujou velice dobře.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: sestava ES602
Pokud je člověk ve velkým zoufalství ,tak toto : https://www.thomann.de/cz/the_box_ma120_mk_ii.htm
a do speakon výstupu : https://www.thomann.de/cz/the_box_pa_m_12_eco_mkii.htm
Je to však hodně velkej low end.
Má to takhle zapojený jako odposlechy známej ve folkový kapele, ale myslím že jen ve zkušebně. Ven to netahá.
Ale jak píše Blaha , šel bych lepší cestou.
a do speakon výstupu : https://www.thomann.de/cz/the_box_pa_m_12_eco_mkii.htm
Je to však hodně velkej low end.
Má to takhle zapojený jako odposlechy známej ve folkový kapele, ale myslím že jen ve zkušebně. Ven to netahá.
Ale jak píše Blaha , šel bych lepší cestou.
Re: sestava ES602
Děkuji všem zúčastněným. Popíšu Vám tedy stávající stav i možnou představu o změně. Máme klávesy, dva mikrofony a elektr. kytaru. Vše je zapojeno do mixu yamaha mg 82cx. Od mixu vede linka do klávesového komba laney ah200. To je postavené na stojanu vedle kláves a odsud jde zvuk do prostoru. V případě většího prostoru připojím ještě do druhého výstupu komba externí pasivní box BS acoustic. Na bedně je na štítku Power 250/500 w a impedance 8 ohm. Takto nám to vyhovuje a celkem dobře to zní, akorát zcela nevyužiju celé kombo protože je tam vstupů hodně a já ho používám spíš jako koncový zesilovač. A NYNÍ Představa. Jsem po operaci zad a kombo které váží 29 kg se špatně nosí. Mám možnost ho prodat ale potřebuji nějakou náhradu hlavně s nižší hmotností. I tak je toho dost. Protože rozpočet je omezený chci využít stávající pasivní box a k tomu jsem měl představu ještě jedné aktivky z které bych to napájel tak jak původně z komba. V případě, že je má představa zcestná, jsem už přemýšlel i o koncovém zesilovači a k tomu ještě nějaká pasivka. Hrajeme většinou po menších sálech či restauracích, + - 100 lidí. Díky za případné podněty
Re: sestava ES602
Jsem přesvědčen ,že klávesový duo a jeho sto posluchačů si zaslouží stereofonní a kvalitní zvuk.
Nedávno se to tady probíralo. Možná se ozve PeBe , který hraje v podobné sestavě , tak k tomu řekne víc.
Doporučuji dvě malý aktivky na stojany , pokud je hmotnostní omezení ,tak stačí desítky.
Jakou značku a typ jistě doplní povolanější ( jedu v pasivu ).
Zapojení bude jednoduchý , blbůvzdorný ( sorry ) a zvukově někde jinde.
Nedávno se to tady probíralo. Možná se ozve PeBe , který hraje v podobné sestavě , tak k tomu řekne víc.
Doporučuji dvě malý aktivky na stojany , pokud je hmotnostní omezení ,tak stačí desítky.
Jakou značku a typ jistě doplní povolanější ( jedu v pasivu ).
Zapojení bude jednoduchý , blbůvzdorný ( sorry ) a zvukově někde jinde.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: sestava ES602
Asi bych se tady nebál použít 2ks EV ZLX-12P na stativu.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: sestava ES602
Cenově nejlevněji a kupodivu to taky slušně hraje:
https://www.thomann.de/cz/ant_redfire_10.htm
a časem pod to nějaký 12" basáček.
https://www.thomann.de/cz/ant_redfire_10.htm
a časem pod to nějaký 12" basáček.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: sestava ES602
Kde to chceš servisovat?
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: sestava ES602
Ano i já jsem skálopevně přesvědčený, že stovka posluchačů si zaslouží kvalitní a (trošku) stereofonní zvuk. Co stovka?! I "pouhých" dvacet posluchačů si to zaslouží!
Troufám si však tvrdit, že ta stovka je spíše zbožné přání, než pravidelná realita. Pokud by to měla být realita, pak nechápu, proč se má zvuk prasit přes různé bastly, to si nezaslouží ani ta dvacka.
V první řadě bych doporučil, aby "v lidech" byl vždy člověk, který si bude říkat honosně zvukař. Jako já. Je mi jasné, že nebude jednoduché takového najít, ale jde to. Třeba u BengaBandu to dělá manželka kapelníka. Ačkoliv hrála v životě tak maximálně na lžíce, naučila se to Venda dělat slušně
Muzikanti na pódiu mají hrát a věnovat se pouze svým nástrojům. Jakoukoliv techniku okolo má ovládat technik, kterému zároveň ta technika patří. Odpadají tak tahanice, pokud někdo odchází, nebo dohadování o tom kdo dal kapele víc a tudíž má dostat víc peněz.
Vzhledem k tomu, že ta naše samohrajková vystoupení probíhají většinou na oslavách a sešlostech všeho druhu, jen to nejsou kocerty, doporučuji hrát od začátku potichu. Tak potichu, aby kapela nerušila hosty. Oni se sešli po dlouhé době a mají si co říci. Chtějí si tedy nejdříve povídat. Dopřejme jim možnost v klidu si pokecat, a netlačme se jim do uší naplno od první noty, aby se nemuseli přeřvávat u baru, nebo netrpělivě očekávat přestávku. Tím je jenom nasereme hned při první sérii. A zde je znovu práce zvukaře v lidu. Hlídat nízkou hlasitost a začít přidávat, až se na parketu začnou objevovat první tanečníci.
Co se samotné techniky týče, pak doporučuji, mít pro každý kousek samostatný obal, pokud možno kufr. Kufrem nemyslím otrhaný "papírák", opásaný řemenem, ale poctivý case. Nejen, že ochrání drahou techniku (mnohdy je dražší, než obsah), ale lépe se i skládá do auta a v neposlední řadě to i lépe vypadá a řada potencionálních objednatelů kouká na to, jestli jim na oslavě jubilea nebudou stát mezi hosty zahumusené a otlučené krámy. Od věci není ani obléci celou kapelu do stejného show dresu.
Coby mixážní pult, si dnes již nedokáži představit nic, co by nemělo minimálně čtyři AUXy (2xodposlech, hall, delay,...), na vstupy nejsem náročný, stačí mi jich 6-8. Momentálně mám Allan&Heat ZED12FX, který mám dnes spíše pro jistotu a nebo, pokud bych potřeboval více vstupů, abych ho spojil kaskádově s mým nejčastěji používaným mixem SC Ui12. Na kšefty vozím ještě jako nouzovku (2x AUX), pokud by se něco podělalo na digitálu, malinké ALTO ZMX122FX. Stalo se mi totiž již jednou, že mi v půli kšeftu odešel zdroj od Ui12... Děs, který již nechci zažít.
Coby bedny, vozím nejčastěji 2xRCF ART312A. Na odposlechy 2xALTO TX208, na stojanech ve výšce uší. Na pidi pódiíčcích je tak na zemi více místa a odposlechy hrají méně hlasitě. Do extrémně malých hospod a vináren beru 2xALTO TS310 a na odposlechy 2xthe box MA5. Nopak do větších sálů, nebo ven beru ART312A, doplněné o jeden subík ALTO TS318S a coby odposlechy 8' ALTA.
Velmi doporučuji zapojit do produkce i světla. Je to další rozměr, který produkci udělá doslova barevnější. Prošel jsem za leta kecání do muziky bohatým světelným vývojem od prostých triakových spínačů obyčejných žárovek, přes všemožné PARy, switche a dimmery, abych zakotvil u jediného správného řešení. DMX512. Světelný parčík řídím programem Music Visualization, do kterého vstupuji ještě externě z pultu X-Touch (donedávna z kontroleru KORG Nanokontrol). Pult X-Touch jsem si obstaral primárně pro ovládání mixu SC-Ui12 (tomu je zde věnováno jiné téma). Ale ke světlům. Dnes vozím na hry 5x LED "hlavičky" 7x12W na dvou stativech po stranách. Do větších prostor beru ještě 60W LED hlavu a RGBW LED á 50W. Do velkých sálů, nebo ven. Stavím nad hlavy muzikantů rampu, kde jsou pověšené ještě tři 250W halogenové scannery (ale to již jen vyjímečně, jsou to těžké kurvy a jsem líný).
V úvodu jsem zmínil, že si lidé zaslouží trošku stereo zvuk. V mém podání to znamená hodně úzké stereo, dělat všechno na střed, by mi přišlo zbabělé
Necítím se sice příliš povolaným rozdávat rady a doporučení na zvukovou techniku, nicméně nějaký ten pátek se zvučení samohrajkového dua-tria zabývám, od doslova dřevních začátků po současnost. Více než dvadvacet let. Netvrdím, že TO dělám dobře, ale snad ne úplně blbě a něco z toho jak to dělám já, se možná hodí i někomu jinému.
Rozhodně jsem přesvědčený, že každý koníček se má dělat naplno a poctivě. Je to drahé, to ano, ale jiní cestují, modelaří, chlastají,... všechno leze do peněz. Buď toho nech, nebo to dělej tak, aby ses nemusel stydět, ani když se přijde bavit profesionál. Zažil jsem to několikrát. Asi nej to bylo, když přišel držitel a nominant Českých lvů za zvuk Jiří Klenka, nebo Varhan Orchestrovič Bauer...
Zodpovědně mohu říci, že trému jsem před nimi měl, jako prase a ruce se mi klepaly, že jsem dělal pomalu tremolo na každém faderu, na který jsem sáhl, ale rozhodně jsem se nemusel stydět za aparát a jeho stav 

V první řadě bych doporučil, aby "v lidech" byl vždy člověk, který si bude říkat honosně zvukař. Jako já. Je mi jasné, že nebude jednoduché takového najít, ale jde to. Třeba u BengaBandu to dělá manželka kapelníka. Ačkoliv hrála v životě tak maximálně na lžíce, naučila se to Venda dělat slušně

Muzikanti na pódiu mají hrát a věnovat se pouze svým nástrojům. Jakoukoliv techniku okolo má ovládat technik, kterému zároveň ta technika patří. Odpadají tak tahanice, pokud někdo odchází, nebo dohadování o tom kdo dal kapele víc a tudíž má dostat víc peněz.
Vzhledem k tomu, že ta naše samohrajková vystoupení probíhají většinou na oslavách a sešlostech všeho druhu, jen to nejsou kocerty, doporučuji hrát od začátku potichu. Tak potichu, aby kapela nerušila hosty. Oni se sešli po dlouhé době a mají si co říci. Chtějí si tedy nejdříve povídat. Dopřejme jim možnost v klidu si pokecat, a netlačme se jim do uší naplno od první noty, aby se nemuseli přeřvávat u baru, nebo netrpělivě očekávat přestávku. Tím je jenom nasereme hned při první sérii. A zde je znovu práce zvukaře v lidu. Hlídat nízkou hlasitost a začít přidávat, až se na parketu začnou objevovat první tanečníci.
Co se samotné techniky týče, pak doporučuji, mít pro každý kousek samostatný obal, pokud možno kufr. Kufrem nemyslím otrhaný "papírák", opásaný řemenem, ale poctivý case. Nejen, že ochrání drahou techniku (mnohdy je dražší, než obsah), ale lépe se i skládá do auta a v neposlední řadě to i lépe vypadá a řada potencionálních objednatelů kouká na to, jestli jim na oslavě jubilea nebudou stát mezi hosty zahumusené a otlučené krámy. Od věci není ani obléci celou kapelu do stejného show dresu.
Coby mixážní pult, si dnes již nedokáži představit nic, co by nemělo minimálně čtyři AUXy (2xodposlech, hall, delay,...), na vstupy nejsem náročný, stačí mi jich 6-8. Momentálně mám Allan&Heat ZED12FX, který mám dnes spíše pro jistotu a nebo, pokud bych potřeboval více vstupů, abych ho spojil kaskádově s mým nejčastěji používaným mixem SC Ui12. Na kšefty vozím ještě jako nouzovku (2x AUX), pokud by se něco podělalo na digitálu, malinké ALTO ZMX122FX. Stalo se mi totiž již jednou, že mi v půli kšeftu odešel zdroj od Ui12... Děs, který již nechci zažít.
Coby bedny, vozím nejčastěji 2xRCF ART312A. Na odposlechy 2xALTO TX208, na stojanech ve výšce uší. Na pidi pódiíčcích je tak na zemi více místa a odposlechy hrají méně hlasitě. Do extrémně malých hospod a vináren beru 2xALTO TS310 a na odposlechy 2xthe box MA5. Nopak do větších sálů, nebo ven beru ART312A, doplněné o jeden subík ALTO TS318S a coby odposlechy 8' ALTA.
Velmi doporučuji zapojit do produkce i světla. Je to další rozměr, který produkci udělá doslova barevnější. Prošel jsem za leta kecání do muziky bohatým světelným vývojem od prostých triakových spínačů obyčejných žárovek, přes všemožné PARy, switche a dimmery, abych zakotvil u jediného správného řešení. DMX512. Světelný parčík řídím programem Music Visualization, do kterého vstupuji ještě externě z pultu X-Touch (donedávna z kontroleru KORG Nanokontrol). Pult X-Touch jsem si obstaral primárně pro ovládání mixu SC-Ui12 (tomu je zde věnováno jiné téma). Ale ke světlům. Dnes vozím na hry 5x LED "hlavičky" 7x12W na dvou stativech po stranách. Do větších prostor beru ještě 60W LED hlavu a RGBW LED á 50W. Do velkých sálů, nebo ven. Stavím nad hlavy muzikantů rampu, kde jsou pověšené ještě tři 250W halogenové scannery (ale to již jen vyjímečně, jsou to těžké kurvy a jsem líný).
V úvodu jsem zmínil, že si lidé zaslouží trošku stereo zvuk. V mém podání to znamená hodně úzké stereo, dělat všechno na střed, by mi přišlo zbabělé

Necítím se sice příliš povolaným rozdávat rady a doporučení na zvukovou techniku, nicméně nějaký ten pátek se zvučení samohrajkového dua-tria zabývám, od doslova dřevních začátků po současnost. Více než dvadvacet let. Netvrdím, že TO dělám dobře, ale snad ne úplně blbě a něco z toho jak to dělám já, se možná hodí i někomu jinému.
Rozhodně jsem přesvědčený, že každý koníček se má dělat naplno a poctivě. Je to drahé, to ano, ale jiní cestují, modelaří, chlastají,... všechno leze do peněz. Buď toho nech, nebo to dělej tak, aby ses nemusel stydět, ani když se přijde bavit profesionál. Zažil jsem to několikrát. Asi nej to bylo, když přišel držitel a nominant Českých lvů za zvuk Jiří Klenka, nebo Varhan Orchestrovič Bauer...


Co nejde silou, jde ještě větší silou...