Stránka 2 z 3

Re: PA pro kapelu

Napsal: pát 12. dub 2019 13:18:13
od Havlis
Taky mám HD32 a taky můžu doporučit. A hlavně HD32 jsou za dobrou cenu na bazaru
https://hudba.bazos.cz/inzerat/10330339 ... A_KtagR6I4
(není to můj inzerát).

Re: PA pro kapelu

Napsal: ned 14. dub 2019 16:38:04
od Návštěvník
Pro akce do 100 lidí doporučuji 2x EON612 + 2x sub, pokud máte omezený rozpočet. Hrají slušně, pokud je "nedrtíte" do klipu a mají dobře vybavený DSP, ovladatelný bezdrátově (bluetooth).
Zajděte si k distributorovi a domluvte se na zapůjčení, myslím, že se domluvíte.
Totéž platí o PRX8xx, jen jsou dražší a kvalitnější - doporučuji je jako lepší volbu.
Nedejte na rady Asterixe a jemu podobných, podle jejich logiky by se do velkých repro používaly min. 5" drivery a aspoň 10" basáky. Průměr cívky reproduktoru je sice důležitý parametr, ale ne jediný.

Re: PA pro kapelu

Napsal: ned 14. dub 2019 17:35:30
od Marián
Paradoxne u JBL ja nechapem logiku pri SRX sérii že 1,5" driver s 3" cievkou delia na 1,9kHz :shock:, asi preto aby nemuseli vymýšľať k tomu vhodný zvukovod, čo by fungoval pod 1kHz ;-) a tak iba zväčšili dieru na tom čo používaju pri zvyšku. Asi iba marketingový ťah. Výškove drivery a zvukovody su najväčšou slabinou reprboxov JBL EON, PRX je na tom o čosi lepšie. Podobne je na tom EV ale tí pri použití slabších driverov ťažia z pomerne dobrých zvukovodov tak to má celkom dobrý dostrel. Servisné diely EV sú aj čosi lacnejšie.

Re: PA pro kapelu

Napsal: pon 15. dub 2019 17:38:03
od Návštěvník
Marián:
1. logiku to má v tom, že se JBL snaží, aby výškový reproduktor hrál pokud možno jen výšky, dokážou-li zbytek pásma kvalitně dohrát ostatní repra. Má to pozitivní vliv na zvuk vysokých frekvencí. Mimochodem zrovna SRX řada je zvukově velmi povedená.
2. JBL je jednou z mála firem, která si téměř všechny měniče vyrábí sama, tudíž si nemyslím, že je pro ně problém vyměnit nějaký zvukovod za jiný (opět platí bod č.1).
3.
Výškove drivery a zvukovody su najväčšou slabinou reprboxov JBL EON
- na to jsi přišel jak? Poruchovost EON, PRX a SRX je obdobná jako u konkurenčních značek. Jen u řady JRX je to o něco horší, ale je to zčásti způsobeno nevhodností použití dané bedny - většinou nevydrží DJ provoz (často platí vzorec: koupě nejlevnější "značkové" bedny + nejlevnější zesilovač + neznalá obsluha (nebo debil za pultem) + provoz do klipu = smrt měničů). Nicméně je pravda, že řada JRX se moc nepovedla.
4. Velký dostřel určitě není prioritou pro tento typ beden, tyto mají sloužit pro ozvučení relativně malého prostoru. Jde spíš o rovnoměrné pokrytí v daných vyzařovacích úhlech (např. 60x90). Pro velké prostory a větší počet lidí jsou určené jiné typy soustav.
PS: jak se pozná
pomerne dobrý zvukovod
ve smontované reprosoustavě?

Re: PA pro kapelu

Napsal: pon 15. dub 2019 19:35:33
od asterix1
Návštěvník píše:
pon 15. dub 2019 17:38:03

1. logiku to má v tom, že se JBL snaží, aby výškový reproduktor hrál pokud možno jen výšky, dokážou-li zbytek pásma kvalitně dohrát ostatní repra. Má to pozitivní vliv na zvuk vysokých frekvencí.
čo je to za logiku? #-o

Re: PA pro kapelu

Napsal: úte 16. dub 2019 11:30:12
od Návštěvník
Asterix:
1. Čím více středů bude zatěžovat výškový driver (čím nižší dělící kmitočet), tím hůř bude přenášet vysoké frekvence.
2. Nezanedbatelné je i to, že s vyšším dělícím kmitočtem se snižuje výkonové zatížení driveru (samozřejmě tam musí být vhodný středobasový reproduktor).
3. Menší cívka znamená lehčí kmitací systém a s tím souvisí lepší vyzařování vysokých frekvencí.
Proč myslíš, že většina 3-pásmových soustav hraje o poznání lépe?
Typickým projevem silných driverů a nízkého dělícího kmitočtu je agresivní projev na vyšších středech - např. většina dvoupásem RCF řady ART.
Nechápu snahy rvát co největší výkon do dvoupásmových soustav (nebo jich dávat více na stranu k sobě) a snažit se s tím ozvučovat velké nebo venkovní prostory. Na to jsou vhodné úplně jiné soustavy.

Re: PA pro kapelu

Napsal: úte 16. dub 2019 15:11:17
od exxxi
Bože, to jsou nesmysly. SRX těžko bude mít nějaký 1,4" driver, leda tak u modelů za 1300E a to mají i ostatní.

Dělící kmitočet má u dvoupásma zásadní vliv na srozumitelnost, zejména zpěvu. Proto většina 1,4" s dělením na 700-1500Hz hraje líp, než jednopalce s dělením na 1500-2300Hz. Kupodivu je to znát i na ceně. Nejdražší dvoupásma jsou dělená i kolem 600Hz. Třípásma jsou super, ovšem vzhledem k tomu, že třípásma se od středobasu dělí taky kolem 600Hz, má dvoupásmo se stejným dělením výhodu lepšího "sfázování" a ta krabice nemusí být tak obrovská jak třípásmo.

Ohledně vyzařování výšek, proto se používají 1,4" a upouští se od dvoupalců.
Agresivní projev RCF je samostatná kapitola, výrobce to tak dělá schválně.

Re: PA pro kapelu

Napsal: stř 17. dub 2019 23:29:47
od Marián
1. Logiku to má za predpokladu, že stredobas nemusí hrať basy povedzme pod 100Hz. Akonáhle bude membrána veľmi lietať, zrozumiteľnosť na stredoch bude o dosť horšia ako pri nižšom delení driveru najmä mimo osi.

Ja nechcem nijako zastávať spomínané ART7*2 ale je fakt že keď to musí hrať bez subbasu s brutal EQ nastavením, tá zrozumiteľnosť je veľmi dobrá aj ked to ide na hrane, preto môžu byť atraktivné pre istú skupinu ľudí aj za cenu že oželia cinkavé výšky keď nemusia brať suby. HD séria mi príde o čosi jemnejšia a lepšia zvukovo aj keď komponentami je to podobné. Dosť kompromisná bedňa je aj EX ETX15P, kde driver z malou membránou delia na 1,5kHz a funguje to celkom fajn a idú dosť odspodu.

Ano SRX je zvukovo veľmi príjemná bedňa, PRX mi až tak zvukovo nerežú najmä 825 ti su pre DJ ako stvorené bum-cink a eon nehrá ktovieako stredy a výkon 1000W vycucaný z prsta, tam je cítiť že ten digizosil a DSP sú ošmahnuté oproti PRX a v detailoch to dosť poznať najmä pri menej hlasnom posluchu.

Re: PA pro kapelu

Napsal: ned 21. dub 2019 15:51:13
od Návštěvník
Bože, to jsou nesmysly. SRX těžko bude mít nějaký 1,4" driver, leda tak u modelů za 1300E a to mají i ostatní.
Nesmysly to jsou, ale od tebe a velké:
1,5" driver mají např. i zmíněné levné EON 612-615, u řady SRX to bude podobné. Toto ale není soutěž o to, kdo to má větší.
Dělící kmitočet má u dvoupásma zásadní vliv na srozumitelnost, zejména zpěvu. Proto většina 1,4" s dělením na 700-1500Hz hraje líp, než jednopalce s dělením na 1500-2300Hz. Kupodivu je to znát i na ceně. Nejdražší dvoupásma jsou dělená i kolem 600Hz. Třípásma jsou super, ovšem vzhledem k tomu, že třípásma se od středobasu dělí taky kolem 600Hz, má dvoupásmo se stejným dělením výhodu lepšího "sfázování" a ta krabice nemusí být tak obrovská jak třípásmo.

Tak to je úplný blábol (několik):
- Úplně jsi to otočil. Pro srozumitelnost (nejen) zpěvu je zásadní, aby se rozsah důležitých frekvencí (zpěv cca 90 - 1000Hz, viz Wiki) pokud možno nenacházel v oblasti dělícího kmitočtu. Tam vznikají největší problémy ve zvuku a je logické se tomuto snažit vyhnout. Při vyšším dělení pak driver může být menší (nemusí umět zahrát tak nízko) a je zároveň mnohem míň zatěžován. Menší membrána driveru lépe zahraje výšky, protože má menší plochu a hmotnost, má rychlejší odezvu...
- Třípásmo je super hlavně proto, že středy hraje jenom opravdový střeďák a ne driver, který hraje středy i výšky současně. Dělení třípásma na 600hz je nesmysl, např. u tady zmíněné SRX835 je to 2,4kHz ( a 330Hz dole).
- Výhodu lepšího "sfázování" raději ani nekomentuji.
- Krabice třípásma musí být tak velká hlavně proto, aby se na přední desku vešly všechny repra. Některé 15" umí hrát i do malého objemu.
Ohledně vyzařování výšek, proto se používají 1,4" a upouští se od dvoupalců.
Používají se 0,5", 0,75", 1", 1,4", 1,5" a není důvod proč nepoužít i 2", ale musí to mít své opodstatnění a místo.
Agresivní projev RCF je samostatná kapitola, výrobce to tak dělá schválně.
Pokud máš nějaké info, rád se poučím, ale netuším jediný rozumný důvod. Podle mě je to špatná cesta.

Rád bych se ale vrátil k dotazu. V daném rozpočtu si myslím, že 2xEON612 a 2xEON618 je správná volba. Podle dotazu jde o to, ozvučit akce do 100lidí při dobré srozumitelnosti a věrnosti přednesu. Za 9 500,- dostanou slušně hrající aktivku s výborně vybaveným DSP (EQ, EQ+, delay, volume, update firmware..) s možností dálkového ovládání.
Předpokládám, že nejde o typ produkce: "ty vole, ten kopák mě převrátil na záda a zastavil hodinky..."

Marián:
Nemůžeš srovnávat EON za 9500,- s ETX a SRX za cca trojnásobek.

Re: PA pro kapelu

Napsal: ned 21. dub 2019 20:27:48
od Návštěvník
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... CJLwWS.pdf

EON 612 má hovno a nie 1,5" driver!
Za 9500 slušne vybavený DSP - ani samotný DSP v tej cene neexistuje slušne vybavený...
Všetci to robia zle, len JBL dobre. Všetko sú bláboly - pán je špecialista -odporúča pozrieť Wikipediu...
=D>

Re: PA pro kapelu

Napsal: ned 21. dub 2019 21:13:48
od Návštěvník původní
Návštěvník:
Tak to tedy pardon, informace jsem čerpal odsud: https://www.thomann.de/cz/jbl_eon_612.htm , vypadá to ,že tam má někdo chybu (tipoval bych Thomanna).
Ovšem to nic nemění na tom, že za tyto peníze je to stále dobrá volba.
DSP - který výrobce ho má lépe nebo alespoň stejně vybavený a použitelný?
To vůbec není o JBL, dej tip na podobně hrající aktivku za stejné peníze - musíš mít na paměti, jaký je na to rozpočet.
Podívej se na Thomanna, EON615 je tam 2! nejprodávanější bedna, EON612 je 21.
Co se ti nelíbí na Wiki, máš snad jiný hlasový rozsah?
Hoď sem nějaký můj blábol, ale konkrétně ty jelito.

Re: PA pro kapelu

Napsal: pon 22. dub 2019 0:26:14
od Pavel Sedlák
V bednách za 20000 Kč nebude zase tak zásadní rozdíl...
Proč nejít do nějakých slušných pasívů - třeba NEXO PS-10 z druhé ruky ?

Re: PA pro kapelu

Napsal: čtv 25. dub 2019 21:53:06
od prontik
S dovolením se vetřu.
I já se poohlížím pro aparátu pro naši kapelu (basa, kytara, bicí, klávesy, zpěvačka), pop, rock. Nic extra velkého, kulturáky, menší či větší sály a přes léto něco i venku. Brousím si zuby na 2x JBL PRX 815W + 2x JBL PRX 815XLFV. 2 vrchy a jeden sub na menší a střední sály, do velkého kulturáku 2+2. A na ven bych dokoupil ještě 2 vrchy, takže 4+2, to by mělo asi stačit. Na celou tuhle srandu mám kilo.

Ale nedají mi spát Electro voice EKX-15P a sub EKX-15SP, cenově to je obdobné. JBL jsem slyšel, ale ty EV ne. Má někdo zkušenost s něma, případně porovnání?

A teď babo raď. :D

Re: PA pro kapelu

Napsal: čtv 25. dub 2019 22:46:49
od blaha
Když suby JBL, tak PRX 818XLFW, na ven spíš zdvojnásobit suby než vrchy, nebo zdvojnásobit obojí.

Pro více kombinací, bych ale asi zvažoval i pasivní verzi.

Re: PA pro kapelu

Napsal: pát 26. dub 2019 8:52:22
od Havlis
Jestli na to máš kuli, zkus, jen tak pro srandu, zkontaktovat Petra Vinse (SPL audio), jestli by ti dokázal udělat nějakou nabídku...jeho věci fakt hrajou.

Jinak na ven ti fakt budou chybět spíš basy... Navíc jen tak zdvojit vrchy, který na to nejsou stavěný není sranda i kvůli zvuku - nedělá to dobrotu