Malý ďábel FBT VENTIS 206a
-
- Reklama
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
to:relaxmusik OK rozumím a když bys to tedy srovnal co ti více vyhovovalo a co bylo případně háklivější na vazbení nebo celkový dojem - lepší ty IG bez Fill nebo teď ty jiné s těmi Fill? Předpokládám že více menších beden má lepší variabilitu. Jaké používáš fill vs. hlavní PA? Myslím si, že pokud jsou v PA FIR tak by měly být i ve fill, aby se to nějak potkávalo nebo je to zbytečné? díky.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Jarakri: tak jsem vytáhl z regálu ELX12P a postavil vedle IG4T. Nejsou špatný, ale středy zní tak papírově, tranzistorákově. Co mě na ELX vzdycky štvalo, že limiter zabírá o chlup dřív, než u řady ZLX. Ty ELX už vytahuju jen jednou ročně na frontfilly.
Klidně ti ty bedny postavim vedle sebe, jestli mas cestu na Rokycansko nebo Plzeňsko.
Klidně ti ty bedny postavim vedle sebe, jestli mas cestu na Rokycansko nebo Plzeňsko.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Klidně ti ty IG4 pujcim, mám dva páry. Ostatně, nedivím se, ze jsou 3x dražší,než ELX. Paradoxně ZLX mají zatím nejlepší poměr cena/výkon, protože tak dobrá bedna za 12ooo u jiného výrobce není. Teď testuji LD mon10 G3. Mají na vstupu mnohem nižší citlivost, než ELX. Ale i RCFka ať Art nebo HD, se musí brutálně tavit na vstupu. ZLX mají proste větší citlivost na vstupu a člověk si na to zvykne.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
O těch LD MON G3 pak někam něco napiš, taky mě to zajímá. Dík.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 281
- Registrován: sob 03. črc 2010 18:54:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
To Jarakri: Takže používal jsem RCF od 312,422,722, ( docela rychle jsem se toho všeho zbavil ), nějaký čas jsem vydržel
u dB DVX12 ( výroba již končí ) a Ingenia Ig3T. Igenia je sice povedená bedna, ale aby trochu zahrála nižší středy a vyšší bassy je nutno vždy spojit 2 kusy nad sebe, poté hraje i frekvence do 300Hz do vzdálenosti cca 10 - 15 m. To je bohužel negativní vlastnost všech přímovyzařujících boxů, neumí zahrát tyto frekvence dostatečně daleko, protože nejsou přirozeně směrovány. Frekvence do 300Hz se šíří v kruhu 360 stupňů, to je bohužel základní fyzika. Ovšem všechny tyto boxy ze své podstaty hrají hodně dozadu.
Toto jsem vyřešil pořízením tlakových boxů Experience Sound Max4, směrují již od nejnižšší vyzařující frekvence, minimálně 5x vyšší účinost nežli běžný přímovyzařující box ( 500W RMS odpovídá cca 3000W), prakticky nevyzařuje dozadu a díky tomu téměř nevazbí. Zvukově hraje jako dospělý LA systém s minimálně 6-ti moduly na straně, dostřel bez problémů přes 50m ( i více ).
Toto používám od cca 200 - 1000lidí.
Na malé akce tu mám nyní Montarbo R112, vynikající dřevěná bedna, nyní mám na cestě dB Opera Reevo 212 ( slyšel jsme je teď v Itálii u dB a většina z přítomných zvukařů jsme si sedli tak trochu na zadek ). Bez problému dle nálady také používám reproboxy Opera 10 - 12 dle potřeby, i s jednoplacovým driverem mají bezproblémový dostřel cca 25m. Většina jiných boxů s 1" driverem dohraje stěží 15m od podia, 20 m je již výjímka.
K tomu používám frontfily Montarbo B108, malé 8" bedýnky, uplně dostatečné a udělají co potřebuji. Samozřejmě je používám
i k tlakovému systému.
Já jezdím na akce většinou sám a nebo s jedním pomocníkem, tak mám vše vyřešeno tak, abych byl akci do 800 - 1000 lidí
byl shopen odjet maximálně ve dvou lidech, občas i sám. Ale většinou se specializuji na akce do cca 500 lidí.
Zazněla tu i dříve připomínka k ceně boxů MAX4, ano nejsou levné, ale LA systém je několikanásobně dražší a hlavně se s LA nedá jezdit v jednom nebo ve dvou lidech. Já musím říct, že za necelé dva roky se mi již zaplatily a nyní mi již vydělávají.
u dB DVX12 ( výroba již končí ) a Ingenia Ig3T. Igenia je sice povedená bedna, ale aby trochu zahrála nižší středy a vyšší bassy je nutno vždy spojit 2 kusy nad sebe, poté hraje i frekvence do 300Hz do vzdálenosti cca 10 - 15 m. To je bohužel negativní vlastnost všech přímovyzařujících boxů, neumí zahrát tyto frekvence dostatečně daleko, protože nejsou přirozeně směrovány. Frekvence do 300Hz se šíří v kruhu 360 stupňů, to je bohužel základní fyzika. Ovšem všechny tyto boxy ze své podstaty hrají hodně dozadu.
Toto jsem vyřešil pořízením tlakových boxů Experience Sound Max4, směrují již od nejnižšší vyzařující frekvence, minimálně 5x vyšší účinost nežli běžný přímovyzařující box ( 500W RMS odpovídá cca 3000W), prakticky nevyzařuje dozadu a díky tomu téměř nevazbí. Zvukově hraje jako dospělý LA systém s minimálně 6-ti moduly na straně, dostřel bez problémů přes 50m ( i více ).
Toto používám od cca 200 - 1000lidí.
Na malé akce tu mám nyní Montarbo R112, vynikající dřevěná bedna, nyní mám na cestě dB Opera Reevo 212 ( slyšel jsme je teď v Itálii u dB a většina z přítomných zvukařů jsme si sedli tak trochu na zadek ). Bez problému dle nálady také používám reproboxy Opera 10 - 12 dle potřeby, i s jednoplacovým driverem mají bezproblémový dostřel cca 25m. Většina jiných boxů s 1" driverem dohraje stěží 15m od podia, 20 m je již výjímka.
K tomu používám frontfily Montarbo B108, malé 8" bedýnky, uplně dostatečné a udělají co potřebuji. Samozřejmě je používám
i k tlakovému systému.
Já jezdím na akce většinou sám a nebo s jedním pomocníkem, tak mám vše vyřešeno tak, abych byl akci do 800 - 1000 lidí
byl shopen odjet maximálně ve dvou lidech, občas i sám. Ale většinou se specializuji na akce do cca 500 lidí.
Zazněla tu i dříve připomínka k ceně boxů MAX4, ano nejsou levné, ale LA systém je několikanásobně dražší a hlavně se s LA nedá jezdit v jednom nebo ve dvou lidech. Já musím říct, že za necelé dva roky se mi již zaplatily a nyní mi již vydělávají.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
MAX4 Nejsou drahé, oni jsou totiž cenově uplně mimo, ....400tis za pár nereiderových "noname/homemade" pasivek z Vracova....
Nezlob se na mě ale EAW KF364NT - je špičková aktivka za 170tis,
RCF TTL6-A - je špičková aktivka za 150tis a z obouma můžeš jezdit zvučit sám, a ani nepotřebuješ kupovat zesáky. A o reiderovosti značky nemluvě. A to nejmenuju hromadu dalších špičkových aktivek, NEXO, MAYER, které můžeš za ty prachy mít....
Tuhle posedlost tvým zlatým grálem "MAX4" nepochopím. Mě to spíš připadá že ti to kamarád z Vracova, nechal za polovinu a přesvědčil tě jak tomu nesahá žádná jiná bedna ani po kotníky. Omlouvám se za upřímnost ale už jsem od mala taková huba nevymáchaná.... Hubert a jeho huba nevymáchaná tady sakra chybí....
Nezlob se na mě ale EAW KF364NT - je špičková aktivka za 170tis,
RCF TTL6-A - je špičková aktivka za 150tis a z obouma můžeš jezdit zvučit sám, a ani nepotřebuješ kupovat zesáky. A o reiderovosti značky nemluvě. A to nejmenuju hromadu dalších špičkových aktivek, NEXO, MAYER, které můžeš za ty prachy mít....
Tuhle posedlost tvým zlatým grálem "MAX4" nepochopím. Mě to spíš připadá že ti to kamarád z Vracova, nechal za polovinu a přesvědčil tě jak tomu nesahá žádná jiná bedna ani po kotníky. Omlouvám se za upřímnost ale už jsem od mala taková huba nevymáchaná.... Hubert a jeho huba nevymáchaná tady sakra chybí....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 281
- Registrován: sob 03. črc 2010 18:54:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Damtone, Damtone! Dříve jsem byl také nevěřící Tomáš jako ty a měl jsem na to naprosto stejný názor. Jinak konec "flame" ať nezaplevelujeme tuto diskuzi.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Mě by to taky zajímalo, klidně ať správce rozdělí vlákno na diskuzi o těch MAX4.
Píšeš, že to hraje jako dospělý LA systém s minimálně 6-ti moduly na straně. Dospělý LA systém je pro mě třeba Vio L1610, Meyer Panther, a mnoho dalších a tam si nedovedu představit, že to přehraje tahle bedna.
Ono ani těch informací na jejich webu není příliš mnoho, žádnej DSP preset, žádnej origoš procesing, nic moc informace...
Za mě skvělá bedna třeba Vio X310/X315 nebo Meyer Ultra-X (tuším).
Píšeš, že to hraje jako dospělý LA systém s minimálně 6-ti moduly na straně. Dospělý LA systém je pro mě třeba Vio L1610, Meyer Panther, a mnoho dalších a tam si nedovedu představit, že to přehraje tahle bedna.
Ono ani těch informací na jejich webu není příliš mnoho, žádnej DSP preset, žádnej origoš procesing, nic moc informace...
Za mě skvělá bedna třeba Vio X310/X315 nebo Meyer Ultra-X (tuším).
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Firma, která vyrábí jednu reprobednu a nedokáže jí ani vyfotit na své stránky? Těm bych tak 200oooKč svěřil
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
to exxxi: díky za srovnání:-). Předpokládám že to jsou ELX200-12P a ne ELX112P ty neznám, ale ty mají i jiné měniče a nevím jestli horší nebo lepší. ZLX jsem nesrovnával jen někde slyšel což na neznámém prostoru celém řeťezci i hudbě nelze nějak vyhodnotit. Já bral vše ty ELX200 kvůli tomu bluetooth ovládání a používám při mini akcích, kde bedna slouží např. pro klávesy, kytaru, basu jako odposlech a posílení ven současně. Muzikant nemá úplně odhad jak to leze ven tak mám možnost to případně lehce zkorigovat na dálku.
Díky za nabídku, ale z Brna to mám kus cesty. Srovnávat ELX s IG4t i vzhledem k cenovému rozdílu musí být rozdíl - více by mě zajímalo srovnání IG3(4)t vs. ETX10P nebo DZR10? Všechny už jsou s FIR a předpokládám kvalitativně jinde než ELX.
Ty ty ELX používáš jako Front Fill pro ty IG4t? A je to OK?
to relaxmusik: Díky tomu rozumím také se snažím postupně posunovat a vylepšovat, jen já to mám jako koníčka a finančně to stále dotuji(když nějakou tisícovku dostanu tak k ní ještě nějakou přihodím a něco doplním/obnovím). Souhlasím s Damtonem pro mne je MAX4 cenově úplně mimo.
Dělám akce do 300 lidí sbory, folk, country, dětské vystoupení tzn. spíše klidnější styl tzn. kvalitní 2 pásma zatím vyhoví a není potřeba nějaké LA, navíc jsem také většinou sám nebo mi někdo pomůže vyskládat a odnosit věci z auta.
to:Ron1 Viox310 je už jiná liga ta už se asi může srovnávat s MAX4. Jinak bych se zeptal při jejím použití taháš automaticky ethernet mezi bednama a FOH (RDnet) - na té bedně není ani volume čudlík? Pokud ano tak to už se mi zdá pohodlnější používat pasivní bedny.
Díky za nabídku, ale z Brna to mám kus cesty. Srovnávat ELX s IG4t i vzhledem k cenovému rozdílu musí být rozdíl - více by mě zajímalo srovnání IG3(4)t vs. ETX10P nebo DZR10? Všechny už jsou s FIR a předpokládám kvalitativně jinde než ELX.
Ty ty ELX používáš jako Front Fill pro ty IG4t? A je to OK?
to relaxmusik: Díky tomu rozumím také se snažím postupně posunovat a vylepšovat, jen já to mám jako koníčka a finančně to stále dotuji(když nějakou tisícovku dostanu tak k ní ještě nějakou přihodím a něco doplním/obnovím). Souhlasím s Damtonem pro mne je MAX4 cenově úplně mimo.
Dělám akce do 300 lidí sbory, folk, country, dětské vystoupení tzn. spíše klidnější styl tzn. kvalitní 2 pásma zatím vyhoví a není potřeba nějaké LA, navíc jsem také většinou sám nebo mi někdo pomůže vyskládat a odnosit věci z auta.
to:Ron1 Viox310 je už jiná liga ta už se asi může srovnávat s MAX4. Jinak bych se zeptal při jejím použití taháš automaticky ethernet mezi bednama a FOH (RDnet) - na té bedně není ani volume čudlík? Pokud ano tak to už se mi zdá pohodlnější používat pasivní bedny.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Do FOH ne, jen do RDNet procesoru, odtud pak přes wifi.
Nejde jen o hlasitost, ale i o ostatní parametry jako EQ a delay.
Je to všechno jeden multikabel. X310 nemáme, snad na jaře. Ale u ostatních to máme stejně. I u pasivu chceme mít možnost ovládat z FOH, takže máme do wifi sítě připojené i Nexo procesory, případně různé DSP (Rane, apod.), případně teda aktivky.
Nejde jen o hlasitost, ale i o ostatní parametry jako EQ a delay.
Je to všechno jeden multikabel. X310 nemáme, snad na jaře. Ale u ostatních to máme stejně. I u pasivu chceme mít možnost ovládat z FOH, takže máme do wifi sítě připojené i Nexo procesory, případně různé DSP (Rane, apod.), případně teda aktivky.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
to Ron1: Předpokládám, že to jsou ale větší akce kde je více lidí a času na přípravu nebo to takto vše používáš i na malé akce typu vystoupení dětí nebo nějaké malé hraní v hospodě 4 muzikantů v režimu "veřejná zkouška"? Spíš se na to dívám optikou než tahat k aktivce 230, signál a ethernet tak už je lepší zesilovač v racku, kde je to propojeno a jen táhnu speaconové kabely.
Vyrůstal jsem na pasivu s konektory Jack6,3:-(, u SW jsem na pasivu zůstal a u PA to v nižší třídě převálcovali aktivky.
S tím čudlíkem jsem to tak právě myslel, když tam není ani volume tak bez té komunikace nenastavíš vůbec nic.
Jasně pokud bedny věšíš do 3-4m tak je to spíše k dobru, aby to bylo blbuvzdorné páč tam pak nedosáhneš.
Vyrůstal jsem na pasivu s konektory Jack6,3:-(, u SW jsem na pasivu zůstal a u PA to v nižší třídě převálcovali aktivky.
S tím čudlíkem jsem to tak právě myslel, když tam není ani volume tak bez té komunikace nenastavíš vůbec nic.
Jasně pokud bedny věšíš do 3-4m tak je to spíše k dobru, aby to bylo blbuvzdorné páč tam pak nedosáhneš.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Pasiv mám taky nejradši a proto mám i Nexo PS10R2 i PS15R2 a oboje kombinuju a používám dle potřeby. Klidně bych snesl i PS8 na nějaký delay občas, prostě beden není nikdy dost.
U aktivu mě to taky sralo tahat 230V a ještě signál a pak ještě ethernet. Ale tím, že jsem koupil ten multi kabel, tak je to defakto zas jen jeden kabel jako u pasivu, akorát musím na každé straně zapojit tři konektory místo jednoho.
No, na dětskou besídku nebo do hospody beru Opery, který maj volume na sobě.
A jak jsem psal X310 ještě nemáme, takže těžko říct na jaké aplikace bychom to použili.
Třeba do hospody na malý kapely bych chtěl v zimě objednat Vio X206 a Vio S115 basovky. Taky skvělý bedny, malinký a hrají jako prase.
U aktivu mě to taky sralo tahat 230V a ještě signál a pak ještě ethernet. Ale tím, že jsem koupil ten multi kabel, tak je to defakto zas jen jeden kabel jako u pasivu, akorát musím na každé straně zapojit tři konektory místo jednoho.
No, na dětskou besídku nebo do hospody beru Opery, který maj volume na sobě.
A jak jsem psal X310 ještě nemáme, takže těžko říct na jaké aplikace bychom to použili.
Třeba do hospody na malý kapely bych chtěl v zimě objednat Vio X206 a Vio S115 basovky. Taky skvělý bedny, malinký a hrají jako prase.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 281
- Registrován: sob 03. črc 2010 18:54:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Děkuji pánové za projevenou kritiku, předám výrobci ES Max4 aby se s tím popasovali. To samé jsem jim říkal i já.
K dB Vio X310, minulý týden jsem je slyšel na demu v Itálii, opravdu se líbily. Ovšem odhaduji použití na max. cca 200 - 300 lidí
relativně klidnějšího stylu. Ale výborně interpretují akustické nástroje, za mě hodně povedená bedna na live produkci s dostatkem akustických nástrojů, sbory, folk a country, také na jazz si myslím, že budou opravdu skvělé. Klavír na nich zní opravdu jako klavír, bez zbytečných akcentů a nežádoucího zabarvení, to samé smyčce.
Vio 1610, velmi dobře hrající LA systém ale musí být 8 modulů na stranu. Při menším počtu se již ztrácela taková ta lehkost,
znatelně docházelo k propadu frekvenčního pásma pod 300Hz. Při těch 8-mi modulech na starnu vše OK.
Jinak osobně jsem se také zamiloval do nových dB Vio X 206 ( obdoba FBT 206a ) v kombinaci s basy Vio 115 se moc líbily.
Shodli jsme se na tom, že přechod dB k použití B&C měničům na rozdíl od RCF je velmi pozitivní i minimálně krokem vpřed.
Sám Andrea ( vrchní konstruktér ) přiznal, že nás bylo čím dál víc, kteří považovali měniče RCF za handicap pro dB. FBT tuším osazuje také B&C.
K Meyer Sound Panter, to je absolutní první liga, jeden modul SPL hodně přes 150 dB snad dokonce 158dB, v Čr je zatím prý pouze jedna sestava 2x 6 modulů. Musel bych se zeptat Pafky D. kolik se jich prodalo, ale při ceně cca 20tis. EUR za modul to nebude velké číslo.
Ale byl s námi v Itállii také jeden zvukař, který již na to údajně zvučil a dokázali přes 20 tis.lidí bez delayovek na 30% výkonu
při 2x 6ti modulech na straně!
Jinak, kdo chce poslechnout reálně dB, je možno se objednat u českého zástupce pan Škrobák, letos byly tuším několik turnusů, kdy jsme byli v Bologni u dB, v příštím roce budou určitě opět také.
K dB Vio X310, minulý týden jsem je slyšel na demu v Itálii, opravdu se líbily. Ovšem odhaduji použití na max. cca 200 - 300 lidí
relativně klidnějšího stylu. Ale výborně interpretují akustické nástroje, za mě hodně povedená bedna na live produkci s dostatkem akustických nástrojů, sbory, folk a country, také na jazz si myslím, že budou opravdu skvělé. Klavír na nich zní opravdu jako klavír, bez zbytečných akcentů a nežádoucího zabarvení, to samé smyčce.
Vio 1610, velmi dobře hrající LA systém ale musí být 8 modulů na stranu. Při menším počtu se již ztrácela taková ta lehkost,
znatelně docházelo k propadu frekvenčního pásma pod 300Hz. Při těch 8-mi modulech na starnu vše OK.
Jinak osobně jsem se také zamiloval do nových dB Vio X 206 ( obdoba FBT 206a ) v kombinaci s basy Vio 115 se moc líbily.
Shodli jsme se na tom, že přechod dB k použití B&C měničům na rozdíl od RCF je velmi pozitivní i minimálně krokem vpřed.
Sám Andrea ( vrchní konstruktér ) přiznal, že nás bylo čím dál víc, kteří považovali měniče RCF za handicap pro dB. FBT tuším osazuje také B&C.
K Meyer Sound Panter, to je absolutní první liga, jeden modul SPL hodně přes 150 dB snad dokonce 158dB, v Čr je zatím prý pouze jedna sestava 2x 6 modulů. Musel bych se zeptat Pafky D. kolik se jich prodalo, ale při ceně cca 20tis. EUR za modul to nebude velké číslo.
Ale byl s námi v Itállii také jeden zvukař, který již na to údajně zvučil a dokázali přes 20 tis.lidí bez delayovek na 30% výkonu
při 2x 6ti modulech na straně!
Jinak, kdo chce poslechnout reálně dB, je možno se objednat u českého zástupce pan Škrobák, letos byly tuším několik turnusů, kdy jsme byli v Bologni u dB, v příštím roce budou určitě opět také.
Re: Malý ďábel FBT VENTIS 206a
Zas bych jako brzdil. Hraje to luxusně, o tom žádná. Ale 20k lidí na 2x6, byť Pantheru je blbost.relaxmusik píše: ↑čtv 16. lis 2023 7:12:12Ale byl s námi v Itállii také jeden zvukař, který již na to údajně zvučil a dokázali přes 20 tis.lidí bez delayovek na 30% výkonu
při 2x 6ti modulech na straně!