
Jaké PA mezi point-source a line-array
-
- Reklama
Jaké PA mezi point-source a line-array
Ahoj.
Poradil by někdo nějaké PA, které je mezi PS bednou (Nexo PS15R2 aktuálně) a line-array systémem (výhledově Vio L1610)?
Většina rad zní 4ks LA na stranu, ale to mám pocit, že není úplně splněn princip toho LA systému, který funguje nějak od 6ks/strana, ještě lépe 8ks/strana.
Dík
Poradil by někdo nějaké PA, které je mezi PS bednou (Nexo PS15R2 aktuálně) a line-array systémem (výhledově Vio L1610)?
Většina rad zní 4ks LA na stranu, ale to mám pocit, že není úplně splněn princip toho LA systému, který funguje nějak od 6ks/strana, ještě lépe 8ks/strana.
Dík
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Už se to tady řešilo snad 100x ale klidně tedy znovu:
Mezi LA a klasickou dvoupásmovkou jsou jedině extrémě silné třípásma typu:
Megaton nd374 a podobné konstrukce EAW to asi začlo. Zrovna jedny se válejí na bazaru.
Pokud má tohle slušnou podporu v basové sekci, dá se uhrát opravdu hodně. Klidně 2-3 tis lidí. Slušného nářezu.
Co se týče LA myslím že 4ks je už v pořádku. Teď jsem zvučil akci kde jsme měli 4ks Leopardů na straně.
Já osobně bych tohle přeskočil. Tyhle výkonné třípásma mají kolem 50kg a to už sám neunesu, nezvednu.
Kdežto po modulech malý LA systém klidně sám navěším.
Ale jsou zvukaři kteří na tyhle 3pásma nedají dopustit! Opravdu to umí hrát sakra nahlas a srozumitelně a čistě.
Ale v podstatě u těchto třípásem potřebuješ už dost basovek aby jsi uspokojil citlivost těch 3 pásem. Počítej s minimálně 4ks slušně nakrmených 18" na stranu. (záleží na žánru) Ale to budeš potřebovat i pod ty budoucí LA moduly. 4ks LA modulů už mají taky slušnou citlivost.
Mezi LA a klasickou dvoupásmovkou jsou jedině extrémě silné třípásma typu:
Megaton nd374 a podobné konstrukce EAW to asi začlo. Zrovna jedny se válejí na bazaru.
Pokud má tohle slušnou podporu v basové sekci, dá se uhrát opravdu hodně. Klidně 2-3 tis lidí. Slušného nářezu.
Co se týče LA myslím že 4ks je už v pořádku. Teď jsem zvučil akci kde jsme měli 4ks Leopardů na straně.
Já osobně bych tohle přeskočil. Tyhle výkonné třípásma mají kolem 50kg a to už sám neunesu, nezvednu.
Kdežto po modulech malý LA systém klidně sám navěším.
Ale jsou zvukaři kteří na tyhle 3pásma nedají dopustit! Opravdu to umí hrát sakra nahlas a srozumitelně a čistě.
Ale v podstatě u těchto třípásem potřebuješ už dost basovek aby jsi uspokojil citlivost těch 3 pásem. Počítej s minimálně 4ks slušně nakrmených 18" na stranu. (záleží na žánru) Ale to budeš potřebovat i pod ty budoucí LA moduly. 4ks LA modulů už mají taky slušnou citlivost.
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Čekal jsem , jestli se do toho někdo pustí .
Patřím mezi sveřepé zastánce pasivních třípásem EAW KF 650 z, protože do LA jsem ještě nedospěl .
Mám rád ten jejich měkký , teplý zvuk , ale je nutno je krmit v triampu .
Dva kousky na straně a osm hornflexů ( což je minimální design ) uhrají hodně , ale 3000 lidí jsou odvážné ambice .
V reálu to dostřelí tak max 35 metrů a pak výkon padá strmě dolů , a to bedny věším do pěti metrů.
Plus frontfily EAW JFX 590 .
Je třeba si uvědomit , že ti na háku visí s rigingem metrák a půl . Přeji hodně sil a kvalitní záda.
- CharlesBass
- Uživatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Jo. Tak nějak, ten rigging na 2ks KF60z si pamatuju, to sem sám skoro nezved
Nicméně jezdilo se jen s jedním kusem na stranu a většinou s 4ks SB1000 a kde co se s tím uhrálo, a to mnohem lépe než ten 15+2" kompakt... ale nevím nevím, nějakej mezičlánek v porovnání k Viu1610 asi bude zbytečnej. I 4ks na straně budou mnohem lepší než KF650z a když s tím vyděláš na další 4ks, tak to už to pak můžeš pověsit na kdejakým náměstí si myslím...

Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky 
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři

A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři

-
- Uživatel
- Příspěvky: 281
- Registrován: sob 03. črc 2010 18:54:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Řešil jsem podobný problém, LA nechci (byť Vio L1610 je vynikající ) a nic věšet jsem také nehodlal. Proto jsem pořídil ES MAX4 http://www.experience-sound.com/ .
Mé rozhodnutí urychlilo i to, že jsem systém již znal, protože kamarád ho již několik let používal. Na zkoušku jsem s ním odzvučil několik akcí a bylo to naprosto jasné!
Sice 3 tisíce lidí to neuhraje, maximálně lehké žánry se dvěma kusy na straně + 8x subbas.
Já osobně používám v kombinaci 2ks Max4 + 4x dB Technologies DVA09 a do 800 -1000 lidí v klidu.
Protože se jedná o tlakový systém s koaxiálním měničem umístěným ve zvukovodu, dosahuje výrazně vyšší účinnosti nežli
přímovyzařující boxy ( cca 5x - 6x). Tento 500W box se chová jako přímovyzařující boxy s výkonem cca 3kw na straně,
ale pozor, zvukově spíše LA s minimálně 6 - 8 moduly na straně. Samozřejmostí je také směrové vyzařování frekvencí do 300 Hz
( které se u běžných přímovyzařujícíh boxů šíří ve 360 stupních a nejsou směrovány ).
LA to samozřejmně nedokáže nahradit, ale je to velmi rouzumný mezistupeň mezi běžnými 2 - 3 pásmovými přímovyzařujícími systémy. Navíc jednoduchá manipulace, není potřeba žádné složité měření či nastavování, stačí uplně běžný procesing a uplně normální zesilovače.
Samozřejmostí je špičkový zvukový výsledek!
Po více než 2 letech používání jsem rád, že jsem do toho šel.
I když jsem systém na nějaké akci postavil pro jiné zvukaře, byli vždy naprosto pozitivně překvapeni jak to hraje.
Bohužel, dneska je doba, kdy již na řadě akcí člověk dělá pouze dodavatele techniky.
Mé rozhodnutí urychlilo i to, že jsem systém již znal, protože kamarád ho již několik let používal. Na zkoušku jsem s ním odzvučil několik akcí a bylo to naprosto jasné!

Sice 3 tisíce lidí to neuhraje, maximálně lehké žánry se dvěma kusy na straně + 8x subbas.
Já osobně používám v kombinaci 2ks Max4 + 4x dB Technologies DVA09 a do 800 -1000 lidí v klidu.
Protože se jedná o tlakový systém s koaxiálním měničem umístěným ve zvukovodu, dosahuje výrazně vyšší účinnosti nežli
přímovyzařující boxy ( cca 5x - 6x). Tento 500W box se chová jako přímovyzařující boxy s výkonem cca 3kw na straně,
ale pozor, zvukově spíše LA s minimálně 6 - 8 moduly na straně. Samozřejmostí je také směrové vyzařování frekvencí do 300 Hz
( které se u běžných přímovyzařujícíh boxů šíří ve 360 stupních a nejsou směrovány ).
LA to samozřejmně nedokáže nahradit, ale je to velmi rouzumný mezistupeň mezi běžnými 2 - 3 pásmovými přímovyzařujícími systémy. Navíc jednoduchá manipulace, není potřeba žádné složité měření či nastavování, stačí uplně běžný procesing a uplně normální zesilovače.
Samozřejmostí je špičkový zvukový výsledek!

Po více než 2 letech používání jsem rád, že jsem do toho šel.

I když jsem systém na nějaké akci postavil pro jiné zvukaře, byli vždy naprosto pozitivně překvapeni jak to hraje.

Bohužel, dneska je doba, kdy již na řadě akcí člověk dělá pouze dodavatele techniky.
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Ona ta směrovost na nižších frekvencích je dána velikostí horny a schopností Driveru hrát takhle nízko.
Hele MAX4 hezký..Ale opravdu stojí 200 litrů jedna pasivka? Mě to příjde jako docela ujeté.
Dát 200 klacků za něco naprosto nereiderového. Ale rád bych si to poslechnul.
Ale i tak si stále myslím že špičkový koaxiální driver 3(4)" + 1" na velké horně je to nejlepší možné řešení. A za tímto monstrem jsou ve slotu dva 10" , Tohle byl počin Petra Vinše a jeho SPL Acoustics A394. To hrálo jak prase. Při váze 25kg.
Tohle je ten ideální stupeň mezi LA a klasickou bednou 12+něco.
Bohužel Petr už nás v klidu pozoruje shora, jak se tady stále plahočíme jako ti dělníci kultury
Tohle řešení doporučuju jak ideální mezistupeň.
Petr vyvíjel pro mne řešení s 2x8" ve slotu a už to bohužel nestihnul. Tak jsem se plácl přes kapsu a pořídil
MAYER Ultra X40 tam se ta směrovost taky Mayeru podařila díky slotu a velké horně už od nějakých 400hz takže taky hezky tlačí do dálky.
Nedávno jsem si všimnul novinky na trhu:
https://www.dbtechnologies.com/en/produ ... /vio-x310/ Směrové od 500hz , 137db , hezký...
A to je přesně ono o čem mluvím, hrát to musí jak prase, ale 160tis není úplně málo
, ale tuhle VIO x310 bych viděl jako ideální řešení mezistupně mezi LA.
Hele MAX4 hezký..Ale opravdu stojí 200 litrů jedna pasivka? Mě to příjde jako docela ujeté.
Dát 200 klacků za něco naprosto nereiderového. Ale rád bych si to poslechnul.
Ale i tak si stále myslím že špičkový koaxiální driver 3(4)" + 1" na velké horně je to nejlepší možné řešení. A za tímto monstrem jsou ve slotu dva 10" , Tohle byl počin Petra Vinše a jeho SPL Acoustics A394. To hrálo jak prase. Při váze 25kg.
Tohle je ten ideální stupeň mezi LA a klasickou bednou 12+něco.
Bohužel Petr už nás v klidu pozoruje shora, jak se tady stále plahočíme jako ti dělníci kultury

Tohle řešení doporučuju jak ideální mezistupeň.
Petr vyvíjel pro mne řešení s 2x8" ve slotu a už to bohužel nestihnul. Tak jsem se plácl přes kapsu a pořídil
MAYER Ultra X40 tam se ta směrovost taky Mayeru podařila díky slotu a velké horně už od nějakých 400hz takže taky hezky tlačí do dálky.
Nedávno jsem si všimnul novinky na trhu:
https://www.dbtechnologies.com/en/produ ... /vio-x310/ Směrové od 500hz , 137db , hezký...
A to je přesně ono o čem mluvím, hrát to musí jak prase, ale 160tis není úplně málo

Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
To řešení s 2x8" od Petra mě mrzí, protože to jsem od něj chtěl koupit taky, už jsme byli domluveni. Škoda... Ale takové prachy za X40 nedám 

Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Tak 2x8" jde pohodlně nahradit IG4T nebo IG3T. Zato ty Petrovo 2x10" s koaxiálem byly asi to, co by tazateli vyhovovalo.
Podle Petra stačilo jedny nechat hrát do dálky a podvěsit druhé a naklopit je do kotle. Jelikož mám ty dvoudesítky jen jedny, tak jsem začal preferovat řešení s IG4T. Jejich výhoda je lepší pokrytí před pódiem, mají trochu širší úhel. Teď jsem je měl prvně na akci, kde jsem měl dva kusy IG4T na stranu. Výškáčem k sobě, originální spojky a rigging. Pokrytí naprosto fajn, srozumitelnost zpěvů i úplně mimo "hlediště". Jen se to nehodí na nejtvrdší styly, protože tomu chybí něco mezi 100-200Hz na kytarách na severský metal. Na běžný bigbeat 1000 lidí v pohodě. A na větší akce ať si zaplatí pořadatel třeba KF750 nebo tak něco.
https://www.rajce.idnes.cz/exxxi/album/ ... 1610778354
Podle Petra stačilo jedny nechat hrát do dálky a podvěsit druhé a naklopit je do kotle. Jelikož mám ty dvoudesítky jen jedny, tak jsem začal preferovat řešení s IG4T. Jejich výhoda je lepší pokrytí před pódiem, mají trochu širší úhel. Teď jsem je měl prvně na akci, kde jsem měl dva kusy IG4T na stranu. Výškáčem k sobě, originální spojky a rigging. Pokrytí naprosto fajn, srozumitelnost zpěvů i úplně mimo "hlediště". Jen se to nehodí na nejtvrdší styly, protože tomu chybí něco mezi 100-200Hz na kytarách na severský metal. Na běžný bigbeat 1000 lidí v pohodě. A na větší akce ať si zaplatí pořadatel třeba KF750 nebo tak něco.
https://www.rajce.idnes.cz/exxxi/album/ ... 1610778354
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Ano souhlasím na čemkoliv "Column speaker" mě taky vždy chybí pásmo 100-200hz je to takové tenké, ale zato srozumitelnost a presence hlasu je ukázková. i takové FBT 206A to uměli sakra dobře.
Nevím jak se to Mayerům podařilo ale na X40 hutnost v tomto pásmu moc nechybí. Ty 8" mají dokonce gumový závěs. Ale prachy jsou to teda nekřesťanské to ano
Ale vidím že tazatel už se nezapojl do debaty tak ho choutky na silnější apec přešli.
Nevím jak se to Mayerům podařilo ale na X40 hutnost v tomto pásmu moc nechybí. Ty 8" mají dokonce gumový závěs. Ale prachy jsou to teda nekřesťanské to ano

Ale vidím že tazatel už se nezapojl do debaty tak ho choutky na silnější apec přešli.
- CharlesBass
- Uživatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Proto taky subwoofer FBT Vertus CLA 208SA nabízí děličku 120 a 180Hz
Mě tam tohle pásmo teda tak výrazně nechybí, teda u FBT 206A. A teda z rovna u metlo-kytar úplně nejméně 
Co jsem chtěl říci výše: mě to přijde jako nesmysl řešit aparát na úrovni KF650z, MT ND374, MS UltraX40 nebo Vio X310, navzdory tomu, že to jsou špičkové bedny, když je výhled to Vio1610. Myslím ekonomicky ... A dotaz mi vyzněl, že sou peníze "jen" na 4ks na stranu. (Ne bazarové dB DVA T8, MS Melodie nebo třeba JBL, ale fungl nové Vio) A to už je sakra skok, proti současným 15+2" - ty by s úspěchem šli použít k těm 4ks jako frontfill....


Co jsem chtěl říci výše: mě to přijde jako nesmysl řešit aparát na úrovni KF650z, MT ND374, MS UltraX40 nebo Vio X310, navzdory tomu, že to jsou špičkové bedny, když je výhled to Vio1610. Myslím ekonomicky ... A dotaz mi vyzněl, že sou peníze "jen" na 4ks na stranu. (Ne bazarové dB DVA T8, MS Melodie nebo třeba JBL, ale fungl nové Vio) A to už je sakra skok, proti současným 15+2" - ty by s úspěchem šli použít k těm 4ks jako frontfill....
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky 
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři

A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři

Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Já ty spodky taky doháním děličkou na 150Hz.
Tlustej spodek mi chybí u kapel, co by měly znít jako Sabaton nebo Within temptation. Starej metal jako Helloween to nepotřebuje.
Tlustej spodek mi chybí u kapel, co by měly znít jako Sabaton nebo Within temptation. Starej metal jako Helloween to nepotřebuje.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Jo a ještě jeden postřeh. Po třech letech mi u dvoudesítek od Petra začlo něco zlobit. Podezříval jsem odpálený basák. Ale houby, stačilo dotáhnout všechny šrouby od horny.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Ahoj.
Nestíhám reagovat úplně obratem.
Opravdu bych se chtěl držet značky, byť to nemusí být vždy úplně rozumné.
Přemýšlel jsem o Nexo S12 a věsit 2-3 boxy vedle sebe na stranu, pod to LS18 basovky a PS15R2 nebo PS10R2 jako FF.
Pak také o Vio C12, C15, C212 a věsit to stejně jako to Nexo (je to v podstatě podobný koncept) a pod to koupit S218 nebo S118 basovky, které by pak sloužily i s L1610. Ale to mi všechno přijde jako zbytečné a rovnou bych šel do L1610/4ks strana.
EAW KF650z nebo Megaton ND374 znám, hraje to suprově, ale nikdy jsem neměl pocit, že je to takovej skok oproti tomu Nexu. Navíc, jak bylo zmíněno, je to fakt obrovský a těžký. To už zase raději to Vio. A pak ta věc se značkou.
IG4T (IG3T) mě vůbec nenapadlo a mohlo by to být zajímavé řešení.
Vio X310 se nám líbí moc a určitě bychom ho chtěli. Ale nejde třeba pověsit, aspoň zatím k tomu není žádnej flybar.
Nestíhám reagovat úplně obratem.
Opravdu bych se chtěl držet značky, byť to nemusí být vždy úplně rozumné.
Přemýšlel jsem o Nexo S12 a věsit 2-3 boxy vedle sebe na stranu, pod to LS18 basovky a PS15R2 nebo PS10R2 jako FF.
Pak také o Vio C12, C15, C212 a věsit to stejně jako to Nexo (je to v podstatě podobný koncept) a pod to koupit S218 nebo S118 basovky, které by pak sloužily i s L1610. Ale to mi všechno přijde jako zbytečné a rovnou bych šel do L1610/4ks strana.
EAW KF650z nebo Megaton ND374 znám, hraje to suprově, ale nikdy jsem neměl pocit, že je to takovej skok oproti tomu Nexu. Navíc, jak bylo zmíněno, je to fakt obrovský a těžký. To už zase raději to Vio. A pak ta věc se značkou.
IG4T (IG3T) mě vůbec nenapadlo a mohlo by to být zajímavé řešení.
Vio X310 se nám líbí moc a určitě bychom ho chtěli. Ale nejde třeba pověsit, aspoň zatím k tomu není žádnej flybar.
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Někdo zmiňoval DVA T8, to mi nepřijde jako rozumná volba. Když už LA, tak asi něco novějšího.
JBL jsem chtěl, konkrétně VRX a 3-4ks strana. Ale dost lidí mě odradilo.
S těma L1610 si zatím nejsme jistí, že je uživíme. Proto bychom chtěli nějakej mezistupeň.
JBL jsem chtěl, konkrétně VRX a 3-4ks strana. Ale dost lidí mě odradilo.
S těma L1610 si zatím nejsme jistí, že je uživíme. Proto bychom chtěli nějakej mezistupeň.
Re: Jaké PA mezi point-source a line-array
Pasivní VRX si všichni chválí. Často jsem dělal s aktivním, tam je potřeba korigovat 3-4 kHz.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.