D.A.S. Avant
-
- Reklama
- Petr V.
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
D.A.S. Avant
Další graf je dělící frekvence:
Následují směrovky...
Těch 1765Hz je běžná frekvence používaná u většiny dvoupásmových soustav,bylo by možné jít ještě níž, až na cca 1500Hz ,ale za cenu snížení celkového výkonu reprosoustavy.Následují směrovky...
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
D.A.S. Avant
http://prodance.cz/protokoly/behringer_ecm8000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, mám dojem že některé mikrofony (laciný měřicí Beyerdynamic ?) jsou takhle i kalibrovány a měří se s mikrofonem otočeným o 90°, ale základ prostě je 0° a naprostá většina kalibrací i měření se tak dělá. Není to jedno, nešly by ani používat mikrofony s větší membránou. Na odkazu je zkusmo jeden ECM8000 i takhle natáčený, podobně to funguje i jinde, ale abych byl upřímný, mně se snadněji z hlavy zkoriguje tan průběh v ose, protože je pro mne přirozenější a dělat dvě korekce za sebou pokládám za blbost. Obvykle to stejně srovná měřicí program a dá se na to zapomenout a kdyby to neuměl, tak je snadnější i pasivním RC srovnat nárůst, než pokles, speciálně ty Megatony po něčem takovém přímo volají, protože jsou proti Behringerům mnohem uniformnější a průběhy jednodušší. Natočený mikrofon je u nich na začátku, u ECM až na konci.
http://prodance.cz/protokoly/megaton_m1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud dostanu ten monitor ještě někdy do ruky, tak si samozřejmě ověřím, jestli taky tak hraje, zatím musím věřit majiteli, že oba kusy byly nové a oba mu hrají stejně, což poruchu skoro vylučuje. Mne už dneska máloco překvapí a tak se na to skoro těším, dokonce i najít v měření chybu je v podstatě radost, mnohem lepší než být stále v omylu
H.M.
Jo, mám dojem že některé mikrofony (laciný měřicí Beyerdynamic ?) jsou takhle i kalibrovány a měří se s mikrofonem otočeným o 90°, ale základ prostě je 0° a naprostá většina kalibrací i měření se tak dělá. Není to jedno, nešly by ani používat mikrofony s větší membránou. Na odkazu je zkusmo jeden ECM8000 i takhle natáčený, podobně to funguje i jinde, ale abych byl upřímný, mně se snadněji z hlavy zkoriguje tan průběh v ose, protože je pro mne přirozenější a dělat dvě korekce za sebou pokládám za blbost. Obvykle to stejně srovná měřicí program a dá se na to zapomenout a kdyby to neuměl, tak je snadnější i pasivním RC srovnat nárůst, než pokles, speciálně ty Megatony po něčem takovém přímo volají, protože jsou proti Behringerům mnohem uniformnější a průběhy jednodušší. Natočený mikrofon je u nich na začátku, u ECM až na konci.
http://prodance.cz/protokoly/megaton_m1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud dostanu ten monitor ještě někdy do ruky, tak si samozřejmě ověřím, jestli taky tak hraje, zatím musím věřit majiteli, že oba kusy byly nové a oba mu hrají stejně, což poruchu skoro vylučuje. Mne už dneska máloco překvapí a tak se na to skoro těším, dokonce i najít v měření chybu je v podstatě radost, mnohem lepší než být stále v omylu
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- Petr V.
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
D.A.S. Avant
Směrovky po cca 5st.
Doufám,že budu mít v pátek čas a odladím domací Meyer Sound s driverem 1,4" a s cívkou 4", pokud mi v Prodance půjčí DE1000 nebo s DE800(ten mám doma) což je 1,4" / 3". A budeme mít srovnání.Ostatní komponenty zůstanou stejné - sám jsem zvědavý jak to vyjde.
Název "Avant domácí" , neberte nijak zle, jen mi to přišlo vtipné. Spíš se pokusím , pokud možno jednoduše a s praktickou ukázkou ozřejmit rozdíl při použití driverů o různých průměrech vyústění.
No a vzájemné impertinentní poznámky Šáfy, Sledgeho a Huberta jsou docela zábava
Z grafu je celkem dobře patrné,že nejproblematičtější oblast je mezi 1 - 3kHz, zde bude při poslechu patrná "sledgeho nehomogenita" akustického pole. Efekt je tím výraznější , čím větší je akustický výkon. Doufám,že budu mít v pátek čas a odladím domací Meyer Sound s driverem 1,4" a s cívkou 4", pokud mi v Prodance půjčí DE1000 nebo s DE800(ten mám doma) což je 1,4" / 3". A budeme mít srovnání.Ostatní komponenty zůstanou stejné - sám jsem zvědavý jak to vyjde.
Název "Avant domácí" , neberte nijak zle, jen mi to přišlo vtipné. Spíš se pokusím , pokud možno jednoduše a s praktickou ukázkou ozřejmit rozdíl při použití driverů o různých průměrech vyústění.
No a vzájemné impertinentní poznámky Šáfy, Sledgeho a Huberta jsou docela zábava
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
D.A.S. Avant
Žlutá je tedy jen 10° od osy ? Nebo 20° jako u mne ? Mně to připadá na tak malé úhly poměrně hodně propadlé, ale se stejnou hornou jsem 15NDL76 nedělal, takže srovnání nemám. Co ta citlivost, 95 je nějak málo, ne ?
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
D.A.S. Avant
Nemohu si pomoci, ale něco tam nesedí. Tak, jak to počítáš, je to správně napsáno takto (aby vyšlo těch 700 Hz):
fk=343/(1,3xD)
Nicméně je to tak trochu nesmysl, protože pokud efektivně vyzařuje jen část membrány, tak logicky budu uvažovat jen jeji část a nikoliv větší membránu. Nehledě na to, kde jsi přišel na těch 343?
Viděl bych to spíše takto:
fk=155/(D/1,3)
Jasné a srozumitelné . Leda že bys vycházel z rychlosti zvuku a pasoval tu frekvenci tak, aby 1,3x průměr membrány odpovídal vlnové délce na kritické frekvenci...i tak mi ten výpočet přijde jako drbání pravou rukou za levým uchem.
Jinak měření+vzorek pěkné.
Ad ty ECM - zvláštní je, že ten nárůst mi vždycky vycházel kolem 10 kHz. Vycházel tak i na kalibrátoru B&K 4226 (pravda, měří tlakovou odezvu) a když jsem stejně měřil i ty vaše EAW a porovnal grafy, tak tam jsem dostal výsledky stejné s přiloženým měřením...
fk=343/(1,3xD)
Nicméně je to tak trochu nesmysl, protože pokud efektivně vyzařuje jen část membrány, tak logicky budu uvažovat jen jeji část a nikoliv větší membránu. Nehledě na to, kde jsi přišel na těch 343?
Viděl bych to spíše takto:
fk=155/(D/1,3)
Jasné a srozumitelné . Leda že bys vycházel z rychlosti zvuku a pasoval tu frekvenci tak, aby 1,3x průměr membrány odpovídal vlnové délce na kritické frekvenci...i tak mi ten výpočet přijde jako drbání pravou rukou za levým uchem.
Jinak měření+vzorek pěkné.
Ad ty ECM - zvláštní je, že ten nárůst mi vždycky vycházel kolem 10 kHz. Vycházel tak i na kalibrátoru B&K 4226 (pravda, měří tlakovou odezvu) a když jsem stejně měřil i ty vaše EAW a porovnal grafy, tak tam jsem dostal výsledky stejné s přiloženým měřením...
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
D.A.S. Avant
ECM je především každý jiný, pokud mi někdo donesl deset kusů, tak se ještě vešly do nějaké skupiny třeba až na dva, pokud ale dalších deset kusů bylo za rok, tak tam už nemusel být podobný ani jeden. Podle mne jim to tam bouchá kdo má zrovna čas, jinak prostě nejdou tak zásadní rozdíly vysvětlit, ty panasoňácké vložky jsou proti tomu prakticky jedna jako druhá a to i ty laciné z kazeťáků, co se tady před dvaceti lety vyprodávaly po desetikoruně. Taky tak velký drift jako u ECM8000 jsem neviděl nikdy nikde, až několik dB a to během desítek minut, někde je to myslím taky zaznamenané. To počítání z rozměrů nemá velký smysl, rozptyl daný tvarem a materiálem je takový, že to klidně schová rozdíly mezi 15" a 12" nebo 18". Je to dobré jako vodítko (větší reprák dělit níž, nejlépe také k většímu repráku), ale počítat podle mne z toho nelze, je potřeba každý případ zvlášť měřit i mimo osu. Bedna samozřejmě taky má vliv, někdy hodně nepříjemný a vůbec to nemusí být ten pověstný "baffle step", ale mnohem hůř simulovatelné odrazy a difrakce na všem možném.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- Petr V.
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
D.A.S. Avant
Takhle mi směrovky vyšly, měl jsem na to cca půl hodiny.Citlivost není přepočítaná, měla by být okolo 99dB.
Ten výpočet je poněkud obskurní a počítá s rychlostí zvuku.Neslouží k výpočtu konkrétního boxu , má jen informativní význam. Jinak je nutné měřit.
Ten výpočet je poněkud obskurní a počítá s rychlostí zvuku.Neslouží k výpočtu konkrétního boxu , má jen informativní význam. Jinak je nutné měřit.
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
D.A.S. Avant
PetrV.: a jak vypadá spojení 12"+1,4" ? Mě třeba hlasitostí stačí EM151 krmeno poctivými 200w + 18 sub, ale za rok bych chtěl něco "srozumitelnějšího" a skladnějšího
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
D.A.S. Avant
To si to fakt neumíš u nás najít ? Já jsem si myslel, že když dám ty stovky měření na web volně k dispozici, tak to pomůže spoustě lidí. Jak je vidět, asi ne, jsou líní se v tom hrabat, jsou líní se zeptat, když něčemu nerozumí, je toho asi prostě moc...
http://prodance.cz/protokoly/MB12N351+ND2530T3+HF94.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
H.M.
http://prodance.cz/protokoly/MB12N351+ND2530T3+HF94.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
D.A.S. Avant
Dotaz byl myšlen teoreticky, kde vychází konec pěkného přednesu 12" a kam lze při malých příkonech jít dolů s 1,4". 15" sestavy z Prodance mám zkouknuté, dvanáctky jsem zatím ignoroval kvůli poklesu pod 200Hz a o chlup nižší citlivosti.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
D.A.S. Avant
Ono to má taky další aspekty, třeba velikost horny (přímo souvisí s dělicím kmitočtem), velikost bedny (přímo souvisí s velikostí horny a vlastnostmi 12"), dostupnost vhodné horny atd. Dělat bedny jen podle nějakých teoretických předpokladů nejde, neprodávaly by se. To se týká třeba i velikosti basreflexů, ty "ideální" se do mnoha beden jednoduše nevejdou, pokud nechcete rozměry a složitost zvětšovat někam, kde to ohrozí prodejnost. Každý chce mít bedny malé, lehké, laciné. Toto je bedna s přijatelným dělicím kmitočtem pro použité reproduktory a účel, typově standard po mnoho desetiletí:
http://www.kcsspeakers.com/pdfi/S-3000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Opravdu to není udělané takhle jen kvůli nějakému vizuálnímu dojmu, ty bedny nikdy neuvidíte, jsou za plátnem v kinech a toto je zhruba průměr.
H.M.
http://www.kcsspeakers.com/pdfi/S-3000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Opravdu to není udělané takhle jen kvůli nějakému vizuálnímu dojmu, ty bedny nikdy neuvidíte, jsou za plátnem v kinech a toto je zhruba průměr.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
D.A.S. Avant
Není sebemenší důvod, aby 12" měly pokles pod 200 Hz. Může to být omezené Xmax pod výkonem, ale dokud to nenarazí na výkonostní limity, tak můžou v klidu hrát od 80 Hz s minimálním poklesem. Záleží především na ozvučnici a TS aprametrech. Citlivost bude samozřejmě nižší, zejména na nízkých kmitočtech, u vyšších to nemusí být pravda, ale rozsah takto předem omezen není...exxxi píše:Dotaz byl myšlen teoreticky, kde vychází konec pěkného přednesu 12" a kam lze při malých příkonech jít dolů s 1,4". 15" sestavy z Prodance mám zkouknuté, dvanáctky jsem zatím ignoroval kvůli poklesu pod 200Hz a o chlup nižší citlivosti.
PS: Ta měření na PD nelze brát doslova. Z prostorových důvodů je tam různě omezeno okno FFT, což znamená, že například pro 20 ms okno od 100 Hz už křivka jen monotóně klesá. Pokud není stejné okno, nelze na spodním kraji charky přímo poronávat dvě charakteristiky...
Pokud jsou měřeny jen samotné repro, tak v univerzální ozvučnici, která pro ně samozřejmě není optimalizována...
1) Audiopro s.r.o. - servis, instalace, akustika, podpora: http://www.audiopro.cz
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
2) Práce všeho druhu (měření, vývoj, poradenství,...)
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
D.A.S. Avant
Ano, vykládám to stále dokola, ta měření nelze brát na nízkých kmitočtech vážně (to ale většinu měření) a pod cca 200Hz je NEZBYTNÉ doplnit aspoň simulací z T-S parametrů. Dopadne to mimochodem LÉPE, takže nejde o žádný podvod, prostě se dá za reálných podmínek a se snesitelnou pracností naměřit právě toto (jak každý, kdo to zkusí taky, rovněž zjistí).
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- Petr V.
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
D.A.S. Avant
Tady je ta slíbaná sestava 15NDL76+DE1000+HF94.
Dalo to docela dost práce ,při tak nízké dělící frekvenci jsou amlidutový průběh a směrovky navzájem velmi závislé.DSP byl Ashly Protea. Určitě by se sestava nechala dále vyvíjet. Co mě překvapilo ,je, že driver se 4" kmitkou hraje s přehledem do 16kHz, zvuk je na poslech vemi příjemný. Kdo by chtěl špičkový box pro biamp provoz ,tak DE1000 je určitě vhodný kandidát.
Dalo to docela dost práce ,při tak nízké dělící frekvenci jsou amlidutový průběh a směrovky navzájem velmi závislé.DSP byl Ashly Protea. Určitě by se sestava nechala dále vyvíjet. Co mě překvapilo ,je, že driver se 4" kmitkou hraje s přehledem do 16kHz, zvuk je na poslech vemi příjemný. Kdo by chtěl špičkový box pro biamp provoz ,tak DE1000 je určitě vhodný kandidát.
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz