Stránka 1 z 4

Ozvučení houslí

Napsal: čtv 08. úno 2007 13:46:36
od marek.ottl
Dobrej, chtěl bych se zeptat, na Váš názor, čím nejlépe ozvučit akustické housle, jestli náhodou nemáte někdo tip na mikrofon, atd. díky Marek

housle

Napsal: čtv 08. úno 2007 19:50:28
od edyyyy
zdravicko ... pokud zvucis housle samostatne tak je defakto jedno co pouzijes shure 57/musi byt blizko/, 58/asi optimalni/ nebo c 1000s pri hrani s kapelou sem vyzkousel vsechny tyto alternativy ale naposled sem prubnul zdanlive blbost ,,, vzal sem malyho kodana na hihatku/superlux/z drumsetu a prekvapive to hralo docela pekne ..... lip nez 57 58 dohromady .... tod moje zkusenost...
jinak durazne doporucuju porizeni piezosnimace ...:)))
pac jinak je to neustavajici boj... houslista musi stat u mikraku kdyz se pohne je vse jinak ... no .. :)

Napsal: pát 09. úno 2007 15:42:45
od safa
Mmno DPA (ex-Brujel&Kjaer) pro tohle dela specielne miniaturni kondenzatorovy mikrofon viz tady:

http://dpamicrophones.com/performance/" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

CHces to pro sediciho houslistu nebo pro behaciho houslistu ?

Jde ti o dobrej zvuk nebo taky (hlavne) o to aby se to dalo hodne nakrmit do odposlechu ?

Je to hlasita muzika s divokym bubenikem za zady jako Bill a nebo bluegrass ci folk ?

Chces to jen do dratu do XLR a nebo do bezdratu ?

... mnoho otazek najednou, vim ;-)

Napsal: sob 16. čer 2007 11:15:25
od skvrnda
Z mé zkušenosti se nejvěrnějšího zvuku houslí dosáhne při použití kondenzátorové kardiody a to ještě tak z metrové vzdálenosti. To je ale použitelné (a ideální) při nahrávání. Pro živé zvučení se člověk musí uchýlit ke kompromisům. K dynamickému mikrofonu musí být houslista nalepen dost blízko a hlavně se nesmí moc vrtět. Snímač je řešením, pokud chce mít houslista volnost pohybu a současně se chceme vyvarovat problémů s přeslechy a zpětnou vazbou avšak za cenu, že zvuk bude "trochu jiný". Na druhou stranu může houslista za použití různých efektů a vlastního aparátu se zvukem sám pracovat.

Osobně mám celkem dobré zkušenosti se snímačema od firmy Shadow. Konkrétně s typy SH 940, SH 941 a v současné době používám SH 945 NFX. SH 945 NFX je aktivní snímač s technologií, kterou Shadow nazývá nanoflex. Zvuk ze snímače je opravdu velmi kvalitní (Shadow uvádí, že zvuk je ekvivalentní použití kombinace klasického piezo snímače + kondenzátorového mikrofonu), ale je třeba si uvědomit, že je to hrozně citlivý. Vzhledem k tomu, že snímač se instaluje pod kobylku, snímá to jakýkoliv dotek těla houslí. Zpočátku jsem byl rozčarován z toho, že slyším i jakýkoliv dotek struny (máčknutí struny) - obvzláště na vyšších strunách to bylo slyšet. To jsem jakž takž odstranil korekcí basů. Hraní na jednotlivé struny zní vcelku pěkně a přirzeně. Hůř to zní, když houslista hraje přes dvě struny - obvzláště ty spodní D,G (akordy/doprovod), což výrazněji rozvibruje tělo houslí a zvuk je tupější a zahuhlanější (hučí to).
Každopádně zatím jsem nenarazil na řešení, se kterým bych byl spokojenější. Zvuk ze snímače ženu přes vysílačku Samson AirLine UHF Series One do akustického multiefektu Zoom A2.1u, kde mám nastavený nějaký ty korekce a lehký Spring reverb. Hraní občas ozvláštňuji použitím tapovaného delaye či kvákadla (obojí z tohohle pedálu).
Nicméně stále jsem nepřestal uvažovat o elektromagnetickém snímači, který by snad definitivně mohl vyřešit tu tupost a zahuhlanost, která vzniká při použití snímače na piezo principu. Nicméně tady se trochu bojím, co všechno bych musel dokoupit za krabičky, abych z toho dostal pěknej houslovej zvuk (určitě to bude chtít minimálně navíc enhancer).

Elektromagnetický snímač používá Karel Holas z Čechomoru a zvuk houslí je na živých koncertech opravdu parádní. Ale je to právě díky poměrně dost nákladnému vybavení: "Signál houslí z elektromagnetického snímače JANECKÝ je přes bezdrátový port TRANTEC S 4,5G veden do lampového procesoru TL Audio Ivory 5051 Valve Voice Processor. Následně je pak upraven pomocí wah/volume pedálu a klasického digitálního zpoždění DD-3 od firmy Boss. Hlavní efektové zpracování však probíhá pomocí procesoru T.C.Electronics M-One, který je řízen MIDI pedálem Boss FC-50."

Napsal: ned 17. čer 2007 13:03:04
od safa
skvrnda píše:Z mé zkušenosti se nejvěrnějšího zvuku houslí dosáhne při použití kondenzátorové kardiody a to ještě tak z metrové vzdálenosti. To je ale použitelné (a ideální) při nahrávání.
... mmno tohle bych jen uved na pravou miru. Housle muzou plnit ruznou funkci v ruznych hudebnich stylech ... tohle je jakstaks pravda pri nahravani housli ve vytlumenem studiu. Do kostela bych s jednou kardioidou nechodil, nehlede na to ze pokud to neni "first-order" kardioida tak zabarvuje zvuk mimo osu mikrofonu. To v dusledku znamena jednak ze neprirozene zabarvuje odezvu prostoru a za druhe ze pokud se houslista u hrani hybe (nedej Boze aby mel mikrofon moc blizko) tak se meni i samotna barva zvuku nastroje.

O nahravani vice housli resp. vetsich teles by se daly napsat knihy (a ostatne jiz jich rada napsanych je). Ja v nem nejsem natolik erudovany ze bych se o nem dovolil rozepsat, ale vim, ze to rozhodne nebude o kardioide metr nad houslema.

Nicmene abych koncil pozitivne, timto vyse popsanym zpusobem se jiste daji nahravat (playbackovat) solove housle pro hudebni styly jako je folk, pop, sraml atd., v tom mas pravdu ;-)

Napsal: úte 26. čer 2007 22:55:27
od TomasVv
Zdravím, chtěl bych se připojit do diskuze,
jaký máte názor na tyto mikrofony pro zvučení houslí?
sennheser e-608, akg c-411, AUDUOTECHNICA PRO35.
Chtěl bych od nich aspoň trochu věrný dřevěný zvuk houslí,
aspoň trochu odolnost protí zpětné vazbě, ale ta není až tak pálivá,
ale aby se cena vešla někam ke 4. tisícům...

Napsal: pát 29. čer 2007 8:46:56
od papr
http://www.a-znastroje.cz/?akce=show&id ... e-PG81-XLR

Tímto mikrofonem zvučím housle a banjo bluegrassové kapely. Se zvukem jsou muzikanti spokojeni a již několik hráčů z různých kapel hrajících podobný styl si tento mikrofon zakoupili (na základě poslechu mnou používaných mikrofonů).

PG-81

Napsal: stř 10. říj 2007 14:08:37
od HonzaH
papr píše:http://www.a-znastroje.cz/?akce=show&id ... e-PG81-XLR

Tímto mikrofonem zvučím housle a banjo bluegrassové kapely. Se zvukem jsou muzikanti spokojeni a již několik hráčů z různých kapel hrajících podobný styl si tento mikrofon zakoupili (na základě poslechu mnou používaných mikrofonů).
Pouzivam taky na banjo po ruznych experimentech a zatim zadeny problem, i nas bendzak je spokojenej(ale hlavne ja za mixem:-)) docela dobrej pomer cena-vykon.

PS.: zatim mam neustaly problem s kontrabasem, nemuzu najit ten spravnej stroj na snimani (nechci piezo pod kobylu napr. tento http://www.davidgage.com/catalog/produc ... ucts_id=28 neni spatnej (slysel jsem ho) ale spis bych cestou mikrofonu.

Napsal: čtv 11. říj 2007 14:13:39
od safa
MMno nejjednodusi a nejrychlejsi se mi osvedcilo upnout ma kobylku Beyerovskou klipsnu na kotle Opus 87, ktera ma klestinu udelanou tak ze to bezproblemu jde ... a pak naohybat husi krk kam je potreba (nad Fko).

Obrázek http://shop.audiopro.cz/katalog/beyerdy ... PUS_87.htm

Napsal: čtv 11. říj 2007 14:24:58
od HonzaH
Dik moc, koupim, zkusim a reknu jak to dopadlo.

Ozvučení houslí

Napsal: ned 17. kvě 2009 14:55:17
od Návštěvník
Doporučuji ten elektromagnetický snímač, ten je nejlepší na ozvučení ze všech věcí, které jsem vyzkoušel a nic jiného zatím neplánuju vyzkoušet. Je to paráda, ale musí se přikoupit minimálně TC electronic M ONE XL a TL audio 5051. Tuto sestavu používám já + bezdrát a jiné věci a zvuk je opravdu věrohodný a suprový.

PG-81

Napsal: úte 19. kvě 2009 8:36:21
od Jiří E
HonzaH píše: PS.: zatim mam neustaly problem s kontrabasem, nemuzu najit ten spravnej stroj na snimani (nechci piezo pod kobylu napr. tento http://www.davidgage.com/catalog/produc ... ucts_id=28" onclick="window.open(this.href);return false; neni spatnej (slysel jsem ho) ale spis bych cestou mikrofonu.
Proč nechceš použít piezo snímač? Já například používám dělaný piezosnímač (kamarád z Litovne) + mikrofon Audiotechnika ATM 350 (na dva vstupy do mixu). Samotným mikrofonem se mi zvuk zdá příliš zahuhlený a nekonkrétní (hlavně na špatných kontrabasech), snímač tomu dodá konkrétnost. Mikrofon zase spodní tóny. A hlavně není problém dáti zvuk ze snímače do odposlechu, aby kapela měla podle čeho hrát.

Ozvučení houslí

Napsal: úte 26. kvě 2009 9:42:08
od Jose1
Trošku bych tohle téma zevšeobecnil.
Neměl jsem na pódiu houslisty, který by se u hraní "nevrtěl" Takže jednoznačně klips. Používám AKG na dechy, teď nevím zrovna označení. Rovněž s tímhle mikro dělám i kontrabas.

Ozvučení houslí

Napsal: úte 26. kvě 2009 15:19:06
od pisty
Předpokládám Jose1, že máš AKG 409 jako já... Nebo podobný s klipsnou...
Jak ho přiděláváš?
Mě to z toho podbradku klouže, nemluvě o manipuličním hluku - a na kobylku se to chytat nemůže - housle by přestaly hrát... (u káči je to vcelku fuk...)
Dotazoval jsem se už v duplicitním tématu zde viewtopic.php?f=17&t=422&p=9048#p9048

Ozvučení houslí

Napsal: čtv 28. kvě 2009 17:33:29
od Jose1
No přidělávám ho k jakémukoliv nástroji způsobem takovým, aby tam držel. To znamená, že imrovizuji. A hlavně tak aby mě majitel toho nástroje nezabil. :D A hlavně aby to "hrálo" a "nezavazelo" V podstatě se to snažím nacpat do těch výřezů na houslích na ozvučnici. Ale ne každý houslista s tím souhlasí. [-X
Je to typ AKG C419PP