Stránka 1 z 1

mikrof. na harmoniku

Napsal: ned 09. pro 2007 14:02:07
od haromax
Nazdár kluci s čím snímate tahací harmošku ? nebo co byste doporučili ? zkoušel jsem to s normalnim sm 58 ,sm 57 ,ale nějak to není ono dík za info

Napsal: ned 09. pro 2007 16:54:53
od Pavel Sedlák
Potřebuješ snímat pravou i levou ruku ?

Budeš to používat live, nebo do studia ?

Pěknou sestavu, která hraje, má Ruda Hálek (Kukulín, Šlapeto...).
Je to kombinace kondenzátoru a dynamiky od AKG.

Myslím ale, že se to už nedělá...

Napsal: ned 09. pro 2007 17:51:36
od haromax
no potřebuji to na live ,taky aby to bylo odolné zp. vazbě , na podiu je uz dost velky band ,

jestli pravou nebo levou to jsem zatím neřešil / ve studiu určitě /nejlíp jedním mikrof.
dík

Napsal: ned 09. pro 2007 18:13:49
od zdenek
S tím jsem laboroval dost dlouho. Nejdřív klasický Shure dynamika , ale člověk byl upoután ke stojanu. Pak jsem skusil Sennheiser 608 http://www.muzikant.cz/zvuk-a-nahravani ... -16167.php - ten nesnímal komplet klavituru, tak jsem je dal na sága a tam jsou supr. Pak ještě několik jiných , ale nakonec jsem skončil u Audio technika a s tím jsem nadmíru spokojen. Nepřenáší klepání mechaniky a se zpětnou vazbou nemám taky problém barva zvuku pro mě nejlepší. Je to kondenzátor a tak si ho zapínám Phantomem.
http://www.muzikant.cz/zvuk-a-nahravani ... -15148.php

Napsal: pon 10. pro 2007 13:50:55
od haromax
dík zdenku za info :D

Napsal: čtv 13. pro 2007 10:21:28
od safa
Pokud te to zajima z pozice akordeonisty tak Beyedynamic)))) pro tyhle ucely dela primo mikrofony OPUS 86 na akordeon primo urcene:

Obrázek

Viz: http://shop.audiopro.cz/katalog/beyerdy ... PUS_86.htm

Vyhodu to ma ze je to primo na akordeonu takze se zvuk nemeni s pozici muzikanta (u akordeonu je to dost markantni). Navic je to ve stabilni pozici blizko zdroji zvuku (ty vlozky jsou karidoidy) takze je to velmi slusne odolne proti vazbe.

V praxi je mozny mit zvlast mikrofon na melodickou ruku a zvlast na basovou ruku ... takze si to clovek muze smichat jak potrebuje. Pro "behajici" akordeonisty (mmno akordeon vazi taky 20kg ... s tim toho ceek asi moc nenabeha, pravda) dela Beyer i malou krabicku za pasek ktera slouzi jako mix obou mikrofonu a da se pripojit k bezdratu.

Obrázek

Napsal: čtv 13. pro 2007 11:01:32
od Pavel Sedlák
Ano, na tento Beyedynamic jsem úplně zapoměl - funguje na pravou ruku výborně, na basy to není ono, ale na živé hraní je dobrý.

Na těch vysílačkách od Beyedynamic mně akorát štve ten mini XLR, který sám o sobě funguje výborně, ale výroba je piplačka.

Sám používám na zvučení akordeonů Shure WB98H-C s klipsnou, která ale většnou nejde použít, takže přichází ke slovu Gaffa...
Zvuk je výborný

Napsal: pát 14. pro 2007 9:43:18
od haromax
to: safa ten opus bude asi super ,akorat mam dotaz ten mikrof. se montuje na harmošku jak ? tam vidim na fotce že ten podstavec do kterého se zasune mikrof ma dvě dírky na šroubky ,no to nevím jestli by to harmonikář
rozchodil mu tam udělat dírky ???? jak to montuješ na harmošku?? klipsna je šetrnější nebo se pletu dík za odpověd

Napsal: pát 14. pro 2007 10:06:39
od zdenek
No co jsem zkoušel Opus tak nic moc.Celé to hrálo až moc středově, žádná barva. Další co mě rozčilovalo je přenos klepání mechaniky. Opus nemá žádné oddělení mikrofonu od držáku. Visí přímo na husím krku.

Napsal: pát 14. pro 2007 11:10:42
od Pavel Sedlák
Já je většinou právě lepím gaffou.
Dírky do nástroje asi opravdu neprojdou.

K té středovostí - je pravda, že se jednalo o SKA kapely a naživo. Takže středovost nijak výrazně nevadila.

Ve studiu na melodii většinou skončíme u SM57 + AKG 770 na basy - dává velmi solidní výsledky.

Např. harmonikář z divokýho billa dává při hraní přednost právě SM57.

Nicméně nic lepšího, než má Ruda Hálek jsem opravdu neslyšel.

Napsal: ned 16. pro 2007 12:00:27
od safa
haromax píše:to: safa ten opus bude asi super ,akorat mam dotaz ten mikrof. se montuje na harmošku jak ? tam vidim na fotce že ten podstavec do kterého se zasune mikrof ma dvě dírky na šroubky ,no to nevím jestli by to harmonikář rozchodil mu tam udělat dírky ???? jak to montuješ na harmošku?? klipsna je šetrnější nebo se pletu dík za odpověd
... da se to nalepit oboustrankou. Jinak samozrejme sroubky jsou nejlepsi reseni ... rpto jsem se ptal jestli to chce z pozice akordeonisty hledajiciho vhodny mikrofon pro svuj nastroj a nebo najemneho zvukare (ten si sroubky pochopitelne nemuze dovolit). Klipsna je setrnejsi ale mene stabilni a na akordeonu moc neni kam prikolickovat.

Napsal: ned 16. pro 2007 12:06:44
od safa
zdenek píše: Opus nemá žádné oddělení mikrofonu od držáku. Visí přímo na husím krku.
... nevim jaky typ jsi zkousel, ale Opus 86 ma (stejne jako Opus 87 a 88 na bici a Opus 82 na dechy) vlozku ulozenou na odpruzenem gumovem zavesu kterej podle mych zkusenosti funguje naprosto super. U saga nemam s handling noisem naprosto zadnej problem (Opus 82) ani kdyz saxofonista dela na jevisti skopiciny. Opusy 87 a 88 jsme na kotlich ve studiu porovnavali s drazsimi klipsnovymi kondiky renomovane americke znacky a rozdil nebyl ani tak v barve zvuku (oba mikrofony hrali skvele) ale prave v drnceni (vibrace po uderu na kotel), ktere se pri kazdem uderu prenaselo po husim krku do toho americkyho mikrofonu. Opus 87 diky pruznemu ulozeni vlozky timhle neduhem netrpel.

Dalsi co ma Beyer bezvadne vymysleny je perova klestina na rafek, nasazuje se rychle a snadno (proti sroubovacimu zeleznymu monstru toho americkyho mikrofonu je to pri praci velkej rozdil) ... ale to jsem uz OT ;-).

Cili ... Zdenku ma, vlozka je ulozena pruzne, a tedy velice dobre oddelena od husiho krku.

Napsal: pát 21. pro 2007 12:31:30
od mmachtri
Já na živý snímání používám C1000 a to od pravý ruky a nemůžu si ho vynachválit. Parádní zvuk a odolnost proti zpětný vazbě taky slušná. Záleží na tom, jak blízko s k němu umí harmonikář stoupnout...

Napsal: úte 19. úno 2008 18:53:38
od RoDi
My zvučíme v kapele harmoniku Shurem PG 57 a při vyšší hlasitosti už je to náchylný k vazbě. Teď přemejšlíme o výměně za SM 57. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?

Napsal: stř 20. úno 2008 10:46:23
od Pavel Sedlák
Mám dobrou zprávu - set dvou mikrofonů pro melodii a jednoho basového, včetně "řídicí jednotky" , pořídíte cca za 200 EUR.

Obrázek