Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
-
- Reklama
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Som JurBalov spoluhráč, to čo chceme dosiahnuť je aby sme mali originál zvuk tak ako ide z nástrojov. Zatiaľ bol vždy problém u zvukárov vyrovnať náš zvuk. Stále to pískalo, hučalo a neviem čo. Chceme vyskúšať niečo takét
Bežne tak hrajú americký bluegrassáci.
Bežne tak hrajú americký bluegrassáci.
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Nechci vam brat iluze, ale modlit se k drevnim americkym bluegrassakum a kopirovat jejich techniku ozvucovani - zkoncite v horni dolni a bedne na klacku. Nase podminky pro dobry zvuk jsou podstatne lepsi. Orientujte se na realizaci typu Union Station, Tony Rice a mnoho dalsich, kteri opravdu vedi, co je dobre...
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Hello, dakujem za vela podnetov a pripomienok ....rad by som to zhrnul:
- teraz nas zvucia na roznych koncertoch a festivaloch takto (dost komplikovane)
- 4x mikrofon na nastroje a 4x na spevy (resp.huslista ma jedne na spev aj husle)
- chyta to tym padom vazby
- nemame linkove vstupy ...a ani nechceme
- idea o 1 mikrofone svitla z navrhov od znamych muzikantov, zvukarov, ...ale aj co sme my odkukali
- zvacsa hravame na festoch typu ....podium ....a dav ludi cca 30m od podia ....takze uplne ticho na podiu nie je
- stojime cca do polkruhu a od seba cca 1-2m (t.j polomer od mikrofonu by mohol byt 1,5m od kazdeho playera
- keby sme sa dopracovali k nejakym typom mikrofonov (ktore cerpaju zo skusenosti ...mozno ako ALSH - zrejme by sme ho nejak chceli skusit)
- uvazujeme o cene do 600,-EUR
- tiez sme uvazovali o tom, ci bude dostatocne nazvuceny kontrabass (mozno nejaka pridavna verzia mikrofonu ... ? )
dik za podporu a dotazy
- teraz nas zvucia na roznych koncertoch a festivaloch takto (dost komplikovane)
- 4x mikrofon na nastroje a 4x na spevy (resp.huslista ma jedne na spev aj husle)
- chyta to tym padom vazby
- nemame linkove vstupy ...a ani nechceme
- idea o 1 mikrofone svitla z navrhov od znamych muzikantov, zvukarov, ...ale aj co sme my odkukali
- zvacsa hravame na festoch typu ....podium ....a dav ludi cca 30m od podia ....takze uplne ticho na podiu nie je
- stojime cca do polkruhu a od seba cca 1-2m (t.j polomer od mikrofonu by mohol byt 1,5m od kazdeho playera
- keby sme sa dopracovali k nejakym typom mikrofonov (ktore cerpaju zo skusenosti ...mozno ako ALSH - zrejme by sme ho nejak chceli skusit)
- uvazujeme o cene do 600,-EUR
- tiez sme uvazovali o tom, ci bude dostatocne nazvuceny kontrabass (mozno nejaka pridavna verzia mikrofonu ... ? )
dik za podporu a dotazy
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
mozno aj taketo cca riesenie
2 pomocne mikrofony ....ale 1 hlavny
hlavna pointa je v tom, ze 7-8 mikrofonov je blbost
2 pomocne mikrofony ....ale 1 hlavny
hlavna pointa je v tom, ze 7-8 mikrofonov je blbost
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Jen na okraj: 1 mikrofon může zavazbit zrovna tak jak 8. Možná ještě snadněji, jelikož se bude víc ždímat.Návštěvník píše: ...chyta to tym padom vazby
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Tady se mě to zdá už docela nevyvážené díky těm bočním mikrofonům.
Opravdu bych nešel cestou RH Soundů a podobných, jak tady někdo radí. Jak jsem pochopil máte v úmyslu přijet na fest a dodat si vlastní mikrofon na kterej chcete hrát. To bych chtěl vidět ty radílky, jak ochotně do svýho aparátu zapojujou RH Sound a jdou ho kroutit .
Rozhodně bych trval na co nejkvalitnějším mikrofonu. Do rozpočtu přesně vychází ten Lewitt LCT 640, smůla je, že se zatím nedá u nás "jen" odzkoušet. Ale jinak má přímo ve specifikacích určení: Classical music ensembles . A podle mě, čím citlivější mikrofon, tím líp nabírá a nemusí se tolik kroutit na Gainu, tím taky míň houká. Navíc přepinatelná charakteristika třeba Broad-Cardoid by už mohla být použitelná.
K tomu maximálně dořešit basu, kde bych asi mikrofon vlastní neřešil, protože tam bohatě postačí třeba Shure SM57 nebo AKG D40 přes houbu do kobyly, nebo třeba AKG D112 nebo Shure Beta 52A před a ty se najdou u každýho zvukaře.
Přihodím ještě odkazy ať si obraz udělá každej sám.
Web Lewitt:
http://www.lewitt-audio.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Test Lewitt LCT 540, 640, AKG C414 a Neumann U87:
http://recordinghacks.com/2011/01/01/le ... 40-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Polskej e-shop, kde ho mají:
http://sklep.all4m.com/mikrofony-instru ... ter_id=349" onclick="window.open(this.href);return false;
A oficiální českej prodejce, kde je zatím nemají a netuším, kam se cenově dostanou:
http://www.hudebniobchudek.cz/scripts/h ... 1&whatVO=V" onclick="window.open(this.href);return false;
Opravdu bych nešel cestou RH Soundů a podobných, jak tady někdo radí. Jak jsem pochopil máte v úmyslu přijet na fest a dodat si vlastní mikrofon na kterej chcete hrát. To bych chtěl vidět ty radílky, jak ochotně do svýho aparátu zapojujou RH Sound a jdou ho kroutit .
Rozhodně bych trval na co nejkvalitnějším mikrofonu. Do rozpočtu přesně vychází ten Lewitt LCT 640, smůla je, že se zatím nedá u nás "jen" odzkoušet. Ale jinak má přímo ve specifikacích určení: Classical music ensembles . A podle mě, čím citlivější mikrofon, tím líp nabírá a nemusí se tolik kroutit na Gainu, tím taky míň houká. Navíc přepinatelná charakteristika třeba Broad-Cardoid by už mohla být použitelná.
K tomu maximálně dořešit basu, kde bych asi mikrofon vlastní neřešil, protože tam bohatě postačí třeba Shure SM57 nebo AKG D40 přes houbu do kobyly, nebo třeba AKG D112 nebo Shure Beta 52A před a ty se najdou u každýho zvukaře.
Přihodím ještě odkazy ať si obraz udělá každej sám.
Web Lewitt:
http://www.lewitt-audio.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Test Lewitt LCT 540, 640, AKG C414 a Neumann U87:
http://recordinghacks.com/2011/01/01/le ... 40-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Polskej e-shop, kde ho mají:
http://sklep.all4m.com/mikrofony-instru ... ter_id=349" onclick="window.open(this.href);return false;
A oficiální českej prodejce, kde je zatím nemají a netuším, kam se cenově dostanou:
http://www.hudebniobchudek.cz/scripts/h ... 1&whatVO=V" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Při použití jednoho mikrofonu na značce moc záležet nebude. Pár bluegrasových festivalů jsem zvučil a s tímto způsobem zvučení se potkal. Nikdy, ještě jednou "nikdy" to nehraje jako individuelně zvučená kapela. Vždy se hned objeví nějaký remcal s otázkou proč tu kapelu nepustím víc nahlas, proč to nemá víc basů a tak podobně. Uvědomte si prosím, že fyzika je neůprosná a snímání jedním mikrofenem lze úspěšně požít pouze na akusticky dobrých pódiích. Kvalitní zbytek aparátu a vysoká kvalita interpretů je taky nutnost. Mikrofon je až to poslední co výsledný dojem ovlivní.
Zvukař bez www stránek
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
U tý ukázky Bluegrass brothers jsou ty mikrofony 4 = velkomebrána + 2x zřejmě SM57 pro banjo (asi i housle) a mandolínu (spolu s kytarou)+ nějakej klipsovej na kobylce kontrabasu.
(ale na tý nahrávce mi ta basa moc nezní - na rozdíl od blahy (z vlastní basové zkušenosti) preferuji piezosnímač pod kobylkou a slušný preamp (piezo dibox)).
(ale na tý nahrávce mi ta basa moc nezní - na rozdíl od blahy (z vlastní basové zkušenosti) preferuji piezosnímač pod kobylkou a slušný preamp (piezo dibox)).
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Přidám se k většině. Zvučit kapelu na jeden mikrofon není cesta, jak obejít špatné zvukaře a zbavit se houkání a dalších nectností blbě nazvučené kapely. Tato metoda vyžaduje zkušeného zvukaře, dobře naladěný aparát (žádné okobercované králíkárny od Franty ze stodoly), dobrou akustiku pódia a hlavně dokonale sehranou kapelu. Pokud něco z toho nemáte, výsledek bude spíš horší, než běžný způsob zvučení a nepujde to nijak zachránit.
Dělám, co mě baví.
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
a aký máte názor na ozvučenie kontrabasu, nejakým štipcovým mikrofónom na husacom krku... viete mi nejaký taký odporučiť, samozrejme za čo najlepšiu cenu
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Tazatel by ještě mohl napsat, jak velké festivaly jezdí. Jestli hrávají v kulturácích, kde se jen přizvučuje, nebo někde venku, kde "co neleze z PA, to není"...
A v neposlední řadě bych přidal dotaz (neb normálně takovou muziku neposlouchám a neznám), zda to není věc stylu - něco, co k této muzice patří.
Když jsem 1x takovou kapelu dělal (na sestavu 1 kondík + dynamika na base), bylo to proto, že si to kapela vyloženě přála, zvučit každý nástroj samostatně výslovně odmítli.
A v neposlední řadě bych přidal dotaz (neb normálně takovou muziku neposlouchám a neznám), zda to není věc stylu - něco, co k této muzice patří.
Když jsem 1x takovou kapelu dělal (na sestavu 1 kondík + dynamika na base), bylo to proto, že si to kapela vyloženě přála, zvučit každý nástroj samostatně výslovně odmítli.
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Nema cenu experimentovat. Nejlepsi a pravdepodobne jedine funkcni reseni, se kterym nejsou problemy a kontrabas hraje jako kontrabas, je DPA 4099.andy píše:a aký máte názor na ozvučenie kontrabasu, nejakým štipcovým mikrofónom na husacom krku... viete mi nejaký taký odporučiť, samozrejme za čo najlepšiu cenu
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Souhlas s KamilV, je to věc stylu a k této muzice to patří. Fyla by oblékl folklóní soubor místo do krojů do oblečení dle poslední módy. Bylo by to praktičtější, byli by rychleji oblečení, nepotili by se, ... , ale už by to nebylo jaksi ono.
Souhlas s J.J.
Když si zvukař neporadí s individuálním nazvučením tak si s jedním mikrofonem asi také moc neposadí, navíc když si přinesete něco vlastního, co nemá vyzkoušené. Když si muzikanti na festival přinesou vlastní mikrofony ( třeba i kvalitnější), je to vždy víc hledání při na nastavení.
Souhlas s J.J.
Když si zvukař neporadí s individuálním nazvučením tak si s jedním mikrofonem asi také moc neposadí, navíc když si přinesete něco vlastního, co nemá vyzkoušené. Když si muzikanti na festival přinesou vlastní mikrofony ( třeba i kvalitnější), je to vždy víc hledání při na nastavení.
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Hrusticky a jablicka. Ja bych z utopenych tanecniku na praktikablech udelal tanecni soubor, ktery zpiva na zastresenem podiu, je slyset po celem namesti, doprovodna kapela hraje barevne, ve spravnych pomerech, tanecniky je videt a tim padem ma jejich vystoupeni smysl - protoze je pro divaky / posluchace. K cemu jejich vychytany kroje, choreografie a tradicni pisne, kdyz prijde nouma zvukar a prdne tam jeden kondik a dve bedny na klacku s halogenem???
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Nevím, zda jsem jediný, kdo nepochytil oslí můstek na folklor - ale ten snad nikdo na jeden mikrofon nedělá. A náběr tanečníků se tu řeší ve vlastním vlákně