Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
-
- Reklama
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Ahojte,
prosim o radu, ...nasa kapela (Bluegrass-country) hra na akustickych nastrojoch (gitara, kontrabass, husle, banjo
Zahrame si hocikde unplagged ....ale aj na festivaloch ...kde nas zvucia. Je s tym zvacsa problem, ....chceme si kupit kondenzatorovy mikrofon ...1ks ....ku ktoremu sa postavime do polkruhu a nazvucime sa naraz vsetci ....bez kabloveho pripojenia .
Kto bude solovat ...pristupi k mikrofonu a polkrok a potom sa vrati dozadu
Viete mi poradit nejake typy mikrofonov, ktore su na toto vhodne ?
dakujem
prosim o radu, ...nasa kapela (Bluegrass-country) hra na akustickych nastrojoch (gitara, kontrabass, husle, banjo
Zahrame si hocikde unplagged ....ale aj na festivaloch ...kde nas zvucia. Je s tym zvacsa problem, ....chceme si kupit kondenzatorovy mikrofon ...1ks ....ku ktoremu sa postavime do polkruhu a nazvucime sa naraz vsetci ....bez kabloveho pripojenia .
Kto bude solovat ...pristupi k mikrofonu a polkrok a potom sa vrati dozadu
Viete mi poradit nejake typy mikrofonov, ktore su na toto vhodne ?
dakujem
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
určitě poradí zkušenější ale za sebe mohu říct že jedním to půjde těžko minimálně dva do XY ale každý nástroj chce něco jiné a takto nevím nevím. Jako přizvučení v malém sále kde jste slyšet i bez toho možná ano ale na venkovní stage
mohu se jen se zvědavosti zeptat proč volíte tohle řešení?
mohu se jen se zvědavosti zeptat proč volíte tohle řešení?
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Máš docela divokej nápad, ale ptáš se jak nápad zrealizovat, ne na jeho náhrady.
Menším počtem mikrofonů se nahrávají sbory a orchestry v akusticky vytlumeném prostředí. Z pravidla to jsou dva mikrofony kulové charakteristiky umístěné nad muzikanty, od sebe zhruba třikrát dál než je vzdálenost mezi mikrofonem a nástrojem. Vzdálenost ale je dobré nastavit tak, aby nebyla "hluchá" místa.
Tyto dva mikrofony se pak panoramaticky rozdělí (L+R) to je ale pak už práce zvukaře.
Jako možnosti bych vzal v potaz něco od Neumanna, třeba TLM 50S, bo AKGčka, to už je pak věc vkusu. Třeba levnější AKG C1000S jsou univerzální a na live i vhodnější.
Ale podívej - pokud vadí kábl pichlé v kytaře - dal bych před každej nástroj na stojan samostatnej mikrofon, to ti řekne každej.
Menším počtem mikrofonů se nahrávají sbory a orchestry v akusticky vytlumeném prostředí. Z pravidla to jsou dva mikrofony kulové charakteristiky umístěné nad muzikanty, od sebe zhruba třikrát dál než je vzdálenost mezi mikrofonem a nástrojem. Vzdálenost ale je dobré nastavit tak, aby nebyla "hluchá" místa.
Tyto dva mikrofony se pak panoramaticky rozdělí (L+R) to je ale pak už práce zvukaře.
Jako možnosti bych vzal v potaz něco od Neumanna, třeba TLM 50S, bo AKGčka, to už je pak věc vkusu. Třeba levnější AKG C1000S jsou univerzální a na live i vhodnější.
Ale podívej - pokud vadí kábl pichlé v kytaře - dal bych před každej nástroj na stojan samostatnej mikrofon, to ti řekne každej.
Mikrofony: AKG D5, sE 1A
PA: 2x RCF 312-A mk II
Mix: Mackie ProFx12
Master EQ: ART EQ341 (přeosazené OZ)
Kabeláž: Tasker + Neutrik
Příslušenství: Adam Hall, Millenium, ART
Co nemám a potřebuji, si půjčím.
PA: 2x RCF 312-A mk II
Mix: Mackie ProFx12
Master EQ: ART EQ341 (přeosazené OZ)
Kabeláž: Tasker + Neutrik
Příslušenství: Adam Hall, Millenium, ART
Co nemám a potřebuji, si půjčím.
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Půjde to, je to pro tento styl hudby normální a pro "fajnšmekry" žádoucí.
Do středu půlkruhu bych dal nějaký velkomembránový kondík, dobře vám poslouží nějaké levnější AKG, např. AKG C3000 nebo AKG Perception 420. Méně vhodná bude tužka.
A chce to hodně na zkušebně zkoušet to střídání v sólech, abyste se u toho nežďouchali, aby nikdo hmatníkem nástroje nepráskl do mikrofonu atd.
U bluesgrassu se až tolik neřeší korekce, komprese a efektování jednotlivých nástrojů. Koukněte na videa, jak to vypadá v kolébce bluesgrassu, kdy to "černoušci" (nic ve zlém) valí fakt na jeden velkomembránový mic.
Jednu kapelu jsem tak dělal, když je na to kapela zvyklá, fakt to dopadá slušně.
Do středu půlkruhu bych dal nějaký velkomembránový kondík, dobře vám poslouží nějaké levnější AKG, např. AKG C3000 nebo AKG Perception 420. Méně vhodná bude tužka.
A chce to hodně na zkušebně zkoušet to střídání v sólech, abyste se u toho nežďouchali, aby nikdo hmatníkem nástroje nepráskl do mikrofonu atd.
U bluesgrassu se až tolik neřeší korekce, komprese a efektování jednotlivých nástrojů. Koukněte na videa, jak to vypadá v kolébce bluesgrassu, kdy to "černoušci" (nic ve zlém) valí fakt na jeden velkomembránový mic.
Jednu kapelu jsem tak dělal, když je na to kapela zvyklá, fakt to dopadá slušně.
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
V prvé řadě si rozmyslete, proč to vlastně chcete.
Na pohled tzo vypadá strašně jednoduše, ale vyžaduje to velké úsilí disciplínu (a už nepůjde nic svést na neschopné zvukaře). Rozhodně doporučuji zkoušet s mikrofonem, poslouchat nahrávky a snažit se hledat, co bylo špatně a jak to zlepšit. Samozřejmě, když se to podaří, výsledky jsou velice autentické a příjemně se poslouchá kapela jako celek. Držím palce.
Na pohled tzo vypadá strašně jednoduše, ale vyžaduje to velké úsilí disciplínu (a už nepůjde nic svést na neschopné zvukaře). Rozhodně doporučuji zkoušet s mikrofonem, poslouchat nahrávky a snažit se hledat, co bylo špatně a jak to zlepšit. Samozřejmě, když se to podaří, výsledky jsou velice autentické a příjemně se poslouchá kapela jako celek. Držím palce.
Dělám, co mě baví.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Pokud už by to mělo být na jeden až dva mikrofony, tak bych asi volil ze studiáků s velkou citlivostí, ale bude slyšet vše.
A teď nabízejí se třeba AKG C414, Neumann U87, jenže obojí je nejspíš totálně cenově mimo váš reál.
Nebo je tu možnost nového koně na trhu o kterém tu na fóru zatím nepadla ani zmíňka a tím by měly být mikrofony Lewitt (jsou to rakušáci, snad přeběhlíci od AKG). Jejich vlajkovej mikrofon LCT 640, by měl být podle srovnávacího testu (s výše zmíněnými), kterej jsem našel na webu, by měl a podle mě i je kvalitou někde mezi C414 a U87. A teď to nejkrásnější, cena podle polskýho webu (u nás ještě ceny nejsou, ale zastoupení už snad jo) vychází v přepočtu na necelých 12k.
To by podle mne mohl být mikrofon, který by měl vyhovět a který bych asi i nasazoval já při nějakém takovém požadavku. A kdyby nám neseškrtali rozpočet tak už bych je asi i měl .
A teď nabízejí se třeba AKG C414, Neumann U87, jenže obojí je nejspíš totálně cenově mimo váš reál.
Nebo je tu možnost nového koně na trhu o kterém tu na fóru zatím nepadla ani zmíňka a tím by měly být mikrofony Lewitt (jsou to rakušáci, snad přeběhlíci od AKG). Jejich vlajkovej mikrofon LCT 640, by měl být podle srovnávacího testu (s výše zmíněnými), kterej jsem našel na webu, by měl a podle mě i je kvalitou někde mezi C414 a U87. A teď to nejkrásnější, cena podle polskýho webu (u nás ještě ceny nejsou, ale zastoupení už snad jo) vychází v přepočtu na necelých 12k.
To by podle mne mohl být mikrofon, který by měl vyhovět a který bych asi i nasazoval já při nějakém takovém požadavku. A kdyby nám neseškrtali rozpočet tak už bych je asi i měl .
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
-
- Uživatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Jde to ještě daleko líp a lacinějc. Stačí na to velkomembrána od RH soundu (pomalu teda jakejkoliv, jsou si podobný mikrofony), vyrazit z toho ten mizernej preamp co tam je, dát do toho jinej a je z toho mikrofon který spolehlivě předběhne U87. Je to defakto dneska už jen modla....
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Jde to ještě daleko líp a lacinějc. Stačí na to velkomembrána od RH soundu (pomalu teda jakejkoliv, jsou si podobný mikrofony), vyrazit z toho ten mizernej preamp co tam je, dát do toho jinej a je z toho mikrofon který spolehlivě předběhne U87. Je to defakto dneska už jen modla.... U87 je docela fajn na natáčení velkých hudebních souborů. Na tohle nic moc ...
K tazateli - tvůj nápad opravdu jde ale pozor na akustiku místností kde se hraje. Pak je na to třeba to mít opravdu skvěle natrénované s prací na podiu.
K tazateli - tvůj nápad opravdu jde ale pozor na akustiku místností kde se hraje. Pak je na to třeba to mít opravdu skvěle natrénované s prací na podiu.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Já bych šel aspon do dvou mikráků (klidne ten RHsound), stejně to potřebuje fantom a mix na dva mikrofony už jsem tu někde viděl i za 800
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Taky bych s tím souhlasil. Hodně totiž závisí na tom, jak blízko vedle sebe umí muzikanti stát. Pak jde taky o to, v jaké vzdálenosti od mikrofonu budou. Bylo by nejlíp to vyzkoušet ... Víc asi nevymyslíme.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Je to hloupost. Pokud teda nepujde o solovy koncert v komornim prostredi, kde lidi v publiku nevydaji ani hlasku. A i tak to tam nebude kdovijakej zazitek. Rady o RH soundech neposlouchejte uz vubec. I s kvalitnim mikrakem bude zvuk velmi negativne ovlivnen prostredim, a veskera prirozenost bude ta tam, kdyz vas nebude slyset... Pidlikani se da udelat hodne dobre, ale ne talhle...
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Pravidelně na bluegrassových festivalech takto zvučím. Používám AKG3000. (pokud mi ho někdo sestřelí na zem, nebude to tak velká škoda). Jde to celkem bez problémů. Na korekcích trochu stáhnout (známé) napískávající frekvence a případně vychytat vazby eliminátorem zpětné vazby. Snažím se mikrofon vytáhnout co nejvíce nahlas, aby se jednomikrofonová kapela hlasitostí přiblížila těm vícemikrofonovým. Na malém prostoru (bedny blízko mikrofonu) nebo v hlučnějším prostředí je jednomikrofonní nazvučení nepoužitelné. Za mikrofonem je třeba mít i zbytek žetězce v odpovídající kvalitě. Bluegrassoví muzikanti moc řeší mikrofony a co je za nimi zapojeno je jim jaksi jedno.
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Co je to bez problemu? Jake mate esteticke naroky? Co pouzivate ve zbytku ea retezce?
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Bezproblémů je, když je vše slyšet tak jak má být tj. dostatečně nahlas, hlasy a nástroje vyvážené, nic nechybí. Myslím, že vám to memusím popisovat. Při hlubším studiu bluegrassového žánru, zjistíte, že toto zvučení je vcelku obvyklé. Předpokladem je kapela, která na jeden mikrofom UMÍ. (třeba http://www.blackjackband.cz" onclick="window.open(this.href);return false;) Zapomněl jsem, že se u takových kapel přizvučuje kontabas - mikrofonem, někdo má snímač). Zbytek řetězce: iLive iDR32, RANE RPM88, QSC, stavěné bedny repra RCF, B&C.
- Jose1
- Uživatel
- Příspěvky: 638
- Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ako nazvucit celu kapelu jednym mikrofonom?
Zrovna se chci optat....
Probůh!!
Jak tam do toho jednoho mikrofonu a potažmo do PA dostanete ten kontrabas...??!!!
Tak aby byl slyšet smysluplně, v poměru s kapelou ....!
Probůh!!
Jak tam do toho jednoho mikrofonu a potažmo do PA dostanete ten kontrabas...??!!!
Tak aby byl slyšet smysluplně, v poměru s kapelou ....!