Mikrofony pro vokalni skupinu
-
- Reklama
Mikrofony pro vokalni skupinu
Zdravim,
potreboval bych poradit s vyberem mikrofonu pro zvuceni vokalni skupiny. Nejsem zvukar, ale zpevak, takze se omlouvam za mozna velmi amatersky dotaz a prosim o polopaticky pristup, rozhodne jim nebudu urazen.
Jde o smisennou peticlennou vokalni skupinu a dotazu bych mel hned nekolik.
1. Jake vybrat idealni bezdratove mikrofony pro tento ucel (bez cenoveho limitu).
2. Jake vybrat bezdratove mikrofony, aby dobre zvladaly dany ukol a pritom staly mene nez ty idealni (kolik je to "mene" necham na Vas)
3. Jake vybrat dratove mikrofony, jinymi slovy jakesi nejlevnejsi pouzitelene reseni. Jinak receno, kolik stoji mikrofon, ktery by nejak slusne zvladal dany ukol.
Jak jsem rekl, jde o ciste vokalni hudbu od hlubokych basu po vysoke soprany (mimochodem, zvladne tohle jeden typ mikrofonu nebo je treba volit ruzne?). Mimo zpevu by mel mikrofon zvladnout lehky beatbox (zadne velke prskani).
Moc dekuji za jakoukoli radu.
P.S.: Ocenim primo www odkazy na konkretni mikrofon (treba nejaky eshop).
potreboval bych poradit s vyberem mikrofonu pro zvuceni vokalni skupiny. Nejsem zvukar, ale zpevak, takze se omlouvam za mozna velmi amatersky dotaz a prosim o polopaticky pristup, rozhodne jim nebudu urazen.
Jde o smisennou peticlennou vokalni skupinu a dotazu bych mel hned nekolik.
1. Jake vybrat idealni bezdratove mikrofony pro tento ucel (bez cenoveho limitu).
2. Jake vybrat bezdratove mikrofony, aby dobre zvladaly dany ukol a pritom staly mene nez ty idealni (kolik je to "mene" necham na Vas)
3. Jake vybrat dratove mikrofony, jinymi slovy jakesi nejlevnejsi pouzitelene reseni. Jinak receno, kolik stoji mikrofon, ktery by nejak slusne zvladal dany ukol.
Jak jsem rekl, jde o ciste vokalni hudbu od hlubokych basu po vysoke soprany (mimochodem, zvladne tohle jeden typ mikrofonu nebo je treba volit ruzne?). Mimo zpevu by mel mikrofon zvladnout lehky beatbox (zadne velke prskani).
Moc dekuji za jakoukoli radu.
P.S.: Ocenim primo www odkazy na konkretni mikrofon (treba nejaky eshop).
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Zvlášť pokud jde občas i " o lehký beatbox" , jednoznačně doporučuji Shure SM58. Troufám si říci že obzvlášť teď po jednom festivalu s tím mám bohužel bohaté zkušenosti.
http://www.bauchklang.com/_static/home_e_flash.html
Pokud není nutné šahat do nejlevnějších kategorií, doporučuji bezdrátové systémy s výměnnými kapslemi .... např.: http://www.sennheiser.cz/100series.html kombinace přijímač 1/2 rack a "kostka" vysílač , připojitelný na jakýkoliv drátový mikrofon.
http://www.bauchklang.com/_static/home_e_flash.html
Pokud není nutné šahat do nejlevnějších kategorií, doporučuji bezdrátové systémy s výměnnými kapslemi .... např.: http://www.sennheiser.cz/100series.html kombinace přijímač 1/2 rack a "kostka" vysílač , připojitelný na jakýkoliv drátový mikrofon.
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Mmno Johny, obecne nejlepsi si je to pujcit a odzkouset (treba u nas na vzorkove prodejne - http://www.audiopro.cz/kontakty/ ).
Dalsi co stoji za uvahu je zda chcete handky (mikrofony do ruky) nebo headsety (mikrofony na hlavu se kterymi mate volne ruce napriklad k tanci). Co se tyce te stupnovane otazky pocitej s tim, ze (obrazne receno) s kazdou korunou pujde dolu i kvalita. Idealni varianta podle meho by byl ctyrkanalovej prijimac a (podle vaseho uvazeni viz predchozi otazka) bud ctyri beltpack kapesni vysilace a nebo ctyri handky. Napriklad Beyerdynamic rada Opus 900 (prijimac se jmenuje NE900Q) ma na handkach vymenny vlozky takze si muzes vybrat jakou si tam das (jakou smerovost, jakou citlivost). Pro vokalni kvartet by IMHO bylo hodne zajimavy vyzkouset vlozku CM930 coz je vlastne klasickej studiovej kondenzatorovej mikrofon (pro znale: je to vlozka z fenomenalniho MC930) upravenej pro pouziti na live. Vypada to takhle:
Ctyrkanalovy prijimac s vestavenym antennim splitterem:

Vysilac s true condenser vlozkou (tohle je kovova verze, pak se dela este levnejsi plastova)

Odkaz na eshop zde
:
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog ... ony/rucni/
REZENZE Z MUSICSTORE ZDE: http://www.music-store.cz/testy2.asp?ID=1774
Dalsi co stoji za uvahu je zda chcete handky (mikrofony do ruky) nebo headsety (mikrofony na hlavu se kterymi mate volne ruce napriklad k tanci). Co se tyce te stupnovane otazky pocitej s tim, ze (obrazne receno) s kazdou korunou pujde dolu i kvalita. Idealni varianta podle meho by byl ctyrkanalovej prijimac a (podle vaseho uvazeni viz predchozi otazka) bud ctyri beltpack kapesni vysilace a nebo ctyri handky. Napriklad Beyerdynamic rada Opus 900 (prijimac se jmenuje NE900Q) ma na handkach vymenny vlozky takze si muzes vybrat jakou si tam das (jakou smerovost, jakou citlivost). Pro vokalni kvartet by IMHO bylo hodne zajimavy vyzkouset vlozku CM930 coz je vlastne klasickej studiovej kondenzatorovej mikrofon (pro znale: je to vlozka z fenomenalniho MC930) upravenej pro pouziti na live. Vypada to takhle:
Ctyrkanalovy prijimac s vestavenym antennim splitterem:

Vysilac s true condenser vlozkou (tohle je kovova verze, pak se dela este levnejsi plastova)

Odkaz na eshop zde
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog ... ony/rucni/
REZENZE Z MUSICSTORE ZDE: http://www.music-store.cz/testy2.asp?ID=1774
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Díky za odpovědi.
Jak jsem říkal, jde o pětičlennou vokální skupinu, takže čtyřkanálový přijímač by to asi nepobral
. Jinak to ale vypadá zajímavě.
Jinak uričtě chceme handky, už kvůli možnosti práce s mikrofonem (vzdálenost od pusy atd.).
Zatím ještě jednou díky.
P.S.: Co se toho beatboxu týček, tak tím myslím něco ve smyslu toho, co je v této nahrávce.
http://www.youtube.com/watch?v=B4cS1NLPbpY
Mimochodem takhle skupina používá AKG WMS-4000 systém. Co vy na to (to je asi drahá legrace, co?)?
Jak jsem říkal, jde o pětičlennou vokální skupinu, takže čtyřkanálový přijímač by to asi nepobral
Jinak uričtě chceme handky, už kvůli možnosti práce s mikrofonem (vzdálenost od pusy atd.).
Zatím ještě jednou díky.
P.S.: Co se toho beatboxu týček, tak tím myslím něco ve smyslu toho, co je v této nahrávce.
http://www.youtube.com/watch?v=B4cS1NLPbpY
Mimochodem takhle skupina používá AKG WMS-4000 systém. Co vy na to (to je asi drahá legrace, co?)?
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Jaj ... ja si nejak vsugeroval ze ctyrclenou
. Mmno tak holt budes muset mit jeden prijimac navic ... petikanaly se, obavam se, nedelaj. I tak je to lepsi nez mit baterii peti samostatnych prijimacu se (v lepsim pripade) separatnim antennim splitterem, nebo (v horsim pripade) s lesem anten.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Díky.
Přihodím ještě dotaz.
Liší se mikrofony nějak dramaticky, co se týče výšky zpěvu? Myslím to tak, jestli volit pro soprán jiný mikrofon než pro bas a případně jaký (řeč je stále o handkách pro live zpívání, bez ohledu na drátovost, bezdrátovost apod.). U basu jde o to, aby měl mikrofon skutečně dost basů (vokální náhrada basy). Je lepší volit kondenzátory nebo dynamické? A když, tak proč a případně jaký volit pro jaký hlas. Jde mi primárně o ozvučení vokální skupiny, kde je kvalitní vokální zvuk to jediné, na čem to stojí a padá. Je v případě použití mikrofonů s výměnnými kapslemi vhodné použít pro různé hlasy různé kapsle nebo raději stejné pro všechny, za účelem dosažení homogenního zvuku celé skupiny?
Moc děkuji.
Přihodím ještě dotaz.
Liší se mikrofony nějak dramaticky, co se týče výšky zpěvu? Myslím to tak, jestli volit pro soprán jiný mikrofon než pro bas a případně jaký (řeč je stále o handkách pro live zpívání, bez ohledu na drátovost, bezdrátovost apod.). U basu jde o to, aby měl mikrofon skutečně dost basů (vokální náhrada basy). Je lepší volit kondenzátory nebo dynamické? A když, tak proč a případně jaký volit pro jaký hlas. Jde mi primárně o ozvučení vokální skupiny, kde je kvalitní vokální zvuk to jediné, na čem to stojí a padá. Je v případě použití mikrofonů s výměnnými kapslemi vhodné použít pro různé hlasy různé kapsle nebo raději stejné pro všechny, za účelem dosažení homogenního zvuku celé skupiny?
Moc děkuji.
-
jardatop
- Uživatel

- Příspěvky: 461
- Registrován: stř 26. bře 2008 23:39:44
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Ja bych doporucoval 40 let osvecene Shure SM58, popr. Beta 58A, coz je obdoba SM58 s trochu zivejsim zvukem. Obe se delaji standartne dratove i bezdratove.
http://www.thomann.de/de/shure_ulx2beta58.htm
A urcite 5 stejnych mikrofonu. Na takovych bude znit dobre sopran i bas.
http://www.thomann.de/de/shure_ulx2beta58.htm
A urcite 5 stejnych mikrofonu. Na takovych bude znit dobre sopran i bas.
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
-
FrantaVomacka
- Uživatel

- Příspěvky: 19
- Registrován: úte 12. zář 2006 9:18:29
Dalsi
Ja bych urcite zkusil neco z Audixu. Urcite OM11 - jedna z nejlepsich dynamik na zpev vubec. A nebo potom kondenzatorovy VX10 - hodne drahy, ale pro vokalni skupinu asi jeden z nejlepsich, kdyz zpevaci az tak neovladaji praci s mikrofonem.
Díky za odpověďi, porozhlédnu se.
Můžu se zeptat na ty Shury SM58? Já vím, že je to léty prověřená klasika, ale netvrďte mi, že v ceně řekněme do 6000 neexistuje něco lepšího? Chápu, že kdekdo doporučuje shure, protože s ním má zkušenosti, ale já mám spíš pocit, že to je prostě průměrnej mikrofon. Můžete mi to někdo upřesnit?
A mimochodem, co si myslíte o Sennheiseru E865. Nebo jaký kondenzátor byste doporučili v této cenové hladině? Nebo raději dynamiku za stejné peníze (třeba Sennheiser E945).
Moc díky...
Můžu se zeptat na ty Shury SM58? Já vím, že je to léty prověřená klasika, ale netvrďte mi, že v ceně řekněme do 6000 neexistuje něco lepšího? Chápu, že kdekdo doporučuje shure, protože s ním má zkušenosti, ale já mám spíš pocit, že to je prostě průměrnej mikrofon. Můžete mi to někdo upřesnit?
A mimochodem, co si myslíte o Sennheiseru E865. Nebo jaký kondenzátor byste doporučili v této cenové hladině? Nebo raději dynamiku za stejné peníze (třeba Sennheiser E945).
Moc díky...
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Ono se nedá jednoznačně říct, kterej mikrofon je nejlepší.
To by jsme museli k tomu dodat kde, pro koho a na co...
Myslím že každej solidní obchodník ti půjčí pár mikrofonů na odzkoušení, nebo se domluv se zvukařema.
Ale že by ti tady někdo zodpovědně řekl ten a ten mikrofon je nejlepší, ten si kup, to si představit nedokážu.
Mám víc značek k dispozici, ale je fakt, že na živé hraní nejčastěji lidi berou Shure SM58...
To by jsme museli k tomu dodat kde, pro koho a na co...
Myslím že každej solidní obchodník ti půjčí pár mikrofonů na odzkoušení, nebo se domluv se zvukařema.
Ale že by ti tady někdo zodpovědně řekl ten a ten mikrofon je nejlepší, ten si kup, to si představit nedokážu.
Mám víc značek k dispozici, ale je fakt, že na živé hraní nejčastěji lidi berou Shure SM58...
Je mi jasné, že mi nikdo neřekne, co je nejlepší. Ale stejně pořád nechápu, jak je to s těmi Shury. Prostě nevěřím tomu, že (v mém případě na čistě vokální hudbu) neexistuje nic lepšího než mikrofon za 2,5k, když jsou i mikrofony za pětku nebo desítku. Teď myslím doporučení od těch, kteří doporučují shury. Ten mikrofon jsem párkrát v ruce měl a přišel mi jako naprostě průměrný univerzál.
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Bez ohledu na to , že mnozí SM58 doporučují prostě proto že je to tradice nebo nic jiného neznají - můžu říci, že samozřejmně existují lepší mikrofony, ale prostě tohle je klasika kterou nic nezkazíš a já se k nim po mnohém experimentování dost často vracím. A je pravda, že jsou legendární svojí mechanickou odolností. a když uvedu příklad z vlastní zkušenosti - i velmi slušné cizí Beatboxové kapely je mají ve svých riderech .... například link , poslechněte si zvukové ukázky ......
http://www.bauchklang.com/
http://www.youtube.com/watch?v=BODnEUh- ... re=related
Uvádím je zde proto, že je to můj konkrétní příklad , a prošel jsem si s nimi komplet i zvukovky a koncert .... atd-.
A tady je jejich rider. Podotýkám , že ( S vyjímkou pultu Midas Heritage )mělo vše své opodstatnění .
http://rapidshare.com/files/132367362/N ... _engl5.doc
http://www.bauchklang.com/
http://www.youtube.com/watch?v=BODnEUh- ... re=related
Uvádím je zde proto, že je to můj konkrétní příklad , a prošel jsem si s nimi komplet i zvukovky a koncert .... atd-.
A tady je jejich rider. Podotýkám , že ( S vyjímkou pultu Midas Heritage )mělo vše své opodstatnění .
http://rapidshare.com/files/132367362/N ... _engl5.doc
Tak osobne si myslim, ze SM58 bude tuhle hudbu zabijet. Samozrjeme jde o to, jaky bude zbytek aparatu 
Minimalne bych vyzkousel betu 87, popripade ten audix VX10. Oba jsou kondenzatorove - maji lepsi prenos vysek a nehrajou jak kdyz zpivas do kladivka (58 a spol...). Audix OM11 se nedela v bezdratove verzi.
Pokud vsak bezdrat neni podminkou, bezkonkurencne nejlepsi zvuk budete mit na Neumanny KMS105. Nic lepsiho neni. V bezdratu se daji taky, ale nedoplatite se - nedostanes se pod 150 tisic za jeden
Minimalne bych vyzkousel betu 87, popripade ten audix VX10. Oba jsou kondenzatorove - maji lepsi prenos vysek a nehrajou jak kdyz zpivas do kladivka (58 a spol...). Audix OM11 se nedela v bezdratove verzi.
Pokud vsak bezdrat neni podminkou, bezkonkurencne nejlepsi zvuk budete mit na Neumanny KMS105. Nic lepsiho neni. V bezdratu se daji taky, ale nedoplatite se - nedostanes se pod 150 tisic za jeden
v bezdrátech jsem viděl a slyšel u acapelly AKG WMS 400 - ty už se myslím nedělají a nahradily je 450tky. Ty mají výměnnou vložku (dynamiku D5 a koďan C5), set stojí okolo 14 tis. a technicky jsou špičkový - přenos, konečně pořádně vyřešený napájení, info, přenos konfigurace infraportem atd.
ty 400vky zvukově se mi dost líbily, mám pocit, že prostě přenesou všechno, co od hlasu čekám že ke mě dojde.
Já jsem ale měl v tomhle konkrétním případě, resp. ve dvou, poněkud smůlu, že jsem je slyšel poněkud zprzněně, byly hnaný přes nakonfigurovaný digitál a já bych to prostě nastavil jinak...
ty 400vky zvukově se mi dost líbily, mám pocit, že prostě přenesou všechno, co od hlasu čekám že ke mě dojde.
Já jsem ale měl v tomhle konkrétním případě, resp. ve dvou, poněkud smůlu, že jsem je slyšel poněkud zprzněně, byly hnaný přes nakonfigurovaný digitál a já bych to prostě nastavil jinak...
























