Ozvučenie akordeonu
-
- Reklama
Ozvučenie akordeonu
Všetkých vás pozdravujem. Som v tejto problematike nevzdelaný, preto vás chcem poprosiť o radu, váš názor. Mojím problemom je ozvučenie akordeonu, iba pravá strana – klávesy. Už dva týždne študujem mikrofony a všetké dostupne informácie na internete, takže už viem ,že tá „zvukarina“ je poriadna veda. Moja cenová hranica je okolo 50 – 70 EUR. Viem že je to málo, ale je to hranica. Preto prosím o prípadne odpovede len v týchto hraniciach. A moje otázky:
- ak použijem mikrofon na stojane, ktorý mikrofom, dynamický alebo kondenzátorový si viacej vyžaduje rovnomerné dodržiavanie vzdialenosti akordeon-mikrofon, alebo je to otázka jeho konštrukcie a citlivosti? Ktorý z týchto dvoch mikrofonov musí byť bližšie k akordeonu?
- Je normálne uvažovať o uchytení klasického mikrofonu na akordeon, tu konštrukciu by som zvládol. Ak ano, musí byť mikrofon kolmo na miesto vychádzajuceho zvuku? Pretože klávesy su na šírke cca 45 cm, v akej vzdialenosti by mal mikrofon byť?
Vytipoval som tieto mikrofony: Ovid System CC100 alebo CC75, Superlux PRA 383D , HST 02A, HSM C001 a EM 712. Ak máte nejaké skusenosti, budem rád za každu radu
- ak použijem mikrofon na stojane, ktorý mikrofom, dynamický alebo kondenzátorový si viacej vyžaduje rovnomerné dodržiavanie vzdialenosti akordeon-mikrofon, alebo je to otázka jeho konštrukcie a citlivosti? Ktorý z týchto dvoch mikrofonov musí byť bližšie k akordeonu?
- Je normálne uvažovať o uchytení klasického mikrofonu na akordeon, tu konštrukciu by som zvládol. Ak ano, musí byť mikrofon kolmo na miesto vychádzajuceho zvuku? Pretože klávesy su na šírke cca 45 cm, v akej vzdialenosti by mal mikrofon byť?
Vytipoval som tieto mikrofony: Ovid System CC100 alebo CC75, Superlux PRA 383D , HST 02A, HSM C001 a EM 712. Ak máte nejaké skusenosti, budem rád za každu radu
Re: Ozvučenie akordeonu
Pozri napr JTS CX-516 na SK je dostat (http://www.jts.com.tw/_en/01_profession ... hp?sid=445 )
Je to priamo na akordeon - lepenie a sane mozes nahradit klipom
J
Je to priamo na akordeon - lepenie a sane mozes nahradit klipom
J
Re: Ozvučenie akordeonu
CC75 zní hrozně, hodí se leda na banjo nebo rozladěnou flétnu ( jeden mám).
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Ozvučenie akordeonu
Kondenzátorové mikrofony jsou zcela obecně vhodnější po snímání z větší vzdálenosti a jsou méně háklivé na změnu vzdálenosti od zdroje zvuku. Na druhou stanu také mají zpravidla větší přeslechy z okolí a bývají náchylnější ke zpětné vazbě - i s tím je třeba kalkulovat, pokud bude akordeon v kapele a pokud budeš potřebovat třeba pouštět akordeon do odposlechu...
Uvažovat o uchycení mikrofonu přímo na nástroj není vůbec od věci, je to logická volba. Je jen třeba pokud možno zamezit mechanickému přenosu hluků na mikrofon (např. odpružená objímka).
Z navrhovaných mikrofonů ti nedoporučím nic; jsou to klasické "no-name" a nemám s žádným z nich zkušenosti (a popravdě ani netoužím po tom nějaké získat). Za 50E se pravděpodobně žádný dobrý mikrofon nedá pořídit... Opravdu musí být cenový limit na úrovni hodinového výdělku prostitutky? To bych si šel za ty peníze raději za...
Uvažovat o uchycení mikrofonu přímo na nástroj není vůbec od věci, je to logická volba. Je jen třeba pokud možno zamezit mechanickému přenosu hluků na mikrofon (např. odpružená objímka).
Z navrhovaných mikrofonů ti nedoporučím nic; jsou to klasické "no-name" a nemám s žádným z nich zkušenosti (a popravdě ani netoužím po tom nějaké získat). Za 50E se pravděpodobně žádný dobrý mikrofon nedá pořídit... Opravdu musí být cenový limit na úrovni hodinového výdělku prostitutky? To bych si šel za ty peníze raději za...
MAD
Re: Ozvučenie akordeonu
Nekoukej na žádné "super mikrofony " za pár korun. Pokud chceš aby tě lezla ven z beden zase harmonika a ne mečící chraplák tak maličko musíš přitlačit.
http://kytary.cz/audio-technica-pro35/HN096507/ .Používám již několik let s plnou spokojeností. Přidělán ho mám ve středu harmoniky na dodělaném držáku ( malý hliníkový plíšek pod šroubem co drží měchy). Nebere klapky, prostě je OKKK.
http://kytary.cz/audio-technica-pro35/HN096507/ .Používám již několik let s plnou spokojeností. Přidělán ho mám ve středu harmoniky na dodělaném držáku ( malý hliníkový plíšek pod šroubem co drží měchy). Nebere klapky, prostě je OKKK.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Ozvučenie akordeonu
"Nekoukej na žádné "super mikrofony " za pár korun. Pokud chceš aby tě lezla ven z beden zase harmonika a ne mečící chraplák tak maličko musíš přitlačit."
pod to se podepisuji. A mimochodem, Květoň má pravdu, PRO35 je velmi dobrý a univerzální mikrofon.
pod to se podepisuji. A mimochodem, Květoň má pravdu, PRO35 je velmi dobrý a univerzální mikrofon.
MAD
Re: Ozvučenie akordeonu
Ďakujem všetkým za odpovede. Len pre pochopenie tej cenovej hranice uvediem to, čo som nemal v umysle. Sme kapela seniorov, v roku 1951, keď som sa ja narodil, už dvaja z kapely hrali silvestrovskú zábavu v Grand hoteli Slovan. Je úchvatné pozerať, keď prídu, položia svoje paličky, chytia sa nástrojov a hrajú Glenna Millera
Re: Ozvučenie akordeonu
ta cc100 by pre vás asi mohla byť použiteľná. Cigánsky diabli majú jednu tuším na viole a stále su považovaní za najlepších . DPA lepíme na akordeony gafou (lepiaca páska) ale akýkoľvek držiak je lepší. Ideálne by ho bolo požičať na test. Alebo u thomanna zaplatiť a potom vrátiť, bude vás to stáť poštovné.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Ozvučenie akordeonu
...tak přiznám se, že netuším, kolik stojí průměrný akordeon. Jen pro orientaci jsem se kouknul na Thomanna a našel tam nástroje v rozmezí 27.000,- až 92.000,-... vystupoval byste veřejně s nástrojem za 3-5000,-? Podobně je to i s těmi mikrofony - jestliže "normální" mikrofon určený pro akordeon, např. Beyerdynamic TG-I56C + CV18, AKG C-518M, Audio-Technica PRO35 nebo ATM-350, DPA C-4099 stojí od 5 do 13 tisíc, nebojíte se, že onen laciný vehement bude prznit zvuk kvalitního nástroje? Nicméně ta t.bone CC100 je skutečně míněna jako laciná náhražka DPA a MŮŽE vyhovět... Omlouvám se za to předchozí tykání a držím palce, ať se Vám podaří koupit mikrofon, který Vám bude vyhovovat a přitom Vás finančně nezruinuje...
MAD
Re: Ozvučenie akordeonu
Prajem vám všetko najlepšie do nového roku a ďakujem za odpovede. Myslím že vyskušam JTS CX516 alebo Sodking ED 024B. Mal by som ešte 2 otázky:
- fantomové napájanie mikrofonu určuju napr. 9 -52 V ale zaroveň sa da použiť aj tužkova bateria vložena buď do mikrofonu / ED017B/ alebo do akehosi valčeka v zástrčke mikrof. šnury. To stačí aj 1,5V? Na čo vplýva výška napätia?
- na kombe je okrem mikrofonoveho vstupu aj vstup pre nastroj/guitar input/ z tlačítkom pre aktívny alebo pasívny vstup. Nie je to náhodou fantomové napájanie?
- fantomové napájanie mikrofonu určuju napr. 9 -52 V ale zaroveň sa da použiť aj tužkova bateria vložena buď do mikrofonu / ED017B/ alebo do akehosi valčeka v zástrčke mikrof. šnury. To stačí aj 1,5V? Na čo vplýva výška napätia?
- na kombe je okrem mikrofonoveho vstupu aj vstup pre nastroj/guitar input/ z tlačítkom pre aktívny alebo pasívny vstup. Nie je to náhodou fantomové napájanie?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Ozvučenie akordeonu
Mnoho štěstí v novém roce! Tak já to vezmu odzadu: 1/přepínač na kombu bohužel není phantomové napájení - jedná se jen o úrovňové a impedanční přizpůsobení vstupu pro daný účel - pasivní snímač zpravidla vyžaduje podstatně vyšší zatěžovací impedanci a větší zisk, naopak aktivní elektronika přímo v nástroji "posílá" do následujícího vstupu podstatně vyšší napětí, které by mohlo vstupní obvody přebudit.
Fantomové napájení vyžaduje symetrické vedení a lze se s ním setkat prakticky pouze u mikrofonních XLR vstupů.
2/ elektretové mikrofony zpravidla vystačí i s polarizačním napětím pouhých 1,5V, ale není to tak, že by ke každému podobnému mikrofonu šlo nějak jednoduše "nabastlit" baterku a hotovo - u vložky je zpravidla jednoduchý preamp, který je rovněž napájen z phantomu a tyto preampy nemusí být u různých mikrofonů kompatibilní... k různým těm miniaturním mikrofonům na husím krčku je tedy zpravidla třeba použít konkrétní modul daného výrobce.
pokud mikrofonní vstup na Vašem kombu nemá vypínač popsaný +48V nebo PHANTOM POWER, tak budete muset nejspíš pořídit ještě externí napaječ; zde snad celkem není co zkazit a lze použít téměř každý bez ohledu na "renomé" výrobce... je to krabička s XLR vstupem a XLR výstupem, která se vřadí mikrofon a vstup na kombu (budete tedy potřebovat ještě nějaký kabel XLR-XLR na propojení mezi napaječ a kombo). Např:
http://www.thomann.de/cz/millenium_pp2b.htm
http://www.thomann.de/cz/art_phantom_ii_pro.htm
http://www.thomann.de/cz/rolls_rb_23.htm
3/ mikrofony JTS bych z výběru já osobně rovnou vyloučil. Je to sice pozoruhodně velký čínský výrobce s neuvěřitelně širokým sortimentem, ale všechny mikrofony, které jsem od nich měl v ruce, byly zvukově opravdu špatné, přestože zpracováním leckdy působily přesvědčivě profesionálně... zato jsem ale hovořil s kolegou Ackermannem (to je zde v Praze docela slavný pan zvukař, pracující především na muzikálech a velkých akcích se symfonickými orchestry), a ten docela pěl oslavné ódy na t.bone CC100, prý je to téměř srovnatelné s DPA 4099 při naprosto nesrovnatelné ceně, čili tohle mohu doporučit k vyzkoušení.
Fantomové napájení vyžaduje symetrické vedení a lze se s ním setkat prakticky pouze u mikrofonních XLR vstupů.
2/ elektretové mikrofony zpravidla vystačí i s polarizačním napětím pouhých 1,5V, ale není to tak, že by ke každému podobnému mikrofonu šlo nějak jednoduše "nabastlit" baterku a hotovo - u vložky je zpravidla jednoduchý preamp, který je rovněž napájen z phantomu a tyto preampy nemusí být u různých mikrofonů kompatibilní... k různým těm miniaturním mikrofonům na husím krčku je tedy zpravidla třeba použít konkrétní modul daného výrobce.
pokud mikrofonní vstup na Vašem kombu nemá vypínač popsaný +48V nebo PHANTOM POWER, tak budete muset nejspíš pořídit ještě externí napaječ; zde snad celkem není co zkazit a lze použít téměř každý bez ohledu na "renomé" výrobce... je to krabička s XLR vstupem a XLR výstupem, která se vřadí mikrofon a vstup na kombu (budete tedy potřebovat ještě nějaký kabel XLR-XLR na propojení mezi napaječ a kombo). Např:
http://www.thomann.de/cz/millenium_pp2b.htm
http://www.thomann.de/cz/art_phantom_ii_pro.htm
http://www.thomann.de/cz/rolls_rb_23.htm
3/ mikrofony JTS bych z výběru já osobně rovnou vyloučil. Je to sice pozoruhodně velký čínský výrobce s neuvěřitelně širokým sortimentem, ale všechny mikrofony, které jsem od nich měl v ruce, byly zvukově opravdu špatné, přestože zpracováním leckdy působily přesvědčivě profesionálně... zato jsem ale hovořil s kolegou Ackermannem (to je zde v Praze docela slavný pan zvukař, pracující především na muzikálech a velkých akcích se symfonickými orchestry), a ten docela pěl oslavné ódy na t.bone CC100, prý je to téměř srovnatelné s DPA 4099 při naprosto nesrovnatelné ceně, čili tohle mohu doporučit k vyzkoušení.
MAD
Re: Ozvučenie akordeonu
Není to vtip s tím CC100? Mám jeden kousek CC75 a je to ukrutně špatný.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Ozvučenie akordeonu
Ďakujem za objasnenie.MADMAX píše:Mnoho štěstí v novém roce! Tak já to vezmu odzadu: 1/přepínač na kombu bohužel není phantomové napájení - jedná se jen o úrovňové a impedanční přizpůsobení vstupu pro daný účel - pasivní snímač zpravidla vyžaduje podstatně vyšší zatěžovací impedanci a větší zisk, naopak aktivní elektronika přímo v nástroji "posílá" do následujícího vstupu podstatně vyšší napětí, které by mohlo vstupní obvody přebudit.
Fantomové napájení vyžaduje symetrické vedení a lze se s ním setkat prakticky pouze u mikrofonních XLR vstupů.
2/ elektretové mikrofony zpravidla vystačí i s polarizačním napětím pouhých 1,5V, ale není to tak, že by ke každému podobnému mikrofonu šlo nějak jednoduše "nabastlit" baterku a hotovo - u vložky je zpravidla jednoduchý preamp, který je rovněž napájen z phantomu a tyto preampy nemusí být u různých mikrofonů kompatibilní... k různým těm miniaturním mikrofonům na husím krčku je tedy zpravidla třeba použít konkrétní modul daného výrobce.
pokud mikrofonní vstup na Vašem kombu nemá vypínač popsaný +48V nebo PHANTOM POWER, tak budete muset nejspíš pořídit ještě externí napaječ; zde snad celkem není co zkazit a lze použít téměř každý bez ohledu na "renomé" výrobce... je to krabička s XLR vstupem a XLR výstupem, která se vřadí mikrofon a vstup na kombu (budete tedy potřebovat ještě nějaký kabel XLR-XLR na propojení mezi napaječ a kombo). Např:
http://www.thomann.de/cz/millenium_pp2b.htm
http://www.thomann.de/cz/art_phantom_ii_pro.htm
http://www.thomann.de/cz/rolls_rb_23.htm
3/ mikrofony JTS bych z výběru já osobně rovnou vyloučil. Je to sice pozoruhodně velký čínský výrobce s neuvěřitelně širokým sortimentem, ale všechny mikrofony, které jsem od nich měl v ruce, byly zvukově opravdu špatné, přestože zpracováním leckdy působily přesvědčivě profesionálně... zato jsem ale hovořil s kolegou Ackermannem (to je zde v Praze docela slavný pan zvukař, pracující především na muzikálech a velkých akcích se symfonickými orchestry), a ten docela pěl oslavné ódy na t.bone CC100, prý je to téměř srovnatelné s DPA 4099 při naprosto nesrovnatelné ceně, čili tohle mohu doporučit k vyzkoušení.
Re: Ozvučenie akordeonu
CC75 nepoznám ale s CC100 mám skúsenosti. DPA to nie je a nikdy nebude ale keď vezmeme v úvahu cenový rozdiel... Zvuk rozhodne nie je prúser odolnosť voči väzbe + - v pohode. Pre nadšenca ktorý od ježíška DPA nemôže čakať je to slušná voľba. Napr. mechanické prevedenie držiakov (mal som v rukách husľový) je podstatne horšie než u DPA Lenže u DPA stojí držiak toľko čo u T-bone micexxxi píše:Není to vtip s tím CC100? Mám jeden kousek CC75 a je to ukrutně špatný.
Re: Ozvučenie akordeonu
Jednou na akci co sem zvučil měl někdo na akordeonu nějaký AKG systém se dvěma mikrofony na jeden přijímač, celkem to šlo. Jeden měl na klapky a druhý na doprovod.
KV2 Audio ES | ALLEN&HEATH GL2400 | Sennheiser | Audix | Beyerdynamic | Rode