Stránka 1 z 2
MIC pro bicí...
Napsal: ned 18. led 2015 19:38:05
od Grazlll
Ahoj všem,
pomalu si začínám střádat na svý vlastní mic a tim pádem pomalu začínám řešit co vlastně... Rád bych se s váma podělil o svojí představu a o některých kusech i vášnivě podiskutoval

Kopák: tam není co řešit, jednoznačně D6
Vrbl: tam je sakra co řešit..SM57, ale používal jsem i M201tg a údajně je slušnej i MD441
TOMs: ATM350, D2, MD441 nebo 421?
FT:MD421?
HH: nějakou malomembránu, nejspíš NT5? Máte někdo vyzkoušeno?
OH: teď jsem používal páskáče SE X1R a nebo se mi hlavou honěj NT5
Možností je samozřejmě celá řada a právě proto mě zajímaj zkušenosti vícero lidí...
Re: MIC pro bicí...
Napsal: ned 18. led 2015 20:49:47
od blaha
Na rytmičák se mi naposledy hodně líbil EV RE320, akorát je trochu větší. Jinak není špatnej AKG D40.
Re: MIC pro bicí...
Napsal: ned 18. led 2015 21:31:05
od MADMAX
virbl: SM57 je na snare klasika, pokud bude zvučit na Tvůj aparát někdo jiný než Ty, tak ji bude na 90% chtít, je to mikrofon, kterým se snad nedá nic zkazit... Beyer M201TG je podle mého názoru takovej hodně ve spodku a málo prezentní, mikrofon je to nepochybně velmi dobrej, ale nevyhoví každému zvukaři a každému virblu. Sennheiser MD441 je SLUŠNEJ??? To je skvělej mikrofon!!! A na snare hraje excelentně, ale... za prvý je to vobrovská kráva, která se nedá dát na klipsnu a musí bejt na stojanu, za druhý každá rána paličkou na něm nechá nesmazatelnou stopu a za třetí - víš kolik stojí??? Asi tolik co 5 kusů SM57... já mám vůbec nejradši AUDIX D1, ten se ale už nevyrábí. Audix i5 se mi moc nelíbí, je naopak spíš víc do basů než SM57.
HH, OVH: NT5 za ty peníze super, vzhledově i zvukem kopie NEUMANNů KM184 (mám vyzkoušeno, stereopár Neumannů vlastním - jenomže stojí 3x tolik než ty Rodečka. Další klasika, se kterou nelze udělat chybu: AKG C451, Shure SM81 nebo nyní nové BETA181...
Tomy: ATM350 - bez výhrad, malý, univerzální i na spoustu jinejch věcí, skvělej majk, na přechody až trochu škoda a chce to mít DOBREJ gate - jako všechny tyhle malý kondíky. AUDIX D2 - moje volba, používám už několik let, na ráfky k nim doporučuju radši klipsny D-Flex spíš než D-Vice (anebo jejich kopii od DAP Audio, která stojí půlku:-)), mně se ještě hodně líbí EV N/D468, kterej je mimochodem skvělej i na virblu a má hodně podobnej zvuk jako Audix D1... k tomu bych doporučil SHURE držáky A56D.
Floor tomy: AUDIX D4, totéž co D2, ale víc do hloubek; mimochodem vyzkoušej do kopáku!!! Sennheiser MD421 jsou skvělý, ale musíš mít bubny, který fakt hrajou, zvuk je velmi věrnej a neutrální, takže narozdíl od třeba AUDIXů nic neodpustí a nepřidá těm bicím na barvě ani mrť. No a bohužel jsou to zase: velký mikrofony, který jsou háklivý na ránu paličkou a jsou na tuhle aplikaci myslím zbytečně drahý... i kdybys je sehnal použitý levně jako já, tak samotná výměna vložky je dražší než celej novej AUDIX. Proto si je teď už šetřím na basu a na dechy.
Re: MIC pro bicí...
Napsal: ned 18. led 2015 22:04:06
od Pavel Sedlák
K Martinově komentáři se hodí asi jenom Amen

Nicméně jednou jsem musel na virbl (shora i sdola) použít OM2 a hrálo to skvěle, takže je tak občas používám.
A navíc, vzhledem k ceně, nevadí, že do nich bubeníci občas ťuknou...
Jo a jaký styl hraješ ?
Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 6:26:50
od Grazlll
Jsem trubka..zapoměl jsem dodat, že to řešim pro studiový nahrávání

Cen těch MDček jsem si vědomej, ale zase na druhou stranu..když chci dobrej zvuk tak holt musim platit

Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 8:11:17
od blaha
V tom případě doporučuju půjčit si od Šáfy ten EV RE320, hodně se mi ten mikrofon na nahrávání líbí, hlavně na virblu.
Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 8:35:31
od KamilV
Já bych situaci u kopáku tak neuzavíral - proč tam není co řešit? Tam je naopak docela dost prostoru k řešení. A pokud to máš na svoje bicí (převážně), tak nejlíp půjčit, vyzkoušet a nechat si to, co bude na tvůj kopák sedět nejlíp. Nejen D6, ale třeba i BETA nebo D112ka.
Snare osazuju buď SM57 nebo i5 - podle preferencí bubeníka. SM57 má větší "škrkanec" ve vyšších středech, i5 ho zas nemá - a často je to právě ten rozdíl, který rozhodne. Mimochodem i5 se moc hezky upotřebí i u kytarovýho aparátu.
Na tomy a floor dávám D2+D4, v klipsnách od K&M.
Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 10:21:11
od Grazlll
No, protože ta D6 mi dá přesně takovej kopák jaký chci

Leda, že by byl MIC stejně dobrý, ale levnější

Pro virbl mam osobně raději když jsou vyšší středy nižší (bohužel je to o tom co chce bubeník

)
TOMs: D2 versus ATM350...S těma ATM mam zkušenost, s D2 nee - je fakt, že ty ATM brali strááášně moc i plechy (a to jsem si dal celkem práci s umístěním) a byla docela sranda z toho ty plechy pak dostat..

FT: to MD má parádní zvuk, ale je fakt, že 11k není málo...

Dá mi podobný výsledek i ta D4..?
Zkoušel bych MIC až bych brečel, ale kde to všechno půjčit...

Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 10:54:11
od MADMAX
Tak studio je trošku jiná situace... mimochodem, i tady bych asi zkusil brát kopák "na dva" a k té D6 strčit dovnitř bubnu Shure Beta 91; zvlášť ta nová verze (bez externího preampu, přímo s XLR), která má na sobě zespoda EQ switch, je fakt SKVĚLÁ. A pokud z těchhle dvou zdrojů neumíchách vynikající zvuk, tak je asi špatně něco jinde, např. s bubnem.
pokud máš rád "tlustší", spodkovější snare, tak se Ti ten beyer201 nebo AUDIX i5 budou líbit. Ale myslím, že to není úplně univerzální.
AUDIXy D2 a D4 jsou úmyslně frekvenčně "hrbatější" než třeba MD421 - bicí znějí mlaskavěji a mají větší tah na basech. Je to takový "přikrášlený", na live to šetří práci... Ale nemusí se to líbit vždycky...
A do studia bych si asi pořídil nějaké lepší "tužky" než jsou NT5 - aspoň ty SM81; využiješ je i na spoustu dalších věcí, jde jima sejmout většinu akustických strunných nástrojů, klavír... Na overhead jsou ve studiu myslím lepší velkomembránové kondíky, OVH jsou často pro ten náběr mnohem zásadnější než na "live". Anebo ty páskáče, co jsi o nich psal, sE X1R, to věřím, že funguje. Ještě jsem zkoušel AKG C214 a Audio-Techniky AE3000...
Mimochodem, odkud jseš - ohledně toho půjčování...
Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 11:07:40
od Grazlll
Fakt je, že velkomembrána vezme lépe i věci kolem - což je fajn když je dobrá akustika a když se nahrává odděleně...

Ale na nahrávku naživo tipuju, že "tužky" jsou lepší....

Když jsem teď koukal na ceny těch "350tek" tak rád vyzkoušim D2

A ten FT s D4 taky protože to cos psal je přesně ta věc, která mi tam malinko chyběla - mlasknutí

(ikdyž by to z toho asi taky šlo dostat - mam radši když to z toho nemusim tahat, ale dkyž už to tam je

)
i5 versus SM57 porovnám - sám jsem na to zvědavej

A k tomu to co psal Bláha, tu EV RE320.
Ke snímání BD dvěma MIC jsem se nikdy nedostal - možná, že to časem taky zkusim, ale prioritu to nemá
Rád bych se vyvaroval totiž jen AUDIXum, aby to bylo takový trochu různorodý

Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 13:13:47
od Grazlll
Teď koukám na tu 320 EV a to je teda pořádnej macek...to zrovna u virblu může být trochu problém, ne?

Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 13:24:38
od blaha
Je to pěknej kus mikrofonu, pochopitelně musí na stojan.
Mě se povedlo ho docela dobře schovat mezi Hitku a T1, takže nepřekážel.
Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 13:27:47
od Grazlll
Jen ještě takovej dotaz...
Neměl by jste někdo možnost zaslat pro porovnání zvukové ukázky SM57, i5 a té 350ky...?

Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 13:39:13
od vitek_cz
Pokud to myslis s nahravanim vazne, tak 2 mikro na kopak a virbl je bezna vec a bez toho bych netocil..
Re: MIC pro bicí...
Napsal: pon 19. led 2015 17:10:36
od Grazlll
Dva MIC na virbl jsou samozřejmost

Ale přiznám se, že dva na kopák jsem opravdu ještě nezkoušel a asi co člověk to názor, protože znám hodně lidí co to myslí vážně a maj stejně jeden

Ale jako rád to vyzkoušim, to zase ne že ne
