Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
-
- Reklama
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Ďábla hledej v citlovosti a frekvenční křivce reprobeden.
Zvukař bez www stránek
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Přímé srovnání jak? Do obou jsi pustil stejnou nahrávku nebo je to myšleno tak, že kytara přeřve hudební celek z PA bedny? Porovnej taky kvalitu zvuku z obou druhů beden. Můj náhled na věc je asi takový. Kytarový repro nemusí být s rovným frekvenčním průběhem, ale může být docela hrbatý (zvukově vhodný pro elektrickou kytaru) a díky tomu jeho účinnost leze v určitých frekvencích výše nad 100dB/W, oproti tomu měniče pro běžné PA bedny se konstruují s co nejvyrovnanějším průběhem kde je daň nižší účinnost, někde okolo 98dB/W ale i nižší. Rozdíl v účinnosti repro se potom docela těžko dohání výkonem zesilovače. Např tlakový repro pro obecní rozhlas který jede na 25 W také běžná PA bedna nesmázne. Je tam účinnost přes 110 dB/W. Kvalita zvuku ale mizerná. Ale jak jsi psal, je to off topic a v tomto vlákně bych to asi nerozebíral
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Děkuju za Tvůj názor a právě jsem nechtěl zakládat další idiotský vlákno.. ale určitě cos napsal je pravda...
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Příklady jak to hraje když je všechno pěkně nastavený jsem si užil taky. Stejně tak příklady toho jak to hraje když ti kdo produkují zvuky nabírané mikrofony, produkují solidně hlasité zvuky. Kapelám, jejichž zpěvák/zpěváci se nebojí opřít do hlasu, jejichž nástroje a hudebnící hrají sebevědomě a patřičně se do toho opřou, se nebojím dát jakýkoli mikrofon a bude to co se týče zpětné vazby v pohodě. Bohužel příliš často zvučívám takové akce, kde se jede na hranici zpětné vazby, aby vůbec bylo něco slyšet, protože zpěváci se děsí toho, že právě jejich hlas bude slyšet, muzikanti podobně a právě tam mívám s kondíkama problémy daleko větší, než s dynamikama. Může to být i tím, jak psal Kuchteleski, že mikrofon nevazbí na frekvencích, na kterých je hluchý, takže o starost míň , ale nějak se mi to nezdá že by to bylo jenom tím. Samořejmě porovnávám mikrofony cenově srovnatelné. Když budu porovnávat dynamiku za pět tisíc a kondík za dvacet, třeba se dostanu na jiné výsledky. I když jeden z mých oblíbených kondíků, Audix VX5, se mi chová dost kultivovaně.
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalitní zpěvové mikrofony na live?
Já se kdysi v minulosti také bál kondenzátorový mikrofonů. Bylo to v malém klubu, se starým mixpultem, bez ekvalizérů.
Po výměně pultu za digitál, kdy se konečně dala udělat základní ekvalizace na prostor pro PA i pro monitorové cesty, najednou pohoda. Jen si dávám bacha na směrové charakteristiky, abych nedal mikrofon ledvinu blízko PA ( z boku) a naopak monitor přímo za super/hyper kardioidu.
Je potřeba si uvědomit, že náchylnost/odolnost ke zpětné vazbě NENÍ vlastnost mikrofonu, ale celého řetězce. Hrbek na charce mikrofonu nebo monitoru trošku předurčí, kde to asi jako první pískne, ale rozhouká se i super rovný mikrofon se super rovným monitorem, když se překročí mez stability.
Vzdálenost samotné membrány od grilu je podle mě velké a opomíjené téma.
Hraje roli v případě, že zpěvák zpívá zblízka, nejlépe nalepený pusou na gril. Pokud stojí metr od mikráku, je to fuk. Ale pokud se nalepí, je rozdíl mezi 1cm a 2 cm. Pokud uvažujeme zdroj přeslechu (bicí) 2 metry za zpěvákem, máme poměry vzdálenosti 1:200 nebo 1:100 a to je sakra poznat, kolik bordelu nám prolézá do mikrofonu. Z toho pak vznikají fámy, že ten a ten mikrofon je moc "široký" a bere celé pódium. Není široký, jen má utopenou vložku a tak ve srovnání s jiným má menší odstup přeslechu od užitečného signálu.
Po výměně pultu za digitál, kdy se konečně dala udělat základní ekvalizace na prostor pro PA i pro monitorové cesty, najednou pohoda. Jen si dávám bacha na směrové charakteristiky, abych nedal mikrofon ledvinu blízko PA ( z boku) a naopak monitor přímo za super/hyper kardioidu.
Je potřeba si uvědomit, že náchylnost/odolnost ke zpětné vazbě NENÍ vlastnost mikrofonu, ale celého řetězce. Hrbek na charce mikrofonu nebo monitoru trošku předurčí, kde to asi jako první pískne, ale rozhouká se i super rovný mikrofon se super rovným monitorem, když se překročí mez stability.
Vzdálenost samotné membrány od grilu je podle mě velké a opomíjené téma.
Hraje roli v případě, že zpěvák zpívá zblízka, nejlépe nalepený pusou na gril. Pokud stojí metr od mikráku, je to fuk. Ale pokud se nalepí, je rozdíl mezi 1cm a 2 cm. Pokud uvažujeme zdroj přeslechu (bicí) 2 metry za zpěvákem, máme poměry vzdálenosti 1:200 nebo 1:100 a to je sakra poznat, kolik bordelu nám prolézá do mikrofonu. Z toho pak vznikají fámy, že ten a ten mikrofon je moc "široký" a bere celé pódium. Není široký, jen má utopenou vložku a tak ve srovnání s jiným má menší odstup přeslechu od užitečného signálu.
Dělám, co mě baví.