Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
-
- Reklama
Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Ahoj vsem, rad bych vas poprosil o radu nazor. Mam pro ozvuceni bicich sadu kondenzatorovych klipsovych mikrofonu, na kopak placku. Zvucim klidnejsi telesa folk folk rock. Se zvukem bicich jsem celkem spokojen. Nyni jsem zacal zvucit tvrdsi muziku a zde se bici hure prosazuji v celku vedle kytar a basy a mam vetsi problem se zpetnou vazbou. Myslite ze to vyresi prechod na sadu dynamickych mikrofonu?
Dekuji vsem.
Dekuji vsem.
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Dobrý odpoledne
Ono slušně ozvučit bicí ve tvrdých stylech vyžaduje poměrně vysoké nároky na výkonovou kvalitu celého PA.
Zajisté záleží na kvalitních mikrofonech ( nepíšeš značku a typ ) ale důležitá je hlavně dynamická rezerva
aparátu .
Pokud jedu na metalovou akci , tak i pro 200 lidí v publiku beru vše co mám , abych nebyl za zoufalce.
Nevím s čím jezdíš , ale nečekej , že z nějaké sady 2x 15 sub , 2 x 12 - 1.4 sat ti poleze kopák , kterej ti zastaví hodinky.
Ono slušně ozvučit bicí ve tvrdých stylech vyžaduje poměrně vysoké nároky na výkonovou kvalitu celého PA.
Zajisté záleží na kvalitních mikrofonech ( nepíšeš značku a typ ) ale důležitá je hlavně dynamická rezerva
aparátu .
Pokud jedu na metalovou akci , tak i pro 200 lidí v publiku beru vše co mám , abych nebyl za zoufalce.
Nevím s čím jezdíš , ale nečekej , že z nějaké sady 2x 15 sub , 2 x 12 - 1.4 sat ti poleze kopák , kterej ti zastaví hodinky.
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Mam zakladni sadu mikrofonu superlux klipsy, zatim to neni metal a asi nebude ale hodne energickej rock. Nejde ani o kopak ten v ramci moznosti prolezl ale spis o celek, ztratila se čitelnost a celkove se neprosadili. Mam 2x EW ETX 115P a 2 x EW EKX 118SP. Samozrejme vykonove to neni nic extra ale delam male akce.
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Su sice RCFkař, ale ty Tvoje EW nejsou zrovna žádní chcípáci a určitě slouží dobře....
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Slouzi a hraji skvele. Mimochodem RCFka pouzivam jako odposlechy a maximalni spokojenost. A na male akce misto EW dam art 315 a taky super
-
- Uživatel
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 03. črc 2010 18:54:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Já ty klipsnové Superluxy používám také a bez sebemenšího problému. Akorát je potřeba gatovat a vychytat správné nastavení ekvalizeru, HPF a horní ořez. Ale problém s nimi opravdu nemám ani v nejmenším. Důležitá je i výška nad blánou a hlavně jak zní bicí, v tom je 90% úspěchu.
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Na to jsem pri prvnim pouziti taky prisel ze je treba je zagateovat, a zvuk byl prijemny. V tech jemnejsich stylech je to ok. Ale jak jsem zacal delat tu rockovou kapelu tak se v tom celku proste ztraci. A to je kapela jen basa bici kytara.
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Problem s vazbou na mikrofonech od bicich? To je divny... to musi bejt nekde neco spatne resp neumirnene. Pokud ma bubenik drumfill a chce toho tam neumerne moc tak bych to pochopil, ale pri standardnim osetreni by to nemelo delat problem ani u kondenzatorovych mikrofonu.
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Ta vazba byla zpusobema spise podiem, nevhodny maly prostor, vyhuleny kytarivy a basivy aparat atd. Vic nez zpetna vazba me trapi to ostatni. Proste se ty bici zacali ztracet v celku a zanikat. Mozna to je i rukama, mozna pouzityma mimrofonoma, mozna i tim podiem a prehulenymi aparaty. Nevim….. prave me zajimaly zkusenosti ostatnich nez zacnu treba kupovat jinou sadu.
Diky za vase zkusenosti a rady
Diky za vase zkusenosti a rady
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Tak pokud mikrofony k bicím chytají basová a kytarová komba, tak to nejspíš chce začít ty mikrofony "gejtovat" a možná i kompresorem si dopomoct, aby i slabší úder prolezl a naopak silný nevystřelil membrány z beden. Nejvíc samozřejmě pomůže zkrotit komba, dát je na stoličku nebo kolébku, aby krály muzikantům do uší a né do kolen, tím pádem je zeslabit. Postavit tak aby nehrály bubeníkovi do mikorofonů.... Je toho hodně co se dá udělat pro lepší výsledek, ale nemyslím si, že nákup mikrofonů by byl první na pořadu. Jo a někteří zvukaři do kopáku k placce přidávají ještě mikrofon namířený na blánu přiblíčně v místě kam se na ni z druhé strany tluče a pak výsledný zvuk míchají z těchto dvou. Jeden dělá ostrost a druhý hutnost, zjednodušeně řečeno. Taky se občas používá kompresor na basu a dává se mu side-chain právě z kopákového mikrofonu, ale to je už jednak možná trochu moc berlička pro první pokusy o optimalizaci a jednak u malých sálů to dost smázne vyhulený basový aparát, kdy ani není poznat že basa neleze z PA. Takže nejspíš opět.... Uklidit si zvuk na pódiu. Možná včetně samostatných ekvalizérů na odposlechové cesty, ať tam muzikantům leze jen to co potřebují slyšet.
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Ahoj, diky za nazor a rady. Vsechny mikrofony u bubnu jsou budy zagateovane. Kompresor nebyl treba. Bez gate mam jen OH. Zkusim si jeste pohrat s nastavenim gateu, pripadnou ekvalizaci atd. Asi neumim dobre vysvetlit ten problem. Ma uvaha se ubirala tim smerem, ze kondenzatorove mikrofony jsou pro tvrdou rockovou hru razantniho bubenika moc citlive a dynamicka sada by tedy byla vhodnejsi. Protoze na folk folkrock, a dalsi klidnejsi styly byl zvuk hezky.
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Dobrý večer
Děláme teď samý fesťáky , tak se na pódiu střídají každou hodinu jiný bicí .
Takže ohromný rozdíly ve zvuku jednotlivých bubnů . Používám sadu AKG D40 a na kopák Shure Beta 91 .
Potom nějaký Thomaňácký sady DC pro zběsilce , kteří mají jedinou životní touhu ( trefit mikrofon ).
Pokud je buben zvukově OK a dobře naladěn , snažím se jakýmkoli zásahům pomocí gejtů vyhnout.
Tuto možnost si nechávám až jako poslední záchranu . Kompresor na bicí nepoužívám vůbec .
Over Heady , snare a hihatku negejtuji nikdy .
Jsem toho názoru , že hledáš chybu tam kde není . Vem tu svou sadu mikrofonů a strč ji nějakýmu zvukaři na větší akci .
Tak nejlíp poznáš , co je špatně .
No a ještě to nejdůležitější ... jak píše ,, mkarr ,, ÚKLID PÓDIA od nesmyslných : Dej mi basu do všech odposlechů .
My to takhle máme rádi .
Hodně štěstí .
Děláme teď samý fesťáky , tak se na pódiu střídají každou hodinu jiný bicí .
Takže ohromný rozdíly ve zvuku jednotlivých bubnů . Používám sadu AKG D40 a na kopák Shure Beta 91 .
Potom nějaký Thomaňácký sady DC pro zběsilce , kteří mají jedinou životní touhu ( trefit mikrofon ).
Pokud je buben zvukově OK a dobře naladěn , snažím se jakýmkoli zásahům pomocí gejtů vyhnout.
Tuto možnost si nechávám až jako poslední záchranu . Kompresor na bicí nepoužívám vůbec .
Over Heady , snare a hihatku negejtuji nikdy .
Jsem toho názoru , že hledáš chybu tam kde není . Vem tu svou sadu mikrofonů a strč ji nějakýmu zvukaři na větší akci .
Tak nejlíp poznáš , co je špatně .
No a ještě to nejdůležitější ... jak píše ,, mkarr ,, ÚKLID PÓDIA od nesmyslných : Dej mi basu do všech odposlechů .
My to takhle máme rádi .
Hodně štěstí .
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Moje zkušenost, ... nedělám festivaly, běžně hraji vesnické tancovačky. Rozdíl je v aparaturách. Zatím co já mám výkon na tyhle akce poměrně velký, cca 16kW v basech bez kardia, festivalové ozvučení bývá o dost silnější ale většinou v kardiu. Pódia jsou malé zděné kobky a stává se mi, že se bez gate rozhoukává velký buben nebo kotel. Over heady, snare a hi-hat negejtuji též nikdy. Bez gate na tomech, kotli a velkém bubnu je doba doznívání díky vazbě s PA tak velká, že to bez toho prakticky nejde. Kompresi mám jen na kopák a to proto, aby byly údery postejné, když bubeník šlápne pokaždé trochu jinak. Používám sadu od Beyerdynamic s kondíkama pro tomy a snare D57c a D58c, kopák TG D70 , overheady a hihat někdy TG I53, někdy AKG P170. Nikdy jsem s kondíkama u bicích neměl problém, zkusil jsem jej i do šlapáku a divte se, ono to také hrálo docela dobře.
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Dělat tancovačku s 16 KW v basech - to je chceš pozabíjet nebo jsou to necitlivý autorepráky- mě stačí na cca 250 lidí cca 5KW RCF jako nic..jen tak pro pobavení za komančů - králikárny, šneky, reverzky atd, v basech zabíjelo v analogu 2 x 1kw!!! Ale k tématu.. jak psali znalí:...uklidit bordel na place - ztlumovat a ztlumovat- v Rane vyrobili jeden EQ, který nemohl přidávat, jen se mohlo ztlumovat nepotřebné frekvence.....-6,-12db tudy vede cesta...
Re: Mikrofony na bicí (kond. vs. dynamika)?
Konkrétně 4x JBL STX828 krmené GISEN DSP4.21 Pro 600 lidí venku to jede naplno, v reverzech za komančů chrápali po půlnoci opilci a dodnes slyší, ... o tom žádná. K tomu STXu ve výkonu hlavu nepřiblížíš ani se špunty v uších, pud sebezáchovy je silnější =o).