Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
-
- Reklama
Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Vážení,
mám mix Soundcraft Ui24R a přemýšlím o koupi mikrofonů: Jak moc, prosím, brát vážně výstupní impedanci? Je rozdíl mezi 100 / 150 / 300 / 600 Ohmu vůbec nějak zaznamenatelný? Případně, do čeho jít v případě kondenzátorových / dynamických handek a co je v případě horší volby pak třeba udělat při zvučení?
Kontext: Zpěv v církevní místnosti, občasné worshipy v kulturních sálech.
Děkuji za malý vhled do problematiky
mám mix Soundcraft Ui24R a přemýšlím o koupi mikrofonů: Jak moc, prosím, brát vážně výstupní impedanci? Je rozdíl mezi 100 / 150 / 300 / 600 Ohmu vůbec nějak zaznamenatelný? Případně, do čeho jít v případě kondenzátorových / dynamických handek a co je v případě horší volby pak třeba udělat při zvučení?
Kontext: Zpěv v církevní místnosti, občasné worshipy v kulturních sálech.
Děkuji za malý vhled do problematiky
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
U dynamik se impedance cívek kmitaček opravdu pohybují někde mezi tebou uvedenými hodnotami. Ale nikdy mě nezajímalo jaká skutečně je a nevím zda impedance v tomto rozsahu daném výrobcem má nějaký zásadní vliv na ostatní vlastnosti mikrofonu. Občas jsem měřením porovnával "stejné" typy zda mezi nimi nejsou fake kusy. Vstupy preampů mají o řád až o dva větší vstupní odpor. Kondy, to je úplně jiná kapitola.
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Čím menší výstupní impedance, tím méně se uplatňují negativní vlivy vedení (kvalita kabelu). V praxi je úplně fuk, jestli má mikrofon 100 nebo 1000 ohm, vstupní impedance předzesilovačů je většinou 10kOhm nesymetricky nebo 20kOhm symetricky, což je řádově vyšší a kmitačku mikrofonu to moc neovlivní. Uchem by rozdíl poznal 1 člověk z tisíce a je daleko víc zhoršujících faktorů (mumlající řečník, zpěvák nedoříkávající poslední souhlásky a nebo akustika prostoru...). Za mne je to zabývání se nesmysly.
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Zatěžovací impedance má být 5x větší než vnitřní impedance zdroje. Tedy mikrofonní vstupy mají 1-2,5 kOhm. U studiových preampů může být impedance v uvedeném rozsahu proměnná. V dobrých mikrofonech je převodní tráfko, které funguje tak že výstup vložky je ideálně zatížen primárem tráfka a eventuálně různé impedance mikrofonního vstupu zatěžují až sekundár tráfka.
Linkové vstupy mají 10/20 kOhm
Linkové vstupy mají 10/20 kOhm
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Ne tak úplně. Přes trafo se přenáší i odpor, koeficientem je druhá mocnina převodu trafa.... eventuálně různé impedance mikrofonního vstupu zatěžují až sekundár tráfka.
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
šak i prastarý mluvítko AMD210 (kardio, 2000Ω) měl prstencový přepínač M-S (musik - sprechen)
a vestavěný tráfko chárky, podle mýho názoru slušný výrobek nižší cenové třídy - ve své době...
a vestavěný tráfko chárky, podle mýho názoru slušný výrobek nižší cenové třídy - ve své době...
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Pokud půjdem tak daleko, tak přes tráfko se přenáší nejen reaktance, ale celá komplexní složka.
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Výstupní impedance se opravdu pohybuje mezi těmito hodnotami a může a nemusí mít zásadní vliv na zvuk. Předzesilovač by měl mít cca 10x vyššší hodnotu, ale také nikoli (špičkové NEVE i jejich klony mají vstupní trafa přepínatelná mezi 300 a 1200Ohm) . U kondenzátorových mikrofonů to většinou na zvuku má menší vliv (i když velké diskuze se vedou u špičkovývh Neumannů, které měli 50 a 200Ohm výstup - dynamický rozsah) než u dynamických a obzvláště u jejich soukmenovců - páskových mikrofonů. Tam bývá skoro pravidlem čím vyšší vstupní zátěž, tím lépe. Preampy, jako nejvyšší modrá řada u Focusrite má 4 vstupní impedance a není vyjímkou třeba až 5MOhm u některých speciálních preampů. Imedance a konstrukce či vůbec přítomnost trafa bývá zásadní. Např tolik nadužívaný SM57 má poměrně hodně příznivců s verzí beztransformátorovou. A dalo by se pokračovat hooodně dlouho. Je na to hodně názorů a spoustu zkušeností, jediné co není pravda, že je to jedno
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Na kartě Focusrite máme mic inp imp 3k, to jest pro levné mikrofony 5x 600R, to sedí a Hi Z inp je 1M, pro vystupni imp 50-100K, to je také v pořádku.
- pavlii
- Uživatel
- Příspěvky: 413
- Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
- Bydliště: Hostivice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Ale Hi-Z není pro mikrofon - to jen tak na okraj (když tu zazněla tahle konkretizace vstupu).
P.
P.
-
- Nováček fóra
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 14. čer 2024 13:01:35
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Ahoj, jsme mladá kapela hrající metal a potřebuji vybrat dobrý mikrofon. Jsem kytarista, ale také zpívám back vokály. Co byste mi mohli v tomto ohledu poradit? Díky za všechny rady! Slyšel jsem, že dynamické mikrofony, jako je Shure SM58, jsou skvělé pro živé vystoupení a mohou dobře zvládat vysokou hlasitost. Také by mě zajímaly možnosti studiových mikrofonů pro nahrávání.Co na to říkáte? Jakým kritériím je lepší věnovat pozornost.
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Na metal si pořiď Electrovoice ND96. Ušetříš tím zvukaři mnoho práce se zpětnou vazbou. Samozřejmě je potřeba se naučit zpívat nalepenej na ten mikrofon.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Když jsme u ND96, taky vám moc nedrží konektor v těle mikrofonu?
A&H GLD-80, A&H CQ20B, Soundcraft Ui16, RCF HD32, Dynacord TS 400, SPL A394
-
- Nováček fóra
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 14. čer 2024 13:01:35
Re: Výstupní impedance mikrofonů: 100 / 150 / 300 / 600
Ty, začínali jsme s bazarovou Unitra tonsil MDO 23 (vokály, kytary) licence MB elektronik
dovoz ČR ale což, doba trochu pokročila nicméně...
dovoz ČR ale což, doba trochu pokročila nicméně...