Zpěv a housle
-
- Reklama
Zpěv a housle
Mám takový prekérní dotaz. Hraju v malém uskupení, kde zpívám a hraju na housle, kytaru a cajon. Celkem běžně se stává, že střídám vše zmíněné během jedné písničky. Největší problém je kombinace zpěv a housle. Našla jsem několik alternativ, ale nejvíc sexy by mi přišlo, pokud by se například náhlavním mikrákem šlo nazvučit i na ty housle. Potřebuju se trochu při hraní hýbat a když třeba bubnuju a hraju u toho na cajon, byl by náhlavní mikrofon fajn řešení. S dalšími možnostmi ohledně houslí jsem odkázaná na bezdrát, protože je potřebuji v průběhu "zahazovat" a kabely jsou velmi omezující a současně netrvanlivé. Tak co, chlapi, najdete pro mě řešení, nebo mi stejně doporučíte nějaký "t-bone"?
Díky.
Díky.
Re: Zpěv a housle
Na housle lze použít nalepovací mikrofon. Bezdrát je záležitost samostatná a fyzicky se připojíš drátem od mikrofonu (náhlavního nebo nalepovacího) na drát nebo do krabičky/vysílače a pak to jde vzduchem. U těch houslí pak tu krabičku musíš někde zespodu přilepit na housle pokud je chceš "odhazovat". Náhlavní mikrofon na zpěv a housle dohromady - tady jde o to jak hlasitě zpíváš čeho tam bude víc. Ten mikrofon si musíš dát na druhou stranu hlavy než housle a tím bude brát hodně i ty housle. To jedině nejlépe někoho v okolí kdo má a vyzkoušet. Myslím že když napíšeš lokalitu tak by se někdo ochotný našel.
- CharlesBass
- Uživatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Zpěv a housle
"Najdete pro mě řešení?"
Nevím, esli zrovna s t-bonem... jen by mě zajímalo.. ty používáš looper? Nějak si tu produkci bez něj nedokážu představit... to jako sedíš na cajonu máš na kolenách kytaru a "někam zahazuješ housle"? ... neboj nemám na člověka, co hraje na šest nástrojů naráz a má eště v zadku koště a zametá při tom podium, zas tak povýšený pohled, nicméně takovéhle multi tasking činosti mají svá technická omezení (či spíš praktická - to co je jinak rozestavěné okolo 3-4 lidí je navěšené okolo jednoho ). Na internetu toho je na inspiraci kopa, co se týče interpretů, ale většinou, to, co zní dobře je natáčený celej (tej)den - to je třeba si uvědomit.
Nějak na mě nezní, velká zkušenost, takový poznámky o netrvanlivosti kabelů a já nevim no. Kvalitní náhlavní mikrofon by samozřejmě mnoho vyřešil - typ a kvalita závisí od rozpočtu. Ten nevíme. Samozřejmě, že by bral (a bude brát) i housle, já osobně se vždycky "pral" s přeslechy mezi houslemi a zpěvovým mikrofonem - tedy standartním na stojanu. Opravdu záleží jak je dál využíván signál.. jak píše kolega, i snímač nalepovací je fajn. Ale pokud by housle bylo potřeba prohnat nějakou mašinkou, tak náhlavní mikrofon je out. Další věc je rozdílná barva nástroje, rozdílná kadence .. a z toho vyplývající potřebné rozdílné nastavení, nebo velký kompromis
P.S.: na zahazování houslí doporučuji K&M 15580
Nevím, esli zrovna s t-bonem... jen by mě zajímalo.. ty používáš looper? Nějak si tu produkci bez něj nedokážu představit... to jako sedíš na cajonu máš na kolenách kytaru a "někam zahazuješ housle"? ... neboj nemám na člověka, co hraje na šest nástrojů naráz a má eště v zadku koště a zametá při tom podium, zas tak povýšený pohled, nicméně takovéhle multi tasking činosti mají svá technická omezení (či spíš praktická - to co je jinak rozestavěné okolo 3-4 lidí je navěšené okolo jednoho ). Na internetu toho je na inspiraci kopa, co se týče interpretů, ale většinou, to, co zní dobře je natáčený celej (tej)den - to je třeba si uvědomit.
Nějak na mě nezní, velká zkušenost, takový poznámky o netrvanlivosti kabelů a já nevim no. Kvalitní náhlavní mikrofon by samozřejmě mnoho vyřešil - typ a kvalita závisí od rozpočtu. Ten nevíme. Samozřejmě, že by bral (a bude brát) i housle, já osobně se vždycky "pral" s přeslechy mezi houslemi a zpěvovým mikrofonem - tedy standartním na stojanu. Opravdu záleží jak je dál využíván signál.. jak píše kolega, i snímač nalepovací je fajn. Ale pokud by housle bylo potřeba prohnat nějakou mašinkou, tak náhlavní mikrofon je out. Další věc je rozdílná barva nástroje, rozdílná kadence .. a z toho vyplývající potřebné rozdílné nastavení, nebo velký kompromis
P.S.: na zahazování houslí doporučuji K&M 15580
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
Re: Zpěv a housle
Bezdrát na housle bude kapku hůř řešitelný a v kombinaci s headsetem bude asi i dělat nežádoucí efekty, když bude každý z těch mikrofonů jinak daleko od těch houslí. Samotný headset, pokud bude mít mikrofon s kulovou charakteristikou, by mohl housle docela dobře snímat, pokud si pohrajete s jeho polohou vůči ústům aby byly ty hlasitosti houslí a zpěvu pokud možno vyrovnané.
Stejně to asi bude chtít kompresor, který doladí to, co se nepovede tou polohou. Další možností je pedál se dvojím zesílením a přepínat si, že teď hraju na housle, cvak, a teď zpívám a mám nastavené jiné zesílení na zpěv a na housle. Hádám že úplně zároveň to neprovozujete.
Kombinaci zpěvu a houslí jednoho člověka, jsem vždycky řešil nějakým kondenzátorovým mikrofonem nad tím muzikantem a fungovalo to, ale samozřejmě se to o něco hůř nastavuje a hlídá, než ten headset.
Jinak ten K&M 15580 je výborný. Co ho žena má, tak vozí sebou notový stojan i když nebere noty.
Stejně to asi bude chtít kompresor, který doladí to, co se nepovede tou polohou. Další možností je pedál se dvojím zesílením a přepínat si, že teď hraju na housle, cvak, a teď zpívám a mám nastavené jiné zesílení na zpěv a na housle. Hádám že úplně zároveň to neprovozujete.
Kombinaci zpěvu a houslí jednoho člověka, jsem vždycky řešil nějakým kondenzátorovým mikrofonem nad tím muzikantem a fungovalo to, ale samozřejmě se to o něco hůř nastavuje a hlídá, než ten headset.
Jinak ten K&M 15580 je výborný. Co ho žena má, tak vozí sebou notový stojan i když nebere noty.