Re: DI-box... na čo to vlastne je?
Napsal: stř 27. srp 2014 20:54:31
http://imusicdata.cz/radial-prod2-pasiv ... oC3vHw_wcB
Je to nesmyslně drahé na to, že jde pouze o dvě noname trafa ve značkové krabici. Elektricky je to o celou kategorii níž než ty "plastové megatony", ovšem osazené velmi dobrými Jenseny. Cena Radialu se srovnatelnými Jenseny je zde:
http://eshop.prodance.cz/radial-twin-iso/d-96328/
Vzhledem k tomu, že stále není jasné, jestli to půjde v mixu do dvou mikrofonních (musí být dva a současně ovládané) anebo do stereovstupu (linková úroveň), nelze solidně radit model diboxu (anebo oddělovacích traf, pokud nebudeme nic, co se nedává do mikrofonního vstupu, pokládat apriori za dibox). Jde o naprosto základní věc, tedy PŘEVOD TRAFA. To má vliv na všechno, počínaje jeho cenou. A to ani nepřipomínám, že dost mixů má i mikrofonní (tedy na XLR konektorech) vstupy řešené tak, že slouží současně jako linkové a že signál je obvykle nejlépe dopravovat na maximální úrovni a ne ho nejdřív vyrobit velký, pak ho uměle zeslabit na desetinu, pak ho transportovat na dálku a pak ho zase ještě mnohem víc zesilovat. Je to spolehlivý recept na více zkreslení a šumu a rušení. Nicméně praktikujícím zvukařům to divné nepřijde, protože třeba u telegrafu nikdy nedělali :-)
H.M.
Je to nesmyslně drahé na to, že jde pouze o dvě noname trafa ve značkové krabici. Elektricky je to o celou kategorii níž než ty "plastové megatony", ovšem osazené velmi dobrými Jenseny. Cena Radialu se srovnatelnými Jenseny je zde:
http://eshop.prodance.cz/radial-twin-iso/d-96328/
Vzhledem k tomu, že stále není jasné, jestli to půjde v mixu do dvou mikrofonních (musí být dva a současně ovládané) anebo do stereovstupu (linková úroveň), nelze solidně radit model diboxu (anebo oddělovacích traf, pokud nebudeme nic, co se nedává do mikrofonního vstupu, pokládat apriori za dibox). Jde o naprosto základní věc, tedy PŘEVOD TRAFA. To má vliv na všechno, počínaje jeho cenou. A to ani nepřipomínám, že dost mixů má i mikrofonní (tedy na XLR konektorech) vstupy řešené tak, že slouží současně jako linkové a že signál je obvykle nejlépe dopravovat na maximální úrovni a ne ho nejdřív vyrobit velký, pak ho uměle zeslabit na desetinu, pak ho transportovat na dálku a pak ho zase ještě mnohem víc zesilovat. Je to spolehlivý recept na více zkreslení a šumu a rušení. Nicméně praktikujícím zvukařům to divné nepřijde, protože třeba u telegrafu nikdy nedělali :-)
H.M.