Lze se zbavit brumu pomocí di-boxu?

  • Reklama
  • DEMO 15
gameer
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 4
Registrován: stř 23. črc 2014 12:59:30

Lze se zbavit brumu pomocí di-boxu?

Příspěvek od gameer » stř 23. črc 2014 13:30:00

Zdravim, prosím o radu. Jsem zvukový amatér. Mám doma PC a k tomu jsem koupil zvukovku M-Audio M-Track plus, monitory M-Audio BX D2 a el. kytaru. Vše zapojené pomocí mono kabelů jack-jack. Bydlim v paneláku a po zapojení mě čekalo překvapení. Repro jsem měl zapojený do jiné zásuvky (u TV, chtěl jsem repro využít i k TV). Po zapojení vydávaly repráky děsnej brum. Po přečtení pár témat, jsem zapojil (PC,repro) do jedné zásuvky a to výrazně pomohlo, ale ne na 100%. Z mobilu či notebooku na baterie to funguje, tak jak bych si to představoval. Otázka: Máte někdo s něčím podobným zkušenosti? Jak se brumu zbavit definitivně a bezpečně? Někde jsem četl že pomáhají galvanické odstínění či di-boxy. Pomohlo by mi zakoupení tohoto?
http://www.muzikant.cz/zbozi-skladem/st ... -27257.php

Děkuji
Honza

Uživatelský avatar
MADMAX

Re: Lze se zbavit brumu pomocí di-boxu?

Příspěvek od MADMAX » stř 23. črc 2014 14:33:07

bohužel nejčastějším zdrojem brumu, resp. "cvrkání" při pouštění signálu z notebooku jsou špatně odrušené spínané zdroje čínského původu, které dnes používá 80% výrobců NB. Protože v takovém případě je onen bordel součástí signálu, který leze z notebooku, žádný DI nepomůže.
Vyzkoušet lze jednoduchým pokusem: zaznamenat např. v SoundForge "ticho" (pomocí funkce "insert silence", aby byla eliminována možnost, že nějaké rušení už nahráváme) zapojit do notebooku kvalitní (!) sluchátka, "okouřit" výstup naplno a poslouchat. Totéž vyzkoušet s externí kartou. Pokud je při provozu na baterii slyšet jen tichý šum, zatímco při provozu ze zdroje je slyšet brum či cvrkot, je každá rada drahá - nejlépe vyměnit NB...

gameer
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 4
Registrován: stř 23. črc 2014 12:59:30

Re: Lze se zbavit brumu pomocí di-boxu?