Jako různě těžký problém se může jevit pasivní DI box v okamžiku, kdy budete potřebovat na DI box připojit místo kytary s elektronikou kytaru pasivní, tj. pouze se snímači. Ty podle typu a druhu snímačů vyžadují vstupní impedanci DI boxu alespoň 500kOhm, lépe 1MOhm a to s výlučně pasivním DI nikdy nelze dosáhnout /ani v případě, že bude DI na sekundární straně zatížen vysokou vstupní impedancí pultu/. Pak přijde aktivní DI box velmi vhod, nejlépe s univerzálním napájením - jak z fantomu, tak např. z 9V baterií, nebo externího adaptéru. U lepších aktivních DI boxů lze vstupní impedanci i vstupní útlum stupňovitě měnit, jeden z aktivních DI boxů Radialu, testovaný tuším v Muzikusu to uměl a byl navíc vybaven i několika typy konektorů jak na vstupu, tak i výstupu a dalším přepínačem se dal přepnout na čistě pasivní, linkový s převodem 1:1 například na oddělení symetrických XLR linek - proto byly XLR jak na vstupu, tak i výstupu. Cena byla poměrně vysoká, ale bral bych ji jako nutnou daň za naprostou univerzálnost.
Pokud ovšem nejste zvukař a neplánujete značkový DI box používat univerzálně, ale jen pro nástroje se snímačovou elektronikou či bez, pak bych velmi doporučil aktivní box přiměřené kvality, který má buď přepínač HI-LO a vysokou vstupní impedanci, nebo alespoň oddělené TS vstupy, označené stejně. Radial se na tento a příbuzný segment /např. DI s USB výstupy, v podstatě je to zvukovka/ specializuje, jak jsem si všiml, tak se to snaží dělat poměrně poctivě a to něco stojí. A už se začíná platit i značka Radial jako taková díky své, zatím dobré pověsti a spolehlivosti jejich výrobků.
Ale nezavrhoval bych ani výrobky BSS, rozhodně ani jejich nejhorší výrobek není tak špatný, jako to nejlepší od velkého ucha
Drobná otázka na pana Mašína:
Skutečně jste přesvědčen, že QSC ve všech svých výrobcích, nebo jako option používá výhradně trafa Jensen? á o tom plně přesvědčen nejsem. Transformátory Jensen, použité v téměř všech boxech Radial, jsou zcela jiného provedení i vizáže než ty, které jsem měl možnost vidět u QSC. Je ve hře jitě možnost, že QSC jako "gigant" si u Jensenu nechal vyrobit zákaznické verze. Jen mi není jasné, proč jsou zákaznické verze Jensenů pro QSC o dost horší a proč měli u Jensenů potřebu vyrábět zákaznickou verzi v takovém provedení. Loga Jensen jsem si na trafech v QSC nevšiml - že by se Jensen k téhle produkci nehlásil cíleně, nebo za absenci loga dostal od QSC dobře zaplaceno, jak se to ostatně běžně dělá i v jiných oborech elektroniky?
Jisté je, že Jensen je asi nejlepší z toho, co se dá běžně koupit a zaplatit - srovnávat by se s jejich trafy daly jen některé, dnes už nedostupné typy z Tesly Elektroakustika Bratislava, kteří to uměli už o 20 let dříve, ačkoli to muselo v té době přijít na hrozivé peníze. Ale trafa z TEB naštěstí nebyla masovka, byla určena jen pro specifická studiová použití a komunisti holt u nás nevyrobitelný magnetický materiál museli přivézt. Například vstupní trafa z poslechového monitoru TESLA ARS641/ČRo R12/ i ARS651/ČRo R16/ typu 506.673.70 se mohou ještě dnes srovnávat s tím nejlepším na trhu. A takových typů z produkce TEB bylo ještě mnohem více - zvláště pak těch, která byla nasazována na linkové vstupy se jmenovitými úrovněmi +6dBu a přemodulovatelností samotného trafa dalších 6dBu. Zbytek studiovou normou požadované přemodulovatelnosti 26dB, byl dosahován přesnými vstupními, symetrickými stupňovými děliči po 10dB útlumu.
Myslím, že spoustu těchto traf z TEB má zajisté Prodance/Megaton/Mašín i změřena

V určitých letech, kdy vrcholil přechod techniky ČRo a ČT na digitální zpracování i přenosy, bylo těchto skvostů z TEB k mání poměrně dost a lacino.
Šrotovací - likvidační firmy v tom viděly poměrně málo mědi a tak jim nestálo za tu námahu se trafíčky vůbec zabývat. Daleko většímu zájmu se těšily URS a FRB pozlacené řadové konektory, měly pro ně větší cenu než cosi divného, v čem je tak možná deko mědi a jakési divné plíšky..
Sám jsem před asi 15-16 lety získal v jedné takové firmě nedaleko Přerova objemově asi 10dm3 /vrchovatý pozinkovaný kýbl:-)/ nejrůznějších signálových traf, demontovaných z profesionální elektroakustiky právě z TEB a TeVr za cenu necelých 500Kč. Nádavkem k tomu nám rovněž nabídli za ještě větší pakatel spoustu modulů a bloků z mixážních a odbavovacích pultů 4. generace, v nichž nebylo kromě těchto traf nic k těžení, snad kromě pozlacených FRB konektorů, které na nich vždy chyběly

Z dotyčné firmy jsme si toho odvezli za pakatel vrchovatě plný kufr a ještě i bedny na zadních sedácích Golfa.
Některé ty transformátorky jsou opravdu špička, například typy 506.670.47, 506.670.71, 506.670.86.
Vyrobil jsem z nich už i pár výborných DIboxů, pasivních i aktivních, některé typy traf mají velmi přesně dělený sekundár a aktivy se tedy daly napájet fantomem.