In-ear rack - sběrné vlákno
-
- Reklama
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Já na to šel trošku jinak: jsme 4-členná kapela dr,bg,gtr,voc, a sampler. Sampler je v racku s IE mixerem (AH SQ5) u bubeníka. Bubeník má drátové sluchátka a sluchátkový zesilovač ze svého stereo AUX. Zbylí 3 máme IE přijímače ve svých raccích - můžeme hrát i v jiných kapelách, což se občas děje. Zpěvák má v racku s IEM přijímač bezdrátového mikrofonu + mikrofonní splitter Palmer. Basák taktéž v racku se zesilovačem linkový splitter KlarTechnik. U mě (gtr) používám Topedo Two notes, z nějž beru signál pro náš IE monitoring, klidně ho rozbočím zvukaři, nebo ať si dá svůj mikrofon. Od nás tří jde tedy od každého 2 párový kabel IN/OUT do našeho mixu, externí zvukař si připichne basu a bezdrát mikrofon jak je zvyklý. Zpěv mě a basáka - drátové mikrofony - řeším dvoukanálovým mikrofonním splitterem PALMER a 2 žilovým minipárákem. Bicí nesplitujeme, stačí nám 1 odposlechová cesta zpátky s namixovanýma bicíma, hlavně kopák, virbl, hajtka. Bubeník si na mixu tahá za fyzické fadery, pouští sampl ze sampleru. My ostatní ladíme přes Android / Ipad aplikaci, popř. rychlá akce za něco potáhnout u bubeníka.
Avantis, SQ5, CQ20B,DL1608, Ui24, Megaton NP377, ENGL Fireball II, TC G system,TC G major 2,Sennheiser IEM G4 ....
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Podělím se s poznatky , jak to potkávám na akcích .
Především je třeba říct , že vlastní In - Ear monitoring je ku prospěchu věci .Jak poslechu kapely , tak výsledný zvuk ven .
Ještě co tady zaznělo - Rackové XLR panely nemusíš nechávat vyřezávat , u Thomanna a možná i jinde jich mají mraky .
Kapely jezdí s Rackem osazen nějakým mixem , většinou SC UI 24 R a veškerými přijímači a vysílači .
Na zadní straně mají panel pro připojení vlastních nástrojů , to vše dohromady přes kalhotky prodrátováno na přední panel .
Je třeba klást důraz na KVALITNÍ a srozumitelné označení výstupních XLR konektorů .,, Lojza mic,, mi fakt nic nedá .
Taky bych doporučil osvětlení předního čela .
Někdy s stává , že kapela požaduje na bicí moje mikrofony a já jim je přes Grupu vrátím zpátky do požadovanýho vstupu
In Ear mixu .
Každej z muzikantů má před sebou tablet , nastaví si co je třeba a už to sypou . Zvukovka trvá pár minut . Tak to mám rád .
Především je třeba říct , že vlastní In - Ear monitoring je ku prospěchu věci .Jak poslechu kapely , tak výsledný zvuk ven .
Ještě co tady zaznělo - Rackové XLR panely nemusíš nechávat vyřezávat , u Thomanna a možná i jinde jich mají mraky .
Kapely jezdí s Rackem osazen nějakým mixem , většinou SC UI 24 R a veškerými přijímači a vysílači .
Na zadní straně mají panel pro připojení vlastních nástrojů , to vše dohromady přes kalhotky prodrátováno na přední panel .
Je třeba klást důraz na KVALITNÍ a srozumitelné označení výstupních XLR konektorů .,, Lojza mic,, mi fakt nic nedá .
Taky bych doporučil osvětlení předního čela .
Někdy s stává , že kapela požaduje na bicí moje mikrofony a já jim je přes Grupu vrátím zpátky do požadovanýho vstupu
In Ear mixu .
Každej z muzikantů má před sebou tablet , nastaví si co je třeba a už to sypou . Zvukovka trvá pár minut . Tak to mám rád .
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
ty jo, zajímavý řešení, díky za další pohled na věc! Pro nás to takhle úplně smysle nedává, protože nás je 6-7 (někdy až devět:-) a kdyby měl každej svuj inear bezdrát u sebe, tak máme pódium prodrátovaný křížem krážem. Navíc zpěváci nebo klávesák svůj rack nemají (vlastně ani já jako kytarista, mám quad cortex v pedalboardu), ale chápu, že pokud u vás stejně každej máte rack se svým gearem, tak to smysl dává.atrakce píše: ↑pát 26. led 2024 9:52:52Já na to šel trošku jinak: jsme 4-členná kapela dr,bg,gtr,voc, a sampler. Sampler je v racku s IE mixerem (AH SQ5) u bubeníka. Bubeník má drátové sluchátka a sluchátkový zesilovač ze svého stereo AUX. Zbylí 3 máme IE přijímače ve svých raccích - můžeme hrát i v jiných kapelách, což se občas děje. Zpěvák má v racku s IEM přijímač bezdrátového mikrofonu + mikrofonní splitter Palmer. Basák taktéž v racku se zesilovačem linkový splitter KlarTechnik. U mě (gtr) používám Topedo Two notes, z nějž beru signál pro náš IE monitoring, klidně ho rozbočím zvukaři, nebo ať si dá svůj mikrofon. Od nás tří jde tedy od každého 2 párový kabel IN/OUT do našeho mixu, externí zvukař si připichne basu a bezdrát mikrofon jak je zvyklý. Zpěv mě a basáka - drátové mikrofony - řeším dvoukanálovým mikrofonním splitterem PALMER a 2 žilovým minipárákem. Bicí nesplitujeme, stačí nám 1 odposlechová cesta zpátky s namixovanýma bicíma, hlavně kopák, virbl, hajtka. Bubeník si na mixu tahá za fyzické fadery, pouští sampl ze sampleru. My ostatní ladíme přes Android / Ipad aplikaci, popř. rychlá akce za něco potáhnout u bubeníka.
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
jj, to vím, dokonce mám jeden 24x XLR doma. Jenže do něj mi nepasovaly combo XLR/TRS, které jsem kdysi koupil, ale byly určené do PCB. Neutrik tedy vyrábí combo konektro i do panelu (Neutrik NCJ6 FI-S), ale z nějakýho záhadnýho důvodu nedělá žádnej combo konektor, kterej by měl ten jejich "D form" nebo "D standard" tzn. do prefabrikovanýho panelu od Thomanna prostě ten combo konektor nebude pořádně sedět...
Rozdíl v rozteči montážních otvorů je malý (20x24 mm vs. 19x23 mm), ale nějaký přece jen je...
- CharlesBass
- Uživatel
- Příspěvky: 546
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Jj přesně tohle mi letělo hlavou. Střední a nebo okresní liga. Nějaká ješitnost v tom asi bude: "Přece si panáčci neudělají svůj zvuk úplně sami já tam nebudu jen dráteník a pak sedět a čumět na dvě šavle s L+R ešte mě u toho uviděj známý A do těch svých chlupatých Megatonů napřimo? To už vůbec Atd " kdežto v profi lize to udělají moc rádi, ať si tam kapela donese kouzelnou krabičku s čímkoliv i se sounkingem přípojej to klidně i k LA za několik milionů... S výrazem: já si můžu dáchnout, čumět na msg anebo seznamky sjíždět
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
este tu nebolo spomenute podla mna najsofistikovanejsie riesenie vlastnych odposluchov a ovladanie vybavenia pri zivom hrani pre muzikantov cez aplikaciu GIG Performer. Ponuka pokrocile moznosti mapovania, routingu, pouzivania VST efektov a midi ovladania cez tablet. Ak to niekoho zaujima nech pozrie ich domovsku stranku a kanal na Youtube.
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Souhlas. Ono to pak není sranda se nějak rozumně domluvit, když zvučíš např. chrámový nebo školní sbor/kapelu a oni si domluví vystoupení na městských slavnostech a chtějí to zvučit po mě, že mají oprávněný strach že jim to tam ten místní nedá dle představ-někdy i oprávněně, protože jej znají, že je salámista. Já když přijdu k pultu, kterej jsem nikdy neviděl nemám žádnou Show připravenou tak v té časové dotaci co je na celé vystoupení jsem za blbce i já. Je to trochu odklon od tématu, ale jak to řešíte? Splitery a vlastní IEM je super pro muzikanty i klid na podiu, ale výsledný zvuk venku je tak trochu loterie. Tzn. dopředu víte že tam bude místní a vlastního zvukaře necháte doma nebo se pak trápí na cizím pultu? Např. jsem zažil před pár lety Dymytry v Sonu na ten místní pult a to byla tragédie.CharlesBass píše: ↑pát 26. led 2024 15:14:10Nějaká ješitnost v tom asi bude: "Přece si panáčci neudělají svůj zvuk úplně sami
Za podstatnou podmínku i IEM vidím nějaké ucelené uskupení a něco z IEM nazkoušeno a nastaveno.
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
ked idem za analog tak tam nie je ziaden problem. ked ma kapela vlastny digi pult tak pouzijem ich tablet. tiez nie je vacsi problem ak to maju rozumne nastavene a nemusim riesit nieco do hlbky. s velkymi hardware digi pultami nepracujem. vzdy som pouzil ich tablet. nie je problem si pozriet na nete tablet aplikaciu konkretnych pultov aby som bol pripraveny ked viem aky pult sa pouziva. niektori zvukari maju vo svojich tabletoch nainstalovane aplikacie pre vacsinu beznych pultov.
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Ještě k našemu řešení - malé akce si odehrajeme na naše SQ5 se zvukařem na sále přes tablet, zapojíme prostě i mikrofony z bicích / výstupy z modulu v případě elektrických a je to. Máme nakonfigurovaných celkem 7 aux - 4x IE, 3x hlasitý odposlech (předek pódia, víceméně pocitově / záskok při výpadku IE). Tzn. kapela si pracujeme pouze s auxy, a DCA, grupy, master je nakonfigurován na zvuk do P.A., včetně 3 hlasitých odposlechových cest. A takto to řešit doporučuju i ostatním kapelám, kterým sem dělal / pomáhal s IEM.
Avantis, SQ5, CQ20B,DL1608, Ui24, Megaton NP377, ENGL Fireball II, TC G system,TC G major 2,Sennheiser IEM G4 ....
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
tak mám první draft, jak se to vejde do 12U:
Všechno se to vejde do 2U, takže ušetřím 1U.
Vysílače o 1 tak zredukuju (s použítím dvou mono přijímačů k jednomu stereo vysílači by měly stačit pro celou kapelu 4 a to si já a basák můžeme dopřát stereo IEM.
Do šuplíku si nechám vyříznout pěnu přesně podle bodypacků, sluchátek a na náhradní baterie
Splittery od Behringeru jsme používali doteď budu je vyměňovat za pasivní splitter v podobě I/O panelu. Bude na něm 16x XLR in, 4x combo XLR/TRS in (ty půjdou do aux in na X32r), 4 XLR out (L+R z X32r a odposlechová cesta pro bubeníka, který nepoužívá inear, ale drát+behringer P1 a teď začíná úvažovat o P16. Kdyý se vejdou, tak tam ještě dám paralelní cinch+TRS abych měl vepředu komplet vstupy z X32r.Všechno se to vejde do 2U, takže ušetřím 1U.
Vysílače o 1 tak zredukuju (s použítím dvou mono přijímačů k jednomu stereo vysílači by měly stačit pro celou kapelu 4 a to si já a basák můžeme dopřát stereo IEM.
Do šuplíku si nechám vyříznout pěnu přesně podle bodypacků, sluchátek a na náhradní baterie
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Nejak jsem u prvniho dotazu nepochopil, co mate za pult v FOH. Ale pokud máš x32r, dá se naprogramovat tak, že do FOH natahneš jen CAT a připojíš normalni X32. Odpadne ti ten nesmysl se splitterem. Ja jezdim se dvěma plesovýma kapelama a mám holící sadu v 8U. Dřív x32r, dnes nahrazeno zepředu DL16,SD8 a M32core. Pod tím dva bezdraty EV a dva tbone. Zezadu šest Shure SLXD, “router” Swissonic a zásuvky.
Muzikanti si delaji odposlechy sami v mobilech.
Pokud nechci kroutit na tabletu, tak jen datový kabel ze stageboxu píchnu do x32 v FOH a vynechám m32core. Můžu připojit ještě třetí stagebox.
Standardně mám na shurkách zpevy, moderatora a dva saxofony. Na EV trumpety a tbone na OH.
Klavesy rovnou jacky do stageboxu, bicí do čtyř vstupů a hotovo.
Muzikanti si delaji odposlechy sami v mobilech.
Pokud nechci kroutit na tabletu, tak jen datový kabel ze stageboxu píchnu do x32 v FOH a vynechám m32core. Můžu připojit ještě třetí stagebox.
Standardně mám na shurkách zpevy, moderatora a dva saxofony. Na EV trumpety a tbone na OH.
Klavesy rovnou jacky do stageboxu, bicí do čtyř vstupů a hotovo.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
https://www.rajce.idnes.cz/exxxi/album/m32c/1623988927
Jedna kapela si vozí svoje ineary, druhé beru aktivní monitory.
Rack je běžný 8U 42cm hluboký. Unesu to sám, je to do dvaceti kil.
Jedna kapela si vozí svoje ineary, druhé beru aktivní monitory.
Rack je běžný 8U 42cm hluboký. Unesu to sám, je to do dvaceti kil.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Dřív jsme jezdili bez svého zvukaře. Nejdřív jen s inearem, kterým nám míchal zvukař, nebo nám dal přístup k auxům pultu. Pak sme začali jezdít s naší X32r a splitterem, protože se vše muselo splitovat k FOH zvukaři. Teď už máme svýho zvukaře, kterej má X32 a v poslední době to většinou CATkou táhneme do jeho pultu. Pak by splitter nebyl potřeba. Ale ještě furt ještě někde občas hrajeme bez něj, kde nás zvučí místňák a pak jsou splittery pořad potřeba. Mě nevadí je mít, aspoň to funguje jako I/O panel, abych nemusel zapojovat něco vzadu do X32 rack.
Samozřejmě by se mi líbilo mít M32 core a stageboxy (teď je na bazaru za rozumnou cenu S32:-). Ale je to otázka peněz, samotná M32 core teď stojí víc, než za kolik jsem koupil fungl nový X32 rack (kupoval jsem v době nejnižší ceny za necelých 20l:-))
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Pro vás M32c nemá smysl, protože má stejný výpočetní výkon jako x32. Smysl má jít do lepších stageboxů. Ty levný x32r je potřeba hlídat, vyprodávaly se u Thomanna za 18, protože mají konstrukčně ošizený zdroj. Některé slyšytelně pískají a v mém okolí už musely dva do opravy.
Re: In-ear rack - sběrné vlákno
Já jako standart na IE monitoring kapelám doporučuju Ui24R, nebo teď nový AH CQ20B, pokud vystačí vstupy / výstupy. Pro naši kapelu jsem zvolil SQ5 kvůli fyzickým faderům (ne každému muzikantovi je dáno technické nadáni) a super zvuku ven při samozvučení / verzi bez FOH mixu. Když se v okolí na akcích potkávám s X32 nebo M32 na FOH, zvukově mě to přijde ploché, plechové, bez dynamiky, ale na IE to asi stačí. To už oproti těmto Midasům a Behringerům Ui24R hraje dle mého úplně v pohodě.
Avantis, SQ5, CQ20B,DL1608, Ui24, Megaton NP377, ENGL Fireball II, TC G system,TC G major 2,Sennheiser IEM G4 ....