
Symetrický kabel pro pevné uložení
-
- Reklama
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
No jak jsem napsal, několikrát je to s úspěchem vyzkoušeno na obou úrovních /mikrofonní i linkové/. V prvním případě to bylo kvůli fakt nechutně našponovanému rozpočtu a faktu, že trasa byla dlouhá jen okolo 40m a dala by se později kdykoli vyměnit za cokoli jiného, třeba kvalitní, 2x stíněný párák - chránička nebyla nikde moc lomená a měla 50 mm. Dodnes nebylo třeba a je to už víc, než pět let.
Popravdě - měl jsem z toho denně ráno hromadu bobků u postele, protože v divadlech je to všelijaké. Zrovna v tom prvním, kde jsem tohle řešení použil poprvé, bylo ve stmívací rozvodně 60 starých, triakových stmívačů TS150, zkombinovaných ještě s novějšími SJR5B pro hlediště. A z minulosti si pamatuju, že ty TS150, když jsou neseřízené, jsou na rušení neskutečné svině - naleze to úplně do všeho. Navíc tam byl tak trochu bordel v elektroinstalacích, půl divadla v TNS - tam, kde to tahala kdysi DiT, něco bylo TNC a nic nevycházelo z jednoho bodu, resp. jedné rozvodny - prostě k posrání. Najít nezarušený okruh pro režii byl problém na celý den a to jsme ještě museli extra tahat dalších asi 30m CYKY 5Cx2,5 až do režie.
Viděl jsem hlavní výhodu v tom, že jako skoro v každém divadle se to za koncem hlavní trasy z režie větvilo - něco na levý portál, něco pravý portál, pak střed jeviště, pět linek do provaziště na luxusní odposlech z jeviště, dvě linky pro inspici a dvě linky šly i dozadu za hlavní horizonty, do takové příruční rekvizitárny.
Vícepárové SYKFY jsme použili i pro ovládání směru signálu z inspice do šaten i jinam - bez problému i přesto, že to byl elektronický přepínací systém od DiT, se vstupy na poměrně zbytečně vysokých impedancích /snad kvůli úbytkům na případných dlouhých trasách/ - ty jsme uměle snížili paralelními odpory, protože už předtím se stávalo, že přeslechem z páru sepnulo víc vstupů a hulákalo to všude. Původní ovládací kabel byl vícežilový kabel MK - sice dobře stíněný, ale s nepárovými - nestáčenými žilami.
Vrcholem mojí drzosti při návrhu bylo, že současně s mikrofonními SYKFY šel v hlavní trase i 20-párový SYKFY s +6dBu linkami pro konce i rezervními výstupy na portály. Konce z technických i jiných důvodů nemohly zůstat v režii. Rack s dálkově, signálem a poté sekvenčně spínanými konci jsme dali za pravý portál do malého, nepoužívaného kumbálku, jakési bývalé kuřárny - nám se zrovna hodil. Nemohli jsme si cenově dovolit "tiché", pasivně chlazené koncové zesilovače, jaké by se do divadla hodily, tak jsme použili "běžné" konce, s regulovanými ventilátory, ale bohužel běžícími asi na třetinu otáček už po zapnutí - a dohromady jich bylo sedm, jsme v divadle, takže jsme ještě i nechávali odhlučňovat dveře od toho kumbálu s konci..
Přes větvení celého signálového rozvodu a souběhy úrovní v hlavní trase nebyl s tím SYKFY opravdu nejmenší problém.
Výstupní linky pro konce byly plovoucí - transformátorové už z režie, takže nevadila ani společná zem - stínění kabelu s výstupními linkami. Zem při tomto způsobu vedení signálu totiž principiálně není potřeba, stínění 20-párového SYKFY vůbec není k racku s konci připojeno. Kabel s výstupními linkami končí v kovové krabici, jednotlivé výstupní linky jsou tam jen zakončeny 680R odpory /druhý transformátor na konci linky není/ a linkový signál od zakončovacích odporů pokračuje svazkem jednotlivých dvoupárových kablíků SYKFY na vstupy jednotlivých konců. Stínění každého ze vstupů konců je připojeno na vlastní pin 1 XLR, ale na druhém konci nikde, takže každý ze svazku kablíků ke vstupům konců má stínění připojeno jen k vlastnímu vstupu - a už nikde jinde. Pro zajímavost - zemní potenciálový rozdíl mezi stíněním linkového SYKFY z režie a piny 1 XLR vstupů konců byl průměrně přes pět voltů..spojit to dohromady, tak jsme z toho zešedivěli.
Při téhle rekonstrukci jsme tam narazili na superprasečiny, které měli na triku nejspíš "machři" z Vráblí. Jako konce použili desetikanálový 10x100W / 100V výkonový stojan AUC2102, který měl odpojený sítový PE..Deset síťových, bezkostrově vinutých traf v jedné plechové bedně a oni odpojí PE, aby jim to při propojení s jejich pultem v režii nebručelo..přitom každý kanál toho stojanu má své vstupní trafo.
Nutno však před tím vrábelským stojanem i ohavným pultem AUA144 smeknout - vydrželo to tam /v divadle/ s běžnou údržbou /elektrolyty, občas nějaké to KD či drobnosti v mixu/ fungovat téměř 40 let..
Popravdě - měl jsem z toho denně ráno hromadu bobků u postele, protože v divadlech je to všelijaké. Zrovna v tom prvním, kde jsem tohle řešení použil poprvé, bylo ve stmívací rozvodně 60 starých, triakových stmívačů TS150, zkombinovaných ještě s novějšími SJR5B pro hlediště. A z minulosti si pamatuju, že ty TS150, když jsou neseřízené, jsou na rušení neskutečné svině - naleze to úplně do všeho. Navíc tam byl tak trochu bordel v elektroinstalacích, půl divadla v TNS - tam, kde to tahala kdysi DiT, něco bylo TNC a nic nevycházelo z jednoho bodu, resp. jedné rozvodny - prostě k posrání. Najít nezarušený okruh pro režii byl problém na celý den a to jsme ještě museli extra tahat dalších asi 30m CYKY 5Cx2,5 až do režie.
Viděl jsem hlavní výhodu v tom, že jako skoro v každém divadle se to za koncem hlavní trasy z režie větvilo - něco na levý portál, něco pravý portál, pak střed jeviště, pět linek do provaziště na luxusní odposlech z jeviště, dvě linky pro inspici a dvě linky šly i dozadu za hlavní horizonty, do takové příruční rekvizitárny.
Vícepárové SYKFY jsme použili i pro ovládání směru signálu z inspice do šaten i jinam - bez problému i přesto, že to byl elektronický přepínací systém od DiT, se vstupy na poměrně zbytečně vysokých impedancích /snad kvůli úbytkům na případných dlouhých trasách/ - ty jsme uměle snížili paralelními odpory, protože už předtím se stávalo, že přeslechem z páru sepnulo víc vstupů a hulákalo to všude. Původní ovládací kabel byl vícežilový kabel MK - sice dobře stíněný, ale s nepárovými - nestáčenými žilami.
Vrcholem mojí drzosti při návrhu bylo, že současně s mikrofonními SYKFY šel v hlavní trase i 20-párový SYKFY s +6dBu linkami pro konce i rezervními výstupy na portály. Konce z technických i jiných důvodů nemohly zůstat v režii. Rack s dálkově, signálem a poté sekvenčně spínanými konci jsme dali za pravý portál do malého, nepoužívaného kumbálku, jakési bývalé kuřárny - nám se zrovna hodil. Nemohli jsme si cenově dovolit "tiché", pasivně chlazené koncové zesilovače, jaké by se do divadla hodily, tak jsme použili "běžné" konce, s regulovanými ventilátory, ale bohužel běžícími asi na třetinu otáček už po zapnutí - a dohromady jich bylo sedm, jsme v divadle, takže jsme ještě i nechávali odhlučňovat dveře od toho kumbálu s konci..
Přes větvení celého signálového rozvodu a souběhy úrovní v hlavní trase nebyl s tím SYKFY opravdu nejmenší problém.
Výstupní linky pro konce byly plovoucí - transformátorové už z režie, takže nevadila ani společná zem - stínění kabelu s výstupními linkami. Zem při tomto způsobu vedení signálu totiž principiálně není potřeba, stínění 20-párového SYKFY vůbec není k racku s konci připojeno. Kabel s výstupními linkami končí v kovové krabici, jednotlivé výstupní linky jsou tam jen zakončeny 680R odpory /druhý transformátor na konci linky není/ a linkový signál od zakončovacích odporů pokračuje svazkem jednotlivých dvoupárových kablíků SYKFY na vstupy jednotlivých konců. Stínění každého ze vstupů konců je připojeno na vlastní pin 1 XLR, ale na druhém konci nikde, takže každý ze svazku kablíků ke vstupům konců má stínění připojeno jen k vlastnímu vstupu - a už nikde jinde. Pro zajímavost - zemní potenciálový rozdíl mezi stíněním linkového SYKFY z režie a piny 1 XLR vstupů konců byl průměrně přes pět voltů..spojit to dohromady, tak jsme z toho zešedivěli.
Při téhle rekonstrukci jsme tam narazili na superprasečiny, které měli na triku nejspíš "machři" z Vráblí. Jako konce použili desetikanálový 10x100W / 100V výkonový stojan AUC2102, který měl odpojený sítový PE..Deset síťových, bezkostrově vinutých traf v jedné plechové bedně a oni odpojí PE, aby jim to při propojení s jejich pultem v režii nebručelo..přitom každý kanál toho stojanu má své vstupní trafo.
Nutno však před tím vrábelským stojanem i ohavným pultem AUA144 smeknout - vydrželo to tam /v divadle/ s běžnou údržbou /elektrolyty, občas nějaké to KD či drobnosti v mixu/ fungovat téměř 40 let..
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Nemohli by jsme mi poslat odkaz na nějaký vhodný TP nebo SYKFY kabel, já jsem jich moc kvalitních nenašel a když jo, tak prodávali jen po klubkách (305m), já potřebuji jen pár metrů...
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Pár metrů SYKFY Vám prodají např. v kterékoli pobočce firem ELVO, ELMO, Janča Elektro i jiných.
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Nevím jenom, co na to revizáci a bezpečáci - rudá barva kabelů je vyhrazena jen pro EPS a EZS..
To už můžete rovnou použít stíněný STP kabel co má běžnou barvu. Sice - on se síťařský STP Cat.5e kabel vyskytuje třeba v mnoha barvách, ale červený na rozvody asi moc ne - možná jen v serverovnách na barevně odlišené propojky.
A přijde mi, že ten síťařský STP kabel má sice pravidelnější zkrut žil /kvůli definované impedanci asi/, ale má tak nějak pofidérnější stínění, než SYKFY - a co je dost asi podstatné, tak STP bude v malém množství určitě dražší, než ve stejném množství SYKFY.
S tou červenou bych si to ještě rozvážil, nebo to s někým prodiskutoval. Však to ve specifikaci píší, k čemu je ten kabel přednostně určen...
To už můžete rovnou použít stíněný STP kabel co má běžnou barvu. Sice - on se síťařský STP Cat.5e kabel vyskytuje třeba v mnoha barvách, ale červený na rozvody asi moc ne - možná jen v serverovnách na barevně odlišené propojky.
A přijde mi, že ten síťařský STP kabel má sice pravidelnější zkrut žil /kvůli definované impedanci asi/, ale má tak nějak pofidérnější stínění, než SYKFY - a co je dost asi podstatné, tak STP bude v malém množství určitě dražší, než ve stejném množství SYKFY.
S tou červenou bych si to ještě rozvážil, nebo to s někým prodiskutoval. Však to ve specifikaci píší, k čemu je ten kabel přednostně určen...
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Tu červenou bych neřešil. Není to do žádný veřejný budovy
Jsme taková chudá "garážovka", proto vymejšlim, jestli se nedá někde malinko ušetřit (s minimální ztrátou kvality)
No, ale ty SYKFY maj stínění jen celkový? Co tedy připojím na pin 1?


No, ale ty SYKFY maj stínění jen celkový? Co tedy připojím na pin 1?
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Když jsem popisoval, jakým způsobem jsem SYKFY použil já, tak jste dobře a pozorně nečetl.
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Omlouvám se, špatně jsem si to pamatoval
Ale já bych to potřeboval na 3 mikrofonní úrovně a jednu linku symetrickou. Měl bych se tedy koupit raději jeden dvoupárovej pro linkovou a jeden třípárovej pro ty mikrofonní? Takže na všech pinech 1 bych měl stejný stínění? Omlouvám se za mou nechápavost...

Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Pro každou mikrofonní linku samostatný dvoupárový kabel. Co s druhým párem, jsem už psal.
Vícepárový kabel se společným stíněním se dá použít jen pro společné vedení transformátorově symetrických a galvanicky oddělených výstupních linek. Ty totiž ke své funkci primárně zem nepotřebují. Stačí tedy desetipárový kabel s deseti takovými linkami stínit jen po jejich trase, k funkci tento druh výstupních linek zem nepotřebuje.
Naopak mikrofonní vstupy - i kdyby byly transformátorové - ke své plné funkci zem potřebují. Když už kvůli ničemu, tak fantomovému napájení. Samostatné země u každého mikrofonního vstupu jsou také výhodou. I když nevylučuju možnost, že by šlo třeba pět shodných mikrofonních vstupů vést kabelem se společným stíněním, které by bylo připojeno třeba k zemi vstupu č.1. Možné to teoreticky je - prakticky ale v mixpultu mohou být země pro každý vstup vedeny jinak, než z nějakého společného bodu a to je potom všechno špatně.
SYKFY je prostě tak levný, že se vyplatí každou vstupní mikrofonní linku vést samostatným kabelem se svým samostatným stíněním. Přebývající pár buď nezapojovat a nechat jako rezervu, nebo uzemnit.
U výstupních linek to platí také, je to tak levný kabel, že lze každý výstup vést samostatným kabelem.
Ten případ s vícepárovým kabelem, co jsem popisoval dříve, není použitelný univerzálně a instantně na všechno.
Už nevím, jak srozumitelněji bych to napsal..
Vícepárový kabel se společným stíněním se dá použít jen pro společné vedení transformátorově symetrických a galvanicky oddělených výstupních linek. Ty totiž ke své funkci primárně zem nepotřebují. Stačí tedy desetipárový kabel s deseti takovými linkami stínit jen po jejich trase, k funkci tento druh výstupních linek zem nepotřebuje.
Naopak mikrofonní vstupy - i kdyby byly transformátorové - ke své plné funkci zem potřebují. Když už kvůli ničemu, tak fantomovému napájení. Samostatné země u každého mikrofonního vstupu jsou také výhodou. I když nevylučuju možnost, že by šlo třeba pět shodných mikrofonních vstupů vést kabelem se společným stíněním, které by bylo připojeno třeba k zemi vstupu č.1. Možné to teoreticky je - prakticky ale v mixpultu mohou být země pro každý vstup vedeny jinak, než z nějakého společného bodu a to je potom všechno špatně.
SYKFY je prostě tak levný, že se vyplatí každou vstupní mikrofonní linku vést samostatným kabelem se svým samostatným stíněním. Přebývající pár buď nezapojovat a nechat jako rezervu, nebo uzemnit.
U výstupních linek to platí také, je to tak levný kabel, že lze každý výstup vést samostatným kabelem.
Ten případ s vícepárovým kabelem, co jsem popisoval dříve, není použitelný univerzálně a instantně na všechno.
Už nevím, jak srozumitelněji bych to napsal..
Re: Symetrický kabel pro pevné uložení
Tak už vám rozumím, ještě jednou se omlouvám za natvrdlostUž nevím, jak srozumitelněji bych to napsal..

