Behringer XENYX XL3200 k vidění a vyzkoušení v Audiopro
Napsal: sob 22. srp 2009 12:59:59
Novinka, analogový mixážní pult Behringer XENYX XL3200 je už skladem a k vyzkoušení ve vzorkové prodejně firmy Audiopro s.r.o. v Lužné ulici. V případě zájmu je možné jej zájemci po dohodě i zapůjčit za účelem vyzkoušení v ostrém provozu.
Tolik strohá novinka a ted pár osobních postřehů: Když jsem ten pult vybalil padla mi celist: kdyz nepocitam jinou barvu knofliku tak je to na vlas stejne udelanej pult jako Venice 320. Vsechno co znam z Venice je na stejnych mistech, stejne rozlozeni tlacitek, stejna velikost, stejna vybava. Samozrejme nepredpokladam (i kdyz to nevylucuju) je to bude to samy i obvodove, navic bych ocekaval horsi toleranci soucastek nez ma MIDAS ale i tak ... je to skoro az na zalobu
.
Cili (pro vas kdo neznate Venice), je to pomerne malej ale vybavenej mix s kratkejma faderama (coz je vec ktera vas i na Venicovi hned zarazi, ale kdyz si clovek dobre srovna gainy tak s tim neni problem). Na kazdy savli je vybavenej samostatnym phantomem, gainem, obrizkou na 80Hz, nasleduje ctyrpasmovej parametrickej EQ (HS na tusim 12k, dva parametry a LS na 80Hz), velky MUTE tlacitko a zminenej kratkej (60mm) fader s routovanim do podskupin.
Podskupiny ma pult ctyri, pokud si dobre vzpominam tak kazda se da insertovat a ma svuj vlastni vystup (vsechno ma 6.3mm jack). Este nez prejdu k master sekci tak bych zminil naprosto urcujici vec v podobnosti s Venicem a to ze prvni dve odposlechovy cesty (sendy) jsou v oblasti master sekce na kratkejch faderech s mutem, takze se v pripade krize po nich da rychle a presne sahnout. Stejne tak vracecky z efektu (ma filozofii danny dve efektovy sbernice oznaceny EFX) jsou na faredech takze s nima clovek docela dobre a snadno pracovat (jen je treba dat bacha aby se nepresah na fadery od odposlechovejch cest ... coz se mi, pres to ze na Venice maji cerveny hmatniky, nekolikrat stalo). Bez zajimavosti neni ze pult umoznuje efekty z vracecek pustit i do odposlechovejch sbernic MON1-MON2.
Taky mastersekce je dobre vybavena. Jednak me bavi ze master fader je jeden stereofonni takze se covek nemusi zabyvat tim esli se trefil pri dorovnavanim levy a pravy. Master je inzertovatelnej a je jako jedna z mala veci vyvedena na XLR (pak este prvni dva monitory a to je tusim vsechno, ostatni je na 6,3 jackach z duvodu uspory mista). Pult nema (tusim) center sbernici, to ma u MIDASu az Verona. Zato ale ma samostatne ovladatelnej MIX-B coz je vec ktera mne nekolikrat pomohla kdyz ruzni kameramani ci televizaci chtej odbocenej mix (navic jim ceek muze srovnat uroven bez ohledu na master). Protoze pult muze dobre slouzit i ve studiovejch podminkach (kazdej kanal ma directout) je na master sekci vybavenej samostatnym ovladanim a nasledne vystupem pro CONTROL ROOM OUT.
Jeste jsem se nezminil o jedne zvlastnosti tohohle pultu a sice o ctyrech stereofonnich kanalech (jsou to ty posledni ctyri pred masyer sekci). Jedna se o kombinovane kanaly urcene pro stereofonni zdroje zvuku (klapky, vokalizery, CD, MD a tak) kde lze kanal pouzit bud jako stereofonni (vstupy na jack), nebo jako jeden mikrofonni kanal (XLR vc. phantomu). Kazdy ze vstupu (linkovy i mikrofonni) ma stuj vlastni knoflik pro gain, coz je velice dobra vychytavka. Stereofonni kanaly maji trochu chudsi vybavu co se tyce korekci, postradaji parametry a maji jen pevne ladene ctyri filtry (HS, HMB, LMB, LS).
To je po prvotnim ohledani asi vse. Zatim jsem nemel cas postavit XENYX XL3200 vedle Venice, ale chystam se k tomu jakmile se nam Venice vrati zpet ze zapujcky.
Jom jeste nezbytnej odkaz:
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog ... vaci-mixy/
PS: Koukam ze z popisu neni uplne jasny kolik ma pult AUX sbernic, takze ma jich 6: Dve efektovy (FX) a a ctyri odposlechovy (z toho dve prepinatelny pre-post).
Tolik strohá novinka a ted pár osobních postřehů: Když jsem ten pult vybalil padla mi celist: kdyz nepocitam jinou barvu knofliku tak je to na vlas stejne udelanej pult jako Venice 320. Vsechno co znam z Venice je na stejnych mistech, stejne rozlozeni tlacitek, stejna velikost, stejna vybava. Samozrejme nepredpokladam (i kdyz to nevylucuju) je to bude to samy i obvodove, navic bych ocekaval horsi toleranci soucastek nez ma MIDAS ale i tak ... je to skoro az na zalobu
Cili (pro vas kdo neznate Venice), je to pomerne malej ale vybavenej mix s kratkejma faderama (coz je vec ktera vas i na Venicovi hned zarazi, ale kdyz si clovek dobre srovna gainy tak s tim neni problem). Na kazdy savli je vybavenej samostatnym phantomem, gainem, obrizkou na 80Hz, nasleduje ctyrpasmovej parametrickej EQ (HS na tusim 12k, dva parametry a LS na 80Hz), velky MUTE tlacitko a zminenej kratkej (60mm) fader s routovanim do podskupin.
Podskupiny ma pult ctyri, pokud si dobre vzpominam tak kazda se da insertovat a ma svuj vlastni vystup (vsechno ma 6.3mm jack). Este nez prejdu k master sekci tak bych zminil naprosto urcujici vec v podobnosti s Venicem a to ze prvni dve odposlechovy cesty (sendy) jsou v oblasti master sekce na kratkejch faderech s mutem, takze se v pripade krize po nich da rychle a presne sahnout. Stejne tak vracecky z efektu (ma filozofii danny dve efektovy sbernice oznaceny EFX) jsou na faredech takze s nima clovek docela dobre a snadno pracovat (jen je treba dat bacha aby se nepresah na fadery od odposlechovejch cest ... coz se mi, pres to ze na Venice maji cerveny hmatniky, nekolikrat stalo). Bez zajimavosti neni ze pult umoznuje efekty z vracecek pustit i do odposlechovejch sbernic MON1-MON2.
Taky mastersekce je dobre vybavena. Jednak me bavi ze master fader je jeden stereofonni takze se covek nemusi zabyvat tim esli se trefil pri dorovnavanim levy a pravy. Master je inzertovatelnej a je jako jedna z mala veci vyvedena na XLR (pak este prvni dva monitory a to je tusim vsechno, ostatni je na 6,3 jackach z duvodu uspory mista). Pult nema (tusim) center sbernici, to ma u MIDASu az Verona. Zato ale ma samostatne ovladatelnej MIX-B coz je vec ktera mne nekolikrat pomohla kdyz ruzni kameramani ci televizaci chtej odbocenej mix (navic jim ceek muze srovnat uroven bez ohledu na master). Protoze pult muze dobre slouzit i ve studiovejch podminkach (kazdej kanal ma directout) je na master sekci vybavenej samostatnym ovladanim a nasledne vystupem pro CONTROL ROOM OUT.
Jeste jsem se nezminil o jedne zvlastnosti tohohle pultu a sice o ctyrech stereofonnich kanalech (jsou to ty posledni ctyri pred masyer sekci). Jedna se o kombinovane kanaly urcene pro stereofonni zdroje zvuku (klapky, vokalizery, CD, MD a tak) kde lze kanal pouzit bud jako stereofonni (vstupy na jack), nebo jako jeden mikrofonni kanal (XLR vc. phantomu). Kazdy ze vstupu (linkovy i mikrofonni) ma stuj vlastni knoflik pro gain, coz je velice dobra vychytavka. Stereofonni kanaly maji trochu chudsi vybavu co se tyce korekci, postradaji parametry a maji jen pevne ladene ctyri filtry (HS, HMB, LMB, LS).
To je po prvotnim ohledani asi vse. Zatim jsem nemel cas postavit XENYX XL3200 vedle Venice, ale chystam se k tomu jakmile se nam Venice vrati zpet ze zapujcky.
Jom jeste nezbytnej odkaz:
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog ... vaci-mixy/
PS: Koukam ze z popisu neni uplne jasny kolik ma pult AUX sbernic, takze ma jich 6: Dve efektovy (FX) a a ctyri odposlechovy (z toho dve prepinatelny pre-post).